Θετικές οι ευρωπαϊκές πωλήσεις για τέταρτο συνεχόμενο μήνα
Ο Νοέμβριος ήταν ο τέταρτος συνεχόμενος θετικός μήνας, σε σύγκριση με το 2021, για τις ευρωπαϊκές πωλήσεις. Με μεγάλη όμως απόσταση από τα στοιχεία προ Covid και κόκκινο ισολογισμό για το 2022.
Στην ΕΕ, οι ευρωπαϊκές πωλήσεις για τον Νοέμβριο του 2022 είναι αυξημένες κατά 16,3% σε σύγκριση με τον Νοέμβριο του 2021. Αυτό αντιπροσωπεύει 829.527 νέα αυτοκίνητα στις 27 χώρες της ΕΕ σύμφωνα με στοιχεία της ACEA, την Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων.
Ωστόσο, τον Νοέμβριο του 2019, τα νούμερα είχαν ξεπεράσει αντίστοιχα το ένα εκατομμύριο μονάδες. Απόδειξη ότι η ευρωπαϊκή αγορά παραμένει υποτονική ύστερα την περίοδο του Covid. Κάτι που γίνεται αισθητό στο άθροισμα των έντεκα μηνών.
Παρά τα πρόσφατα ισχυρά αποτελέσματα, η ύφεση που σημειώθηκε από τον Ιανουάριο έως τον Ιούλιο ήταν αρκετή για να μειώσει τις ευρωπαϊκές πωλήσεις σε σχέση με πέρυσι.
Μπορεί πράγματι, ο Νοέμβριος να ήταν ο τέταρτος συνεχόμενος θετικός μήνας, αλλά η χρονιά είχε ξεκινήσει άσχημα, κυρίως λόγω των καθυστερήσεων στην παράδοση. Ως εκ τούτου, το 2022 είναι προσώρας μειωμένο κατά 6,1% σε σύγκριση με το αντίστοιχο 11μηνο του 2021.
Προσθέτοντας τις χώρες της ΕΖΕΣ (Ελβετία, Ισλανδία, Νορβηγία) και το Ηνωμένο Βασίλειο στα στοιχεία της ΕΕ, σαφώς ξεπεράσαμε το ένα εκατομμύριο ευρωπαϊκές πωλήσεις τον Νοέμβριο: 1.014.630 για την ακρίβεια, που αντιπροσωπεύει αύξηση 7,4% σε σύγκριση με τον Νοέμβριο του 2021. Αλλά, αθροιστικά για τους έντεκα μήνες και σε αυτήν την περίπτωση η τελική γραμμή είναι κόκκινη, με πτώση 5,4%.
Από τον Ιανουάριο του 2022, στις 30 ευρωπαϊκές χώρες που αναφέρονται (δεν υπάρχουν στοιχεία για τη Μάλτα), έχουν ταξινομηθεί 10.196.115 νέα αυτοκίνητα, έναντι 10.824.193 το 2021 για την ίδια περίοδο. Εντός της ΕΕ, υπήρχαν τουλάχιστον 8.359.317 ταξινομήσεις το 2022, σε σύγκριση με 8.904.430 το 2021. Μεγάλες αγορές όπως η Γερμανία, η Ισπανία, η Γαλλία, η Ιταλία και το Ηνωμένο Βασίλειο τα πήγαν καλά τον Νοέμβριο. Από την άλλη, στη Δανία και στη Φινλανδία, τα αποτελέσματα παρέμειναν αρνητικά.
Στην Ελλάδα το πρόσημα ήταν επίσης θετικό τόσο για τον Νοέμβριο όσο και για το 11μηνο. Τον Νοέμβριο του ’22 πουλήθηκαν συνολικά 8.070 αυτοκίνητα έναντι 7.165 του Νοεμβρίου του ’21, αύξηση 12,6%. Όσο για το 11μηνο, εφέτος έχουν πουληθεί για το διάστημα Ιανουαρίου-Νοεμβρίου 98.797 αυτοκίνητα έναντι 95.526 για το ίδιο διάστημα πέρυσι, αύξηση 3,7%.
Οι μεγάλοι όμιλοι παρέμειναν προφανώς στο προσκήνιο στις ευρωπαϊκές πωλήσεις. Η Volkswagen ενίσχυσε την ηγετική θέση της με ισχυρή ανάπτυξη τον Νοέμβριο (+36,4%) και μερίδιο αγοράς 25,1%, ενώ ο αουτσάιντερ Όμιλος Stellantis πήγε με βήμα σημειωτόν (-1,1%) και μερίδιο αγοράς 18,1%. Στην τρίτη θέση, βρέθηκε ο Όμιλος Renault (πλην της Συμμαχίας με τη Nissan) που αύξησε τις ταξινομήσεις του κατά 2,1%, φτάνοντας σε μερίδιο αγοράς το 10,6%.
Σε επίπεδο εταιρειών τον Νοέμβριο, το τοπ 3 αποτελείται από τη Volkswagen, σταθερά ηγέτη στις ευρωπαϊκές πωλήσεις με μερίδιο αγοράς 11,3%, ακολουθούμενη από την Toyota (μερίδιο 7,1%) και τη Mercedes-Benz (μερίδιο 5,9%).
Για τους 11 μήνες του 2022, τα στοιχεία είναι κάπως διαφορετικά, αλλά η ταξινόμηση των ομίλων και των εμπορικών σημάτων είναι σχεδόν πανομοιότυπη, με τη μόνη διαφορά ότι η Mercedes-Benz παρέδωσε τη θέση της στην Peugeot στο τρίτο σκαλί του βάθρου.
Στην Ελλάδα, σε επίπεδο εταιρειών, η Toyota ήταν πρώτη τόσο τον Νοέμβριο (μερίδιο 14,8%) όσο και το 11μηνο του 2022 (μερίδιο 14,5%). Στη δεύτερη θέση τον Νοέμβριο πλασαρίστηκε η Hyundai (μερίδιο 10,8%) και tρίτη η Suzuki (7,3%). Αλλά στο 11μηνο παραμένει δεύτερη η Peugeot με μερίδιο 8,9%, με βραχεία όμως κεφαλή από την καλπάζουσα Hyundai με ίδιο ποσοστό και διαφορά μόλις 26 αυτοκινήτων.
[Πηγή ACEA]