Volvo V40 T2

Volvo V40 T2

Ο βενζινοκίνητος τούρμπο 1.600άρης των V40 αποκτά μια πιο αδύναμη έκδοση που αποτελεί μια εξαιρετική βάση για την γκάμα.

Το V40 δε χρειάζεται πλέον συστάσεις. Το πακέτο σχεδίασης, τεχνολογίας και ασφάλειας του έχουν δώσει μια πολύ καλή εμπορική πορεία.

Φυσικά, στο T2 απαντώνται και όλα τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά των V40, όπως η πολύ άνετη θέση οδήγησης, η μίνιμαλ αισθητική του ταμπλό και τα καλής ποιότητας πλαστικά. Στην άλλη πλευρά, θα βρεις το χώρο στο πίσω κάθισμα που δεν θα σε παιδέψει εάν δεν είσαι πολύ ψηλός αλλά απέχει σαφώς από τους καλύτερους του ανταγωνισμού. Το ίδιο και για το πορτμπαγκάζ των 324 λίτρων που είναι μικρό για ένα αυτοκίνητο μήκους 4,4 m.

Επέκταση προς τα κάτω
Εάν ήθελες βενζινοκίνητο V40, μέχρι τώρα έπρεπε να πάρεις τουλάχιστον τους 150 ίππους της έκδοσης Τ3. Αυτό το άλλαξε η νέα έκδοση T2 με μια διαφορετικά ρυθμισμένη έκδοση του ίδιου μοτέρ, «ριγμένη» στους 120 ίππους. Στη μέση κατανάλωση η Volvo δεν ανακοινώνει διαφορά, ούτε και στα 124 g CO2/km. Εμείς μετρήσαμε 7,6 lt/100 km, δηλαδή λίγο οικονομικότερα από τα 8,1 του Τ3. Διαφορά δεν υπάρχει ούτε στη μέγιστη ροπή των 24,5 kgm, μόνο που στο T2 διατηρείται μέχρι τις 3.000 rpm, ενώ στο Τ3 κρατά μέχρι τις 4.000 rpm.

Αυτό είναι ένα δεδομένο που θα πρέπει να ενσωματώσεις στο οδηγικό στιλ σου εάν θέλεις να οδηγείς αποδοτικά το Τ2. Δε χρειάζεται ποτέ να ξεπερνάς τις 4.000 rpm, ενώ το καλύτερο είναι να ανεβάζεις ταχύτητα πριν τις 3.000 όταν κινείσαι σβέλτα. Το χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο (που έχει ακριβώς την ίδια κλιμάκωση με του Τ3) σε βοηθά σε αυτό.

Εάν το καταφέρεις, τότε καταλαβαίνεις πολύ μικρή διαφορά από την έκδοση Τ3. Εκεί που καταλαβαίνεις αξιοσέβαστη διαφορά είναι στις επιταχύνσεις από στάση και στις ρεπρίζ με υψηλές στροφές. Τα όργανα μετρήσεων έδειξαν 9,7” για τα 0-100 km/h για το T2 και 8,4 για το Τ3. Στα 80-110 km/h από την άλλη, το Τ2 χρειάζεται 5,2”, 6,8”, 9,0” και 11,5” κατ’ αντιστοιχία για τις τέσσερις τελευταίες σχέσεις του, όταν οι χρόνοι του Τ3 είναι 4,5”, 6,4”, 8,5” και 11,2”.

Καμία διαφορά δεν υπάρχει ούτε στις προδιαγραφές των φρένων, με αεριζόμενους δίσκους 278 mm και πίσω συμπαγείς 280 mm. Το αποτέλεσμα είναι πολύ αποτελεσματικό φρενάρισμα, με επίδοση 100-0 km/h σε 37,7 m.

Ψωμοτύρι
Είναι σαφές ότι 120 ίπποι δε μπορούν να στριμώξουν το ικανό και εξαιρετικά στιβαρό πλαίσιο του V40. Ακόμα και σε κλειστό στροφιλίκι, δύσκολα θα επέμβει ο έλεγχος της πρόσφυσης εάν είσαι στοιχειωδώς λογικός στο πάτημα του γκαζιού και το V40 στρίβει χωρίς γλιστρήματα και περιττές κινήσεις στο αμάξωμα.

Το τιμόνι δίνει μουδιασμένη αίσθηση, αλλά είναι άμεσο και το υπόλοιπο πακέτο ακολουθεί τις εντολές με αρκετή ζωντάνια. Εξίσου πρόθυμα ανταποκρίνεται και το πίσω μέρος στην προσπάθειά σου να το γλιστρήσεις, μέχρι βέβαια το σύστημα ελέγχου της ευστάθειας να επέμβει. Και το κάνει με εξαιρετικό τρόπο. Τόσο που πολλαπλασιάζει την ασφάλεια χωρίς να σε ενοχλεί ποτέ. Η αλήθεια πάντως είναι ότι η οδηγική εμπειρία του V40 ολοκληρώνεται από τη συστάδα των ηλεκτρονικών βοηθημάτων της οδήγησης που λειτουργούν πριν από σένα για σένα.

Από την άλλη, αν και η κύλιση είναι ήσυχη και ραφιναρισμένη η άνεση της ανάρτησης δε μπορεί να φτάσει στο επίπεδο μιας Σειράς 1 ή ενός Audi A3.

Κάτι κερδίζεις, κάτι χάνεις
Η απώλεια 30 ίππων σε ισχύ σημαίνει 800 ευρώ κέρδος στην τσέπη σου. Η αλήθεια είναι ότι εάν το δεις ψυχρά, το Τ3 συμφέρει περισσότερο, αφού κάθε ίππος του κοστίζει 147 ευρώ αντί για 177 ευρώ στο Τ2.

Δεδομένου όμως ότι οι επιδόσεις του Τ2 είναι απόλυτα αξιοπρεπείς και το κοινό του V40 κατά τεκμήριο καλύπτεται απόλυτα από αυτές, είναι τελικά καλύτερα να διαλέξεις Τ2 και να ξοδέψεις τη διαφορά σε επιπλέον εξοπλισμό.

Τι λέει το DRIVE
Το βασικό V40 έχει τις αξιοπρεπείς επιδόσεις που χρειάζεται για να το κάνουν την καλύτερη επιλογή της βενζινοκίνητης γκάμας για όποιον δεν πατάει συχνά τέρμα το γκάζι.
Τιμή από € 21.200 (€ 20.038 με απόσυρση)
Τεχνολογία 1.596 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 120 PS/4.500 rpm, 24,5 kgm/1.600-3.000 rpm, χειροκίνητο 6 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-60 km/h 4,0”
0-80 km/h 6,5”
0-100 km/h 9,7”
0-120 km/h 14,0”
0-140 km/h 19,8”
0-160 km/h 28,9”
0-400 m 18,0”
0-1.000 m 32,2”
50-80 km/h (3η) 4,4”
80-110 km/h (3η) 5,2”
80-110 km/h (4η) 6,8”
80-110 km/h (5η) 9,0”
80-110 km/h (6η) 11,5”
110-140 km/h (6η) 15,5”
100-0 km/h σε 37,7 m
Τελική ταχύτητα 195 km/h
Μέση κατανάλωση 7,8 lt/100 km
Εκπομπές CO2 124 gr/km
Διαστάσεις 4.100 x 1.695 x 1.530
Βάρος 1.130 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube