Test drive: VW Polo 1.0 MPI 5d

Test drive: VW Polo 1.0 MPI 5d

Η βασική έκδοση βενζινοκινητήρα του Polo μπορεί να θεωρηθεί και ως ένα πιο ευρύχωρο και ποιοτικό υποκατάστατο στα μίνι.

Το VW Polo, από τα δημοφιλή μοντέλα σουπερμίνι, ανανεώθηκε πριν περίπου εννέα μήνες για να συνεχίσει να είναι επίκαιρο και ανταγωνιστικό στη σημαντικότερη κατηγορία της Ευρώπης.

Οι διαφορές στην εμφάνιση του ανανεωμένου Polo εντοπίζονται στους ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες, στα ελαφρώς διαφοροποιημένα φώτα και στον εμπλουτισμό της χρωματικής παλέτας -οχτώ νέα χρώματα. Υπάρχουν και άλλες διαφορές, όπως διακοσμητικά χρωμίου και νέας σχεδίασης ζάντες αλουμινίου. Βέβαια στην έκδοση εξοπλισμού Conceptline που εφοδιάζει αποκλειστικά τη βασική έκδοση κινητήρα που δοκιμάζουμε, αυτά δεν υπάρχουν.

Η βασική βενζινοκίνητη έκδοση χρησιμοποιεί τον 3κύλινδρο 1.0 MPI των 75 PS και των 9,7 kgm, και προέρχεται από το μίνι up!. Το μοτέρ αυτό αποδίδει γραμμικά, είναι εύστροφο και ο ήχος του έχει ευχάριστη χροιά. Ο τελευταίος μάλιστα δύσκολα θα γίνει αντιληπτός και αυτό μόνο όταν πιέζεται, με το στροφόμετρο να δείχνει πολύ υψηλές στροφές. Ο 1.0 MPI συνδυάζεται με ένα κοντά κλιμακωμένο 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο και οι επιδόσεις που χαρίζει στο ελαφρύ Polo 1.0 (1.030 kg) αποδεικνύονται χειρότερες από αυτές του μέσου όρου. Λογικό βέβαια, εάν αναλογιστείτε ότι πρόκειται για τη βασική και πιο προσιτή έκδοση του μοντέλου. Σύμφωνα με τα όργανα μετρήσεων, το Polo 1.0 MPI χρειάζεται 16,1” για να επιταχύνει από στάση στα 100 km/h, με την τελική του ταχύτητα να φτάνει τα 173 km/h. Η απόδοση των φρένων κυμαίνεται στο μέσο όρο της κατηγορίας, με το σύστημα να αποτελείται από αεριζόμενους δίσκους εμπρός και ταμπούρα πίσω, που καταφέρνουν να ακινητοποιούν το γερμανικό σουπερμίνι από τα 100 km/h σε 40,5 m.

Πέρα από τις επιδόσεις, η οδηγική εμπειρία με την βασική έκδοση βενζινοκινητήρα δεν διαφέρει και πολύ από τις ισχυρότερες εκδόσεις. Κάτι που σημαίνει ότι διαθέτει καλορρυθμισμένη ανάρτηση με έμφαση στην άνεση, προσεγμένη ηχομόνωση και ένα μέτριο σε πληροφόρηση τιμόνι. Ο μικρός κινητήρας θα ακουστεί μόνο στις υψηλές στροφές και σε συνθήκες ταξιδιού δεν θα δυσκολευτεί να κρατήσει σταθερή ταχύτητα. Και αυτό διότι όταν κινείται με 120 km/h το στροφόμετρο παραμένει κολλημένο στις 4.000 rpm, ανεξάρτητα από την κλίση του δρόμου. Αυτό βέβαια μεταφράζεται σε υψηλή κατανάλωση σε σχέση με τα δυνατότερα υπερτροφοδοτούμενα αδέλφια του, με τo Polo 1.0 MPI να καίει 7,1 lt/100 km στα χέρια μας.

Βασικό και ποιοτικό
Στην καμπίνα της έκδοσης Conceptline δεν συναντάμε τον καλύτερο συνδυασμό πλαστικών που έχουν οι πλουσιότερες εκδόσεις. Το ταμπλό αποτελείται αποκλειστικά από σκληρά πλαστικά, τα οποία όμως είναι αρκετά ποιοτικά και έχουν γεροδεμένη αίσθηση και ωραία υφή. Όσον αφορά το μοντάρισμά τους, αυτό βρίσκεται στο γνωστό υψηλό επίπεδο του μοντέλου και της φίρμας. Στο ίδιο υψηλό επίπεδο βρίσκεται και η εργονομία, με το νέο σύστημα πολυμέσων με την οθόνη αφής να είναι αρκετά εύκολο στη χρήση.

Τα καθίσματα είναι άνετα, αλλά υστερούν ελαφρώς σε πλευρική στήριξη. Ευτυχώς οι πολλές ρυθμίσεις του καθίσματος και του πλαστικού τιμονιού δημιουργούν μία πολύ βολική θέση οδήγησης. Οι χώροι είναι καλοί για τέσσερις ενηλίκους και ο χώρος αποσκευών των 280 λίτρων έχει πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα και θα βολέψει αρκετές από τις αποσκευές τους.

Ο εξοπλισμός της βασική έκδοσης Conceptline, που εφοδιάζει την συγκεκριμένη έκδοση κινητήρα και κοστολογείται 11.938 ευρώ για το 5θυρο με όφελος απόσυρσης, είναι πλούσιος στον τομέα της ασφάλειας και αποδεκτός σε αυτόν της άνεσης. Περιλαμβάνει μετωπικούς και πλευρικούς νέου τύπου αερόσακους (κεφαλής και θώρακα), ESP, EDL (ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό), Hill Hold Assist, εμπρός ενεργά προσκέφαλα, Multi-Collision Brake (σύστημα που επιβραδύνει το όχημα σε περίπτωση ατυχήματος και μειώνει τις πιθανότητες περαιτέρω σύγκρουσης), σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, κλιματισμό, εμπρός ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 5” και θύρα SD και Aux και τροχούς 14” με διακοσμητικά τάσια και λάστιχα διάστασης 175/70.

Τι λέει το DRIVE
Η βασική έκδοση κινητήρα και εξοπλισμού του ανανεωμένου Polo δεν ξεχωρίζει για τις επιδόσεις της. Μπορεί όμως να θεωρηθεί και ως ένα πιο ευρύχωρο και ποιοτικότερο υποκατάστατο των μίνι, με το ανάλογο όμως αντίτιμο.
Τιμή από €11.938 (με όφελος απόσυρσης)
Τεχνολογία 999 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, πολλαπλός ψεκασμός, 75 PS/6.200 rpm, 9,7 kgm/3.000-4.300 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων|
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 16,1”
0-400 m 20,4” @ 112,7 km/h
0-1.000 m 37,4” @ 138,9 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 14,0”
50-80 km/h (3η) 8,2”
80-110 km/h (3η) 7,2”
80-110 km/h (4η) 11,8”
110-140 km/h (4η) 18,8”
110-140 km/h (5η) 30,5”
Φρένα 100-0 km/h 40,5 m
Τελική ταχύτητα 173 km/h
Μέση κατανάλωση 7,1 lt/100 km
Εκπομπές CO2 116 g/km
Διαστάσεις 3.972 x 1.682 x 1.453 mm
Βάρος 1.030 kg
Μετρήσεις Drive

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube