10 νέα μοντέλα που αναμένουμε εντός του 2021
Μπορεί λόγω καλοκαιριού ο υδράργυρος να έχει χτυπήσει κόκκινο, στο χώρο του αυτοκινήτου όμως η θερμοκρασία αναμένεται να διατηρηθεί σε υψηλά επίπεδα μέχρι τα τέλη του έτους.
Ο λόγος, προφανώς, έχει να κάνει με τις ελεύσεις των νέων μοντέλων που περιμένουμε. Οι περισσότερες από τις εταιρίες ετοιμάζονται να υποδεχτούν τουλάχιστον μία καινούρια πρόταση στη γκάμα τους, το τελευταίο τετράμηνο του έτους. Μεταξύ αυτών, μάλιστα, υπάρχουν μοντέλα που υπολογίζεται να πρωταγωνιστήσουν εμπορικά στην Ελληνική αγορά.
Ο μπαχτσές έχει απ’ όλα! Μικρά SUV, ηλεκτρικά, γρήγορα αλλά και οικονομικά οχήματα. Από την πλευρά μας αποφασίσαμε να συγκεντρώσουμε δέκα από τα πιο ενδιαφέρονται και να σας τα παρουσιάσουμε. Ας ξεκινήσουμε λοιπόν από τα συμβατικά, ακολουθώντας αλφαβητική σειρά, για να καταλήξουμε σε δύο πολλά υποσχόμενα BEV.
Citroen C3 Aircross
Το ανανεωμένο μοντέλο της Citroen είναι από τα πρώτα που περιμένουμε, καθώς η αντιπροσωπεία έχει ήδη ανακοινώσει τις τιμές του. Πέρα από την αναβαθμισμένη εξωτερική του εμφάνιση, συνοδεύεται από μία νέα, μεγαλύτερη οθόνη αφής 9“, Head Up Display, το προηγμένο σύστημα Grip Control, καθώς και τα ιδιαίτερα αναπαυτικά καθίσματα Advanced Comfort που γνωρίσαμε στα C4 Cactus και C5 Aircross.
Από άποψης κινητήρων, υπάρχουν δύο εκδόσεις βενζίνης και αντίστοιχες πετρελαίου. Για μεν τον 1.2 PureTech, έρχεται στα 110 και 130 PS, ενώ ο 1.5 BlueHDi κυκλοφορεί στα 110 και 120 PS αντίστοιχα. Όπως όλα δείχνουν, εντός των επόμενων εβδομάδων θα αρχίσουμε να συναντάμε τα ανανεωμένα C3 Aircross στο δρόμο.
Tο νέο DS 4 βασίζεται στην πλατφόρμα EMP2 και αποτελεί ένα υβρίδιο μεταξύ χάτσμπακ και crossover. Ένα premium μικρομεσαίο μοντέλο, με μήκος 4,4 μέτρων και με εντυπωσιακό σύστημα φωτισμού που ενισχύει το χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Φυσικά, οι Γάλλοι έχουν φροντίσει να το προικίσουν με όλα τα σύγχρονα τεχνολογικά συστήματα, όπως Extended HUD, το πακέτο ηλεκτρονικών βοηθημάτων DS Drive Assist 2.0, σύστημα νυχτερινής όρασης και άλλα.
Από άποψης κινητήρων, οι συμβατικές, βενζινοκίνητες εκδόσεις του θα φέρουν σύνολα Puretech, ισχύος 130, 180 και 225 ίππων. Εναλλακτικά, μπορεί κανείς να στραφεί στον BlueHDI των 130 ίππων, καθώς και σε μία plug-in hybrid έκδοση με 225 PS, κιβώτιο e-EAT8 και αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία άνω των 50 km. Στη χώρα μας αναμένεται τον προσεχή Νοέμβριο.
Μία σημαντική υποψηφιότητα για την κορυφή των μικρότερων hot hatch ετοιμάζεται να θέσει η Hyundai, με την έλευση του i20 N. Η κορυφαία έκδοση του δημοφιλούς της μοντέλου θα εφοδιάζεται με ένα 4κύλινδρο κινητήρα 1.6 τούρμπο, με άμεσο ψεκασμό και ισχύ 204 PS, Launch Control, καθώς και ένα μπλοκέ διαφορικό N Corner Carving Differential, το οποίο όμως είναι μηχανικό, τύπου Torsen, κι όχι ηλεκτρονικά ελεγχόμενο όπως στο i30 N.
Με βάση τα νούμερα που έχουν ανακοινώσει οι άνθρωποι της φίρμας, τα πρώτα 100 km/h θα έρχονται σε 6,7", ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 230 km/h. Φυσικά, μιλάμε για ένα μοντέλο με ενισχυμένες αναρτήσεις και σύστημα πέδησης, πιο άκαμπτο πλαίσιο και κοντύτερη κρεμαγέρα. Όσο για την κυκλοφορία του, στη χώρα μας αναμένεται τον προσεχή Σεπτέμβριο.
