Γιώργος Σπανός: Η SERES είναι μια εταιρεία με αληθινά premium αυτοκίνητα

Γιώργος Σπανός: Η SERES είναι μια εταιρεία με αληθινά premium αυτοκίνητα

H Spanos ΑΕ έφερε την SERES στην Ελλάδα και εμείς «ανακρίνουμε» τον Γιώργο Σπανό σε μια εφ' όλης της ύλης συνέντευξη.

Giorgos Spanos

Από την έκθεση-κόσμημα της λεωφόρου Συγγρού όπου δεσπόζει η τεχνολογία της BMW μεσοτοιχία με αυτήν της Jaguar Land Rover, στην λεωφόρο Κηφισιάς. 

Ο λόγος για τον Γιώργο Σπανό αλλά και την αδελφή του Μαρία που αξιοποίησαν το διαμάντι που τους κληροδότησε ο πατέρας τους, ο αείμνηστος Μίμης Σπανός και έχτισαν την Spanos SA στη σύγχρονη εκδοχή της, μια εταιρεία-σημείο αναφοράς στον χώρο. 

Τι δουλειά έχει όμως ο Σπανός στα… βόρεια;

Απλά πρόκειται για ένα ακόμη τολμηρό εγχείρημα, ένα νέο επιχειρηματικό άνοιγμα, αυτή τη φορά προς την Κίνα. Είναι βέβαιο ότι το έκανε ύστερα από μπόλικη σκέψη, έχοντας δει κάτι ουσιαστικό στην κινεζική εταιρεία με το ελληνικό όνομα, τη Seres. 

Η εδραίωση της Κίνας στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία γκρέμισε και τις τελευταίες προκαταλήψεις που θα μπορούσε κάποιος να έχει για τα προϊόντα made in China.

Αποκλειστικά ηλεκτρικά, με τεχνολογία αιχμής και αύρα πολυτέλειας, τα μοντέλα της SERES έρχονται για να δημιουργήσουν έναν διαφορετικό πόλο στην αγορά της χώρας. Όχι εναλλακτικό, αλλά ουσιαστικό.

Έχοντας δοκιμάσει το SERES 5, μείναμε με θετικές εντυπώσεις (Διαβάστε εδώ τη δοκιμή). 

Οπότε τώρα απλώς βρήκαμε την ευκαιρία να «ανακρίνουμε» τον Γιώργο Σπανό σχετικά με το νέο του εγχείρημα.

Spanos
Το προφίλ του μέσου αγοραστή των αυτοκινήτων της SERES είναι ο πελάτης που θέλει ένα πραγματικά premium αυτοκίνητο, μας λέει ο Γιώργος Σπανός 

Τι ήταν αυτό που σας έκανε να πραγματοποιήσετε το «άνοιγμα» στην Κίνα; Ποιο ήταν το αρχικό κίνητρο για να προχωρήσετε στη συμφωνία με τη SERES;
Κάναμε το άνοιγμα στην Κίνα διότι είναι αδιαμφισβήτητο ότι στο μέλλον η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία θα παίξει ένα σημαντικό ρόλο. Κυρίως στη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, ένας χώρος, όπου βρίσκονται ένα βήμα εμπρός από τους άλλους. Ο λόγος που ξεκινήσαμε με τη SERES είναι διότι, έχοντας μεγάλη εμπειρία όλα αυτά τα χρόνια από εταιρίες premium και έχοντας συνηθίσει να ενεργούμε αντίστοιχα, θεωρήσαμε ότι είναι πολύ κοντά σε αυτό που ξέρουμε να κάνουμε σωστά. Είναι σημαντικό ότι έρχονται με κεντρικά γραφεία και αποθήκη ανταλλακτικών στο Άμστερνταμ γεγονός που μας δημιουργεί μεγάλη ασφάλεια για το μέλλον της μάρκας στην Ευρώπη όσον αφορά τη συνεργασία μας.

Ποια ήταν η μεγαλύτερη δυσκολία που αντιμετωπίσατε στις αρχικές συζητήσεις σας με τους Κινέζους;
Θα έλεγα ότι στην περίπτωση της SERES δεν υπήρχε πολύ μεγάλη δυσκολία. Ο πρόεδρος της SERES τρέφει μια ιδιαίτερη αγάπη και εκτίμηση για την Ελλάδα. Έδειξαν τρομερό ενδιαφέρον και μας αγκάλιασαν στο να ξεκινήσει η συνεργασία μας.

Έχοντας την εμπειρία της BMW, μιας κορυφαίας premium γερμανικής μάρκας, πώς θα συγκρίνατε την τεχνολογία της με αυτήν της SERES;
Δεν γίνεται να συγκρίνουμε τη SERES με την BMW που είναι μια μάρκα με πολύ μακρά ιστορία, ενώ η SERES μια εταιρεία που ξεκινά τώρα. Όμως αν μιλήσουμε γενικότερα για τη φίρμα SERES είναι μια μάρκα που εκπλήσσει με την ποιότητα, την τεχνολογία και την οδική συμπεριφορά της και νομίζουμε ότι έχει πολλά να πει.

Ποιο είναι κατά την άποψή σας το μεγαλύτερο πλεονέκτημα των αυτοκινήτων της SERES σε σχέση με τον ανταγωνισμό τους;
Θα έλεγα ότι είναι το πιο ποιοτικό αυτοκίνητο που υπάρχει σε αυτήν την κατηγορία των πολυτελών ηλεκτρικών αυτοκινήτων νέας τεχνολογίας. Ποιότητα απτή όταν ο οδηγός και επιβάτες μπαίνουν στο αυτοκίνητο, αγγίζοντας το περιβάλλον γύρω τους, αλλά και ποιότητα μηχανολογική που γίνεται αντιληπτή με τη χρήση του αυτοκινήτου.

Πώς σκοπεύετε να κάνετε γνωστή τη μάρκα και τα όποια πλεονεκτήματά της στον Έλληνα καταναλωτή;
Οι Έλληνες καταναλωτές με τις ενέργειες μάρκετινγκ και προβολής που θα κάνουμε θα ενημερωθούν κατάλληλα. αλλά για μένα το σημαντικότερο είναι να μπορέσουν να έρθουν λ. Κηφισιάς 286 στο Χαλάνδρι, να οδηγήσουν, να κάνουν ένα test drive, να αγγίξουν τα υλικά, να καταλάβουν την ποιότητα συναρμογής και έτσι θα καταλάβουν για τι μιλάμε.

Με βάση την εμπειρία σας, οι Έλληνες καταναλωτές έχουν ξεπεράσει την προκατάληψη απέναντι στα made in China προϊόντα;
Θα έλεγα «ναι!» και ειδικά με την εδραίωση της Κίνας στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία. Βλέπουμε εδραιωμένες επώνυμες εταιρίες να παράγουν πλέον σε υπερσύγχρονα εργοστάσια. Κάτι που δείχνει ότι η Κίνα μπορεί να προσφέρει ποιότητα, πολυτέλεια, τεχνογνωσία… Και όπως είπα, το δίλημμα μπορεί να ξεπεραστεί όταν κάποιος δοκιμάσει το αυτοκίνητο, έρθει σε επαφή με αυτό. Νομίζω ότι σύντομα και οι τελευταίες προκαταλήψεις θα ξεπεραστούν τελείως.

Ποιο κατά τη γνώμη σας είναι το προφίλ του αγοραστή του SERES 5;
Είναι αυτός που ενδιαφέρεται να αγοράσει ένα premium αυτοκίνητο. Αλλά ταυτόχρονα και αυτός που δεν είναι συνδεδεμένος συναισθηματικά με μια μάρκα. Αυτή η κατηγορία πελατών είναι δεκτική στο να δουν νέες μάρκες και είναι αγοραστές οι οποίοι μάλλον έχουν οικογένεια και χρειάζονται ένα αυτοκίνητο πολυτελούς κατηγορίας, άνετο, ασφαλές, με ωραία αίσθηση στην οδήγηση. Θεωρώ ότι είναι σε μια ηλικία όχι πολύ μεγάλη έτσι ώστε να είναι δεκτικοί στις νέες τεχνολογίες και στα νέα συστήματα. Άρα θα έλεγα γύρω στα 40-50. Είναι αυτοί που τους αρέσει να καινοτομούν, ενδιαφέρονται για νέες τεχνολογίες είτε αφορά στο αυτοκίνητο είτε στο κινητό τηλέφωνο είτε για κάποιο σύστημα για το σπίτι, οτιδήποτε.

Ποιος είναι ο στόχος σας για τον πρώτο χρόνο; Ποντάρετε περισσότερο στις εταιρικές πωλήσεις ή στη λιανική;
Ποντάρουμε σε όλη την αγορά. Η λιανική σίγουρα μας ενδιαφέρει πάρα πολύ αλλά δεν μπορούμε να αποκλείσουμε και τις εταιρικές πωλήσεις. Νομίζουμε ότι μπορούμε να ποντάρουμε στο προφίλ που θέλει να δείξει και κάθε εταιρεία μεμονωμένα, έτσι ώστε να κινηθεί προς την επιλογή του ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Κι αυτό το θεωρούμε πολύ σημαντικό.

Αυτή τη στιγμή υπάρχει διαθεσιμότητα αυτοκινήτων; 
Ναι, υπάρχουν αυτοκίνητα. Και οι υποσχέσεις του εργοστασίου τηρούνται παρόλα τα προβλήματα που μπορεί να υπάρχουν με τη παραγωγή, καθώς δίνεται προτεραιότητα στις νέες αγορές.

Έχοντας αλουμινένιο σασί, τι γίνεται σε περίπτωση ατυχήματος; Πόσο εφικτή (ή ανέφικτη) είναι η επισκευή του. Θυμάμαι με τα αλουμινένια Audi A2 και A8 υπήρχε μεγάλο πρόβλημα. 
Στην εταιρεία μας επειδή χρόνια τώρα διαχειριζόμαστε αυτά τα αυτοκίνητα με αλουμινένιο σασί, έχουμε εκπαιδευμένο και πιστοποιημένο προσωπικό για την επισκευή αλουμινίου.

Πότε να περιμένουμε στην Ελλάδα το μικρότερο Seres 3;
Σε ό,τι αφορά στο SERES 3, αν κάποιος θέλει μπορεί να παραγγείλει, αλλά εμείς επιλέγουμε να λανσάρουμε το SERES 3 αργότερα στη νέα του έκδοση.

Εκτός από τη SERES φέρατε στην Ελλάδα και την XEV με το Yoyo. Είναι το μικρό αυτό το νέο trend στον τομέα της μικροκινητικότας και γιατί;
Ναι, θα έλεγα ότι στόχος και όραμά μας είναι να μπορούμε να καλύψουμε τις ανάγκες των πελατών μας. Και ναι, βλέπουμε ότι στο μέλλον θα υπάρχει η ανάγκη να καλύψουμε και τη μικροκινητικότητα. Το XEV YOYO είναι ένα αυτοκίνητο σχεδιασμένο ακριβώς για αυτή τη χρήση. Σε πόλεις όπου δεν είναι εύκολο το παρκάρισμα, υπάρχουν στενοί δρόμοι… Και άρα το θεωρούμε την κατάλληλη λύση για το κέντρο της πόλης χωρίς κάποιος να κάνει υποχωρήσεις σε θέματα στιλ, ασφάλειας, ποιότητας και τεχνολογίας.

Spanos
H Kίνα πλέον μπορεί να προσφέρει, ποιότητα, πολυτέλεια αλλά και κορυφαία τεχνολογία με τα αυτοκίνητά της.

Είναι το Yoyo ένα φθηνότερο smart ή είναι κάτι διαφορετικό; 
Το YOYO είναι η απόλυτη λύση για τη κίνηση στο κέντρο της πόλης. Τις συγκρίσεις τις αφήνουμε να τις κάνετε εσείς και οι οδηγοί.

Έχετε συζητήσει καθόλου με την τοπική αυτοδιοίκηση για το ενδεχόμενο ένταξης του Yoyo στον στόλο κάποιων δήμων; Και το ρωτώ, διότι ξέρω πολλούς δημάρχους που αναζητούν ανάλογες λύσεις για τις υπηρεσίες τους (δημοτική αστυνομία κ.τ.λ).
Το YOYO αποτελεί όντως ιδανική λύση για τις ανάγκες της τοπικής αυτοδιοίκησης, είμαστε έτοιμοι να καλύψουμε κάθε ανάγκη.

Θα διαλέγατε ένα SERES 5 για να πάτε ένα ταξίδι στη Θεσσαλονίκη ή μια BMW;
Θα έλεγα ότι θα παίζει ρόλο σκοπός του ταξιδιού μου. Για ένα επαγγελματικό ταξίδι με συνεργάτες μου θα διάλεγα ένα SERES 5 για να έχουμε ήσυχο και ήρεμο ταξίδι με χαμηλή κατανάλωση, υψηλή συνδεσιμότητα, ασφάλεια και πολυτέλεια.

Με βάση τα όσα έχετε μέχρι σήμερα δει από την τεχνολογία που ενσωματώνουν τα αυτοκίνητα της SERES, πιστεύετε πως η Κίνα αποτελεί απειλή για την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία;
Εγώ δεν θα το πω απειλή, αλλά θεωρώ ότι η Κίνα μπαίνει ήδη στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία και θα λάβει το μερίδιο αγοράς που της αναλογεί.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube