Το Insignia σχετικά πρόσφατα απέκτησε τον 1.6 CDTi του Astra, με τους 136 ίππους. Τώρα έρχεται να προστεθεί στο πακέτο και το αυτόματο κιβώτιο.
Κλασικό, με μετατροπέα ροπής, είναι ομαλό, σβέλτο στις αλλαγές, έχει σωστή κλιμάκωση και επιλέγει έξυπνα την κατάλληλη σχέση ανάλογα με τις συνθήκες. Αν θα θέλαμε κάτι, είναι να αλλάζει λίγο νωρίτερα τις μικρές σχέσεις στις ανηφόρες, έτσι ώστε να μην μπαίνει ο κινητήρας στο φάσμα στροφών που αρχίζει να ακούγεται αρκετά.
Το πεντάλ του γκαζιού δεν έχει στο τέλος της διαδρομής του το κλασικό σκαλοπάτι, το «κουμπί» του kickdown. Στη χειροκίνητη λειτουργία το σασμάν δεν αλλάζει μόνο του στον κόφτη, αλλά έτσι κι αλλιώς τέτοιου είδους συμπεριφορές δεν ταιριάζουν στο προφίλ του αυτοκινήτου και του τυπικού αγοραστή του.
Ο κινητήρας είναι αλουμινένιος, διαθέτει twin scroll τούρμπο και υψηλή σχέση συμπίεσης 16,0:1. Ίσως ο χαρακτηρισμός «whisper diesel», που του δίνει η Opel να είναι λίγο υπερβολικός, ωστόσο είναι από τους πιο αθόρυβους και πολιτισμένους σε λειτουργία. Η απόκριση στο γκάζι είναι καλή, το ωφέλιμο φάσμα μεγάλο και οι επιδόσεις ανταγωνιστικές. Αν και η επιπλέον άνεση έχει το τίμημά της, σε σχέση τουλάχιστον με τη χειροκίνητη έκδοση.
Μικρό τίμημα
Το αυτόματο Insignia κάνει 0-100 km/h σε 10,7” και πιάνει τα 160 km/h σε 29,3”, ενώ στις ρεπρίζ κάνει 3,8” για τα 50-80 km/h και 5,6” για τα 80-110 km/h. Είναι πιο αργό από το χειροκίνητο, κατά 0,3” και 1,5”, αντίστοιχα στις επιδόσεις από στάση Στις μετρήσεις εν κινήσει έχουμε ισοπαλία στα χαμηλά, αλλά όσο ανεβαίνουν τα χιλιόμετρα, η διαφορά ανοίγει αφού το χειροκίνητο θέλει 5,0” στα 80-110 km/h και βγαίνει από το χιλιόμετρο σε 31,8” με 165,1 km/h ταχύτητα εξόδου.
Το Insignia χάρη στο συγκεκριμένο συνδυασμό κινητήρα κιβωτίου κάνει μια δεύτερη καριέρα στην ελληνική αγορά. Οι πολύ μεγάλοι χώροι, συνδυάζονται πλέον με ένα μοτέρ που καταναλώνει 7,2 lt/100 km κατά μέσο όρο, αλλά διαθέτει επαρκές απόθεμα ροπής για τα 1.570 kg του αυτοκινήτου. Το πακέτο μπορεί να θεωρηθεί πλήρες για τον οικογενειάρχη που θέλει ευρυχωρία, άνεση, ασφάλεια και καλή σχέση αξίας τιμής.
Τι λέει το DRIVE
Με δεδομένο το χαρακτήρα του αυτοκινήτου, το τίμημα σε επιδόσεις και τιμή είναι μικρό και αξίζει να το πληρώσει κάποιος για τα πλεονεκτήματα που προσφέρει το αυτόματο κιβώτιο.
Τιμή από €28.300
Τεχνολογία 1.598 cc, i4, 16v, 2ΕΕΚ, ψεκασμός common rail, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, 136 PS/3.500-4.000 rpm, 32,5 kgm/2.000-2.250 rpm, αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,8”
0-160 km/h 30,8”
0-400 m 17,4” @ 127,1 km/h
0-1.000 m 32,2” @ 162,7 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 9,6”
50-80 km/h (*) 3,8”
80-110 km/h (*) 5,6”
110-140 km/h (*) 9,2”
Φρένα 100-0 km/h 39,0 m
Τελική ταχύτητα 200 km/h
Μέση κατανάλωση 7,2 lt/100 km
Εκπομπές CO2 124 g/km
Διαστάσεις 4.842 x 1.856 x 1.498 mm
Βάρος 1.570 kg
Μετρήσεις DRIVE *με kickdown