Αυτό είναι το τελευταίο ντίζελ Volvo που κατασκευάστηκε ποτέ

Αυτό είναι το τελευταίο ντίζελ Volvo που κατασκευάστηκε ποτέ

Τίτλοι τέλους για το ντίζελ στα επιβατικά μοντέλα της Volvo. Στόχος στο απώτερο μέλλον αποκλειστικά η ηλεκτροκίνηση.

Volvo

Μετά από 45 χρόνια κι εκατομμύρια πωλήσεις, η Volvo τερμάτισε τη σχέση της με τους πετρελαιοκινητήρες. Η εταιρεία ανακοίνωσε πέρσι ότι θα σταματήσει την παραγωγή των κινητήρων ντίζελ κι έκανε πράξη την υπόσχεσή της.

Τον Φεβρουάριο, το τελευταίο πετρελαιοκίνητο Volvo V60 βγήκε από τη γραμμή στη Γάνδη του Βελγίου. Και τώρα, το τελευταίο ντίζελ Volvo είναι ένα XC90 και κατασκευάστηκε στο εργοστάσιό της στην Torslanda της Σουηδίας.

Τέλος το πετρέλαιο για τη Volvo, από δω και πέρα σφιχτός εναγκαλισμός με την πρίζα

Δεν θα πουληθεί, αλλά όπως και το τελευταίο Audi R8, θα μείνει ως έκθεμα στο μουσείο της εταιρείας στο Γκέτεμποργκ, συμβολίζοντας το τέλος της εποχής του ντίζελ.

Volvo

Μια περίοδος που ξεκίνησε πριν από 45 χρόνια, το 1979, όταν η αυτοκινητοβιομηχανία παρουσίασε το πρώτο της πετρελαιοκίνητο επιβατικό. Το Volvo 244 GL D6 ήταν το πρώτο επιβατικό με εξακύλινδρο κινητήρα ντίζελ στον κόσμο. Ήρθε σε μια εποχή που στην Ευρώπη τα ντίζελ ήταν δημοφιλή μόνο μεταξύ των επαγγελματιών οδηγών.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το νέο Volvo EX30, μικρό και 100% ηλεκτρικό

Ωστόσο, η δημοτικότητα της τεχνολογίας θα απογειωνόταν σταδιακά, με αποτέλεσμα τα πετρελαιοκίνητα οχήματα να έχουν διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην γκάμα της Volvo εδώ και χρόνια. Μεταξύ 2012 και 2016, τα ντίζελ αντιπροσώπευαν το ήμισυ των παγκόσμιων πωλήσεών της. Από το 1991, οι Σουηδοί έχουν κατασκευάσει περισσότερα από 9 εκατομμύρια οχήματα με κινητήρες πετρελαίου.

Volvo

Η εταιρεία λάνσαρε τη σειρά Drive-E το 2008, η οποία ήρθε με τους κινητήρες ντίζελ 1,6 λίτρων. Τότε, η Volvo έλεγε ότι «με τον ήλιο στο πρόσωπό σου και τον άνεμο στην πλάτη σου, μπορείς να διανύσεις 1.300 km με ένα μόνο ρεζερβουάρ». Εκείνη τη χρονιά, το 95% των XC90 που πωλήθηκαν είχε κινητήρες ντίζελ.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Volvo EX30, με το μικρότερο ανθρακικό αποτύπωμα στην γκάμα των Σουηδών

Τέσσερα χρόνια αργότερα, το Volvo V60 D6 plug-in hybrid έφτασε ως το πρώτο PHEV στον κόσμο με κινητήρα πετρελαίου. Η αυτοκινητοβιομηχανία το αποκάλεσε «το πιο προηγμένο τεχνολογικά μοντέλο όλων των εποχών» και το περιέγραψε ως τρία σε ένα: Ηλεκτρικό, υβριδικό και muscle car ταυτόχρονα.

Volvo

Το επαναφορτιζόμενο V60 D6 μπορούσε να διανύσει έως και 50 km με ηλεκτρική ενέργεια, ενώ είχε συνολική αυτονομία έως και 1.000 km. Ο ντίζελ απέδιδε 215 ίππους, ενώ ο ηλεκτροκινητήρας πρόσθεσε 70 ακόμα χαρίζοντας επιτάχυνση από 0 στα 100 km/h σε 6,2.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Volvo XC90 T8 Recharge MY2021

Η Volvo λάνσαρε τη Volvo Engine Architecture (VEA) το 2013, η οποία συνδύαζε υψηλότερη πίεση ψεκασμού και την καινοτόμο τεχνολογία i-ART. Έφερε επιπλέον ισχύ, καλύτερη κατανάλωση καυσίμου και χαμηλότερες εκπομπές ρύπων. Το XC90 ήταν ένα από τα μοντέλα που την ενσωμάτωσαν και τη φορούσαν μέχρι τώρα.

Volvo

Ωστόσο, η τεχνολογία άρχισε να χάνει την εύνοια το 2015, στον απόηχο του σκανδάλου Dieselgate. Αν κι αφορούσε τη VW, ένας μεγάλος αριθμός ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών κατηγορήθηκε ότι χρησιμοποίησαν συσκευές για να εξαπατήσουν στις δοκιμές εκπομπών ρύπων. Αυτό άλλαξε την εικόνα της τεχνολογίας πετρελαίου από φιλική προς το περιβάλλον σε ρυπογόνα σχεδόν εν μία νυκτί.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ H Volvo επενδύει στην ταχεία φόρτιση επόμενης γενιάς

Μαζί με την αυξανόμενη δημοτικότητα των μοντέλων της Tesla και την αύξηση της αποδοχής της ηλεκτροκίνησης, οι αυτοκινητοβιομηχανίες στράφηκαν στα υβριδικά και στα EV. Η Volvo ήταν μεταξύ αυτών.

Volvo

Το 2023, οι πωλήσεις των EV της αυξήθηκαν κατά 70%. Στην πατρίδα μας, οι ταξινομήσεις των αμιγώς ηλεκτρικών κι επαναφορτιζόμενων υβριδικών Volvo Recharge ανήλθαν σε 1.819 αυτοκίνητα, σημειώνοντας αύξηση 82% έναντι του 2022. Μελλοντικά, η Volvo ανακοινώνει ότι θα πουλάει αποκλειστικά ηλεκτρικά μοντέλα.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube