Χάρη στη συνεργασία της αντιπροσωπείας Kosmocar-Volkswagen με την εταιρεία παροχής ηλεκτρικού ρεύματος Protergia, το μεγάλο εμπόδιο για την αγορά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, η πολύ υψηλή τιμή, παρακάμπτεται.
Με τη σχετική επιδότηση, η τιμή αγοράς του VW e-up! πέφτει κατά περίπου €9.000 κι έρχεται σχεδόν στο επίπεδο ενός αυτόματου ντίζελ Polo. Με άλλα λόγια, το μικρό ηλεκτρικό VW εξακολουθεί να είναι ακριβό, αλλά δεν είναι πλέον άπιαστο.
Πέρα από την έκπτωση στην τιμή, η συνεργασία Kosmocar-Protergia δίνει επίσης στον ιδιοκτήτη του e-up! (και κάθε ηλεκτρικού ή υβριδικού VW) τη δυνατότητα μεταφοράς στο τιμολογιακό πακέτο «e-Protergia Οικιακό» που παρέχει τις ακόλουθες προνομιακές παροχές:
· Ένα τιμολόγιο ειδικά σχεδιασμένο για τους κατόχους ηλεκτρικών Volkswagen
· Δωρεάν την ενέργεια ενός έτους για τη φόρτιση του ηλεκτρικού Volkswagen
· Έως και 21% έκπτωση στις χρεώσεις ηλεκτρικού ρεύματος του σπιτιού
· Χωρίς εγγύηση, με την εξόφληση μέσω πάγιας εντολής τραπεζικού λογαριασμού
Στην τιμή των €19.950 περιλαμβάνεται και δωρεάν ταχυφορτιστής AC Wallbox, που φορτίζει την μπαταρία του e-up! στο 100% σε 4-6 ώρες αντί των 8-10 ωρών που απαιτούνται σε οικιακή πρίζα 16A.
Κινείται… τζάμπα
Ακόμη και χωρίς τις παραπάνω παροχές πάντως, το κόστος χρήσης του e-up! είναι ιδιαίτερα χαμηλό. Πρώτον, δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας. Και δεύτερον, ακόμα κι αν πάρουμε τη μέση τιμή του ρεύματος στα 0,1723 €/kWh που ανακοινώνει η Elstat, με τη μέση κατανάλωση των 14,4 kWh/100km που μετρήσαμε στη δοκιμή, το κόστος κίνησης του e-up! υπολογίζεται στα 2,5 €/100km – δηλαδή είναι σαν να είχε κατανάλωση βενζίνης μόλις 1,7 lt/100km!
Για να συγκρίνετε, ένα βενζινοκίνητο up! των 75 PS με το αυτοματοποιημένο κιβώτιο ASG έχει κόστος κίνησης 8,5 €/100km, ενώ ένα FIAT Panda ντίζελ των 95 PS έχει 5,6 €/100km. Από την άλλη, ένα VW eco up! που καίει φυσικό αέριο έχει κόστος κίνησης 3,5 €/100km, δηλαδή όχι πολύ μεγαλύτερο από του e-up!.
Αν πάρουμε λοιπόν το κομπιουτεράκι και κάνουμε τους υπολογισμούς, βρίσκουμε ότι η διαφορά τιμής του e-up! από το βενζινοκίνητο up! ASG των 75 PS απαιτεί να καλυφθούν 125.000 km για να αποσβεστεί. Δύσκολο, αλλά οριακά εφικτό. Όμως, για να αποσβεστεί η διαφορά τιμής με το Panda ντίζελ απαιτούνται 250.000 km, ενώ στην περίπτωση του eco up! πρέπει να κάνουμε… 645.000 km.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το VW up! 1.0 MPI 75PS ASG
Πέρα από τα λογιστικά
Βλέποντάς το λοιπόν καθαρά οικονομοτεχνικά, το ηλεκτρικό e-up! δεν συμφέρει, ακόμα κι αν λάβουμε υπόψη ότι τα σέρβις του είναι 30-40% φθηνότερα (και η μπαταρία έχει εγγύηση 8 ετών/160.000 km). Όμως το ηλεκτρικό αυτοκίνητο έχει άλλα πλεονεκτήματα. Πρώτον, αν κινείσαι με αυτό είσαι μέσα στην οικολογική πρωτοπορία – κι αυτό μετράει αν είσαι έστω και λίγο ιδεολόγος. Δεύτερον, το e-up, με τους 82 ίππους και τα 21,4 kgm ροπής από μηδενικές στροφές, είναι σαφώς πιο γρήγορο κι ευχάριστο στην οδήγηση από τα συμβατικά, βενζινοκίνητα ή αεριοκίνητα αδέλφια του. Πατάς το γκάζι και φεύγει. Τόσο απλά. Και τόσο γρήγορα, αφού κάνει το 0-100 km/h σε 11,7” και το 50-80 km/h σε μόλις 4,0”. Οι αντίστοιχες επιδόσεις είναι 14,5”/6,2” για το βενζινοκίνητο up! 75 PS ASG και 16,8”/8,0” για το eco up! του φυσικού αερίου – που επιπλέον δεν είναι αυτόματο, έχει μικρότερο πορτμπαγκάζ (213 αντί 250 lt) και μπορεί να ανεφοδιαστεί με αέριο μόνο σε ελάχιστα πρατήρια.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το νέο VW eco up! φυσικού αερίου
Πέρα από τις επιδόσεις (ρίχνεις σε όλα τα σκούτερ) και την ευκολία, η οδήγηση του e-up! έχει και ιδιαίτερο ενδιαφέρον, αφού είσαι σε μια μόνιμη διαδικασία εξοικονόμησης ρεύματος. Χωρίς ιδιαίτερη προσοχή, η αυτονομία είναι γύρω στα 120-130 km. Όμως μπορείς να την αυξήσεις επιλέγοντας το οδηγικό πρόγραμμα ECO, που μειώνει την ισχύ και την απόκριση, ή το ECO+ που κλείνει και τον κλιματισμό – διότι είναι ηλεκτρικός και καταναλώνει αρκετά. Για ακόμη περισσότερη οικονομία, υπάρχουν και τέσσερα προγράμματα ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση. Στο τελευταίο από αυτά, η γεννήτρια φρενάρει το αυτοκίνητο τόσο δυνατά, που σπάνια χρειάζεσαι το φρένο – εξοικονομώντας έτσι και τακάκια. Αν επιστρατεύσεις όλες αυτές τις δυνατότητες, η αυτονομία μπορεί να φτάσει και τα 160 km με μία φόρτιση.
