Χειμωνιάτικα λάστιχα, σε έλλειψη για τα ηλεκτρικά;
Οι κατασκευαστές ελαστικών δεν μπορούν να συμβαδίσουν με την αύξηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, καθώς η ζήτηση για χειμωνιάτικα λάστιχα EV υπερβαίνει αυτήν τη στιγμή την προσφορά.
Η αρχή θα ήταν δύσκολη, αλλά οι Ευρωπαίοι αγοραστές φαίνονται σχετικά έτοιμοι να στραφούν προς στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Τα ηλεκτρικά αντιπροσωπεύουν επί του παρόντος το 17% των ταξινομήσεων, αλλά αυτό το ποσοστό θα αυξηθεί μέσα στους επόμενους μήνες και στα επόμενα χρόνια. Ωστόσο, αυτή η ανάκαμψη συνοδεύεται από αυξανόμενες προκλήσεις, καθώς οι ελλείψεις χειμωνιάτικα λάστιχα που έχουν εξελιχτεί ειδικά για ηλεκτρικά αυτοκίνητα διαφαίνονται στον ορίζοντα. Να σημειώσουμε ότι τα χειμωνιάτικα λάστιχα είναι υποχρεωτικά για μια περίοδο του χρόνου σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες.
Οι ιδιοκτήτες των BMW iX3 και i4 και Volkswagen ID.4 και ID.5 θα επηρεαστούν ιδιαίτερα από την έλλειψη σε χειμωνιάτικα λάστιχα
Οι κατασκευαστές ελαστικών δεν έχουν προβλέψει επαρκώς την επέκταση της αγοράς, οπότε η προσφορά δεν μπορεί επί του παρόντος να καλύψει τη ζήτηση.
Λόγω του επιπλέον βάρους, τα λάστιχα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων ενισχύονται και συχνά είναι μεγαλύτερα σε διάμετρο και στενότερα για να βελτιστοποιήσουν την αυτονομία του EV, χάρη στη χαμηλότερη αντίσταση κύλισης και στην καλύτερη αεροδυναμική.
Επίσης, τα εμπρός ελαστικά είναι μερικές φορές διαφορετικά από τα πίσω. Επιπλέον, πρόκειται για νέα αυτοκίνητα και άρα για νέους τύπους ελαστικών, οπότε και η παραγωγή σε χειμωνιάτικα λάστιχα υστερεί. Ανάλογα με τα απαιτούμενα ελαστικά, είναι επίσης δυνατή η τοποθέτηση των ενδεδειγμένων χειμερινών από θερμικά αυτοκίνητα, αλλά αυτή η εναλλακτική λύση θα πρέπει να αποφεύγεται.
Οι κατασκευαστές ελαστικών αλλάζουν ταχύτητα στην παραγωγή και προσπαθούν να καλύψουν έγκαιρα τις ελλείψεις. Αλλά όσοι ξεκινούν για χειμερινά σπορ στην Ευρώπη θα πρέπει να σκεφτούν κι ένα plan Β. Οι ιδιοκτήτες των BMW iX3 και i4 και Volkswagen ID.4 και ID.5 θα επηρεαστούν ιδιαίτερα από την έλλειψη σε χειμωνιάτικα λάστιχα.
Πηγή Het Nieuwsblad