Δανία: Σε 12 χρόνια τέρμα βενζινοκίνητα και ντίζελ
Η Δανία διά στόματος του πρωθυπουργού της υπερθεμάτισε στο χρονικό όριο της απαγόρευσης πώλησης σε ντίζελ και βενζινοκίνητα, κατεβάζοντάς το για το 2030.
Μία μέρα πριν το Διεθνές Σαλόνι του Παρισιού ανοίξει τις πύλες του στο κοινό, ήρθε η κρυάδα από τους πιο ένθερμους πολέμιους του φαινομένου της κλιματικής αλλαγής. Και του οποίου ο προφανής ένοχος είναι το αυτοκίνητο που διασφαλίζει την προβολή αυτών που το κακολογούν.
Σε ένα Σαλόνι Αυτοκινήτου λοιπόν που ενδύθηκε με νέο ένδυμα, η Δανία έκανε μια εντυπωσιακή ανακοίνωση: Την απαγόρευση της πώλησης βενζινοκίνητων και ντίζελ με ορίζοντα το 2030.
Γνωρίζετε τον Lars Løkke Rasmussen; Αν όχι, ήρθε η ώρα να τον μάθετε, καθώς η φήμη του παίρνει διαστάσεις. Είναι ο πρωθυπουργός της Δανίας και θέλει να αποτελέσει παράδειγμα στην Ευρώπη, κηρύσσοντας τον πόλεμο στους κατασκευαστές, με το μεγαλύτερο αυτοκινητικό γεγονός των ημερών, το Mondial de l’Automobile στο Παρίσι να ανοίγει τις πύλες του για το κοινό αύριο. Δήλωσε λοιπόν ο Rasmussen: «Θέλω μια Δανία στην πρώτη γραμμή, που να τραβάει τον κόσμο σε μια πιο πράσινη κατεύθυνση, θέτοντας την πορεία και στέλνοντας ένα σαφές μήνυμα στην Ευρωπαϊκή Ένωση, στην αυτοκινητοβιομηχανία και στον υπόλοιπο κόσμο. Σε δώδεκα χρόνια -μόνο δώδεκα χρόνια- θέλουμε να απαγορεύσουμε την πώληση νέων βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων».
Στο σημείο αυτό αξίζει να υπενθυμίσουμε ότι η Δανία μείωσε τις εκπομπές άνθρακα κατά 38% μεταξύ 1980 και 2015, σύμφωνα με το ινστιτούτο State of Green. Οι Δανοί φιλοδοξούν να σταματήσουν να χρησιμοποιούν ορυκτά καύσιμα μέχρι το 2050. Η Δανία ακολουθεί το παράδειγμα της Ισλανδίας, η οποία ανακοίνωσε παρόμοιο μέτρο στις αρχές Σεπτεμβρίου. Άλλες ευρωπαϊκές χώρες έχουν τοποθετήσει το τέλος της πώλησης νέων αυτοκινήτων με θερμικό κινητήρα τουλάχιστον δέκα χρόνια αργότερα από το όριο της Δανίας, ενώ οι δήμαρχοι πρωτεύουσες προσανατολίζονται στην απαγόρευση των ντίζελ μέχρι το 2025, όπως το Μαδρίτη, το Παρίσι και το Mexico City. Α! Και η Αθήνα!
[Πηγή Reuters]