Αν το νέο Touareg σας θυμίζει έντονα το Passat, δίκιο έχετε. Άλλωστε ο σκοπός της αισθητικής ανανέωσης του Touareg ήταν να εναρμονιστεί με την συνολική εταιρική ταυτότητα που πρεσβεύει πιο καθαρές καθαρές γραμμές, με μεγάλες επιφάνειες και ακμές που διατρέχουν το αμάξωμα.
Οι κυριότερες σχεδιαστικές αλλαγές εντοπίζονται στα μπροστινά φωτιστικά σώματα που μεγάλωσαν και είναι πλέον τεχνολογίας bi-xenon στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις, ενώ διαφορετική είναι και η μάσκα. Ανασχεδιασμένος είναι και ο πίσω προφυλακτήρας που απέκτησε διαχύτη, ενώ φιλοξενεί πλέον και τα φώτα ομίχλης. Στο εσωτερικό οι αλλαγές είναι λιγότερο εκτεταμένες. Υπάρχουν ακόμα τα «σήμα κατατεθέν» αλουμινένια κουμπιά, αλλά έχουν επιλεχθεί πιο ακριβά υλικά, έχει αλλάξει ο φωτισμός του πίνακα οργάνων (είναι πλέον λευκός και όχι κόκκινος) και έχει επεκταθεί η γκάμα των χρωμάτων και των σχεδίων των δερμάτινων επενδύσεων στα καθίσματα και αλλού. Η ποιότητα συναρμογής είναι εξαιρετική και η εργονομία πιθανότατα η πιο απλή και διαισθητική στην κατηγορία, όπου γενικά κυριαρχούν πολύπλοκα συστήματα πολυμέσων.
Εξίσου υψηλού επιπέδου είναι και ο εξοπλισμός, αφού πλέον προστέθηκαν και όλες οι τεχνολογίες ενεργητικής ασφάλειας που έχει στο οπλοστάσιό της η VW. Και έχει πολλές, όπως η πιο εξελιγμένη έκδοση του Adaptive Cruise Control, το ACC Plus. Το νέο σύστημα επικοινωνεί πλέον με άλλα συστήματα υποβοήθησης οδηγού όπως το Front Assist, το City Emergency Braking, το Side Assist, το Park Pilot (όλα ανήκουν στον βασικό εξοπλισμό) προσφέροντας τη δυνατότητα αποφυγής οπίσθιας πρόσκρουσης από διερχόμενο αυτοκίνητο. Οι χώροι είναι τεράστιοι, αλλά αυτό το περιμέναμε από ένα SUV με μήκος 4,9 μέτρα και μεταξόνιο 2,9 μέτρα. Μην ξεχνάμε άλλωστε πως το Touareg ανήκει σε εκείνη τη «βροντοσαυρική» παρέα των πολυτελών SUV που αποτελείται από τα Audi Q7, BMW X5, Mercedes-Benz GLE, αλλά και Lexus RX και Volvo XC90. Από τα προαναφερθέντα μάλιστα το Touareg τρίτο σε μήκος πίσω από τα Q7 και XC 90 και τρίτο σε χώρο αποσκευών με 697 λίτρα, πίσω πάλι από τα Audi και Volvo.
Κάτω από το καπό κρύβει τον ισχυρότατο 3.0 V6 TDI, με αυξημένη ισχύ στους 262 ίππους και ροπή 59,1 kgm. Με τη βοήθεια του νέου καταλυτικού μετατροπέα SCR (χρήση AdBlue / περίπου 15.000χλμ ανά γέμισμα), ο κινητήρας V6 TDI υπερκαλύπτει τις αυστηρότερες προδιαγραφές εκπομπών ρύπων EU6. Συνδυάζεται δε, με 8-ταχύτο κιβώτιο Tiptronic. Η 7η και 8η σχέση είναι σχεδιασμένες με κύριο γνώμονα την οικονομία καυσίμου. Για παράδειγμα, η 8η σχέση μειώνει τις στροφές του κινητήρα κατά 34% σε σχέση με την 6η σχέση. Στην πράξη πρόκειται για ένα σύνολο με γραμμική απόδοση και ήσυχη λειτουργία. Ελάχιστοι κραδασμοί παράγονται και ακόμα λιγότεροι περνούν στην καμπίνα. Το 8άρι κιβώτιο είναι προγραμματισμένο κυρίως με γνώμονα την άνεση και την οικονομία. Αλλάζει δηλαδή ομαλά αλλά κάπως ράθυμα, πράγμα που μπορείς ωστόσο να συγχωρέσεις, αν αναλογιστείς τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου.
Oι επιδόσεις είναι καλές. Θα μπορούσαν να είναι σαφώς καλύτερες αν το βάρος του Touareg δεν έφτανε τους 2,3 τόνους. Για να σας δώσουμε μια τάξη μεγέθους είναι 140 κιλά βαρύτερο από το νέο Audi Q7 με τον ίδιο 3λιτρο V6 ντίζελ κινητήρα. Παρόλα αυτά τα σχεδόν 60 κιλά ροπής κάνουν μια χαρά τη δουλειά τους και το Touareg μπορεί να κινείται άνετα με μεγάλες ταχύτητες χωρίς να επηρεάζεται από το αν είναι φορτωμένο. Η συνολική επιβάρυνση πάντως του αυτοκινήτου δοκιμής οφείλεται στο γεγονός ότι στην Ελλάδα, το νέο Touareg προσφέρεται στην έκδοση Terrain Tech, όπου αντί για το κλασσικό διαφορικό Torsen, διατίθεται με ένα πιο ισχυρό, ειδικά εξελιγμένο για κίνηση εκτός δρόμου κεντρικό διαφορικό, που περιλαμβάνει υποπολλαπλασιασμό των σχέσεων (2.69:1), καθώς και δυνατότητα κλειδώματος. Σε νορμάλ συνθήκες η κατανομή της ροπής είναι 40:60 εμπρός-πίσω και μπορεί να κλειδώσει σε 50:50. Επιπλέον υπάρχει η δυνατότητα κλειδώματος 100% του πίσω διαφορικού. Σε αυτή την έκδοση περιλαμβάνεται και η ενισχυμένη ανάρτηση με αυξημένη απόσταση από το έδαφος (10mm εμπρός και 15mm). Προσθέστε τώρα ότι το συγκεκριμένο αυτοκίνητο διέθετε και αερανάρτηση, η οποία ρυθμίζεται σε σκληρότητα και σε ύψος. Στην υψηλή θέση η απόσταση από το έδαφος φτάνει μέχρι και τα 300mm, ενώ όταν η ταχύτητα ξεπεράσει τα 140 km/h χαμηλώνει αυτόματα.
Γεγονός είναι πως ακόμα κι αν επιλέξεις την σπορ ρύθμιση στην ανάρτηση δεν μπορείς να αποφύγεις την έντονη κλίση υπό πίεση. Κάτι που – σε συνδυασμό με το μάλλον ελαφρύ και χωρίς ιδιαίτερη αίσθηση τιμόνι – δεν σε εμπνέει να κινηθείς γρήγορα. Όμως μισό λεπτό: ποιος αγοράζει ένα Touareg για να κινηθεί με εξοντωτικούς ρυθμούς; Ακόμα κι έτσι πάντως το μεγάλο SUV δεν σε φοβίζει. Απλώς ορίζει το όριο σχεδόν από μόνο του. Μέσα σε αυτό μπορείς να στρίψεις με ελάχιστη υποστροφή και να νιώσεις άνετα, πετυχαίνοντας υψηλή μέση ωριαία. Ωστόσο ο όγκος είναι όγκος και το ορεινό στροφιλίκι για παράδειγμα δεν ενδείκνυται.
Αυτό όμως που ενδείκνυται και σχεδόν επιβάλλεται είναι να πάρεις έναν ορεινό χωματόδρομο. Εκεί θα αντιληφθείς πως το Touareg, με τον συγκεκριμένο μάλιστα τεχνολογικό εξοπλισμό, υπερτερεί σχεδόν όλου του ανταγωνισμού. Ο τρόπος με τον οποίο ισοπεδώνει ακόμα και κακοτράχαλο χωματόδρομο είναι απολαυστικός. Οι πολύ καλές γωνίες προσέγγισης και φυγής και η μεγάλη απόσταση από το έδαφος επίσης βοηθάνε πολύ. Η δε τετρακίνηση, με τις αυξημένες δυνατότητες κλειδώματος σπάνια θα σε απογοητεύσει. Με μια τετράδα χωμάτινα λάστιχα το Touareg μπορεί να διεκπεραιώσει πολύ απαιτητικές εκτός δρόμου διαδρομές και να υπερνικήσει ακόμα και το ίδιο το μεγάλο βάρος του.
Το νέο VW Touareg είναι πρωτίστως ένα βολικό, τεράστιο οικογενειακό αυτοκίνητο. Δεν έχει ενδεχομένως την αίγλη των αντίστοιχων μεγάλων SUV του ανταγωνισμού, αλλά δεν υπολείπεται σε τεχνολογία και ποιότητα. Η τιμή του προφανώς είναι σε δυσθεώρητα ύψη για τον μέσο καταναλωτή, αλλά αυτά τα αυτοκίνητα δεν απευθύνονται στον μέσο καταναλωτή, αλλά σε υψηλότερα εισοδήματα. Το γεγονός ότι έχει πιο σεμνό κοινωνικό προφίλ, ίσως ελκύσει κάποιους. Οι πιο συνειδητοποιημένοι πάντως θα εκτιμήσουν ότι είναι μάλλον το πιο φθηνό από άποψη εξοπλισμού/τιμής και κάποιοι (λίγοι) θα εκτιμήσουν ότι εκτός δρόμου θυμίζει κάτι από άρμα μάχης.
Τι λέει το DRIVE
Το Touareg είναι ένα μεγάλο SUV που απευθύνεται σε όσους θέλουν όλη την τεχνολογία, τους χώρους και την υψηλή θέση οδήγησης των πολυτελών SUV, χωρίς να «δείχνονται» υπερβολικά. Το ότι έχει και εξαιρετικές εκτός δρόμου ικανότητες είναι κάτι σαν έξτρα μπόνους, που αξίζει να εκμεταλλευτεί ο ιδιοκτήτης.
Τιμή από €83.000
Τεχνολογία 2.967 cc, V6, 24v, 2x2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, common rail και τούρμπο, 262 PS/3.800 – 4.000 rpm, 59,1 kgm/1.750-2.500 rpm, αυτόματο κιβώτιο Tiptronic 8 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 7,6”
0-160 km/h 20,4”
0-400 m 15,5” @ 142,9 km/h
0-1.000 m 28,7” @ 181 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 6,6”
50-80 km/h 2,8”
80-110 km/h 4,0”
110-140 km/h 6,1”
Φρένα 100-0 km/h 38,9 m
Τελική ταχύτητα 225 km/h
Μέση κατανάλωση 9,7lt/100 km
Εκπομπές CO2 174 g/km
Διαστάσεις 4.899 x 1.965 x 1.747 mm
Βάρος 2.300 kg
Μετρήσεις DRIVE. Οι μετρήσεις έγιναν με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία