
Ευρωπαϊκές πωλήσεις 2025, πόσο απειλείται η Tesla από τους Κινέζους;
Μόλις έναν χρόνο πριν, η Tesla βρισκόταν στην κορυφή της ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, κατακτώντας την πρωτοκαθεδρία το 2023, με σημείο αναφοράς το Model Y. Σήμερα, όμως, τα δεδομένα έχουν αλλάξει δραματικά.


Νέα στοιχεία πωλήσεων από 28 μεγάλες αγορές, μεταξύ των οποίων η ΕΕ, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Νορβηγία και η Ελβετία, δείχνουν ότι η Tesla όχι μόνο χάνει έδαφος, αλλά μένει πίσω από κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες που μπαίνουν δυναμικά στο παιχνίδι.
Σύμφωνα με τα δεδομένα της Jato Dynamics, οι πωλήσεις της Tesla μειώθηκαν στις 15.700 μονάδες τον Φεβρουάριο του 2025, από 28.100 την ίδια περίοδο πέρυσι – μια κατακόρυφη πτώση 44%, την ώρα που συνολικά η αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη παρουσίασε άνοδο 26%, φτάνοντας τις 164.100 πωλήσεις. Αντίθετα, οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες σημείωσαν 19.800 πωλήσεις, ξεπερνώντας για πρώτη φορά την αμερικανική εταιρεία.
Την ώρα που τα νούμερα της Tesla πέφτουν οι πωλήσεις EV στην Ευρώπη παρουσιάζουν άνοδο 26%
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Πωλήσεις, τοπ κινεζικές μάρκες και τοπ μοντέλα στην Ευρώπη
Η Tesla κατέγραψε το χαμηλότερο μερίδιο αγοράς της εδώ και πέντε χρόνια, με μόλις 9,6%, ενώ το συνολικό μερίδιο της από την αρχή του 2025 είναι 7,7%, έναντι 18,4% το 2024. Κάτι που ενδεχομένως να οφείλεται εκτός των άλλων και στην καθυστερημένη διάθεση του ανανεωμένου Model Y, το οποίο παρουσιάστηκε τον Ιανουάριο αλλά δεν ήταν άμεσα διαθέσιμο στην Ευρώπη. Πολλοί αγοραστές λοιπόν φαίνεται πως ανέβαλαν την αγορά τους, περιμένοντας το νέο μοντέλο.
Η πτώση στις πωλήσεις του Model Y έφτασε το 56%, με μόλις 8.800 μονάδες, ενώ το Model 3 είδε επίσης μείωση 14%, φτάνοντας τις 6.800 πωλήσεις. Παρόλα αυτά, τα στοιχεία δείχνουν ότι η γενικότερη πτώση της Tesla δεν οφείλεται αποκλειστικά σε αρνητικά συναισθήματα απέναντι στον Elon Musk, αλλά και στην ολοένα και αυξανόμενη πίεση από ανταγωνιστές.
Ενώ η Tesla βλέπει τα νούμερά της να συρρικνώνονται, οι κινεζικές μάρκες καταγράφουν εκρηκτική ανάπτυξη. Η BYD αύξησε τις πωλήσεις της κατά 94%, φτάνοντας τις 4.436 μονάδες, η Polestar σημείωσε άνοδο 84%, ενώ η νεοεισερχόμενη XPeng εκτοξεύθηκε κατά 259%, με 1.034 πωλήσεις.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Η BYD ετοιμάζεται να ναυπηγήσει το πέμπτο της πλοίο
Την κορυφή της αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων κατέκτησε η Volkswagen, η οποία σημείωσε εντυπωσιακή αύξηση 180% στις πωλήσεις, φτάνοντας τις 19.600 μονάδες. Το ID.4 έγινε το τρίτο πιο δημοφιλές ηλεκτρικό αυτοκίνητο, πίσω από τα Model Y και Model 3, ενώ τα ID.7 και ID.3 ακολούθησαν στην πέμπτη και έκτη θέση, αντίστοιχα, με το νέο Renault 5 – που πρόσφατα κέρδισε τον τίτλο του Ευρωπαϊκού Αυτοκινήτου της Χρονιάς – να παρεμβάλλεται στην τέταρτη θέση.
Το ερώτημα που τίθεται πλέον είναι αν η Tesla μπορεί να ανατρέψει αυτή την πτωτική πορεία. Το ανανεωμένο Model Y ίσως βοηθήσει στη βελτίωση των πωλήσεων τους επόμενους μήνες, αλλά με την επέλαση των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών και τον ανταγωνισμό από παραδοσιακές δυνάμεις όπως η Volkswagen, η Tesla δεν έχει πλέον το μονοπώλιο της ηλεκτροκίνησης.