Από το 2007 που παρουσιάστηκε, το Tiguan δεν ήταν διαθέσιμο με 1.400άρη κινητήρα TSI (με τούρμπο και κομπρέσορα) και αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.
Σήμερα το 6άρι DSG είναι πλέον διαθέσιμο με τον Twincharged των 160 ίππων. Απευθύνεται όμως μόνο σε εκείνους που δεν έχουν καμία ιδιαίτερη εκτός δρόμου απαίτηση, καθότι –άγνωστο γιατί- δεν συνδυάζεται με σύστημα τετρακίνησης.
Για συγκεκριμένο κοινό
Εάν είσαι ένας από εκείνους, τότε το Tiguan είναι κάτι περισσότερο από ενδιαφέρον. Ο κομπρέσορας σημαίνει γεμάτη απόδοση από τις πολύ χαμηλές στροφές, η οποία διατηρείται μέχρι τις ψηλές χωρίς τρύπες. Τόσο, που καλύπτει μερικά κενά που αφήνει η κλιμάκωση των έξι ταχυτήτων.
Αυτό που δεν αφήνει κανένα κενό είναι η ταχύτητα και ο βελούδινος τρόπος με τον οποίο γίνονται οι αλλαγές. Είτε θέλεις να οδηγήσεις οικονομικά είτε σβέλτα, το «μυαλό» του DSG θα διαλέξει την πιο κατάλληλη σχέση. Τα 0-100 km/h σε 8,9” είναι ένας πολύ καλός χρόνος για ένα αυτοκίνητο με βάρος 1.510 κιλά, όπως άλλωστε και τα 4,6” για τα 80-110 km/h.
Εξαιρετική είναι και η απόδοση των φρένων που ακινητοποιούν το Tiguan από τα 100 km/h σε 36,6 m. Αυτό που δεν ενθουσιάζει και τόσο είναι η ευαίσθητη κατανάλωση, που πολύ δύσκολα πέφτει κάτω από τα 8 lt/100 km κι εύκολα σταθεροποιείται κοντά στα 9,5.
Εξαιρετικά σχόλια κερδίζει η λειτουργία της ανάρτησης, που χωρίς να είναι μαλακή και να αφήνει το αμάξωμα να γέρνει υπερβολικά ή να πλέει, εξασφαλίζει κορυφαίο επίπεδο άνεσης. Η τελευταία, είναι και η λέξη-κλειδί για τη συγκεκριμένη έκδοση του Tiguan και την αντιλαμβάνεσαι με όλες σου τις αισθήσεις. Μόνο ο πολύ μεγάλος κύκλος στροφής θα σου δυσκολέψει λίγο τη ζωή μέσα στην πόλη.
Με δεδομένο πάντως ότι στην πραγματικότητα η χρήση των crossover σπάνια ή και ποτέ απαιτεί την τετρακίνηση, το συγκεκριμένο Tiguan δεν είναι μια επιλογή που πρέπει να περάσει απαρατήρητη. Ειδικά από τη στιγμή που είναι 3.000 ευρώ φτηνότερο από το τετρακίνητο.
Τι λέει το DRIVE
Εάν σου χρειάζονται οι 160 ίπποι, αλλά όχι και η τετρακίνηση σε ένα crossover, το συγκεκριμένο Tiguan είναι αυτό που ψάχνεις.
Τιμή από 27.250 (χωρίς απόσυρση)
Τεχνολογία 1.390 cc, i4, 4v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 160 PS/5.800 rpm, 24,5 kgm/1.500-4.000 rpm, ημιαυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων διπλού συμπλέκτη
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,9”
0-160 km/h 24,2”
0-400 m 16,5”
0-1.000 m 30,3”
50-80 km/h (kickdown) 2,9”
80-110 km/h (kickdown) 4,6”
110-140 km/h (kickdown) 7,0”
100-0 km/h σε 36,6 m
Τελική ταχύτητα 198 km/h
Μέση κατανάλωση 9,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2 164 gr/km
Διαστάσεις 4.426 x 1.809 x 1.703
Βάρος 1.510 kg
Μετρήσεις DRIVE