Test drive: Peugeot 208 1.2 PureTech 100 PS, ρεβάνς

Test drive: Peugeot 208 1.2 PureTech 100 PS, ρεβάνς

To Peugeot 208 ανανεώθηκε, πλην όμως παρέμεινε πιστό στη φιλοσοφία του προκατόχου του, έχοντας ως ξεκάθαρο στόχο να (ξανά)αφήσει πίσω του τον ανταγωνισμό, συνδυάζοντας την ουσία με τη γαλλική φινέτσα.

Τις τελευταίες δεκαετίες οφείλουμε να αναγνωρίσουμε ότι το Sochaux έχει προσφέρει στην αγορά μερικά από τα πιο όμορφα και ικανά σουπερμίνι. Η αλήθεια είναι όμως πως ειδικά στην περίπτωση του Peugeot 208 κατάφεραν να φέρουν έναν νέο, εξελιγμένο αέρα, τόσο στην κατηγορία των σουπερμίνι όσο και στην ίδια τη γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία. Συνεχίζοντας τη μεταμόρφωση της που ξεκίνησε με το τελευταίας γενιάς 3008.

Έκτοτε, η Peugeot επικεντρώθηκε στη δημιουργία μοντέλων με έντονη προσωπικότητα και ξεχωριστό σχεδιασμό. Το 208, ένα από τα πλέον δημοφιλή μοντέλα της δεν θα μπορούσε να αποτελεί εξαίρεση. Με επιθυμία να ξεχωρίσει από το πλήθος, η σχεδιαστική ομάδα της Γάλλων δημιούργησε το 2019 ένα μοντέλο με σύγχρονες γραμμές, σπορ και δυναμική εμφάνιση.

Και το αγοραστικό κοινό ανταποκρίθηκε με το παραπάνω σε αυτή τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία. Καλύτερη απόδειξη, οι περισσότερες από ένα εκατομμύριο πωλήσεις του 208 στα περίπου πέντε χρόνια της εμπορικής πορείας του, αλλά και η σταθερά υψηλές θέσεις στον πίνακα πωλήσεων της ελληνικής αγοράς.

Το Peugeot 208, με το 1.200άρι μοτέρ παραμένει ουσιαστικό και ασφαλές, λειτουργώντας με την κλασική γαλλική φινέτσα
 Test drive: Peugeot 208 1.2 PureTech 100 PSPhoto © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Ως γνωστόν, ομάδα που κερδίζει δεν αλλάζει. Αυτό μάλλον ήταν και το μότο της σχεδιαστικής ομάδας της φίρμας, με την ανανεωμένη εκδοχή του 208 να ακολουθεί την ίδια, πετυχημένη βάσει του αποτελέσματος συνταγή. Με κάποιες μικρές τροποποιήσεις που έφεραν το απαραίτητο φρεσκάρισμα.

Μπορεί η ομορφιά να είναι υποκειμενική, το 208 είναι όμως ίσως το πιο όμορφο σουπερμίνι που κυκλοφορεί αυτή τη στιγμή στην ελληνική αγορά. Παρατηρώντας το από εμπρός, αντιλαμβάνεσαι πως αποπνέει μία σοφιστικέ… αγριάδα. Οι νευρώσεις του καπό ταξιδεύουν το μυαλό πιθανότατα σε κάποιο μεγάλο μοτέρ. Ευσεβής πόθος όμως, μιας και οι εποχές του 208 GTi έχουν περάσει ανεπιστρεπτί. Συνολικά πάντως, οι πτυχώσεις που αγκαλιάζουν το αυτοκίνητο και αναδεικνύονται στο κόκκινο χρώμα του αυτοκινήτου της δοκιμής σε προδιαθέτουν για ένα ευχάριστο αυτοκίνητο.

Οι «χαυλιόδοντες» της απερχόμενης γενιάς αντικαταστάθηκαν από τις τρεις, χαρακτηριστικές πλέον, «νυχιές του λιονταριού» που τοποθετούνται στα μαύρα γυαλιστερά ένθετα του προφυλακτήρα. Όπως ακριβώς είχαμε δει να συμβαίνει στο εντυπωσιακό αγωνιστικό πρωτότυπο 9X8 Hypercar, αλλά και στα ολοκαίνουργια 508 και 2008.

Οι αλλαγές στο εμπρός μέρος συνεχίζονται με το τρισδιάστατο μοτίβο της μάσκας που πλέον ενσωματώνει λεπτομέρειες στο χρώμα του αμαξώματος, χαρίζοντας ένα όμορφο οπτικό αποτέλεσμα. Τις εντυπώσεις κερδίζει επίσης και ο νέος λογότυπος της Peugeot που πρωτοείδαμε στα νέα 308 και 2008.

Test drive: Peugeot 208 1.2 PureTech 100 PSPhoto © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Η γοητευτική εικόνα που παρατηρείται εμπρός και στο πλάι συνεχίζεται και στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου. Η έντονη κλίση του παρμπρίζ και η διακριτική αεροτομή οροφής ενισχύουν ακόμα περισσότερο τη σπορτίβ εικόνα του συνόλου. Η σχεδιαστική λογική που λανσαρίστηκε στο προηγούμενο μοντέλο ακολουθείται και εδώ, με μια μαύρη φάσα να ενώνει τα φώτα. Που στην έκδοση Allure της δοκιμής μας αποτελούνται από τρία ξεχωριστά στοιχεία LED που δηλώνουν τη χαρακτηριστική υπογραφή «Peugeot». Μόνη διαφορά, πως αυτή η υπογραφή είναι στο εξής οριζόντια και όχι κάθετη.

Πλουσιότερη είναι και η χρωματική παλέτα του νέου 208, αριθμώντας πλέον επτά επιλογές, με την προσθήκη του κίτρινου Agueda και του γκρι Selenium να ξεχωρίζουν. Τέλος, νέας σχεδίασης είναι και ζάντες, 16” και 17”, εμπνευσμένες από το μεγαλύτερο 408. Βάζοντας με τη σειρά τους το δικό τους λιθαράκι στην διαφορετική, πλην όμως γνώριμη εικόνα του ανανεωμένου 208.

est drive: Peugeot 208 1.2 PureTech 100 PSPhoto © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Μπαίνοντας στο εσωτερικό του νέου 208 θα συναντήσεις μία οικεία, για τον Γάλλο κατασκευαστή εικόνα, χάρη στο i-cockpit, με την Peugeot να διατείνεται πως είναι πιο τεχνολογικά προηγμένο και εργονομικό από ποτέ. Ανεξαρτήτως έκδοσης εξοπλισμού, η κεντρική οθόνη που φιλοξενεί το σύστημα Peugeot i-Connect έχει διαγώνιο 10” και ευδιάκριτο προσανατολισμό προς την πλευρά του οδηγού.

Την ίδια διάσταση έχει και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων από την έκδοση Allure και πάνω, με την εισαγωγική έκδοση Active να περιλαμβάνει αναλογικά όργανα, με μία ψηφιακή οθόνη TFT 3,5” στο κέντρο. Οπτικά τουλάχιστον θα λέγαμε πως είναι από τα πιο όμορφα εσωτερικά της κατηγορίας. Και σαφώς ένα από τα πιο ποιοτικά.

Test drive: Peugeot 208 1.2 PureTech 100 PSPhoto © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Το επάνω μέρος του ταμπλό καλύπτεται από μαλακό υλικό, με την απτή ποιότητα να είναι από τις κορυφαίες στην κατηγορία. Μία ακόμα ευχάριστη λεπτομέρεια είναι το επίσης μαλακό τμήμα με σχεδίαση που παραπέμπει σε ανθρακόνημα. Σαφώς και έχουν χρησιμοποιηθεί και σκληρά πλαστικά, στο κάτω μέρος του ταμπλό και στην κεντρική κονσόλα, το φινιρισμά τους όμως είναι άρτιο, χωρίς ίχνος τριγμών κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας.

Η εργονομία του 208 απαιτεί περισσότερη εξοικείωση σε σχέση με τα υπόλοιπα μοντέλα του ανταγωνισμού. Κι αυτό διότι στο κέντρο της κονσόλας υπάρχουν ορισμένα πλήκτρα αφής, τα οποία δεν δίνουν feedback μέσω κάποιας δόνησης. Επομένως για να πετύχεις αυτό που θέλεις θα χρειαστεί να πάρεις φευγαλέα τα μάτια σου από τον δρόμο. Όμως, η ύπαρξη των διακοπτών τύπου πιάνο ακριβώς από κάτω βελτιώνουν την κατάσταση.

Σε πολύ καλό επίπεδα είναι και η πρακτικότητα. Πολλώ δε μάλλον από τη στιγμή που εκτός από τη θήκη εμπρός από τον λεβιέ (νέας σχεδίασης που θυμίζει Opel) υπάρχει και ένας κρυφός χώρος, το πορτάκι του οποίου μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως βάση στήριξης για smartphone ακόμα και σε κάθετο προσανατολισμό. Σε όλα αυτά προσθέστε και την ύπαρξη ενός χώρου κάτω από το υποβραχιόνιο με ικανοποιητικό βάθος.

Κανένα παράπονο δεν προκύπτει από τη θέση οδήγησης και τα άνετα καθίσματα. Νιώθεις ότι κάθεσαι μέσα και όχι πάνω στο αυτοκίνητο, πράγμα ευχάριστο για ένα σουπερμίνι. Οι επιβάτες όμως με ύψος πάνω από 1.80 θα δυσκολευτούν να συνδυάσουν την ιδανική θέση οδήγησης, με τη ανάγνωση του ψηφιακού πίνακα οργάνων. Στην ουσία θα πρέπει να επιλέξουν αν το τιμόνι θα τους κρύβει ένα μέρος του ψηφιακού πίνακα οργάνων ή αν τα γόνατά τους θα βρίσκουν στο τιμόνι, προκειμένου να έχουν στο οπτικό τους πεδίο όλες τις ενδείξεις του i-cockpit.

Test drive: Peugeot 208 1.2 PureTech 100 PSPhoto © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Όσον αφορά τους πίσω επιβάτες, δύο ενήλικοι θα καθίσουν σχετικά άνετα πίσω, μιας και οι διαστάσεις έχουν παραμείνει ακριβώς ίδιες (4.055 x 1.745 x 1.430 mm). Το Peugeot 208 δεν είναι και το πιο ευρύχωρο σουπερμίνι της αγοράς, ωστόσο ο χώρος για τα γόνατα και το κεφάλι κινούνται στον μέσο όρο της κατηγορίας. Αν όμως χρειαστεί να μετακινηθεί τρίτος επιβάτης ή οι εμπρός είναι πολύ ψηλοί, τότε μάλλον θα αρχίσουν τα ζόρια.

Όσο για τον χώρο αποσκευών, κυμαίνεται στον μέσο όρο του Segment, με όγκο 311 lt. Θα πρέπει να σημειώσουμε επίσης ότι η αναδίπλωση του πίσω καθίσματος δεν δημιουργεί επίπεδο κατώφλι φόρτωσης, με το σκαλοπάτι που δημιουργείται να είναι σχετικά μεγάλο.

Σε μηχανολογικό επίπεδο, το μεγαλύτερο ενδιαφέρον συγκεντρώνει το mild hybrid 208 με τον 48βολτο 3κύλινδρο 1.200άρη. Που ναι μεν είναι διαθέσιμο για παραγγελία αλλά τα πρώτα αυτοκίνητα θα έρθουν στη χώρα μας το επόμενο διάστημα. Στα χέρια μας προς το παρόν βρέθηκε το ίδιο μοτέρ χωρίς την ηλεκτρική υποβοήθηση, με τον τούρμπο 1.2 PureΤech να αποδίδει 100 ίππους και 205 Nm και να συνδυάζεται με χειροκίνητο σασμάν έξι σχέσεων.

Από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι του νέου 208, δεν μπορείς παρά να αναγνωρίσεις και να επαινέσεις την πολύ καλή δουλειά που έχουν κάνει οι Γάλλοι στο κομμάτι της ηχομόνωσης. Η κίνησή του 208 στις χαμηλές ταχύτητες είναι εξαιρετικά ραφιναρισμένη, με τον κινητήρα να ακούγεται ελάχιστα όσον τον δουλεύεις μέχρι τις 2.500 rpm -και τα 110 km/h στον αυτοκινητόδρομο. Αυτό συνεπάγεται μία πολύ καλή για την κατηγορία ποιότητα κύλισης. Θα ταξιδέψει άνετα στον ανοιχτό δρόμο, με τους αεροδυναμικούς θορύβους να κάνουν την εμφάνισή τους μόνο όταν αποφασίσεις να κινηθείς πάνω από το νόμιμο όριο. Σε καμία περίπτωση όμως σε ενοχλητικό βαθμό.

Test drive: Peugeot 208 1.2 PureTech 100 PSPhoto © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

To μικρό σε διάμετρο τιμόνι είναι αρκετά ελαφρύ -ιδίως στο πρόγραμμα eco- και κόβει αρκετά, προσφέροντας στο γαλλικό σουπερμίνι την ευελιξία που περιμένεις από ένα αυτοκίνητο πόλης. Από την άλλη, η ρύθμιση της ανάρτησης (γόνατα McPherson εμπρός, ημιάκαμπτος άξονας πίσω) πετυχαίνει σε υψηλό βαθμό την απαραίτητη ισορροπία μεταξύ άνεσης και κρατήματος.

Στην πόλη καμουφλάρει ιδανικά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, ειδικά στην έκδοση της δοκιμής μας με τις 16άρες ζάντες. Σε πιο γρήγορο ρυθμό επιτρέπει στο 208 να στρίβει γλυκά, με λογική κλίση και χωρίς να σε τρομάζει με απρόβλεπτες αντιδράσεις. Θαρρείς πως το πλαίσιο σε προκαλεί να το πιέσεις, παρά το γεγονός ότι το εμπρός μέρος δεν είναι από τα αμεσότερα της κατηγορίας.

Η υψηλή πρόσφυση και η ανάρτηση που δεν επιτρέπει περιττή κλίση αποτελούν αδιαμφισβήτητους συμμάχους όταν επιλέξεις να κινηθείς πιο σβέλτα. Σε αυτό βοηθά και το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο που έχει ακριβές κούμπωμα και με την σωστή κλιμάκωση σε βοηθά να εκμεταλλευτείς τις όποιες δυνατότητες του 100άρη κινητήρα.

Test drive: Test drive: Peugeot 208 1.2 PureTech 100 PSPhoto © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Στον τομέα της κατανάλωσης, το Peugeot 208 αποδείχθηκε ολιγαρκές με τη μέση κατανάλωση να ανέρχεται στα 6,6 lt/100 km, χωρίς μάλιστα να προσέξουμε ιδιαίτερα. Στον αυτοκινητόδρομο βλέπεις άνετα νούμερα κάτω από 6 lt, ενώ ακόμα και σε συνθήκες πίεσης, η κατανάλωση δεν θα ξεπεράσει κατά πολύ τα 8,0 lt/100 km.

Όπως και ο προκάτοχός του, το ανανεωμένο Peugeot 208 είναι διαθέσιμο σε πληθώρα επιλογών ως προς τα κινητήρια σύνολα, εκτός από ντίζελ που πλέον δεν υπάρχει ως επιλογή. Στη βάση της γκάμας, συναντάμε τον γνωστό, 3κύλινδρο 1.200άρη κινητήρα PureTech της Peugeot, απόδοσης 75 ή 100 ίππων, με 5άρι και 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο αντίστοιχα.

Εν συνεχεία, η γκάμα των θερμικών κινητήρων του μοντέλου ενισχύεται ακόμα περισσότερο, με την έλευση δύο ήπια υβριδικών εκδόσεων 48V που χρησιμοποιούν τον 1.2 PureTech και αποδίδουν 100 ή 136 ίππους και συνδυάζονται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη.

Στην κορυφή της γκάμας τοποθετείται η ηλεκτρική e-208 με τον αναβαθμισμένο ηλεκτροκινητήρα που αποδίδει 156 ίππους και συνδυάζεται με μπαταρία χωρητικότητας 51 kWh που, σύμφωνα με την Peugeot, προσφέρει αυτονομία 400 km.

Τα επίπεδα εξοπλισμού που προικίζουν το ανανεωμένο Peugeot 208 είναι τρία: Active, Allure και GT. Η εισαγωγική έκδοση Active ξεκινά από τις €19.500, με την έκδοση GT να κοστίζει €26.500.

Test drive: Peugeot 208 1.2 PureTech 100 PSPhoto © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Η χρυσή τομή της γκάμας είναι η έκδοση Allure της δοκιμής, με πλήρη εξοπλισμό. Και περιλαμβάνει μεταξύ άλλων ψηφιακό πίνακα οργάνων 10”, κεντρική οθόνη αφής 10”, σύστημα εισόδου και εκκίνησης κινητήρα χωρίς κλειδί, εσωτερικό ηλεκτροχρωματικό καθρέφτη, αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέφτες, διαφορετικής σχεδίασης προφυλακτήρες και μάσκα, φιμέ τζάμια, κάμερα οπισθοπορείας και αισθητήρες στάθμευσης εμπρός και πίσω, εμπρός υποβραχιόνιο και ζάντες αλουμινίου 16”.

Η τιμή της συγκεκριμένης έκδοσης εξοπλισμού, με τον 1.2 PureTech των 100 ίππων διαμορφώνεται στις €22.400. Δεν είναι από τις πιο προσιτές της κατηγορίας, αλλά η Peugeot στοχεύει εδώ και χρόνια στο κοινό που αναζητεί κάτι πραγματικά ξεχωριστό σε επίπεδο ποιότητας, τεχνολογίας και σχεδίασης. Κουτάκια που το νέο 208 τικάρει με αυτοπεποίθηση, χωρίς από την άλλη να υστερεί σημαντικά απέναντι στον ανταγωνισμό όσον αφορά τους χώρους, τις επιδόσεις και το κόστος της καθημερινής χρήσης.

Peugeot 208 1.2 PureTech 100 PS

Τι λέει το DRIVETo Peugeot 208 είναι από τα πιο όμορφο σουπερμίνι της ελληνικής αγοράς. Και συνδυάζει την στιλάτη εμφάνιση με άνετες και ασφαλείς μετακινήσεις που τις απολαμβάνεις μέσα από μια ποιοτική και καλοεξοπλισμένη καμπίνα. Στοιχεία που δικαιολογούν σε μεγάλο βαθμό το υψηλότερο κόστος αγοράς συγκριτικά με τον ανταγωνισμό.
 
Τιμή  Από €19.500 (€22.400 η Allure)
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΤεχνολογίαΚινητήρας βενζίνης 1.199 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, κίνηση εμπρός, 100 PS/5.500 rpm, 205 Nm/1.750 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων
Απόδοση100 PS/5.500 rpm, 205 Nm/1.750 rpm 
Διαστάσεις4.055 x 1.745 x 1.430 mm
  
Βάρος1.165 kg
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 
0-100 km/h10,1"
Τελική ταχύτητα194 km/h
Μέση κατανάλωση*6,6 lt/100 km
Τιμές κατασκευαστή, *μέτρηση DRIVE
ΦωτογραφίεςΘανάσης Κουτσογιάννης

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube