Αυτή η ειδική υποκατηγορία μικρομεσαίων στέισον με μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος, τετρακίνηση και μικρό κινητήρα ντίζελ ουσιαστικά εξαντλείται στο Group της VW. Δείτε: Seat Leon X-Perience, Skoda Octavia Scout και φυσικά το αυτοκίνητο που δοκιμάζουμε –και εδώ που τα λέμε ο κυρίαρχος ανάμεσά τους– το Alltrack.
Το Alltrack βασίζεται ασφαλώς στο Variant, αλλά με σημαντικές διαφοροποιήσεις. Πρώτον διαθέτει μόνιμη τετρακίνηση. Ένας πολύδισκος συμπλέκτης Haldex πέμπτης γενιάς είναι τοποθετημένος πίσω από το κιβώτιο και στέλνει ροπή στους πίσω τροχούς, όποτε αυτό κριθεί απαραίτητο. Δεύτερον είναι ψηλωμένο. Σε σύγκριση με το Variant έχει δύο πόντους μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος. Η οπτική μετάλλαξη μάλιστα τονίζεται με τα πιο φουσκωμένα φτερά, τα πλαϊνά μαρσπιέ και τους ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες εμπρός και πίσω. Τρίτον, η πίσω ανάρτηση είναι πολλαπλών συνδέσμων αντί για ημιάκαμπτος, όπως έχουν οι προσθιοκίνητες αντίστοιχες ντίζελ εκδόσεις.
Προσθέστε σε όλα τα παραπάνω τον κατά 225 ολόκληρα λίτρα μεγαλύτερο χώρο αποσκευών, ο οποίος εν πολλοίς οφείλεται στο γεγονός ότι είναι μακρύτερο από το 5θυρο Golf κατά 42,4 ολόκληρα εκατοστά, και αντιλαμβάνεστε γιατί το Alltrack αποκτά έναν πολυχρηστικό χαρακτήρα που ξεπερνά τις παραδοσιακές οικογενειακές ανάγκες. Και λόγω αυτού του χαρακτήρα ξεπερνά και τη δυστοκία που αντιμετωπίζουν παραδοσιακά στην ελληνική αγορά τα στέισον.
Πέρα από το μεγάλο και απολύτως εκμεταλλεύσιμο χώρο αποσκευών, οι χώροι για τους πίσω επιβάτες εντούτοις δεν απέχουν ιδιαίτερα από αυτούς του απλού Golf. Άλλωστε το μεταξόνιο παραμένει το ίδιο. Ίδιος παραμένει και ο συνολικά χρηστικός χαρακτήρας του, με άφθονες θήκες για μικροαντικείμενα, ενώ η ποιότητα κατασκευής και η συναρμογή βρίσκονται στο γνωστό κορυφαίο επίπεδο που μας έχει συνηθίσει η VW.
Όλα τα παραπάνω ωστόσο έχουν ένα τίμημα: Τις μέτριες επιδόσεις, οι οποίες χλωμιάζουν περισσότερο όταν είναι φορτωμένο. Με άλλα λόγια σου επιβάλλει το ρυθμό του. Ο οποίος δεν είναι διόλου άσχημος όταν ταξιδεύεις στον αυτοκινητόδρομο, αλλά υστερεί στον επαρχιακό, όπου χρειάζεται συχνά πυκνά να καταφεύγεις στο λεβιέ. Τα 25,5 κιλά της ροπής σώζουν ως ένα βαθμό την κατάσταση, ωστόσο οι μετρήσεις μοιραία έδειξαν πως είναι σημαντικά πιο αργό από το 5θυρο. Βέβαια ένα 5θυρο ποτέ δεν πρόκειται να φτάσει εκεί που θα πάει το Alltrack και φυσικά ποτέ δεν θα έχει τη σταθερότητα και την αταραξία του σε οδόστρωμα με περιορισμένη πρόσφυση. Το Alltrack είναι σε κάθε περίπτωση ένα αυτοκίνητο που σε περιβάλλει σαν κουκούλι. Στρίβει ουδέτερα, δεν αφήνει να περάσει πολύ θόρυβος και ακόμα και στον χωματόδρομο η ανάρτησή του απορροφά σωστά τις ανωμαλίες, χωρίς ενοχλητικά κοπανήματα.
Το Alltrack είναι ένα οικογενειακό με όλη τη σημασία της λέξης και κάτι παραπάνω. Σου παρέχει και τη δυνατότητα της χρήσης σε πολλά τερέν. Ο ντίζελ κινητήρας επαρκεί για να το κινήσει αξιοπρεπώς και εξοικονομεί καύσιμο, αλλά μέχρις εκεί. Θα πρέπει να εκτιμήσεις όλα τα υπόλοιπα προσόντα του για να το αποκτήσεις. Θα πρέπει επίσης να είσαι διατεθειμένος να εκταμιεύσεις ένα αρκετά σεβαστό ποσό, το οποίο πάντως δικαιολογείται ως ένα βαθμό από το πολυχρηστικό του χαρακτήρα του.
Τι λέει το DRIVE
Το Golf Alltrack προσπαθεί να κρατήσει πολλά καρπούζια κάτω από τη μασχάλη και το κάνει με αξιοπρόσεκτη ικανότητα. Σαφώς θα του ταίριαζε ένας πιο δυνατός κινητήρας, αλλά μιας και ζούμε εδώ που ζούμε οι συμβιβασμοί είναι απαραίτητοι.
Τιμή από €26.820 (με απόσυρση)
Τεχνολογία 1.598 cc, i4, 16v, 2ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός και common rail, 110 PS/3.250-4.000 rpm, 25,5 kgm/1.500-3.000 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-80 km/h 8,0”
0-100 km/h 12,2”
0-120 km/h 18,1”
0-140 km/h 26,2
0-400 m 18,5”
0-1.000 m 34,1”
50-80 km/h (με 3η) 4,4”
80-110 km/h (με 4η) 6,8”
110-140 km/h (με 5η) 10,9”
110-140 km/h (με 6η) 13,9”
100-0 km/h σε 40,4 m
Τελική ταχύτητα 187 km/h
Μέση κατανάλωση 6,1 lt/100 km
Εκπομπές CO2 124 g/km
Διαστάσεις 4.679 x 1.799 x 1.515 mm
Βάρος 1.490 kg
Μετρήσεις DRIVE