Απώλειες έως 32% στην αυτονομία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, στο κρύο
Σύμφωνα με έρευνα του Recurrent που στηρίχθηκε σε δεδομένα από 7.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα, το ποσοστό μείωσης της αυτονομίας τους σε κρύο καιρό, μπορεί να ανέλθει έως και το 32%. Οι χρήστες όμως έχουν και τη λύση πολλές φορές…
Όλα τα αυτοκίνητα, ακόμα και αυτά με κινητήρες εσωτερικής καύσης παρουσιάζουν απώλειες αυτονομίας σε κρύο καιρό. Κάτι που είναι λογικό με δεδομένη την αύξηση της κατανάλωσής τους σε τέτοιες συνθήκες, αν και η αλήθεια είναι πως σε αυτά οι απώλειες είναι ανάξιες λόγου. Αντίθετα στα ηλεκτρικά αυτό το γεγονός συνιστά άλλο ένα θέμα που ψάχνει λύση.
Η απώλεια της αυτονομίας των ηλεκτρικών σε τέτοιες συνθήκες, οφείλεται κυρίως στην αδυναμία τους να θερμάνουν την καμπίνα των επιβατών με εξωτερική πηγή ενέργειας, αφού ακόμα και γι'αυτό, χρησιμοποιούν τη μπαταρία τους.
H έρευνα του Recurrent που έγινε σε 7.000 αυτοκίνητα μεταξύ 13 δημοφιλών μοντέλων της αγοράς των Η.Π.Α, καταδεικνύει πως το ποσοστό αυτής της απώλειας μπορεί να είναι από εντελώς ασήμαντο έως και να αποτελέσει σημαντικό λόγο για την αύξηση του range anxiety, με μειώσεις από 3 έως 32% κατά τη χρήση τους σε θερμοκρασία περιβάλλοντος μεταξύ 1 και 7 οC και σε σχέση με την αυτονομία τους στους 21 oC.
Πιο συγκεκριμένα, ανάμεσα στα 13 μοντέλα της έρευνας, το ποσοστό μείωσης της αυτονομίας της Jaguar I-Pace είναι το χαμηλότερο με 3% και ακολουθεί αυτό του Audi e-tron με ποσοστό απώλειας 8%. Αυτά είναι και τα μοναδικά από τα 13 μοντέλα που βρίσκονται κάτω από το 10%, με τα μοντέλα της Tesla να ακολουθούν με ποσοστά απωλειών από 15% έως 19%. Πάνω από το μέσο όρο του 20% βρίσκονται τα VW e-Golf (23%), BMW i3 (24%) και τα υπόλοιπα ξεπερνούν το 30% σε απώλειες, με τελευταίο το Chevrolet Bolt (32%).
Στην πραγματικότητα πάντως τη λύση φαίνεται πως την έχουν οι χρήστες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αφού σύμφωνα με άλλη έρευνα του Recurrent, αυτοί δεν ανησυχούν ιδιαίτερα. Και αυτό γιατί ξέρουν πώς να διαχειριστούν την ενέργεια των μπαταριών του οχήματός τους σε τέτοιες συνθήκες. Αυτοί είναι πιο προσεκτικοί και δεν αφήνουν το ποσοστό διαθέσιμης ενέργειας να πέσει χαμηλά, φροντίζοντας να φορτίζουν πιο συχνά η ακόμα και να περιορίζουν τις μετακινήσεις τους.
Σε κάθε περίπτωση, στην κατά κανόνα ηλιόλουστη Ελλάδα δύσκολα ο κάτοχος κάποιου ηλεκτρικού μοντέλου θα βρεθεί αντιμέτωπος με τα αποτελέσματα της έρευνας, εκτός βεβαίως από τις περιπτώσεις που μπορεί να βρεθεί εγκλωβισμένος σε κάποιον χιονισμένο αυτοκινητόδρομο για πολλές ώρες…
Πηγή: Recurrent