Δεν χρειάζεται βέβαια να πούμε ότι το e-up! είναι και εντελώς αθόρυβο – εκτός κι αν επιλέξεις το ειδικό πρόγραμμα όπου εκπέμπει ένα βουητό, σαν του τραμ, για να ειδοποιεί τους πεζούς να κάνουν στην άκρη. Λόγω της μπαταρίας των 230 kg (που είναι τοποθετημένη χαμηλά, μέσα στο κεντρικό τούνελ και κάτω από το πίσω κάθισμα), η άνεση της ανάρτησης είναι καλύτερη από των άλλων up! και η ευπάθεια στους πλευρικούς ανέμους μικρότερη. Από την άλλη, το e-up! υποστρέφει λίγο νωρίτερα λόγω αδράνειας και σπινάρει τους τροχούς του πιο εύκολα λόγω της μεγάλης και άμεσης ροπής του ηλεκτροκινητήρα. Όμως αυτά σπάνια σε απασχολούν.
Τα έχει όλα
Κατά τα άλλα, το e-up! είναι ευρύχωρο και καλοφτιαγμένο όπως κάθε VW up! Είναι επίσης πολύ καλά εξοπλισμένο, με στάνταρ αυτόματο φρενάρισμα ανάγκης City Emergency Brake, ζάντες αλουμινίου 15” ειδικής σχεδίασης, αυτόματο κλιματισμό, cruise control, αισθητήρες παρκαρίσματος και βροχής, θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, φιμέ πίσω κρύσταλλα και Composition Phone με Bluetooth. Προσαρμόζεις δηλαδή το smartphone στην ειδική βάση του ταμπλό κι αυτό, με την ειδική εφαρμογή της VW, μετατρέπεται σε σύστημα infotainment, πλοήγησης και on-board computer.
Τέλος, η λειτουργία Car-Net e-Remote παρέχει εύκολη πρόσβαση, απευθείας από τον υπολογιστή ή το smartphone, στις εξής κύριες λειτουργίες του αυτοκινήτου:
· Διαχείριση μπαταρίας: Έλεγχο διαδικασίας και χρόνου φόρτισης.
· Ρύθμιση του κλιματισμού.
· Έλεγχος κλειδώματος και προβολέων.
· Τελευταία θέση στάθμευσης: Για να γνωρίζετε πού βρίσκεται το αυτοκίνητο.
· Κατάσταση οχήματος: Ενημέρωση για αυτονομία, χιλιομετρική κάλυψη κ.ά.
· Ανάλυση στοιχείων διαδρομής και στιλ οδήγησης, για εξοικονόμηση ενέργειας.
Τι λέει το DRIVE
Το ηλεκτρικό up! παραμένει γρήγορο, απίστευτα οικονομικό και ιδιαίτερα ευχάριστο στην καθημερινή χρήση, ενώ τώρα η συνεργασία της Kosmocar με την Protergia το έχει κάνει και σαφώς πιο προσιτό στην απόκτησή του.
Τιμή € 19.950*
Τεχνολογία Συγχρονικός ηλεκτροκινητήρας μόνιμου μαγνήτη (PSM), 82 PS @ 2.800-12.000 rpm, 21,4 kgm @ 0-2.800 rpm. Μπαταρία Li-ion 18,7 kWh. Κιβώτιο μιας σχέσης, κίνηση στους εμπρός τροχούς.
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,7”
0-400 m 18,0” @ 122,0 km/h
50-80 km/h 4,0”
80-110 km/h 6,6”
Φρένα 100-0 km/h 39,3 m
Τελική ταχύτητα 130 km/h
Μέση κατανάλωση 14,4 kWh/100 km
Μέση αυτονομία 130 km
Εκπομπές CO2 0 g/km
Διαστάσεις 3.600 x 1.645 x 1.492 mm
Βάρος 1.160 kg
Μετρήσεις DRIVE. *Για περιορισμένο αριθμό αυτοκινήτων.