Ένα από τα μεγάλα best seller της ελληνικής αγοράς αναμένεται να κυκλοφορήσει σύντομα στο δρόμο. Ο λόγος για την τρίτη γενιά του δημοφιλούς SUV της Nissan, το οποίο βασίζεται στη νέα πλατφόρμα CMF-C της συμμαχίας Renault-Nissan-Mitsubishi και έχει μεγαλώσει ελαφρά σε διαστάσεις. Εντός, παρατηρείται μία σημαντική αναβάθμιση, με ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3", οθόνη αφής 9" και Head-Up Display 10,8". Χρησιμοποιούνται καλύτερα υλικά, καθώς και τελευταίας γενιάς ηλεκτρονικά συστήματα. Ενδεικτικά αναφέρουμε το ProPILOT με Navi-link.
Τώρα σε ό,τι αφορά τους κινητήρες, η γκάμα του αυτοκινήτου θα περιλαμβάνει ήπια υβριδικές και πλήρως υβριδικές εκδόσεις. Αρχικά συναντάμε το βενζινοκινητήρα 1.3 DiG-T, σε δύο εκδόσεις ισχύος, 140 PS και 160 PS, με τη δεύτερη να προσφέρεται προαιρετικά με τετρακίνηση. Τώρα για το πλήρως υβριδικό σύστημα e-POWER, θα αποδίδει 190 PS, αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς. Το νέο Qashqai έχει ήδη ανακοινώσει τιμές και υπολογίζεται να ξεκινήσει να διατίθεται εντός του Σεπτεμβρίου.
Μεγαλύτερο σε διαστάσεις από τον προκάτοχό του, το νέο Peugeot 308 θα είναι το πρώτο μοντέλο παραγωγής με το νέο έμβλημα της γαλλικής εταιρείας. Κατασκευαστικά, βασίζεται επάνω σε μια βελτιωμένη έκδοση της πλατφόρμας EMP2, με συνολικό μήκος 4,37 m. Εντός, συναντάμε το ανανεωμένο ψηφιακό i-Cockpit της Peugeot, με ψηφιακό πίνακα οργάνων 10" (με τρισδιάστατα γραφικά στις πλουσιότερες εκδόσεις) και κεντρική οθόνη αφής 10" η οποία φιλοξενεί το αναβαθμισμένο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας i-Connect.
Η γκάμα των κινητήρων ξεκινά από τον τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.2 PureTech, σε δύο εκδόσεις ισχύος, 110 και 130 PS. Εναλλακτικά μπορεί κανείς να στραφεί στον πετρελαιοκινητήρα 1.5 BlueHDi των 130 PS, ενώ την παλέτα συμπληρώνουν δύο plug-in Hybrid εκδόσεις με συνδυαστική απόδοση 180 PS και 225 PS αντίστοιχα. Στη χώρα μας αναμένεται το Δεκέμβριο του 2021.
To Arkana αναμένεται να αποτελέσει το τρίτο υβριδικό μοντέλο της Renault, ύστερα από το Captur και το Clio E-Tech. Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που βασίζεται στην πλατφόρμα CMF-B, με σχεδιασμό κουπέ SUV και μήκος 4,57 m. Στην καλή, υβριδική εκδοχή του εφοδιάζεται με ένα 1.600άρη ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 94 PS και δύο ακόμα ηλεκτρικές μονάδες, που ανεβάζουν τη συνολική ισχύ στους 145 ίππους. Πρόκειται για το ίδιο πακέτο που χρησιμοποιείται και στο Clio E-Tech, με μέση κατανάλωση 4,9 lt/100 km στον κύκλο WLTP.
Από εκεί και πέρα, υπάρχουν δύο ακόμη mild hybrid εναλλακτικές, με τον 1.3 TCe κινητήρα στα 140 και 160 άλογα. Στη χώρα μας αναμένεται να δούμε τα πρώτα Arkana τον Σεπτέμβριο.
Χρησιμοποιώντας την ίδια πλατφόρμα GA-B με το στάνταρ Yaris, το Yaris Cross ετοιμάζεται να εισάγει την Toyota στην κατηγορία των μικρών SUV. Το μήκος του θα αγγίζει τα 4,18 m, ένα νούμερο μεγαλύτερο κατά 24 cm από το ομώνυμο σουπερμίνι αλλά γενικά από τα μικρότερα της συγκεκριμένης κατηγορίας.
Κάτω από το καπό συναντάμε ένα υβριδικό σύνολο που αποτελείται από ένα θερμικό κινητήρα 116 ίππων και ένα ή δύο ηλεκτρικά μοτέρ. Στη δεύτερη μάλιστα περίπτωση, θα είναι και τετρακίνητο, λόγω της τοποθέτησης του ενός μοτέρ πίσω. Χάρη στο Multi-terrain Select θα προσφέρει τρία οδηγικά modes, Normal, Mud & Sand και Rock & Dirt. Και φυσικά, στην πλατφόρμα των ηλεκτρονικών του συστημάτων περιλαμβάνονται τα Pre-collision Safety System, ενεργό σύστημα ελέγχου ταχύτητας, προσαρμοζόμενα φώτα, αναγνώριση πινακίδων κ.λπ. Στη χώρα μας αναμένεται να κυκλοφορήσει τον προσεχή Οκτώβριο.
Το νέο μικρό SUV της Volkswagen βασίζεται στην πλατφόρμα MQB A0 και αποτελεί ουσιαστικά μια σφήνα ανάμεσα στα T-Cross και T-Roc. Το αυτοκίνητο ξεκίνησε την εμπορική του πορεία ως Nivus, στην αγορά της Βραζιλίας, ενώ κατασκευάζεται στην Ισπανία. Θα είναι διαθέσιμο αποκλειστικά ως προσθιοκίνητο, ενώ η γκάμα των κινητήρων του απαρτίζεται από τον τρικύλινδρο 1.000άρη TSI με ισχύ 95 ή 110 PS και τον τετρακύλινδρο 1.500άρη TSI των 150 PS. Ανάλογα με το μοτέρ θα υπάρχει μηχανικό κιβώτιο 5 ή 6 σχέσεων και αυτόματο διπλού συμπλέκτη με 7 σχέσεις.
Περνώντας στο εσωτερικό, το ταμπλό του έχει σαφείς ομοιότητες με αυτό του Polo, με ψηφιακό πίνακα οργάνων και οθόνη αφής 10" που ενσωματώνει το τελευταίο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας της VW. Στην Ελλάδα το περιμένουμε προς τα τέλη του χρόνου. Και ολοκληρώνοντας με τα συμβατικά οχήματα, σειρά έχουν δύο ακόμη, αμιγώς ηλεκτρικά…
Το νέο ηλεκτρικό της Hyundai βασίζεται στην καινούρια, πιο αποδοτική και ειδικά σχεδιασμένη για BEV, πλατφόρμα E-GMP του ομίλου. Παράλληλα, εγκαινιάζει μία νέα εποχή, καθώς τα Ioniq θα αποτελέσουν μία υπομπράντα των Κορεατών. Αισθητικά, θυμίζει το πρωτότυπο 45 EV Concept, ένα αρκετά φουτουριστικό μοντέλο. Έχει μήκος 4,63 m και μία ιδιαίτερα ευρύχωρη καμπίνα. Εσωτερικά διαθέτει dual cockpit, με δυο οθόνες διαστάσεων 12 ιντσών.
Για την κίνηση τώρα του μοντέλου, οι υποψήφιοι αγοραστές μπορούν να επιλέξουν μεταξύ δύο συσσωρευτών, χωρητικότητας 58 και 72,6 kWh, καθώς και δύο ηλεκτροκινητήρων. Στην πρώτη περίπτωση, το αυτοκίνητο κινείται μόνο με τη συνδρομή του πίσω ηλεκτροκινητήρα ενώ στη δεύτερη, προστίθεται ένα ακόμα ηλεκτρικό μοτέρ, στον εμπρός άξονα. Σε κάθε περίπτωση η τελική ταχύτητα ανέρχεται στα 185 km/h. Για τη φόρτιση του οχήματος σε φορτιστή 350 kW, απαιτούνται μόλις 18 λεπτά για το 80% της ενέργειας του. Όπως όλα δείχνουν, στη χώρα μας θα κυκλοφορήσει εντός του Φθινοπώρου.
Το νέο ηλεκτρικό της Kia βασίζεται και αυτό στη νέα πλατφόρμα E-GMP, του ομίλου. Με παραπλήσιο μήκος, 4,68 m και μεταξόνιο 2,9 m, προσφέρει αντίστοιχα ένα μεγάλο σαλόνι, με μοντέρνο σχεδιασμό. Φυσικά, από άποψης εξοπλισμού, εφοδιάζεται με όλα τα σύγχρονα ηλεκτρονικά, άνεσης και ασφάλειας, καθώς και με μία ενδιαφέρουσα λειτουργία V2L (Vehicle to Load) χάρη στην οποία μπορεί το ίδιο να τροφοδοτήσει με ηλεκτρική ενέργεια κάποιο άλλο EV.
Αναφορικά με τους κινητήρες, οι προσφερόμενες εκδόσεις ξεκινούν από τους 170 και καταλήγουν στους 585 ίππους, καθιστώντας το το γρηγορότερο μοντέλο στη γκάμα της Kia. Η κίνηση μεταδίδεται σε δύο ή και στους τέσσερις τροχούς. Όσο για τους συσσωρευτές, είναι 58 και 77,4 kWh, τεχνολογίας 800 V, ικανοί να φορτίσουν από το 10% έως το 80% σε μόλις 18 λεπτά! Στη χώρα μας το αναμένουμε το Δεκέμβριο του 2021.