Δυναμική παρουσία της Ford στο φετινό ΕΚΟ Ράλι Ακρόπολις
Η M-Sport Ford θα αγωνιστεί στο φετινό ΕΚΟ Ράλι Ακρόπολις με έξι υβριδικά Ford Puma της κατηγορίας Rally1 και μεταξύ των εργοστασιακών οδηγών θα είναι και ο Sebastien Loeb.
Το ΕΚΟ Ράλι Ακρόπολις, ένας από τους πιο εμβληματικούς αγώνες στην ιστορία του WRC, θα αποτελέσει τον 10ο γύρο του φετινού πρωταθλήματος και θα πραγματοποιηθεί στις 8-11 Σεπτεμβρίου.
Τα αυτοκίνητα της Ford, τα οποία έχουν σημειώσει τις περισσότερες νίκες (13 συνολικά) στην ιστορία του αγώνα από το 1973, όταν και ιδρύθηκε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι, δε θα μπορούσαν να απουσιάσουν από τη φετινή διοργάνωση. Μέσω της M-Sport, στο ΕΚΟ Ράλι Ακρόπολις 2022 θα συμμετέχουν έξι υβριδικά Ford Puma Rally1.
Το 2022 είναι χρονιά μεγάλων αλλαγών στην κορυφαία κατηγορία του WRC, αφού τα αυτοκίνητα απέκτησαν υβριδικά κινητήρια σύνολα και κινούνται με 100% βιώσιμα καύσιμα. Για τη συμμετοχή στη «νέα σελίδα» του θεσμού, η M-Sport Ford δημιούργησε το Puma Rally1, οι αρχές λειτουργίας του οποίου είναι αντίστοιχες με εκείνες της έκδοσης παραγωγής του δημοφιλούς και στην ελληνική αγορά Puma Ecoboost Hybrid.
Το πρώτο αγωνιστικό SUV της M-Sport Ford στο WRC συνδυάζει, όπως προβλέπεται από τους κανονισμούς, υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα εσωτερικής καύσης 1,6 lt Ecoboost που αποδίδει ισχύ άνω των 380 PS, με ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 100 kW (136 PS). Η συνδυαστική ισχύς του στις ειδικές διαδρομές, μπορεί να ξεπερνά κατά περίπτωση τους 500 PS.
Μέσω της διαδικασίας πέδησης, το Plug-in Hybrid σύστημα του αυτοκινήτου αποθηκεύει ενέργεια σε μια μπαταρία χωρητικότητας 3,9 kWh, η οποία επαναφορτίζεται σε περίπου 25 λεπτά στο service park του εκάστοτε αγώνα. Ακόμη, το εντυπωσιακό Ford Puma Rally1 Hybrid είναι τετρακίνητο και εφοδιάζεται με σειριακό κιβώτιο ταχυτήτων 5 σχέσεων, ενώ η επιτάχυνσή του 0-100 km/h υπολογίζεται σε περίπου τα 3,2’’!
Στο ΕΚΟ Ράλι Ακρόπολις, η M-Sport Ford γίνεται η πρώτη ομάδα που θα συμμετέχει με έξι υβριδικά αυτοκίνητα σε αγώνα της φετινής χρονιάς. Τις εντυπώσεις κλέβει η επιστροφή του εννέα φορές Παγκόσμιου Πρωταθλητή Sebastien Loeb, ο οποίος έχει αναδειχθεί τρεις φορές νικητής στον ελληνικό αγώνα (2005, 2008, 2012).
Φέτος, ο πολυνίκης του WRC κατέκτησε για λογαριασμό της Ford τη νίκη στο Ράλι Μόντε Κάρλο, με συνοδηγό την Isabelle Galmiche, η οποία θα βρεθεί εκ δεξιών του και στην Ελλάδα.
Ο νικητής του Ράλι Ακρόπολις 2014, όταν ο αγώνας μετρούσε στο FIA ERC, Craig Breen, μοιράζεται ένα Ford Puma Rally1 με τον Paul Nagle, τη στιγμή που οι προαναφερθέντες πλαισιώνονται από τους Adrien Fourmaux-Alexandre Coria, Gus Greensmith-Jonas Andersson και Pierre-Louis Loubet-Vincent Landais. Ακόμη ένα υβριδικό Puma Rally1 με την υποστήριξη της M-Sport Ford θα οδηγήσει ο Έλληνας Ιορδάνης Σερδερίδης, έχοντας ως συνοδηγό τον Βέλγο Frederic Miclotte.
Επιπρόσθετα, ο ελληνικός αγώνας θα αποτελέσει τον «Τελικό» του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Νέων (Junior WRC), το οποίο διεξάγεται με τετρακίνητα Ford Fiesta Rally3 ενιαίων προδιαγραφών, που προετοιμάζει και συντηρεί η M-Sport Πολωνίας. Στην συγκεκριμένη κατηγορία, η οποία εντάσσεται στο WRC3, θα αγωνιστούν έξι πληρώματα, με τέσσερα εξ αυτών να διεκδικούν τον τίτλο στη χώρα μας.
Στην κατάταξη του WRC3, πρωταθλήματος για αυτοκίνητα προδιαγραφών Rally3, θα αγωνιστεί και το πλήρωμα της Car Center, μέλους του Επίσημου Δικτύου της Ford, Νώντας Καρανικόλας και Γιώργος Κακαβάς.
Μετά από την κατάκτηση δύο συνεχόμενων Πρωταθλημάτων Ελλάδος F2 για δικίνητα αυτοκίνητα, το 2020 και 2021, οδηγώντας Ford Fiesta Rally5 και Rally4, αντίστοιχα, ο Καρανικόλας αποφάσισε να δοκιμάσει τις δυνάμεις του με το τετρακίνητο Fiesta Rally3, απέναντι σε υψηλού επιπέδου διεθνή ανταγωνισμό.
«Η συμμετοχή στο Ράλι Ακρόπολις είναι ένα όνειρο που πραγματοποιήθηκε πριν από έναν χρόνο», δηλώνει ο Νώντας Καρανικόλας. «Μετά από την περσινή πρώτη εμπειρία, φέτος αποφασίσαμε να αγωνιστούμε με μία τελευταίας εξέλιξης έκδοση του αγαπημένου μου μοντέλου, δηλαδή με ένα Ford Fiesta Rally3. Σε έναν μεγάλο και δύσκολο αγώνα όπως το Ακρόπολις, η αξιοπιστία αποτελεί καθοριστικό παράγοντα και τα αυτοκίνητα της Ford έχουν διαχρονικά αποδείξει την ποιότητά τους σε αυτόν τον τομέα, χωρίς φυσικά να υστερούν σε επιδόσεις. Από εκεί και έπειτα, είμαστε έτοιμοι ώστε να δώσουμε τον καλύτερό μας εαυτό και να σταθούμε όσο πιο ανταγωνιστικά γίνεται, απέναντι στα διεθνή πληρώματα της κατηγορίας μας».
Το συγκεκριμένο αγωνιστικό εφοδιάζεται με τον γνωστό, 3κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 1.5 Ecoboost, αποδίδοντας ισχύ 238 PS και ροπή 415 Nm. Παράλληλα, διαθέτει σειριακό κιβώτιο 5 σχέσεων και διαφορικά περιορισμένης ολίσθησης εμπρός και πίσω.
Η παρουσία των αυτοκινήτων Ford στον αγώνα είναι ιδιαίτερα εκτεταμένη, αφού 19 από τις 70 συμμετοχές του φετινού αγώνα, φέρουν το σήμα του μπλέ οβάλ.
Η εκκίνηση του φετινού Ράλι Ακρόπολις θα γίνει με φαντασμαγορικό τρόπο από το ΟΑΚΑ, όπου θα διεξαχθεί η ΕΚΟ Super Special Stage, το βράδυ της Πέμπτης 8 Ιουνίου. Στη συνέχεια, το πρόγραμμα περιλαμβάνει ειδικές διαδρομές στην Κορινθία και τη Στερεά Ελλάδα, πριν από τον τερματισμό στην Πανελλήνια Έκθεση Λαμίας, το μεσημέρι της Κυριακής 11 Σεπτεμβρίου.
Συνολικά, το φετινό ΕΚΟ Ράλι Ακρόπολις περιλαμβάνει 16 ειδικές διαδρομές μήκους 303,3 αγωνιστικών χιλιομέτρων.
[Πηγή: Ford]