24 ηλεκτρικά οδηγήθηκαν στο ψύχος μέχρι να «πεθάνουν»

24 ηλεκτρικά οδηγήθηκαν στο ψύχος μέχρι να «πεθάνουν»

Οι δοκιμές αυτονομίας με ηλεκτρικό στο ψύχος είναι όπως το ποδόσφαιρο, που στο τέλος κερδίζουν οι Γερμανοί. Μόνο που εδώ κερδίζει η Tesla.

ηλεκτρικά

Χειμώνας, ηλεκτρικά, χαμηλές θερμοκρασίες, Αράχωβα... Κάθε χρόνο, οι Νορβηγοί πραγματοποιούν μια μεγάλη δοκιμή αυτονομίας σε συνθήκες ψύχους, το διάσημο «El Prix». Ώστε να αποφανθούν ποια EV υστερούν και ποια λάμπουν σε αυτό το απαιτητικό τερέν. 

Στην περσινή δοκιμή, από τα 23 ηλεκτρικά μοντέλα που δοκιμάστηκαν, απόλυτος νικητής ήταν το κινεζικό HiPhi Z. Αλλά με τιμή κοντά στα €70 χιλιάρικα και μπαταρία 100 kW, η νίκη του ήταν αναμενόμενη. Φέτος, η νίκη μοιράστηκε σε δύο μοντέλα, στο Polestar 3 και στο Tesla Model 3, αμφότερα διένυσαν 531 km με μία φόρτιση. 

Νορβηγία, «El Prix» και πράσινα άλογα. Η δοκιμή του 2026 θα πρέπει να γίνει στην Αράχωβα, ξηγημένα πράγματα

ηλεκτρικά

Καθ' όλη τη διάρκεια της διαδρομής, οι θερμοκρασίες ήταν κάτω από το μηδέν και στην αρχή του ταξιδιού, τα αυτοκίνητα έμειναν ακινητοποιημένα σε μποτιλιάρισμα για περίπου μία ώρα. Σε κανένα σημείο δεν εμφανίστηκε ο ήλιος.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Έξι ηλεκτρικά SUV οδηγήθηκαν μέχρι να «πεθάνουν» [video]

Καθώς τα Polestar δεν εισάγονται στην ελληνική αγορά, ας πούμε λίγα λόγια παραπάνω για το Model 3. Οι Νορβηγοί επέλεξαν την πιο ταξιδιάρικη έκδοση, το πισωκίνητο Long Range. Με 702 km αυτονομίας κατά WLTP, κοστίζει €44.990 χωρίς να υπολογίζεται κρατική επιδότηση, επιταχύνει από στάση στα 100 km/h σε 5,2” κι έχει τελική 201 km/h.

ηλεκτρικά

Από τους υπόλοιπους διακριθέντες, ξεχωρίζουμε το Kia EV3 και την Porsche Taycan που ισοβάθμισαν με 499 km, το BYD Tang — που δεν εισάγεται στην Ελλάδα — στα 482 km, εξαιρετική επίδοση για το μεγάλο 7θέσιο SUV. Το Audi Q6 e-tron σταμάτησε στα 481 km. Το επίσης άγνωστο στην πατρίδα μας Hongqi EHS7 κάλυψε 452 km, ενώ 440 km διένυσε το Volkswagen ID.7 GTX Tourer. Στα 436 km ακινητοποιήθηκαν η θηριώδης Lotus Emeya, το Hyundai Ioniq 5 και το BYD Sealion 7, αντίπαλον δέος του Model Y. Ένα λιγότερο από το Ford Explorer EV, που κάλυψε 437 km.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Lotus Emeya, νέο ρεκόρ ταχύτερης φόρτισης: 10%-80% σε 14'

Λίγο πίσω του, η Porsche Macan EV σταμάτησε μετά από 429 km, περιμέναμε κάτι καλύτερο. Το BYD Seal U κατέγραψε 421 km, παρότι έχει μικρότερη WLTP αυτονομία από τη Macan. Το ΝΙΟ ΕL8 σταμάτησε στα 412 km κι όλα τα υπόλοιπα μοντέλα της δοκιμής δεν κατάφεραν να ξεπεράσουν τα 400 km. Απογοήτευση η ηλεκτρική BMW i5 Touring με τα 392 km, ένα αρχοντικό βάγκον που το αγοράζεις για να το λιώσεις στις εκδρομές. 

ηλεκτρικά

Το ίδιο μπορεί να ειπωθεί και για την Mercedes-Benz G-Class των 381 km, παρότι φέρει τεράστια μπαταρία και μια κληρονομιά από τους θερμικούς προκατόχους της για ταξιδιάρικη ψυχή. Αν κι έχει σχεδιαστεί για τέτοιες συνθήκες, δηλαδή έπαιζε εντός έδρας, το Volvo EX30 δεν κατάφερε κάτι καλύτερο από 371 km. 

Περιέργως, το Peugeot E-5008 των 361 km τα πήγε καλύτερα από το μικρότερο — αλλά με την ίδια μπαταρία — Peugeot E-3008, που σταμάτησε μετά από 347 km. Το MINI Countryman έμεινε πολύ χαμηλά, στα 355 km. Το Voyah Dream, ένα τεράστιο πολυμορφικό με συρόμενες πόρτες, περιμέναμε να βρεθεί στην τελευταία θέση με το ανοικονόμητο σουλούπι του. Με 344 km, άφησε πίσω του το Xpeng G6 (329 km) κι ουσιαστικά ισοφάρισε το smart #3 (346 km).

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube