Test drive: Volvo V60 T6 AWD

Test drive: Volvo V60 T6 AWD

Στη νέα του γενιά το V60 ευθυγραμμίστηκε με τα τελευταία μοντέλα της Volvo και απέκτησε περισσότερο στιλ, καλύτερους χώρους και επιδόσεις που, στην έκδοση Τ6 τουλάχιστον, εκπλήσσουν.

Σπάνια ένα µοντέλο ξεκινά την εµπορική καριέρα του µε το λανσάρισµα του στέισον. Αλλά στην περίπτωση της Volvo, αυτό δεν πρέπει να µας προκαλεί καµία έκπληξη καθώς, πέρα των πωλήσεων, ο συγκεκριµένος τύπος αµαξώµατος είναι σχεδόν ταυτισµένος µε την σουηδική φίρµα, στο µυαλό των περισσοτέρων. V60 λοιπόν, µε το σεντάν S60 να µπαίνει στην ευρωπαϊκή αγορά τους επόµενους µήνες.

Όπως και όλη η Σειρά 60 της Volvo, το νέο µοντέλο βασίζεται στη σπονδυλωτή πλατφόρµα SPA. Σε επίπεδο εµφάνισης ακολουθεί την πετυχηµένη σχεδιαστική φιλοσοφία που πρωτογνωρίσαµε στο XC90 και µας έχει κάνει να γυρνάµε το κεφάλι µε κάθε νέο µοντέλο της Volvo που περνά από εµπρός µας. Μάσκα, φώτα και οι πιο έντονες ακµές από το παρελθόν συνθέτουν αναµφίβολα ένα από τα πιο στιλάτα στέισον της αγοράς.

Σε σχέση µε τον προκάτοχό του είναι µακρύτερο κατά 13 πόντους (4,76 m) σε συνολικό µήκος και δέκα όσον αφορά το µεταξόνιο που φθάνει πλέον τα 2,87 m. Η νέα σχεδίαση έχει αλλάξει τις αναλογίες του. Το καπό είναι αρκετά πιο µακρύ και το αµάξωµα πιο φαρδύ (+2,5 cm) και χαµηλό (-5,7 cm). Στην όψη λοιπόν, το νέο V60 είναι ένα µεγαλύτερο και πιο επιβλητικό αυτοκίνητο. Είναι επίσης ξεκάθαρα πιο ευρύχωρο από το απερχόµενο µοντέλο, µε το πορτµπαγκάζ του µόνο να έχει κερδίσει σχεδόν 100 lt και να φθάνει πλέον τα 529 lt. Βελτίωση έχουµε και στην πρακτικότητα, καθώς µε την αναδίπλωση του πίσω καθίσµατος δηµιουργείται ένας επίπεδος χώρος φόρτωσης, µε µέγιστο όγκο 1.441 lt.

Καλύτερους χώρους έχουµε πλέον και στο πίσω κάθισµα, όπου ακόµα και δυο υψηλόσωµοι επιβάτες θα βολευτούν άνετα: Μπόλικος αέρας πάνω από το κεφάλι και µε τα γόνατα να απέχουν αρκετούς πόντους από την πλάτη των εµπρός καθισµάτων. Επίσης, η καµπίνα έχει αναβαθµιστεί πλήρως σε όλους τους τοµείς µε προϊόντα και τεχνολογίες από το πάνω ράφι της εταιρείας. Ακολουθώντας την τάση των µεγαλύτερων Volvo, τα πάντα περιστρέφονται γύρω από την κατακόρυφη οθόνη αφής 9” του infotainment, όπου φιλοξενούνται και οι περισσότερες λειτουργίες. Η πλατιά κονσόλα ανάµεσα στα εµπρός καθίσµατα προσφέρει περισσότερους χώρους για µικροαντικείµενα απ’ ό,τι στο παρελθόν, ενώ η ποιότητα είναι κορυφαία. Το αφρώδες µαλακό υλικό που ντύνει το ταµπλό εκτείνεται µέχρι χαµηλά στις πόρτες, ενώ οι πινελιές ξύλου και µετάλλου που διατρέχουν το ταµπλό δίνουν τον απαραίτητο τόνο πολυτέλειας.

Volvo V60 T6 interior

Το επίπεδο εξοπλισµού είναι υψηλό από τη βασική έκδοση Momentum, ενώ πέρα την υπηρεσία Volvo On Call για ειδοποίηση βοήθειας σε περίπτωση ανάγκης και χειρισµό λειτουργιών του αυτοκίνητου µέσω εφαρµογής στο κινητό, ειδική µνεία πρέπει να γίνει και στη σουίτα ασφαλείας της Volvo. Η τελευταία περιλαµβάνει αρκετά οδηγικά βοηθήµατα όπως το City Safety µε εντοπισµό ποδηλάτων, το σύστηµα διατήρησης λωρίδας, αλλά και αυτόµατο φρενάρισµα σε περίπτωση αναπόφευκτης µετωπικής σύγκρουσης.

Πανίσχυρο και λαίµαργο
Η γνωριµία µε το νέο V60 επί ελληνικού εδάφους ξεκίνησε µε τη µάλλον εξεζητηµένη για την ελληνική αγορά έκδοση Τ6 που, προς το παρόν, είναι και η µόνη αµιγώς βενζινοκίνητη στην γκάµα του σουηδικού στέισον. Σε αντίθεση µε τον 3λιτρο κινητήρα του απερχόµενου V60, στο νέο την κίνηση αναλαµβάνει ένας δίλιτρος κινητήρας που χάρη στο συνδυασµό τούρµπο και κοµπρέσορα αποδίδει 310 PS και 40,8 kgm ροπής από τις 2.200 έως τις 5.100 rpm. Η κίνηση µεταδίδεται και στους τέσσερις τροχούς µέσω ενός αυτόµατου κιβωτίου οκτώ σχέσεων.

Ο κινητήρας ξεχειλίζει από δύναµη, έχει στρωτή λειτουργία και, παρόλα τα 1.790 kg του V60 T6, προσφέρει επιδόσεις που θα µπορούσαν να χαρακτηριστούν έως και υπερβολικές για τον οικογενειακό χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Άλλωστε δεν είναι και πολλά τα στέισον στην αγορά που, χωρίς να το µαρτυρούν κάποια διακριτικά ή η εµφάνισή τους, να µπορούν να πιάσουν τα 100 km/h από στάση σε µόλις 5,9” και να βγουν από το χιλιόµετρο σε 26,3” µε σχεδόν 200 km/h στο κοντέρ.

Στο δρόµο µπορεί να καταπίνει τα χιλιόµετρα σε χρόνο dt, αλλά οι επιδόσεις… GTi δεν σηµαίνουν ότι το V60 έχει απαρνηθεί τον πολυτελή και οικογενειακό χαρακτήρα. Η τετρακίνηση βοηθά να περνά η δύναµη στο δρόµο χωρίς δράµατα και το επίπεδο πρόσφυσης είναι πραγµατικά υψηλό. Η ανάρτηση τα καταφέρνει περίφηµα στον έλεγχο του βάρους στις αλλαγές πορείας, µε αποτέλεσµα το V60 να γέρνει ελάχιστα και να υποστρέφει δύσκολα. Ακόµα και όταν το παραζορίσεις και προκαλέσεις τα ηλεκτρονικά βοηθήµατα. Μόνη παραφωνία όταν αποφασίσεις να κινηθείς γρήγορα είναι το κιβώτιο. Ακόµα και στη Sport ρύθµιση δεν είναι ιδιαίτερα πρόθυµο στα κατεβάσµατα, ενώ το τιµόνι δεν διακρίνεται για την πληροφορία που µεταφέρει στον οδηγό. Αυτά όµως είναι πταίσµατα για ένα αυτοκίνητο που δεν διεκδικεί το χαρακτηρισµό «σπορ» και το κύριο µέληµά του είναι η άνεση. Και τα πηγαίνει πολύ καλά σ’ αυτόν τον τοµέα. Η ανάρτηση σιδερώνει ακόµα και τους πιο ασυντήρητους δρόµους του οδικού δικτύου και σε συνδυασµό µε την άριστη ηχοµόνωση εξασφαλίζει στους επιβάτες αρχοντικές µετακινήσεις σε κάθε είδους δρόµο. Όπως ακριβώς αρµόζει σε ένα µεγάλο οικογενειακό.

Για γάµο ή σχέση;
Μπορεί να µην έχει την υπερυψωµένη σιλουέτα των πιο µοδάτων SUV, όπως για παράδειγµα το XC60, αλλά δίχως καµία αµφιβολία, το V60 είναι ένα ευχάριστο, καλοκατασκευασµένο και ικανό οικογενειακό αυτοκίνητο. Ιδανικό για συµβίωση, µε δεδοµένο ότι σ’ αυτή την έκδοση πέρα από υψηλή τιµή (από €54.648) έχει να θρέψει και 310 άλογα! Και τα τελευταίαα είναι αρκετά λαίµαργα. Μονοψήφιο νούµερο κατανάλωσης θα δεις µόνο στο ταξίδι µε νορµάλ ταχύτητα. Σε καθηµερινές µετακινήσεις το trip ξεκινά από τα 10,5 lt/100km και όσο εκµεταλλεύεσαι τη διαδροµή του δεξιού πεντάλ, απλώς ανεβαίνει. Οπότε, αν ο σκοπός σου είναι µια µακροχρόνια συµβίωση και όχι οι επιδόσεις-φωτιά, ρίξε και µια µατιά στις πιο οικονοµικές, ντίζελ εκδόσεις.

Τι λέει το DRIVE
To νέο V60 είναι ένα στιλάτο οικογενειακό με άνετους χώρους, υψηλό επίπεδο ασφάλειας και κορυφαία ποιότητα. Το Τ6 προσφέρει εξαιρετικές επιδόσεις αλλά αν ο σκοπός σας είναι μια μακροχρόνια συμβίωση, στραφείτε σε κάποιον ντίζελ.
Τιμή από €54.648
Τεχνολογία 1.969 cc, i4, 16v, 2 x ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, διπλή υπερτοφοδότηση με τούρμπο και κομπρέσορα, 310 PS/5.700 rpm, 40,8 kgm/2.200-5.100 rpm, αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 5,9”
0-160 km/h 15,2”
0-400 m 14,3” @ 155,5 km/h
0-1.000 m 26,3” @ 198,9 km/h
60-160 (με αλλαγές) 12,3”
50-80 km/h 2,1”
80-110 km/h  2,9”
110-140 km/h  4,5”
Φρένα 100-0 km/h 37,1 m
Τελική ταχύτητα 250 km/h
Μέση κατανάλωση 12,3 lt/100 km
Εκπομπές CO2 171 g/km
Διαστάσεις 4.761 x 1.850 x 1.427 mm
Χώρος αποσκευών 529 lt
Βάρος 1.790 kg
Μετρήσεις Drive με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube