Στις εκθέσεις το νέο Peugeot 2008
To best seller B-SUV της Peugeot ανανεώθηκε με προφανή στόχο να κρατήσει τα πρωτεία στην πιο ανταγωνιστική και απαιτητική κατηγορία της αγοράς.
«ΟΜAΔΑ ΠΟΥ κερδίζει δεν την αλλάζεις», λένε στον αθλητισμό. Στον χώρο μας όμως, οι αλλαγές έρχονται σχεδόν νομοτελειακά. Καθώς ακόμη και η καλύτερη ομάδα πρέπει να προσαρμόζεται στις επιταγές των καιρών για να εξακολουθεί να κερδίζει. Κάπως έτσι λοιπόν ήρθε η ώρα το Peugeot 2008 να περάσει στην επόμενη φάση της ζωής του.
Πέρασαν περίπου τέσσερα χρόνια από την ημέρα που η Peugeot αποκάλυπτε ένα σουπερμίνι SUV που έγινε δεκτό από τους καταναλωτές σε Ελλάδα και Ευρώπη με μεγάλο ενθουσιασμό που αποτυπώθηκε σχεδόν αμέσως στα νούμερα των πωλήσεων. Το 2008 αναδείχθηκε σε best-seller της κατηγορίας του, εκτοξεύοντας τα κέρδη και τα χαμόγελα στην Peugeot.
Το Peugeot 2008 στην ανανεωμένη εκδοχή του συνεχίζει την πορεία που χάραξε από την αρχή το μοντέλο. Είναι θέμα χρόνου να φτάσει και αυτό στην κορυφή της κατηγορίας.
Ήταν ο σχεδιασμός του, αυτό το μυώδες επιβλητικό παρουσιαστικό που σε κέρδιζε με την πρώτη ματιά. Ομοίως και οι χώροι (από τους μεγαλύτερους στην κατηγορία), ο εξοπλισμός και βέβαια η συμπεριφορά του στον δρόμο. Τώρα λοιπόν, το 2008 δεν αλλάζει μόνον στο φαίνεσθαι, αλλά αναβαθμίζεται και τεχνολογικά.
Σχεδιαστικά, το ανανεωμένο Peugeot 2008 υιοθετεί στοιχεία από το νέο 508. Χαρακτηριστική είναι για παράδειγμα η επιλογή της νέας φωτεινής υπογραφής της γαλλικής φίρμας στο εμπρός μέρος με τρεις κάθετους φωτεινούς «όνυχες» που είναι ενσωματωμένοι σε μαύρο γυαλιστερό πλαίσιο στον προφυλακτήρα.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Οι τιμές του ανανεωμένου Peugeot 2008 στην Ελλάδα
Το νέο σήμα της Peugeot είναι αυτό που κυριαρχεί στο εμπρός μέρος και το οποίο ξεχωρίζει για το μεγαλύτερο πλάτος του.
Πίσω έχουμε επίσης επεμβάσεις στα φώτα που συνεχίζουν να υιοθετούν το μοτίβο των τριών ονύχων αλλά σε νέα εκδοχή. Έχουμε τρεις επάλληλες οριζόντιες διπλές λωρίδες τεχνολογίας LED, ίδιας με τα φώτα της όπισθεν και των φλας. Επιλογή που ενισχύει οπτικά την αίσθηση του πλάτους.
Ψηφιακή και αισθητική αναβάθμιση
Στο εσωτερικό, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων που είναι τοποθετημένος πάνω από το μικρό σπορ τιμόνι, συνδυάζεται με τις εκδόσεις Allure και GT. Η οθόνη είναι 10 ιντσών με τρισδιάστατη απεικόνιση στην έκδοση GT (Peugeot i-Cockpit 3D), ενώ στην εισαγωγική έκδοση της γκάμας Active, ο πίνακας οργάνων είναι αναλογικός.
Η κεντρική οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων είναι πλέον 10 ιντσών και φιλοξενεί τον έλεγχο των λειτουργιών του ηχοσυστήματος, του τηλεφώνου και της τελευταίας γενιάς των συστημάτων ψυχαγωγίας PEUGEOT i-Connect και PEUGEOT i-Connect Advanced. Στην έκδοση Allure της δοκιμής μας αλλά και στην αμέσως πλουσιότερη, την GT, η κεντρική οθόνη διαθέτει τεχνολογία HD. Κάτω από την κεντρική οθόνη, διατηρούνται τα πλήκτρα τύπου «piano», για γρήγορη πρόσβαση στις βασικές λειτουργίες.
Εδώ πρέπει να πούμε πως η κεντρική οθόνη αφής HD των 10 ιντσών διαθέτει λειτουργία multi-window με widgets ή συντομεύσεις, είναι πολύ εύκολη στη χρήση και ανταποκρίνεται όπως ένα smartphone. Είναι εύκολο να κάνεις σάρωση στα μενού από αριστερά προς τα δεξιά, πάνω και κάτω για ειδοποιήσεις ή με ένα πάτημα με τρία δάχτυλα για να εμφανιστεί ο τοίχος της εφαρμογής.
Είναι επίσης εύκολο να επιστρέψεις ανά πάσα στιγμή στην κεντρική σελίδα, πατώντας το πλήκτρο «Home» κάτω από την οθόνη. Στο επάνω μέρος της, ένα μόνιμο μπάνερ εμφανίζει τις πληροφορίες εξωτερικής θερμοκρασίας και καιρού, τη θέση στις σελίδες του widget, τα δεδομένα δικτύωσης, τις ειδοποιήσεις και την ώρα.
Το σύστημα PEUGEOT i-Connect προσφέρει πλήρη συνδεσιμότητα με λειτουργία mirroring για Apple CarPlay και Android Auto. Tο σύστημα διαθέτει λειτουργία ενημερώσεων ΟΤΑ, ενώ υπάρχει και λειτουργία φωνητικών εντολών.
Ταξιδεύοντας business class
Το αυτοκίνητο της δοκιμής διαθέτει τον οικείο μας πια 1.500άρη κινητήρα BlueHDi που έχει τούρμπο VGT και αποδίδει 130 PS στις 3.750 rpm και 250 Nm στις 1.750 rpm. Συνδυάζεται δε, με το επίσης γνωστό από την προηγούμενη έκδοση αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων. Σασμάν που διαθέτει paddles στο τιμόνι για χειροκίνητη λειτουργία για να αλλάζει όχι μεν με την ταχύτητα του φωτός, αλλά σαφώς όσο ομαλά χρειάζεται για να το απολαμβάνεις στην καθημερινότητα.
Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του τρία προγράμματα οδήγησης που τα επιλέγει από έναν διακόπτη πίσω από τον κομψό μικρό μπουτόν-λεβιέ ταχυτήτων. Προαιρετικά και ανάλογα με την έκδοση, το νέο Peugeot 2008 εξοπλίζεται με το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης Grip Control, το οποίο διαθέτει τρία προγράμματα οδήγησης: Άμμος, λάσπη και χιόνι.
Η συνεργασία με τον κινητήρα είναι ισορροπημένη και αποτελεσματική για να μην υπάρχει έντονη υστέρηση μεταξύ του πότε πατάς το γκάζι και πότε το αυτοκίνητο επιταχύνει, εξασφαλίζοντας παράλληλα σβέλτες επιδόσεις. Τα 100 km/h έρχονται από στάση σε 9,9“ και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 196 km/h. Το γκάζι έχει ικανοποιητική απόκριση που γίνεται ακόμα καλύτερη εάν επιλέξεις το πρόγραμμα Sport. Ο κινητήρας κάνει θόρυβο, ωστόσο η ηχομόνωση τον κρατά έξω από την καμπίνα και εξασφαλίζει κύλιση premium επιπέδου.
Tο ίδιο premium είναι και ο τρόπος με τον οποίο η ανάρτηση συνεργάζεται με το στιβαρό πλαίσιο προκειμένου να αντιμετωπίσει τις ατέλειες του δρόμου. Παρότι η ρύθμιση είναι προς τη μεριά του σφιχτού δεν σε ταρακουνάει και απορροφά πετυχημένα ό,τι χρειάζεται, χωρίς θόρυβο ή κραδασμό. Από την άλλη η κλίση στις στροφές γίνεται αισθητή χωρίς να παίρνει μεγάλες διαστάσεις, το εμπρός σύστημα αποδεικνύεται όσο άμεσο θέλει ο οδηγός της κατηγορίας και η σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες παραπέμπει σε αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας.
Όλα αυτά να σημειώσουμε ότι δεν είναι δεδομένα σε ένα αυτοκίνητο που απέχει 17 cm από το έδαφος. Ως εκ τούτου, αποτελεί ένα ακόμη χαρακτηριστικό που μετρά στην premium αίσθηση που αποκομίζεις από το αυτοκίνητο.
To ντίζελ ζει και βασιλεύει
Αν επιλέξεις τον κινητήρα ντίζελ, σαφώς δεν κινείσαι μέσα στο βιώσιμο «πνεύμα της εποχής» που θέλει πρίζες και ηλεκτρομοτέρ. Το ζητούμενο στην προκειμένη περίπτωση είναι η χαμηλή κατανάλωση και ο συγκεκριμένος κινητήρας φαίνεται να τα καταφέρνει περίφημα. Στις καθημερινές μετακινήσεις μέσα στην πόλη, σπάνια βλέπεις το στροφόμετρο πάνω από τις 2.000 rpm και κάπως έτσι το trip computer δείχνει μια μέση τιμή της τάξης των 6,5 lt/100 km.
Εμείς επιλέξαμε να κάνουμε τα περισσότερα χιλιόμετρα της δοκιμής μας στον ανοικτό δρόμο και μάλιστα να φτάσουμε μέχρι τα Τρίκαλα και στη συνέχεια να περιπλανηθούμε στις πέριξ αυτών περιοχές. Σε όλη αυτή τη διαδρομή η ένδειξη στο trip computer δεν ξεπέρασε τα 5,7 lt/100km και αυτό δίχως να είμαστε ιδιαίτερα ευγενικοί με το γκάζι.
Αναβάθμιση και στην ασφάλεια
Το νέο Peugeot 2008 ενσωματώνει μια υπερπλήρη σουίτα συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού. Ξεκινώντας από τις νέες εμπρός και πίσω κάμερες αρωγής για τη στάθμευση που προσφέρουν εικόνα υψηλής ανάλυσης και εύρος 360 μοιρών.
Η σουίτα συμπληρώνεται από συστήματα όπως Adaptive Cruise Control με λειτουργία Stop and Go, και ρυθμιζόμενη απόσταση από το προπορευόμενο όχημα, αυτόματο φρενάρισμα κινδύνου με προειδοποίηση επικείμενης σύγκρουσης, αναγνώριση πεζών και ποδηλατών ημέρα και νύχτα (7-140 km/h), διευρυμένο σύστημα αναγνώρισης πινακίδων ΚΟΚ (πινακίδα STOP, απαγόρευσης εισόδου σε μονόδρομο, απαγόρευση προσπέρασης, πινακίδες ορίου ταχύτητας, κ.ά.) με προβολή τους στην οθόνη του ψηφιακού πίνακα οργάνων, ενεργό σύστημα προειδοποίησης εκτροπής από τη λωρίδα, προειδοποίηση απόσπασης προσοχής οδηγού, σύστημα ελέγχου τυφλών σημείων κ.ά.
Πόσο πάει το μαλλί;
Ένας από τους παράγοντες της εμπορικής επιτυχίας του Peugeot 2008 ήταν η τιμή. Στην ίδια λογική κινείται και η ανανεωμένη εκδοχή του μοντέλου, με την τιμή να ξεκινά από €24.100 για την βενζινοκίνητη έκδοση 1.2 PureTech 100 S&S Active, με την έκδοση 1.5 BlueHDI της δοκιμής μας να ξεκινά από τις €27.200 στην έκδοση Active και να φτάνει τις €32.100 στην έκδοση Allure που είχαμε στα χέρια μας, με τα €620 να αφορούν το χρώμα Rouge Elixir. Η οποία σημειωτέον περιλαμβάνει σχεδόν τα πάντα και εκφράζει με τον καλύτερο τρόπο τον premium χαρακτήρα του 2008.