Είναι η πρώτη φορά που οδηγώ Range Rover για περισσότερα από 20-30 km. Και μου αρέσει.
Σχεδόν με ενοχλεί που κάθομαι μέσα και δεν μπορώ να θαυμάζω την επιβλητική και ταυτόχρονα κομψή σιλουέτα του που υπογραμμίζει διακριτικά την αριστοκρατική καταγωγή του, σε αντίθεση με τις κραυγές νεοπλουτισμού άλλων κατασκευών της κατηγορίας. Από την άλλη, πώς να γκρινιάξεις γι’ αυτήν την καμπίνα; Λεπτό γούστο, δυναμισμός, minimal πολυτέλεια, προσεγμένη ποιότητα και κορυφαία τεχνολογία συνδυάζονται αρμονικά.
Ειδικά για την έκδοση 2017 η οθόνη της κεντρικής κονσόλας έχει μεγαλώσει από τις οκτώ στις δέκα ίντσες, ενσωματώνοντας ακόμη περισσότερες λειτουργίες. Επέτρεψε δε στους σχεδιαστές να καταργήσουν κουμπιά και να απλοποιήσουν τη σχεδίαση, «καθαρίζοντας» τις επιφάνειες, έτσι ώστε με το μάτι και την αφή να απολαμβάνεις τα πολύτιμα υλικά και το τέλειο φινίρισμα.
Το Range Rover Sport, όπως επιβάλλει η κατηγορία και η θέση του σε αυτήν, διαθέτει όλα τα σύγχρονα οδηγικά βοηθήματα ασφάλειας και άνεσης, στον προθάλαμο της αυτόνομης οδήγησης. Φρενάρει μόνο του αν υπάρχει εμπόδιο μπροστά και ο οδηγός δεν αντιδράσει. Μπορεί να διαβάζει τις πινακίδες κυκλοφορίας και να προσαρμόζει ανάλογα την ταχύτητα. Ακολουθεί μόνο του την λωρίδα του, διατηρεί σταθερή την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα στον αυτοκινητόδρομο αλλά και στην πόλη, ακόμη και στο σταμάτα-ξεκίνα στο μποτιλιάρισμα. Ελέγχει την τυφλή γωνία των καθρεφτών, μανουβράρει μόνο του το τρέιλερ. Κάποια από αυτά τα συστήματα είναι στάνταρ, για κάποια άλλα θα πρέπει απλώς να κάνετε μερικά «τικ» στη λίστα με τον έξτρα εξοπλισμό.
(In)Genius
Η σημαντικότερη αλλαγή για το 2017 αφορά στην γκάμα των κινητήρων, με την προσθήκη του εξαιρετικού δίλιτρου Ingenium. Είναι ένα τεχνολογικό διαμάντι γι’ αυτή την κατηγορία κυβισμού. Είναι αλουμινένιος, με ψεκασμό common rail και σχέση συμπίεσης 15,5:1. Διαθέτει δύο τούρμπο που λειτουργούν σειριακά: Ένα μικρό μεταβλητής γεωμετρίας για ροπή και καλή απόκριση χαμηλά, οπότε τα 51 kgm ροπής προκύπτουν στις 1.500 rpm μόλις. Και ένα μεγαλύτερο που σηκώνει ως 3,7 bar πίεση για να βγάλει 241 PS στις 4.000 rpm.
Με άλλα λόγια, με κυβισμό φορολογικό ατού, έχει το περιεχόμενο, το βάθος που θέλει να έχει κάτω από το δεξί πόδι ο οδηγός ενός τέτοιου αυτοκινήτου. Η αίσθηση της επιτάχυνσης είναι αυτή που αρμόζει στο κύρος του αυτοκινήτου. Παρά τις διαστάσεις και το βάρος, κινείται αβίαστα χαϊδεύοντας απλώς το γκάζι. Και γίνεται πραγματικά ζωηρό αν για κάποιο λόγο το δεξί πόδι φτάσει στη μοκέτα.
Παρά τα 2.260 kg, κάνει 0-100 km/h σε 9,1” και 80-110 km/h σε 4,6”. Στη μέτρηση 60-160 km/h που αποτυπώνει την ελαστικότητα και την ευστροφία του μοτέρ, αλλά και την ταχύτητα των αλλαγών του αυτόματου κιβωτίου, κάνει χρόνο 20,8”. Μιλώντας γι’ αυτό, οι ταχύτητες κουμπώνουν γλυκά, στο σημείο ακριβώς που πρέπει. Διαχειρίζεται έξυπνα το ευρύ φάσμα του κινητήρα στην αυτόματη λειτουργία, κάνοντας οικονομία καυσίμου. Χωρίς από την άλλη να σε αφήνει ξεκρέμαστο, αλλά ούτε και να σε απασχολεί με διαρκείς αλλαγές.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το Audi Q7 V6 3.0 TDI
Στα λεφτά του δίλιτρου Range Rover βλέπεις επίσης τα Audi Q7 και Mercedes-Benz GLE με τα μοτέρ των τριών λίτρων. Με 272 και 258 PS αντίστοιχα. Είναι σημαντικά πιο γρήγορα από το Range, αλλά δεν ξέρεις ποτέ πώς θα αποφασίσει να τα αντιμετωπίσει το ελληνικό φορολογικό σύστημα.
Αν και δεν είναι ο πιο αθόρυβος κινητήρας του κόσμου, όπως ακούγεται με ανοιχτό παράθυρο, δεν κροταλίζει όπως ένας οποιοσδήποτε ντίζελ. Η χροιά του ήχου είναι εκλεπτυσμένη και η λειτουργία απαλλαγμένη από κραδασμούς. Με κλειστά παράθυρα, είναι τόσο καλή η ηχομόνωση της καμπίνας που ακόμη και με το στροφόμετρο κοντά στο κόφτη θα ορκιζόσουν ότι οδηγείς ηλεκτρικό.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε τη Mercedes-Benz GLE 350 d 4MATIC
Περισσότερο Range Rover, λιγότερο SportΗ άνεση της αερανάρτησης είναι βασιλική και η ποιότητα κύλισης βελούδινη. Σε συνδυασμό με το μπόλικο προφίλ των ελαστικών, είναι πραγματικός οδοστρωτήρας. Ισοπεδώνει κάθε είδους κακοτεχνία της ασφάλτου χωρίς αναταράξεις ή θόρυβο. Στο ανοιχτό δρόμο είναι πραγματικά απολαυστικό, ένα αληθινό διηπειρωτικό εξπρές. Κρατά μεγάλη μέση ταχύτητα, προσπερνά χωρίς κόπο, με ασφάλεια και στο φάσμα των 150-160 km/h καταναλώνει 10,2-10,6 lt/km.
Αφήνοντας πίσω την εθνική και ανηφορίζοντας ένα στροφιλίκι όπως ο Δομοκός, αν δοκιμάσεις να συνεχίσεις στον ίδιο ρυθμό θα διαπιστώσεις ότι το τιμόνι έχει επαρκή πληροφόρηση και την αίσθηση σιγουριάς που περιμένεις. Το πλαίσιο είναι σωστά ζυγισμένο, αλλά το αυτοκίνητο αλλάζει κατεύθυνση με λίγη υστέρηση, ξεχειλώνει τη γραμμή του λίγο νωρίτερα από όσο περιμένεις και δεν αντιδρά ζωηρά στις διορθώσεις. Θα ψάξεις λοιπόν για μια σκληρότερη ρύθμιση της ανάρτησης που δεν υπάρχει. Και μεγαλύτερους τροχούς με πιο χαμηλοπρόφιλα λάστιχα. Αλλά ύστερα, δοκιμάζοντας να κοντράρεις ένα Hilux, ας πούμε, σε μια off-road δοκιμασία, θα καταλάβαινες πόσο λάθος έχεις κάνει.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το Range Rover Evoque TD4 MY 2016
Εκτός δρόμου διατηρεί την ίδια αριστοκρατική άνεση και πολυτέλεια. Και το αγέρωχο στιλ. Με ελάχιστο γκάζι, η πλούσια ροπή και η απόκριση από χαμηλά νικούν κάθε εμπόδιο. Ο κινητήρας παραμένει αθόρυβος, πετραδάκια στην κοιλιά του κήτους και στους θόλους δεν ακούγονται και το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να προσέχεις το φαρδύ αμάξωμα στα στενά περάσματα από κλαδιά. Και να πατήσεις το κουμπί που αυξάνει την απόσταση από το έδαφος από τα 21 στα 29 εκατοστά για να περνάς πάνω από… ξαπλωμένα βουνά. Στη ρύθμιση αυτή, η αύξηση της πίεσης στις φούσκες της αερανάρτησης κάνει το rebound λίγο πιο νευρικό, περιορίζοντας μια στάλα την άνεση.
Το πάτωμα στο εμπρός και πίσω μέρος είναι προστατευμένο με μεταλλικές ποδιές. Και οι γωνίες (προσέγγισης 33, ράμπας 31 και διαφυγής 27 μοίρες αντίστοιχα) του επιτρέπουν να περνά εμπόδια με την άνεση μιας μοτοσικλέτας τράιαλ. Η τετρακίνηση αποτελείται από τρία διαφορικά, με τη λειτουργία του κεντρικού να ελέγχεται από πολύδισκο συμπλέκτη, που δίνει και τη δυνατότητα κλειδώματος. Τα υπόλοιπα τα αναλαμβάνουν τα ηλεκτρονικά, χρησιμοποιώντας τα φρένα, σύμφωνα με το πρόγραμμα του Terrain Response 2. Από τον σχετικό περιστροφικό διακόπτη, πίσω από το λεβιέ, μπορείς να επιλέξεις ανάμεσα σε πέντε διαφορετικά προγράμματα, ανάλογα με τις συνθήκες και το έδαφος.
Ειδική παραμετροποίηση για χώμα και γρασίδι, χιόνι, άμμο ή κροκάλα. Ξεχωριστά προγράμματα σε ξελασπώνουν, κυριολεκτικά και μεταφορικά σε απότομες καταβάσεις, αλλά και στην εκκίνηση σε ανηφορική γλιστερή επιφάνεια, όπως η βρεγμένη πρασινάδα ή ο πάγος. Τα ηλεκτρονικά ρυθμίζουν την απόκριση του μοτέρ, τη σχέση στο σασμάν και το πατινάρισμα του μετατροπέα ροπής. Τη λειτουργία του κεντρικού διαφορικού και την κατανομή ροπής σε κάθε τροχό ξεχωριστά, συνέχεια, σε πραγματικό χρόνο. Το αποτέλεσμα είναι αποστομωτικό.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το Land Rover Discovery Sport 2.0D 180 PS
Ακόμη και στις μεγαλύτερες προκλήσεις της εκτός δρόμου οδήγησης, το βαρύ Range Rover Sport με καθαρά ασφάλτινα λάστιχα τα καταφέρνει εξίσου καλά αν όχι καλύτερα από ένα σκληροτράχηλο διπλοκάμπινο, όπως ένα Toyota Hilux με χωμάτινα. Και ατού την καλοπέραση. Περνά ωκεανούς από πέτρες που αφήνουν πίσω τους την άνοιξη τα φουσκωμένα το χειμώνα ποτάμια, διασχίζει λίμνες, «γεφυρώνει» νεροφαγώματα που θα τα έλεγες και χάσμα γενεών. Και όταν χρειάζεται, ρυμουλκεί ένα… Renegade, λες και σέρνει ένα τσόφλι.
Τι λέει το DRIVE
Η διαχρονική αξία της μάρκας, οι κορυφαίες εκτός δρόμου δυνατότητες, η βασιλική άνεση και η παραδοσιακή πολυτέλεια συνδυάζονται πλέον και με κορυφαία τεχνολογία οδηγικών βοηθημάτων. Δεν έγινε «ευκαιρία», αλλά ο εξαιρετικός Ingenium κάνει πιο προσιτό από ποτέ το εμβληματικό Range Rover.
Τιμή Από €92.100
Τεχνολογία 1.999 cc, i4, 16v, 2 x ΕΕΚ, ψεκασμός common rail, δύο τούρμπο σε σειριακή λειτουργία, το μικρό μεταβλητής γεωμετρίας, 241 PS/4.000 rpm, 51 kgm/1.500 rpm, αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ*
0-100 km/h 9,1”
0-160 km/h 24,7”
0-400 m 16,5” @ 135,7 km/h
0-1.000 m 30,3” @ 172,2 km/h
50-110 km/h με αλλαγές 7,7”
50-80 km/h 3,4”
80-110 km/h 4,6”
110-140 km/h 6,9”
Φρένα 100-0 km/h 45,7 m
Τελική ταχύτητα 209 km/h
Μέση κατανάλωση 11,2 lt/100 km
Εκπομπές CO2 164 g/km
Διαστάσεις 4.850 x 1.983 x 1.780 mm
Χώρος αποσκευών 489 lt
Βάρος 2.260 kg
Μετρήσεις DRIVE *Οι μετρήσεις έγιναν με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία