Παρουσιάστηκε στην Ελλάδα η νέα Porsche Macan
Η νέα, αμιγώς ηλεκτρική Porsche Macan παρουσιάστηκε στην Ελλάδα κι εμείς βρεθήκαμε στον Αστέρα Βουλιαγμένης για δούμε από κοντά το μικρότερο SUV του Γερμανού κατασκευαστή.
Ήταν τέλη Γενάρη όταν η ηλεκτρική Porsche Macan αποκαλύφθηκε στο παγκόσμιο κοινό της, θέτοντας νέα πρότυπα στην κατηγορία των premium ηλεκτρικών SUV. Πλέον έφτασε η ώρα για την επίσημη παρουσίαση της και στην Ελλάδα.
Από το 2014, όταν και πρωτοκυκλοφόρησε, η Porsche Macan έθεσε ως στόχο να αποτελέσει μια πιο προσιτή επιλογή στην κατηγορία των SUV σε σχέση με την Cayenne, διατηρώντας ωστόσο τις επιδόσεις και την πολυτέλεια που χαρακτηρίζουν τη μάρκα. Το όνομα «Macan» άλλωστε προέρχεται από την ινδονησιακή λέξη για την «τίγρη», υποδεικνύοντας τη δυναμική και σπορ φύση του αυτοκινήτου.
Με τα εμπορικά αποτελέσματα να δείχνουν πως το μοντέλο της γερμανικής φίρμας έκανε γκελ στο καταναλωτικό κοινό, μετρώντας 45.000 πωλήσεις από τον κιόλας χρόνο της κυκλοφορίας του. Δέκα χρόνια αργότερα, είναι δεδομένο πως η αυτοκινητοβιομηχανία ευρύτερα, εξελίσσεται. Με την Porsche να έχει αποδείξει πως δεν φοβάται τις αλλαγές, παρουσιάζοντας την Taycan, το πρώτο της ηλεκτρικό μοντέλο το 2019. Με τη Macan να παίρνει πλέον τη σκυτάλη, ασπαζόμενη τον εξηλεκτρισμό.
Η ηλεκτρική Porsche Macan είναι διαθέσιμη στην ελληνική αγορά σε τέσσερις εκδόσεις εξοπλισμού, με την εισαγωγική να ξεκινά από τις €86.300
Με τη νέα Macan άλλωστε, η εταιρεία από τη Στουτγάρδη όχι μόνο αναδεικνύει τη δύναμη της εξέλιξης αλλά ενσωματώνει την αλλαγή που κάνει την υφή της Porsche ακόμα πιο δυνατή. Με τους Γερμανούς να τονίζουν πως ηλεκτροκίνηση δεν σημαίνει συμβιβασμός. To πολυτελές γερμανικό SUV που πατά πάνω στην πλατφόρμα Premium Platform Electric (PPE) στην εξέλιξη της οποίας συμμετείχαν από κοινού Porsche και Audi.
H συγκεκριμένη αρχιτεκτονική, σύμφωνα με τους δημιουργούς της δίνει έμφαση στην άνεση, προσφέροντας μεγάλα περιθώρια διαφοροποιήσεων ως προς το μήκος του μεταξονίου, το πλάτος των μετατροχίων και την απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος.
Συν τοις άλλοις, η εξελιγμένη αυτή πλατφόρμα ενδείκνυται για τη δημιουργία μίας ευρείας γκάμας εκδόσεων, με κίνηση είτε στους πίσω είτε σε όλους τους τροχούς. Οι δυνατότητές της όμως δεν σταματούν εδώ, μιας και δύναται να υποστηρίξει τεχνολογία 800V. Η ισχύς φόρτισης DC φτάνει τα 270 kW, επιτρέποντας στο αυτοκίνητο να φορτίσει από το 10-80% σε μόλις 21 λεπτά.
Εξωτερικά, η Macan ακολουθεί τη σύγχρονη σχεδιαστική φιλοσοφία της εταιρείας. Τα φώτα ημέρας είναι ενσωματωμένα στα φτερά, ενώ τα παράθυρα δεν έχουν πλαίσιο, όπως ακριβώς συμβαίνει και στο έτερο ηλεκτρικό τέκνο της εταιρείας, την Taycan. Γενικότερα οι γραμμές της θυμίζουν εκείνες ενός κουπέ αμαξώματος, εξευγενισμένες και συμβατές με ένα σύγχρονο και πληθωρικό ηλεκτρικό SUV. Όπως μας είπαν άλλωστε και οι άνθρωποι της Porsche, στόχος της Macan είναι να δημιουργήσει έντονα συναισθήματα.
Για να εξασφαλιστεί η καλύτερη οδική συμπεριφορά, η Porsche έχει φροντίσει να εξοπλίσει την Macan με ρυθμιζόμενα αμορτισέρ για την αερανάρτηση (προαιρετικός εξοπλισμός στην Macan ), τετρακίνηση, ηλεκτρονικά ελεγχόμενο Porsche Traction Management, Porsche Torque Vectoring Plus αλλά και ενεργητική τετραδιεύθυνση. Δεν θα μπορούσε να συμβαίνει διαφορετικά άλλωστε, καθώς η «νέα Porsche Macan εκφράζει την απόλυτη ισορροπία δύναμης, αντοχής και αποδοτικότητας».
Εκτός των άλλων, υπάρχουν αρκετά ενεργά (όπως η κινούμενη πίσω πτέρυγα) και παθητικά αεροδυναμικά βοηθήματα ,τα οποία συμβάλλουν τα μέγιστα στην διαμόρφωση ενός χαμηλού αεροδυναμικού συντελεστή, που προσδιορίζει τα 0,25 cd, βοηθώντας με τη σειρά του στην επίτευξη της κατά το δυνατόν μεγαλύτερης αυτονομίας.
Με μήκος 4.78 m πλάτος 1.93 m, ύψος 1.62 m, και μεταξόνιο μεγαλύτερο κατά 86 mm σε σχέση με την απερχόμενη γενιά (πλέον ανέρχεται στα 2.893 mm), εξασφαλίζει ακόμα μεγαλύτερους χώρους για επιβάτες και αποσκευές.
Μιλώντας για χώρο αποσκευών, η Macan πέρα από το συμβατικό πορτπαγκάζ των 540 lt (136 lt μεγαλύτερο από την προηγούμενη γενιά) διαθέτει επιπλέον 84 lt εμπρός, ενισχύοντας ακόμα περισσότερο τον πρακτικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου.
Μπαίνοντας στο εσωτερικό, γίνεται αμέσως αντιληπτός ο προηγμένος και hi-tech αέρας, συνεπικουρούμενος από κορυφαία ποιότητα κατασκευής, όπως άλλωστε μας έχει συνηθίσει όλα αυτά τα χρόνια ο premium Γερμανός κατασκευαστής.
Η Macan διαθέτει τελευταίας τεχνολογίας σύστημα οπτικής παρουσίασης και λειτουργικό σχεδιασμό με έως και τρεις οθόνες, στις οποίες περιλαμβάνεται η ανεξάρτητη κυρτή οθόνη 12,6” του πίνακα οργάνων και η κεντρική οθόνη 10,9”.
Για πρώτη φορά, ο συνεπιβάτης μπορεί πλέον να βλέπει πληροφορίες, να προσαρμόζει ρυθμίσεις στο σύστημα infotainment ή να κάνει video streaming μέσω της δικής του προαιρετικής οθόνης 10,9” ενώ το αυτοκίνητο είναι εν κινήσει.
H τεχνολογία Porsche Driver Experience (επίσης για πρώτη φορά) περιλαμβάνει μια οθόνη προβολής στο παρμπρίζ με τεχνολογία επαυξημένης πραγματικότητας. Στοιχεία εικονικής πραγματικότητας, όπως βέλη πλοήγησης, ενσωματώνονται οπτικά στον πραγματικό κόσμο με απόλυτη αρμονία.
Συνολικά, οι δυνατότητες συνδεσιμότητας στην ολοκαίνουργια Porsche Macan είναι απεριόριστες, με την γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία να χαρακτηρίζει την Macan ως ένα αυτοκίνητο «που αποδίδει σαν Porsche και συμπεριφέρεται σαν smartphone».
Ως προς τα κινητήρια σύνολά υπάρχουν δύο επιλογές. Η Macan 4 και η Macan Turbo. Ξεκινώντας από την τελευταία, το ισχυρό τετρακίνητο σύστημα πρόωσης PSM (με περιέλιξη τύπου φουρκέτας), αποδίδει 470 kW, τουτέστιν 639 ίππους και 1.135 (!) Nm ροπής. H επιτάχυνση 0-100 km/h ολοκληρώνεται σε 3,3”, με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 260 km/h.
«Η ηλεκτρική Macan διασφαλίζει ότι η ουσία των αυτοκινήτων της Porsche μένει πάντα σταθερή, διατηρώντας τη διαχρονική αίσθηση που νιώθεις όταν βρίσκεσαι πίσω από το τιμόνι μιας Porsche», μήνυσαν οι άνθρωποι της εταιρείας.
Όσον αφορά τη Macan 4, η απόδοση της ανέρχεται στις 300 Kw, ήτοι 408 PS και 608 Nm ροπής. Χρειάζεται 5,2” για να φτάσει από στάση στα 100 km/h, με το κοντέρ της να τερματίζει στα 220 km/h.
Αμφότερες οι εκδόσεις εξοπλίζονται με μπαταρία χωρητικότητας 100 kWh (η ωφέλιμη χωρητικότητα διαμορφώνεται στις 95 kWh), προσφέροντας αυτονομία (κατά WLTP) 641 km στη Macan 4 και 591 km στη Macan Turbo.
Η Macan δεν είναι απλά ένα νέο μοντέλο για την Porsche. Πολύ περισσότερο, αντιπροσωπεύει το όραμα της εταιρείας για το μέλλον. Όπου οι επιδόσεις, η οδηγική απόλυαση και η βιώσιμη κινητικότητα μπορούν να συνδυαστούν στην ίδια πρόταση.
Πλέον η Porsche δεν αγκαλιάζει απλά το μέλλον αλλά το οδηγεί. Με τη νέα Macan να συμβολίζει την εξέλιξη του Zuffenhausen. «Που απευθύνεται όχι μόνο σε παραδοσιακούς πελάτες της φίρμας αλλά και σε νέους ανθρώπους και γυναίκες» όπως χαρακτηριστικά δήλωσε η κυρία Σοφία Μητράκη, διευθύντρια πωλήσεων της Porsche.
Η ηλεκτρική Macan είναι διαθέσιμη στην ελληνική αγορά σε τέσσερις εκδόσεις εξοπλισμού (Macan, Macan 4, Macan 4S και Macan Turbo), με την εισαγωγική έκδοση να ξεκινά από τις €86.300
Έκδοση | Τιμή |
Macan | €86.300 |
Macan 4 | €89.850 |
Macan 4S | €97.160 |
Macan Turbo | €122.760 |