Test drive: Honda CR-V e:HEV AWD, τετράγωνη λογική

Test drive: Honda CR-V e:HEV AWD, τετράγωνη λογική

Το νέο υβριδικό Honda CR-V ανεβαίνει σε μέγεθος, αλλάζοντας και κατηγορία, και στην τετρακίνητη αυτοφορτιζόμενη εκδοχή του παίζει σχεδόν χωρίς αντίπαλο, στα χαρτιά και στην ουσία.

Η έκτη γενιά του Honda CR-V ήρθε με ένα χρόνο καθυστέρηση στη Γηραιά Ήπειρο -έναντι των ΗΠΑ, φέρνοντας στις αποσκευές της έναν νεωτερισμό για το αυτοκίνητο. 

Για πρώτη φορά ένα CR-V διαθέτει επαναφορτιζόμενη υβριδική έκδοση. Φυσικά, το νέο CR-V διατίθεται επίσης με αυτοφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα, το οποίο όπως διαπιστώσαμε πρόσφατα στο ZR-V είναι εξαιρετικά αποδοτικό και αποτελεσματικό στη χρήση. Είναι πράγματι έτσι και σε αυτή την περίπτωση που έχει να κάνει με ένα μακρύτερο και βαρύτερο αυτοκίνητο; Εξάλλου, να σημειώσουμε ότι η Honda σε αυτό ακριβώς το μοντέλο ποντάρει για να κάνει το όγκο των πωλήσεων στα μεγάλα SUV.

Το νέο και δικαιολογημένα ακριβό Honda CR-V e:HEV AWD διαμορφώνεται σε ένα άκρως ενδιαφέρον υβριδικό οικογενειακό SUV, με τετρακίνηση και χωρίς ουσιαστικά μειονεκτήματα

Test drive: Honda CR-V e:HEV AWD, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Με μήκος 4,71 m, το CR-V δεν ανήκει πλέον στην κατηγορία των C-SUV. Όμως, παρά το γενναιόδωρο μήκος, δεν προσφέρει πλέον τη δυνατότητα 7θέσιας καμπίνας.

Ας ξεκινήσουμε όμως τοποθετώντας το νέο Honda CR-V μέσα στην γκάμα των SUV του Minato. Γι’ αυτή την έκτη γενιά του, το αυτοκίνητο μάκρυνε 11 πόντους, φτάνοντας τα 4,71 m. Αφήνοντας έτσι κάμποσο χώρο στον κατάλογο ανάμεσα σε αυτό και το HR-V (4,34 m) για να χωρέσει το νέο ZR-V των 4,57 m.

H αύξηση του μήκους προφανώς και δεν έγινε ξεκούδουνα, με το αυτοκίνητο να βελτιώνει ταυτόχρονα τις αναλογίες του. Φαρδύτερο αλλά και χαμηλότερο από τον προκάτοχό του, στολισμένο με πιο δυναμικές γραμμές. Και κυρίως με μια σαφώς πιο επιβλητική γρίλια στη μάσκα.

Test drive: Honda CR-V e:HEV AWD, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Το μεγάλο SUV της Honda στην αυτοφορτιζόμενη υβριδική εκδοχή του μπορείς να το διαλέξεις είτε 2WD είτε 4WD. Στη PHEV μόνο δικίνητο.

Η πρακτικότητα που είναι από τα βασικά χαρακτηριστικά του Honda CR-V, ξεκινά από το εξωτερικό κιόλας. Με τις μεγάλες πίσω πόρτες να ανοίγουν σχεδόν 90° και να παρέχουν πολύ εύκολη πρόσβαση στα πίσω καθίσματα. Η καμπίνα έγινε ακόμη πιο κιμπάρικη απ’ ό,τι στο παρελθόν. 

Η γαλαντομία του αυτοκινήτου ενισχύθηκε από το μεταξόνιο που μεγάλωσε κατά τέσσερις πόντους. Kαι από τη δυνατότητα του συρόμενου πίσω καθίσματος. Με τις πλάτες στο τελευταίο (60:40) να ρυθμίζονται σε κλίση σε 16 (!) θέσεις. Την αίσθηση απλοχωριάς ενισχύει η στάνταρ μεγάλη πανοραμική ηλιοροφή που λούζει με φως την καμπίνα.

Test drive: Honda CR-V e:HEV AWD, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Ο χώρος πίσω είναι πολύ γενναιόδωρος, ιδιαίτερα αυτός για τα πόδια. Το άνετο έδρανο σύρεται κατά 19 cm, επιτρέποντάς σου να επιλέξεις μεταξύ χωρητικότητας πορτμπαγκάζ ή χώρου για τα πόδια των πίσω. Μειονέκτημα η περιορισμένη διαίρεση του καθίσματος: Δύο μέρη, 60:40.

Το πορτμπαγκάζ επίσης, αποτελεί ένα από τα αναγνωρισμένα χαρακτηριστικά του ονόματος «CR-V», παραμένοντας σφόδρα ευρύχωρο για την κατηγορία. Ο όγκος του εκτινάχθηκε κατά 90 lt λίτρα σε σύγκριση με το προηγούμενο CR-V. Και πλέον κορυφώνεται στα 587 lt στην υβριδική δικίνητη έκδοση (579 στο AWD).

Να σημειώσουμε εδώ, ότι στην επαναφορτιζόμενη έκδοση ανεβαίνει στα 617 lt, καθώς η μπαταρία του βρίσκεται στο πάτωμα. Στο υβριδικό που δοκιμάζουμε η μπαταρία βρίσκεται κάτω από το διπλό πάτωμα του πορτμπαγκάζ. Σε κάθε περίπτωση, μεγάλος και εύκολα αξιοποιήσιμος όγκος χάρη στο χαμηλό κατώφλι φόρτωσης και στις επίπεδες επιφάνειες. Σημειώστε όμως όποιοι έχετε μεγάλη οικογένεια, ότι το CR-V δεν είναι πλέον διαθέσιμο σε 7θέσιο.

Test drive: Honda CR-V e:HEV AWD, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Το πορτμπαγκάζ είναι τόσο ευρύχωρο (579 lt στο e:HEV AWD ή 588 λίτρα αν λάβουμε υπόψη τον διπλό πάτο) όσο και εύκολο στη χρήση, χάρη στο επίπεδο δάπεδο και το πίσω κάθισμα που αναδιπλώνεται εν ριπή οφθαλμού. Είναι λίγο μικρότερο από τoυ PHEV, επειδή η μπαταρία είναι τοποθετημένη ακριβώς από κάτω.

Αναμενόμενα και στα εμπρός καθίσματα κυριαρχεί η αίσθηση της απλοχωριάς. Το ταμπλό, εμπνευσμένο από αυτό του πρόσφατου Civic, κοσμείται με ένα σχέδιο οριζόντιας γράμμωσης που φαρδαίνει οπτικά το κόκπιτ. 

Συνολικά, ο εσωτερικός σχεδιασμός παραμένει κατά τα ειωθότα της Honda ιδιαίτερα νηφάλιος. Με την εργονομία της θέσης οδήγησης να είναι αποτελεσματική, ιδίως χάρη στα συμβατικά χειριστήρια για τον συνδυασμό θέρμανσης/κλιματισμού.

Test drive: Honda CR-V e:HEV AWD, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Στο τιμόνι, ελέγχεις το cruise control και το σύστημα πολυμέσων χρησιμοποιώντας πολύ πρακτικά κουμπιά. Οι οθόνες είναι παλιομοδίτικες, αλλά η εργονομία τους είναι πολύ καλά μελετημένη. Η σχεδίαση του ταμπλό είναι πολύ οριζόντια, όπως στα Civic και ZR-V, με μια μακριά λωρίδα που ενώνει τους αεραγωγούς.

Το τάμπλετ με την οθόνη αφής Honda Connect που κυριαρχεί στο ταμπλό έχει… λογικό μέγεθος, με διαγώνιο στις 9 ίντσες. Και είναι συμβατό στάνταρ με Apple CarPlay και Android Auto (ενσύρματο). 

Σημειώστε επίσης την παρουσία μιας επιφάνειας για επαγωγική φόρτιση που ψύχεται χρησιμοποιώντας έναν μικρό ανεμιστήρα για να αποτρέψει την υπερθέρμανση του smartphone! Στον βασικό εξοπλισμό, υπάρχει επίσης μια οθόνη 10,2 ιντσών που υποκαθιστά τα παραδοσιακά όργανα. Όσοι όμως θα ήθελαν προβολή head-up θα πρέπει να πληρώσουν έξτρα.

Test drive: Honda CR-V e:HEV AWD, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Γενικότερα όσον αφορά την ποιότητα, αν και το φινίρισμα της καμπίνας δεν επισύρει κριτική, η επιλογή ορισμένων αρκετά «βασικών» πλαστικών μειώνει κάπως το συνολικά προσεγμένο πακέτο. Ειδικά λαμβάνοντας υπόψη την τιμή, όπως αυτή έχει εξελιχτεί στο νέο CR-V…

Από την πλευρά της ασφάλειας, η Honda δεν τσιγκουνεύτηκε. Έτσι προσφέρει στάνταρ έντεκα αερόσακους, περιλαμβανομένου ενός κεντρικού εμπρός αερόσακου που ανοίγει μεταξύ των επιβατών. Και αερόσακους για τα γόνατα τόσο για τον οδηγό όσο και για τον συνοδηγό. Το ηλεκτρονικό πακέτο των ADAS που οι Ιάπωνες ονομάζουν «Honda Sensing 360» μπορεί επίσης να παρακολουθεί τα πράγματα μέσω των καμερών και των ραντάρ του. 

Μεταξύ των νέων χαρακτηριστικών που προσφέρει το σύστημα, να επισημάνουμε την απεικόνιση στην κεντρική οθόνη, προβολής από την πλαϊνή κάμερα όταν ανάβεις το δεξί φλας. Έτσι αντιλαμβάνεσαι τι συμβαίνει στο δεξί τυφλό σημείο και μάλιστα με βαθμονόμηση επικινδυνότητας. Τέλος να πούμε ότι το CR-V διαθέτει επίσης σύστημα υποβοήθησης οδηγού, ικανό να διαχειρίζεται τις αλλαγές λωρίδας.

Test drive: Honda CR-V e:HEV AWD, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

To υβριδικό CR-V e:HEV διαθέτει το ίδιο πακέτο πρόωσης είτε είναι δικίνητο είτε τετρακίνητο όπως το δικό μας. Και πρόκειται για το ίδιο σύστημα κίνησης που γνωρίσαμε πρόσφατα στο ZR-V, με ένα τσικ καλύτερη απόδοση του θερμικού μέρους: Ένα 4κύλινδρο δίλιτρο μοτέρ με 148 άλογα που λειτουργεί σε κύκλο Atkinson (πιο αποτελεσματικό στη μείωση της κατανάλωσης) και δύο ηλεκτρομοτέρ (περιλαμβανομένου του κύριου για την πίσω κίνηση) με 184 PS και 335 Nm.

Tο υβριδικό σύστημα κίνησης της Honda λειτουργεί με τρεις τρόπους: Ηλεκτρικά με ενέργεια από την μπαταρία, ηλεκτρικά μέσω της ενέργειας που παράγεται από το θερμικό μοτέρ που χρησιμοποιείται ως γεννήτρια, και θερμικά. Για να κάνει αυτή την τελευταία δυνατότητα ακόμα πιο αποτελεσματική, η Honda πρόσθεσε μια δεύτερη (κοντύτερη) σχέση μετάδοσης για να συνδέσει τον θερμικό κινητήρα με τους τροχούς και σε χαμηλότερες ταχύτητες. Έτσι, ειδικά με σταθερή ταχύτητα, ο θερμικός κινητήρας μπορεί τώρα να κινήσει απευθείας τους τροχούς μέσα στην πόλη, αλλά και σε δρόμο ταχείας κυκλοφορίας, όπως εξάλλου συνέβαινε και με το προηγούμενο υβριδικό CR-V.

Μπερδευτήκατε; Αυτά είναι για τα χαρτιά και για να γράφουμε εμείς οι δημοσιογράφοι. Στην πράξη και για τους αλλεργικούς σε τεχνικά ζητήματα, το πλεονέκτημα στο σύστημα της Honda είναι απόλυτα διαφανές. Πατάς στο «σασμάν» το κουμπί «D» και δεν ανησυχείς πλέον για τίποτα. Το σύστημα κάνει τα ταχυδακτυλουργικά του μεταξύ των διαφορετικών λειτουργιών και σε αφήνει ήσυχο να απολαμβάνεις κατά βούληση είτε τη χαλαρωτική οδήγηση είτε την υψηλή απόδοση.

Test drive: Honda CR-V e:HEV AWD, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Η διάταξη των μπουτόν του κιβωτίου είναι ένα μοντέλο από μόνο του και πάντως όχι τόσο πρακτικά όσο ένας μικρός μοχλός. Όσο και να εξοικειωθείς, σου φαίνεται περίεργη.

Κατά τα λοιπά και όσον αφορά την τετρακίνηση, αυτή είναι μηχανική και μόνιμη, επιλογή όλο και πιο σπάνια στα σύγχρονα υβριδικά. Βέβαια, εδώ χρειάζεται να ξέρετε ότι το βάρος του AWD προσθέτει 67 κιλά στα ήδη αρκετά του αυτοκινήτου.

Βάζοντας τον δάκτυλον επί τον τύπον των ήλων, στο τιμόνι του νέου CR-V, απαντάς αισθήσεις κοντά σε αυτές που εισπράττεις στο ZR-V ή στο Civic. Το βαρύ SUV επιταχύνει πολύ ομαλά και δείχνει αρκετά ζωηρό στο γκάζι. Χάρη στον ιδιαίτερο τρόπο λειτουργίας, με το ηλεκτρομοτέρ να κινεί μόνιμα τους τροχούς ενώ το θερμικό μπλοκ να λειτουργεί σχεδόν αποκλειστικά ως γεννήτρια, η ρευστότητα παραμένει η λέξη-κλειδί κατά την οδήγηση. 

Κι αν δεν είσαι ιδιαίτερα αψύς με το γκάζι, απολαμβάνεις στην καμπίνα ησυχία κοντά σε αυτή που επικρατεί σε ένα EV. Με το γκάζι στο πάτωμα, το 4κύλινδρο μοτέρ δηλώνει ηχητικά το παρών, προσομοιώνοντας τις αλλαγές ταχυτήτων, χωρίς το εφέ «μίξερ» των αυτοκινήτων με CVT.

Test drive: Honda CR-V e:HEV AWD, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Λαμβάνοντας υπόψη το μέγεθος και τη μάζα του, το CR-V εμφανίζεται ιδιαίτερα λιτό σε κατανάλωση, χάρη στον πολύ αποδοτικό υβριδικό σύστημα. Με την αποδοτικότητα να πλησιάζει το νούμερο του WLTP.

Ωστόσο, το σφρίγος που νιώσαμε στο ZR-V δεν είναι το ίδιο... Με σχεδόν 200 κιλά περισσότερα (με τα 67 από αυτά πάνω στον πίσω άξονα) και 184 PS, η αναλογία καταγράφεται σχεδόν σε 10 kg/PS. Αλλά και όσον αφορά το πλαίσιο, το CR-V δεν είναι το ίδιο αιχμηρό με το ZR-V, λιγότερο ευκίνητο και με τιμόνι πιο τσιγκούνικο σε πληροφορία. Και αναμφίβολα με το set-up του σασί να είναι προσανατολισμένο στην άνεση.

Κάτι όμως που τελικά δεν εμποδίζει το CR-V να αποδεικνύεται αποδοτικό και δυναμικό ως μεγάλο SUV. Με την ανάρτηση να ελέγχει πολύ καλά τις κινήσεις του αυτοκινήτου, τα χειριστήρια να είναι αντίστοιχα καλά βαθμονομημένα και το αυτοκίνητο να παραμένει συνεπές και ακριβές στις εντολές του οδηγού. Διατηρεί μάλιστα υψηλό ρυθμό αν του ζητηθεί και χωρίς να πτοείται. 

Test drive: Honda CR-V e:HEV AWD, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
H γενικότερη οδηγική αίσθηση πλησιάζει σε αυτή του ZR-V με το ίδιο υβριδικό σύστημα κίνησης. Πιο βαρύ και πιο ογκώδες όμως, αναμενόμενα το CR-V δεν είναι τόσο δυναμικό.

Με λίγα λόγια, ένα SUV ευχάριστο στην καθημερινότητα αλλά και στην οδήγηση. Αν θα θέλαμε να του προσάψουμε κάτι, αυτό θα ήταν πως του λείπουν 20-30 άλογα. Και ακόμη, οι ξερές αντιδράσεις στις ανωμαλίες με χαμηλή ταχύτητα. Αιτία, τα αμορτισέρ που η Honda τα ονομάζει «Amplitude Reactive Damper» που στην πραγματικότητα είναι τεχνολογίας FSD. Και όπου τα έχουμε δοκιμάσει, σε χαμηλή ταχύτητα αδυνατούν να προσφέρουν την ποιότητα απόσβεσης των ενεργών συστημάτων.

Όσον αφορά την κατανάλωση, κι εδώ η Honda δίνει νούμερα WLTP πολύ κοντά στην πραγματικότητα. Με οδήγηση και μικτές συνθήκες που περιελάμβαναν την κατά τεκμήριο βενζινοβόρα παραγωγή, κάψαμε 7,1 lt/100 km. Με τη Honda να δίνει 6,6 lt. Αναντίλεκτα, εξαιρετική κατανάλωση για SUV αυτού του μεγέθους.

Test drive: Honda CR-V e:HEV AWD, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Σοβαρή παρουσίαση και φροντισμένο φινίρισμα, ακόμα κι αν κάποια στοιχεία προέρχονται από μοντέλα χαμηλότερης κατηγορίας. Οι επενδύσεις από γνήσιο δέρμα είναι στάνταρ στο CR-V. Και μπορείς να τις διαλέξεις ό,τι χρώμα θέλεις, αρκεί να είναι μαύρο! Οι μανέτες πίσω από το τιμόνι χρησιμοποιούνται για να διαφοροποιούν το επίπεδο ανάκτησης ενέργειας.

Σε αυτή την πλήρως υβριδική έκδοση με κίνηση στους τέσσερις τροχούς, το Honda CR-V ξεκινά στην έκδοση Elegance από €57.900. Σε σύγκριση με το παλιό μοντέλο που ξεκινούσε από τις 45.000 το 2022, ο πληθωρισμός εμφανίζεται ιδιαίτερα έντονος. Παρόλα αυτά, αν το συγκρίνουμε με το δικίνητο PHEV που κάνει δέκα χιλιάρικα παραπάνω, τότε μας ακούγεται λιγότερο απρόσιτο. 

Σε κάθε περίπτωση, η Honda (και όχι ο Έλληνας αντιπρόσωπος) δικαιολογεί αυτές τις υψηλές τιμές με τη νέα πολιτική της. Η οποία στοχεύει να προσφέρει μόνο high-end εκδόσεις με πληρέστατο εξοπλισμό. Έτσι, η «βασική» έκδοση Elegance του υβριδικού CR-V επωφελείται από γενναιόδωρο εξοπλισμό, όπως ψηφιακά όργανα, πλοήγηση, πλήρη σουίτα οδηγικών βοηθημάτων, ημιαυτόνομη οδήγηση, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα και θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, πανοραμική οροφή, δερμάτινες επενδύσεις, ηλεκτρική πίσω πόρτα, αισθητήρες και κάμερα στάθμευσης, ακόμη και μεταλλική βαφή. Και άλλα πολλά που μπορείτε να τα δείτε στο site της αντιπροσωπείας, εδώ.

