Μπαταρία, όλο και μεγαλύτερες απαιτήσεις

Μπαταρία, όλο και μεγαλύτερες απαιτήσεις

Η μπαταρία του αυτοκινήτου χρησιμοποιείται όλο και περισσότερο από πολλά συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης. Εξ ου και οι αυξημένες απαιτήσεις από αυτήν.

Μπαταρία, διαρκώς αυξανόμενες μεγάλες απαιτήσεις

Με κάθε γενιά αυτοκινήτων, εμφανίζονται νέα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης. Τα σύγχρονα αυτοκίνητα είναι γεμάτα από τέτοια βοηθήματα οδήγησης που αντλούν ενέργεια από την μπαταρία.

Ο αυτοματισμός stop/start, για παράδειγμα, έχει ανεβάσει το επίπεδο των απαιτήσεων τόσο πολύ που οι κατασκευαστές έχουν αναπτύξει ιδιαίτερα ισχυρές μπαταρίες, AGM (Absorbent Glass Mat) και EFB (Enhanced Flooded Batteries). Η συνηθισμένη μπαταρία μολύβδου/οξέος ωστόσο, παραμένει μια οικονομική επιλογή για λιγότερο εξοπλισμένα αυτοκίνητα χωρίς παρόμοιους αυτοματισμούς.

Η μπαταρία έχει διάρκεια ζωής τις περισσότερες φορές, ειδικά σε εύκρατο κλίμα, πάνω από τέσσερα χρόνια

Οι μπαταρίες αυτοκινήτων έχουν μέση διάρκεια ζωής πέντε χρόνια. Τις περισσότερες φορές, παραδίδουν το πνεύμα τους τον χειμώνα. Και παρουσιάζουν το καλύτερο δυναμικό τους σε θερμοκρασία περίπου 25 °C. Οι χαμηλές θερμοκρασίες επιβραδύνουν τις χημικές διεργασίες και επομένως μειώνουν την ισχύ της μπαταρίας. Και επειδή ο κρύος καιρός κάνει επίσης το λάδι κινητήρα πιο παχύρρευστο, χρειάζεται περισσότερη ενέργεια για να ξεκινήσει ο κινητήρας όταν είναι κρύος. Επιπλέον, οι ενσωματωμένες ηλεκτρικές συσκευές χρησιμοποιούνται περισσότερο το χειμώνα.

Οι περισσότερες σύγχρονες μπαταρίες έχουν την ετικέτα «maintenance free», δηλαδή ότι δεν χρειάζονται συντήρηση και άρα έλεγχο. Σε κάθε περίπτωση όμως, συνιστώνται δειγματοληπτικοί έλεγχοι. Οι πλάκες μολύβδου πρέπει να είναι καλά βυθισμένες και πρέπει να χρησιμοποιείται αποσταγμένο ή απιονισμένο νερό για την πλήρωση της στάθμης.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Τσεκ-απ της μπαταρίας του αυτοκινήτου μας

Ωστόσο, οι σφραγισμένες μπαταρίες που χρησιμοποιούνται ευρέως σήμερα, δεν επιτρέπουν κάτι τέτοιο. Στο σημείο αυτό να προειδοποιήσουμε! Προσοχή! ΔΕΝ πρέπει να ανοίξεις μια μπαταρία AGM. Οι ακροδέκτες πρέπει να είναι καλά στερεωμένοι και καθαροί. Αυτό ισχύει και για το περίβλημα της μπαταρίας, έτσι ώστε να μην υπάρχουν ρεύματα που διαρρέονται και που ενδέχεται να επιταχύνουν την αυτοεκφόρτιση.

Μπαταρία, διαρκώς αυξανόμενες μεγάλες απαιτήσεις

Εάν η μπαταρία σας δεν έχει πλέον τη δύναμη να γυρίσει τη μίζα, μπορείτε να τη γεφυρώσετε χρησιμοποιώντας καλώδια. Προσοχή όμως, ένα λάθος μπορεί να προκαλέσει ζημιά. Συμβουλευτείτε τις οδηγίες των καλωδίων και του αυτοκινήτου.

Όταν μια μπαταρία είναι πολύ παλιά ή έχει υποστεί πάρα πολλές εκφορτίσεις, η μόνη λύση είναι να την αντικαταστήσεις. Μια μπαταρία AGM πρέπει να αντικατασταθεί με ένα προϊόν του ίδιου τύπου. Μια μπαταρία EFB επίσης, εκτός και αν επιλέξεις μια AGM, η οποία θα διαρκέσει καταρχήν περισσότερο.

Η συμβατική μπαταρία μολύβδου/οξέος μπορεί να αντικατασταθεί από έναν από τους τρεις τύπους συσσωρευτών. Και μπορείς να κάνεις την αντικατάσταση μόνος σου εάν έχεις τις απαιτούμενες γνώσεις.

Μπαταρία, διαρκώς αυξανόμενες μεγάλες απαιτήσεις

Οι συμβουλές του DRIVE 
- Η μακροζωία μιας μπαταρίας είναι τις περισσότερες φορές πάνω από τέσσερα χρόνια. Για να είσαι σίγουρος ότι η μπαταρία θα επιβιώσει χωρίς προβλήματα τον χειμώνα που έρχεται, συνιστάται να την ελέγξεις σε ένα ηλεκτρολογείο ή σε ένα τεχνικό κέντρο.
- Καταναλωτές όπως η αντιθαμβωτική αντίσταση του πίσω παραθύρου ή των θερμαινόμενων καθισμάτων θα πρέπει να ενεργοποιούνται μόνο εάν είναι απαραίτητο και με φειδώ.
- Ο τακτικός έλεγχος της στάθμης του υγρού (αν είναι δυνατόν) και το καθαρό περίβλημα είναι σημαντικά, επίσης για τις μπαταρίες που δεν χρειάζονται συντήρηση.
- Αποφύγετε τις βαθιές εκφορτίσεις (πανω από 50%).
- Η μεταφορά καλωδίων για μπαταρίες στο πορτμπαγκάζ μπορεί να αποδειχτεί μεγάλη βοήθεια.
- Πριν από την αγορά, σημειώστε τον τύπο της μπαταρίας (AGM, EFB ή κλασική), το μέγεθος της βάσης/θήκης και τις ηλεκτρικές τιμές: Τάση, χωρητικότητα, ρεύμα ψυχρής εκκίνησης.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube