Κάτω από το καπό του Juke υπάρχει ο 1.6 DIG-T με άμεσο ψεκασμό και ένα μεγάλο τούρμπο που μοιραία έχει κάμποσο lag προκειμένου η απόδοση να φτάσει από τους 200 ίππους στα 218 PS ώστε να δικαιολογείται η προσθήκη των αρχικών RS στο λογότυπο.
Η αλήθεια είναι ότι μόνο η προσθιοκίνητη έκδοση με το χειροκίνητο κιβώτιο έχει αυτό το προνόμιο. Η τετρακίνητη με το κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης iXtronic περιορίζεται στους 214 ίππους. Και εξακολουθεί να αποδίδει 25,5 kgm, αλλά με μεγαλύτερο ωφέλιμο φάσμα, από πιο χαμηλά, αφού η ροπή διατηρείται στην μέγιστη τιμή από τις 2.400 ως τις 5.600 rpm. Η ισχυρότερη έκδοση βγάζει επιπλέον 3 kgm, αλλά για μικρότερο διάστημα, από τις 3.600 ως τις 4.800 rpm. Η τετρακίνηση επιλέγεται από ένα κουμπί στα αριστερά του ταμπλό. Κανονικά η ροπή μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς. Ουσιαστικά ανταλλάσεις το μπλοκέ διαφορικό της προσθιοκίνητης έκδοσης για τον κεντρικό ηλεκτρονικά ελεγχόμενο συνεκτικό συμπλέκτη και το σύστημα torque vectoring που χρησιμοποιεί τα φρένα για να κατανείμει τη ροπή στους τροχούς με την καλύτερη πρόσφυση.
Δείτε ακόμη Το Nissan Juke θα συνεχίσει να έχει ιδιόμορφο design
Με λάστιχα πλάτους 225 mm σε 18άρες ζάντες και το εκνευριστικό πατινάρισμα του CVT δεν έχει καν την ανάγκη της τετρακίνησης, τουλάχιστον στο στεγνό. Κάνει 0-100 km/h σε 7,3”. Θέλει 19,1” για τα 160 km/h, έχει μόλις 147 km/h στο 400άρι στο οποίο φτάνει σε 15,3”. Ενώ θεωρητικά είναι από τα αυτοκίνητα που οδηγούνται με τέρμα το γκάζι, εδώ έχεις δεύτερες σκέψεις. Κάθε χάδι στο γκάζι στέλνει το στροφόμετρο στην κόκκινη ζώνη για ώρα, να βουίζει, καθώς αλλάζει το βήμα της μετάδοσης και ανεβαίνουν τα χιλιόμετρα.
Αναμενόμενες… εκπλήξεις
Η λίστα της NISMO δεν σταματά στον κινητήρα και στην πιο ελεύθερη εξάτμιση. Έχουν προχωρήσει σε ενίσχυση του πλαισίου για μεγαλύτερη ακαμψία, έχουν αυξήσει τη διάμετρο των φρένων από 296 mm σε 320 mm, βάφοντας κόκκινες τις δαγκάνες, ενώ πλέον και οι πίσω δίσκοι είναι αεριζόμενοι. Η ανάρτηση έχει αναβαθμισμένα ελατήρια και αμορτισέρ. Σαφέστατα είναι σκληρά, αλλά έχουν επαρκή απόσβεση ώστε στην κίνηση της πόλης να εξασφαλίζουν ικανοποιητική άνεση. Αντιδρά προοδευτικά στις λακκούβες. Το σύστημα διεύθυνσης είναι σχετικά ελαφρύ και λίγο ευαίσθητο στην θέση γύρω από την ευθεία, ειδικά όταν φυσά πλευρικός άνεμος.
Δείτε ακόμη Δοκιμάζουμε το Nissan Juke NISMO RS FWD
Σε δρόμους με στροφές, ενώ το πλαίσιο και ο κινητήρας έχουν πολύ υψηλές δυνατότητες, η εμπειρία χαρακτηρίζεται από την λειτουργία του κιβωτίου. Ακόμη και στην χειροκίνητη ρύθμιση, δεν παίρνει όλα τα κατεβάσματα, ενώ κάνει kickdown ακόμη και όταν επιταχύνεις με 3η και 4.500 rpm. Όταν πραγματικά δεν χρειάζεται. Με ή χωρίς 4κίνηση, η απότομη ώθηση από το κατέβασμα ταχύτητας μπορεί να σε ξαφνιάσει και να σε στείλει με τα μούτρα εκτός γραμμής. Χρειάζεται προσοχή να μην πατάς το «κουμπί» στο τέρμα της διαδρομής του δεξιού πεντάλ.
Δείτε ακόμη Οδηγούμε το νέο Nissan Micra IG-T90
Κατά τα άλλα, το πλαίσιο είναι μια θετική έκπληξη. Ξεχνάς γρήγορα ότι κάθεσαι κάπως ψηλά και αρχίζεις να το οδηγείς σαν ένα κανονικό GTI. Η ανάρτηση ελέγχει σωστά το τσιμπημένο βάρος και η κλίση είναι ουσιαστικά αμελητέα. Όση χρειάζεται για να καταλαβαίνεις ότι προσεγγίζεις το όριο. Το σχετικά ελαφρύ τιμόνι δεν υστερεί σε πληροφόρηση, ενώ ταυτόχρονα είναι άμεσο και οδηγεί το ρύγχος εκεί που θέλεις με μικρές κινήσεις των χεριών. Τα αναβαθμισμένα φρένα ανταποκρίνονται πλήρως στις απαιτήσεις. Το πεντάλ έχει καλή αίσθηση, είναι γραμμικό και δεν προδίδει κόπωση ακόμη και μετά από παρατεταμένη πίεση.
Στο πρώτο μισό της στροφής, με ή χωρίς τετρακίνηση δεν έχει καμία διαφορά. Η συμπεριφορά είναι τυπική ενός καλοστημένου σύγχρονου GTI. Το εμπρός μέρος κλείνει πρόθυμα προς την κορυφή. Το torque vectoring παίζει το ρόλο του δημιουργώντας μια τάση περιστροφής προς το εσωτερικό της στροφής. Την οποία βοηθά η ουρά, καθώς ελαφρώνει αν την προκαλέσεις. Κάπως άγαρμπα, είναι η αλήθεια, αλλά χωρίς να σε φέρνει σε δύσκολη θέση.
Τι λέει το DRIVE
Το Juke NISMO RS θα το επιλέξει κανείς για την ιδιαίτερη εμφάνιση και τη σπανιότητα της έκδοσης, δεδομένης και της τιμής που δεν είναι αυτό που θα λέγαμε «ευκαιρία». Οι επιδόσεις και η ικανότητα του να κινείται γρήγορα σε δρόμους με στροφές θα είναι μια έκπληξη που θα διαπιστώσει στην πορεία. Παρεμπιπτόντως.
Τιμή από €34.050
Τεχνολογία 1.618 cc, i4, 16v, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο ισχύς 214 PS/6.000 rpm, 25,5 kgm/2.400-5.600 rpm, συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης CVT
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 7,3”
0-160 km/h 19,1”
0-400 m 15,3” @ 146,9 km/h
0-1.000 m 28,3” @ 179,2 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 5,9”
50-80 km/h (kickdown) 2,5”
80-110 km/h (kickdown) 3,5”
110-140 km/h (kickdown) 5,3”
Φρένα 100-0 km/h 36,6 m
Τελική ταχύτητα 200 km/h
Μέση κατανάλωση 12,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2 172 g/km
Διαστάσεις 4.135 x 1.765 x 1.565 mm
Βάρος 1.590 kg
Μετρήσεις DRIVE