Test drive: Honda CR-V e:HEV AWD, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Η κεντρική οθόνη 9 ιντσών είναι σχετικά εύκολη στη χρήση, αλλά οι επιλογές απεικόνισης παραμένουν πολύ βασικές. Βολικά και εύχρηστα τα φυσικά κουμπιά του συστήματος αερισμού/κλιματισμού.

Ανεβαίνοντας στα 4,71 m, το νέο Honda CR-V ξεκόλλησε από τα C και C+ SUV, φεύγοντας από την πολυπληθή και απαιτητική αυτή κατηγορία. Αφήνοντας μάλιστα πίσω και τον παραδοσιακό αντίπαλό του, το Toyota RAV4 των 4,6 m. Έτσι σε αυτή την αυτοφορτιζόμενη υβριδική και τετρακίνητη εκδοχή του έρχεται αντιμέτωπο στην Ελλάδα με δύο μόνο αυτοκίνητα: Το Nissan X-Trail 1.5 e-Power e-4orce (4,68 m) και το λίγο κοντύτερο Lexus NX 350h 4WD (4,66 m). Το πρώτο, για να το αντιστοιχίσεις  με το CR-V Elegance, χρειάζεται να ανέβεις τουλάχιστον στην έκδοση Tekna (αν όχι στην Tekna+) που ξεκινά από τις 51.090 με υπολογισμένη την ισχύουσα έκπτωση των €4.000. Και το Lexus NX 350h 4WD που χρειάζεται να ανέβεις στην έκδοση Executive, πλησιάζοντας τα 70 χιλιάρικα. Χμ… Τελικά με 58 χιλιάρικα που κοστίζει το Honda CR-V e:HEV AWD Elegance δεν είναι και για να ρίξεις ανάθεμα στον Σαρακάκη.

Η ετυμηγορία μας λοιπόν είναι ότι το νέο Honda CR-V e:HEV AWD διαμορφώνεται σε ένα άκρως ενδιαφέρον υβριδικό οικογενειακό SUV. Είναι ευρύχωρο, είναι άνετο, είναι μάλλον δυναμικό και διαπρέπει με την κατανάλωση. H τιμή του δεν θα το κάνει να σημειώσει μεγάλες πιένες στις αντιπροσωπείες, αλλά έλα ντε που δεν ψάχνει για αντίπαλο! 

Honda CR-V e:HEV AWD Elegance

Τι λέει το DRIVEΤο νέο τετρακίνητο υβριδικό Honda CR-V είναι μια σοφή αγορά στην κατηγορία: Πληθωρικός εξοπλισμός, ευρυχωρία και άνεση υψηλού επιπέδου, ασφαλής συμπεριφορά, χαμηλή κατανάλωση, ποιοτική κατασκευή... Εκείνο που χρειάζεται είναι λίγη παραπάνω δύναμη.
 
Τιμή  Από €57.900
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΤεχνολογίαHEV, κινητήρας βενζίνης, 1.993 cc, i4, VTEC 16v, 2 EEK, άμεσος ψεκασμός, 148 PS/6.100 rpm, 189 Nm/ 4.500 rpm, ηλεκτρικό μοτέρ 184 PS, 335 Nm, μπαταρία 1,05 kWh, κίνηση στους τέσσερις τροχούς, αυτόματη μετάδοση διαρκώς μεταβαλλόμενης σχέσης
Απόδοση 184 PS, 315 Nm
Διαστάσεις4.706 x 1.866 x 1.684 mm
Χώρος αποσκευών579-1.634
Βάρος1.806 kg
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h9,4" 
Τελική ταχύτητα187 km/h
Μέση κατανάλωση*7,1 lt/100 km
Εκπομπές CO2151 g/km
Aυτονομία*950 km
*Μέτρηση DRIVE
ΦωτογραφίεςΘανάσης Κουτσογιάννης

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube