Στην Ελλάδα τα station wagon απέχουν πολύ από το να φτάσουν το μερίδιο αγοράς που πετυχαίνουν σε άλλες ευρωπαϊκές αγορές. Τα τελευταία χρόνια όμως κερδίζουν συνεχώς έδαφος, αφού όλο και περισσότεροι οικογενειάρχες εκτιμούν την πρακτικότητά τους.
Το VW Golf Variant μπορεί να μην εντυπωσιάζει αντίστοιχα με ένα Honda Civic Tourer στο μάτι, αλλά ευελπιστεί να ξεχωρίσει ως η πιο ολοκληρωμένη πρόταση της κατηγορίας. Έχει εξαιρετικά ραφιναρισμένη κύλιση και ανάρτηση που δεν προβληματίζεται από λακκούβες και σαμαράκια. Σε συνδυασμό με το ελαφρύ τιμόνι του που κόβει αρκετά και την καλή ορατότητα στα πλάγια και πίσω είναι πολύ εύχρηστο στην πόλη παρά το μήκος του.
Εκτός αυτής απολαμβάνεις άνεση και σταθερότητα σε κάθε ταχύτητα, ενώ τόσο ο κινητήρας όσο και ο δρόμος ακούγονται ελάχιστα στην καμπίνα. Η οδική συμπεριφορά πάντως είναι ρυθμισμένη με στόχο την ασφάλεια και όχι την ευχαρίστηση, οπότε όσοι ψάχνουν ακόμα και σε ένα station wagon ένα άμεσο μπροστινό και ένα υπάκουο πίσω μέρος θα πρέπει να προτιμήσουν κάτι άλλο.
Ο κινητήρας ακούγεται ως diesel μόνο στο ρελαντί, και σε χαμηλή ταχύτητα ικανοποιεί σε επιδόσεις και απόκριση. Λόγω της κλιμάκωσης του κιβωτίου πέντε σχέσεων όμως θα πρέπει να αποδεχτείς ότι ειδικά με 4η και 5η οι επιδόσεις είναι απλώς ικανοποιητικές. Η κατανάλωση πάντως είναι απόλυτα λογική, φτάνοντας τα 6,2 lt/100 km. Δυστυχώς λόγω της εκπομπής 102 gr CO2/km προκύπτουν τέλη κυκλοφορίας €91,80, ενώ το αντίστοιχο VW Golf 1.6 TDI hatchback απαλλάσσεται.
Το Golf παραμένει στην κορυφή στον τομέα της ποιότητας του εσωτερικού, με υλικά και αισθητική καμπίνας που φλερτάρουν με τα premium μοντέλα της κατηγορίας. Και ως Variant προσφέρει ακόμα περισσότερους χώρους από το hatchback. Ο χώρος για τα γόνατα των πίσω είναι υπερεπαρκής, ενώ ούτε η ύπαρξη ηλιοροφής στο αυτοκίνητο της δοκιμής δεν αρκεί για να περιορίσει τον αέρα για το κεφάλι.
Ο χώρος αποσκευών των 605 lt έχει διπλό πάτωμα και το πίσω κάθισμα διαθέτει άνοιγμα για τη μεταφορά αντικειμένων μεγάλου μήκους. Λείπει μόνο κάποια πρακτική λύση αναδίπλωσης του καθίσματος, όπως το σύστημα Magic Seats της Honda, και μερικά σημεία πρόσδεσης των αποσκευών.
Το Golf Variant διατίθεται σε μία έκδοση εξοπλισμού, η οποία είναι αντίστοιχη της Generation στο Golf hatchback. Περιλαμβάνει επτά αερόσακους, δερμάτινο τιμόνι, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηχοσύστημα με οθόνη αφής 5'' και οκτώ ηχεία κ.α. Αρκετά αξεσουάρ ώστε τα €21.670 που κοστίζει το 1.6 TDI BMT με απόσυρση να μη θεωρούνται πολλά. Όποιος μπορεί να ξοδέψει περισσότερα για ένα Golf Variant μπορεί να επιλέξει την έκδοση με το 7άρι κιβώτιο DSG (συν €2.000) ή την τετρακίνητη 4MOTION (συν €1.300).
Τι λέει το DRIVE
Το ολοκληρωμένο πακέτο του VW Golf διατηρείται εξίσου ισχυρό και στην περίπτωση του Variant, το οποίο θα καλύψει πλήρως τον οικογενειάρχη
Τιμή €21.670 (με όφελος απόσυρσης)
Τεχνολογία 1.598 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 105 PS/3.200-4.000 rpm, 25,5 kgm/1.500-3.000 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων, κίνηση εμπρός
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,7”
0-400 m 17,5”
0-1.000 m 32,5”
30-50 km/h (3η) 4,3”
50-80 km/h (4η) 7,3”
80-110 km/h (4η) 7,2”
110-140 km/h (5η) 11,8”
Τελική ταχύτητα 196 km/h
Μέση κατανάλωση 6,2 lt/100 km
Εκπομπές CO2 102 g/km
Διαστάσεις 4.562 x 1.799 x 1.481 mm
Μεταξόνιο 2.635 mm
Βάρος 1.400 kg
Μετρήσεις Drive