Test drive: Volvo S90 D5 AWD

Test drive: Volvo S90 D5 AWD

Δοκιμάζουμε το ολοκαίνουργιο μεγάλο Volvo, στην κορυφαία –για την Ελλάδα– έκδοσή του, με τον 2λιτρο ντίζελ 235 ίππων και την τετρακίνηση.

Πριν έξι χρόνια, η κινεζική Geely πλήρωσε 1,6 δισεκατομμύρια ευρώ για να αγοράσει τη Volvo από τη Ford.

 Όμως η εξαγορά ήταν μόνο το ξεκίνημα ενός επενδυτικού σχεδίου που θα φτάσει τελικά το απίστευτο ποσό των €9,8 δις, για την ανάπτυξη νέων μοντέλων, νέων πλατφορμών, νέων κινητήρων και νέων τεχνολογιών για τη Volvo.

Το πιο πρόσφατο από τα νέα αυτά, τεχνολογικά προηγμένα μοντέλα είναι το μεγάλο σεντάν S90, που προσφέρεται στην ελληνική αγορά με τρεις διαφορετικούς κινητήρες: έναν δίλιτρο βενζίνης και δύο δίλιτρους ντίζελ. Τον πιο δυνατό από τους δύο ντίζελ, τον D5 των 235 PS, σε συνδυασμό με το σύστημα τετρακίνησης AWD, είχε το S90 της δοκιμής μας.

Όμορφο και στην αιχμή της τεχνολογίας
Όπως το συγγενές του XC90, έτσι και το S90 εκπροσωπεί τη νέα σχεδιαστική γλώσσα της Volvo, με την κατακόρυφη μάσκα και τα φώτα «σφυρί του Θoρ» να δεσπόζουν στο εμπρός μέρος.

Το S90 είναι βασισμένο στην Scalable Product Archtecture (SPA), μια πανάκριβη προσαρμόσιμη πλατφόρμα σχεδιασμένη για να αποτελεί τη βάση μιας ολόκληρης σειράς μοντέλων διαφορετικών διαστάσεων.

To πρώτο –και μεγαλύτερο– ήταν το SUV XC90. To S90 και το στέισον V90 ακολούθησαν αμέσως μετά. Το S90 είναι σημαντικά μακρύτερο και φαρδύτερο από τον προκάτοχό του, το S80, και έχει το ίδιο μακρύ μεταξόνιο με το 7θέσιο XC90.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το Volvo XC90 D5 AWD

Παρά την αύξηση των διαστάσεων, το S90 είναι ελάχιστα βαρύτερο από το S80, χάρη στους μικρότερους κινητήρες και την πιο εξελιγμένη δομή του από αλουμίνιο και χάλυβα υψηλής αντοχής.

Όπως το XC90, έτσι και το S90 έχει ανάρτηση με διπλά ψαλίδια μπροστά και σύστημα πολλαπλών συνδέσμων integral link πίσω, με εγκάρσιο φύλλο σούστας από συνθετικό υλικό στις στάνταρ εκδόσεις. Το D5 της δοκιμής μας όμως είχε αερόσουστες πίσω – κάτι πολύ χρήσιμο σε όσους ρυμουλκούν, αφού κρατούν το αμάξωμα οριζόντιο ανεξάρτητα από το φορτίο.

Τα προσαρμοζόμενα αμορτισέρ είναι στάνταρ, όπως και μια πληθώρα συστημάτων ασφαλείας, που περιλαμβάνουν το City Safety (αυτόνομο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, το πρώτο στον κόσμο με ανίχνευση μεγάλων ζώων), το Pilot Assist (ημιαυτόνομη οδήγηση) και το Run-off Road Protection, που αποτρέπει μια ενδεχόμενη έξοδο από το δρόμο ή μετριάζει τις επιπτώσεις της.

Ατμόσφαιρα σκανδιναβικού σπιτιού
Τα μεγάλα Volvo ήταν πάντα ευρύχωρα, με καλή εσωτερική διάταξη. Το απελθόν S80 ήταν πολύ άνετο στα ταξίδια, αλλά –παρά τους ισχυρισμούς της Volvo περί του αντιθέτου–  δεν είχε το στιλ, την ποιότητα και το φινίρισμα της καμπίνας του γερμανικού premium ανταγωνισμού.

Το S90 αντιμετωπίζει κατευθείαν αυτή την πρόκληση. Έτσι, στη μέση του ταμπλό δεσπόζει μια μεγάλη, σε σχήμα tablet, οθόνη αφής, που μειώνει την ανάγκη για πληθώρα κουμπιών και διακοπτών. Όσα υπάρχουν είναι σωστά τοποθετημένα κι ευχάριστα στο χειρισμό.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το Volvo XC90 T6 AWD

Τα υλικά κατασκευής στην κορυφαία έκδοση Incription της δοκιμής μας είναι υψηλής ποιότητας, και η όλη ατμόσφαιρα, με τα ανοιχτά χρώματα και το ματ ξύλο, έχει την απλότητα, κομψότητα και κλάση των σκανδιναβικών σπιτιών. Ο πίνακας οργάνων έχει αντικατασταθεί επιτυχώς από μια ψηφιακή οθόνη TFT και η ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη θέση οδήγησης είναι τέλεια. Το δερμάτινο κάθισμα στηρίζει σωστά το σώμα και η ορατότητα είναι καλή με τα σύγχρονα κριτήρια.

Τέσσερις μπασκετμπολίστες χωράνε άνετα στην καμπίνα, ενώ ένας επιβάτης κανονικού αναστήματος μπορεί να κάτσει σταυροπόδι πίσω από έναν αντίστοιχου ύψους οδηγό. Μόνο που το πολύ εξογκωμένο τούνελ της μετάδοσης στο δάπεδο περιορίζει δραστικά την άνεση ενός μεσαίου πίσω επιβάτη.

Τα 500 λίτρα του πορτμπαγκάζ σίγουρα δεν εντυπωσιάζουν (το Skoda Superb έχει 625 λίτρα), όμως θα λέγαμε ότι επαρκούν για τις αποσκευές 4 ατόμων. Ο χώρος έχει μεγάλο βάθος (που μπορεί να αυξηθεί διπλώνοντας τις πλάτες του πίσω καθίσματος), αλλά μάλλον περιορισμένο ύψος και μικρό άνοιγμα.

Γρήγορο και με όχι μεγάλες απαιτήσεις σε καύσιμο
Ο εξολοκλήρου αλουμινένιος, δίλιτρος 16βάλβιδος ντίζελ νεάς γενιάς της Volvo, με τα δύο τούρμπο σε σειρά, είναι στην αιχμή της τεχνολογίας. Στην έκδοση D5, που είναι η πιο δυνατή, αποδίδει 235 PS και 48,9 kgm ροπής από τις 1.750 rpm. Νούμερα εντυπωσιακά, που δίνουν γρήγορες επιδόσεις παρότι το τετρακίνητο S90 ζυγίζει 1,8 τόνους.

Για να φτάσει τα 100 km/h από στάση, το μεγάλο Volvo χρειάζεται 7,4” και για το πρώτο χιλιόμετρο 27,8”. Εξίσου γρήγορο είναι και στις ρεπρίζ εν κινήσει. Για τα εικονικά προσπεράσματα των 80-110 και 110-140 km/h με kickdown, χρειάζεται 3,6” και 4,9”.

Ο διτούρμπινος ντίζελ του Volvo έχει άμεση απόκριση στο γκάζι και άφθονη ροπή από χαμηλά. Άμεσο σε απόκριση και ομαλό σε λειτουργία είναι και το αυτόματο 8άρι κιβώτιο, που φροντίζει ώστε να είσαι πάντα με τη σωστή σχέση. Το S90 είναι επίσης ήσυχο, χάρη στην πολύ αποτελεσματική ηχομόνωση της καμπίνας. Ο κινητήρας αυτός καθαυτός δεν είναι τόσο αθόρυβος, πράγμα που φαίνεται στο ραλαντί, όμως με το αυτοκίνητο εν κινήσει ποτέ δεν ενοχλεί.

Ο αποδοτικός ντίζελ και το 8άρι κιβώτιο με τις μακριές σχέσεις βοηθούν στην οικονομία καυσίμου. Η μέση κατανάλωση για όλη τη δοκιμή μας ήταν 8,7 lt/100km, αλλά εύκολα την κρατάς στα 7,5 lt/100km στην καθημερινή οδήγηση με λίγη προσοχή.

Η ασφάλεια και η άνεση πάνω απ’ όλα
Το S90 είναι ένα μεγάλο αυτοκίνητο, φτιαγμένο με έμφαση στη σταθερότητα, την άνεση και την ευκολία οδήγησης. Δεν ισχυρίζεται ότι έχει σπορ προσανατολισμό και δείχνει να νιώθει καλά με τον εαυτό του.   

Το τιμόνι του έχει μια κάπως ελαστική αίσθηση και δεν παρέχει πολλή πληροφόρηση, αλλά είναι εύκολο στο χειρισμό. Το S90 της δοκιμής είχε τροχούς 19 ιντσών με λάστιχα Michelin Pilot Sport, που έδιναν άφθονη πρόσφυση, σε σημείο να μη σφυρίζουν καν στις γρήγορες στροφές.

Ειδικά αν επιλέξεις το οδηγικό πρόγραμμα Dynamic, η κλίση στις στροφές είναι περιορισμένη και η αντίσταση στην υποστροφή σθεναρή. Το S90 δεν είναι ένα αυτοκίνητο που εμπνέει για γρήγορη οδήγηση, όμως μπορεί να διατηρεί άνετα υψηλές μέσες ταχύτητες στους επαρχιακούς δρόμους.

Στον αυτοκινητόδρομο πάντως νιώθει περισσότερο στο στοιχείο του, ταξιδεύοντας ξεκούραστα κι ακλόνητα. Η ανάρτηση ελέγχει σωστά το αμάξωμα, μην αφήνοντάς το να πλέει δυσάρεστα, ενώ από την άλλη απορροφά αποτελεσματικά τις ανωμαλίες του δρόμου. Μόνο στις πολύ απότομες ανωμαλίες, όταν κινείσαι με χαμηλές ταχύτητες, νιώθεις πού και πού κάποιο χτύπημα, ενώ στα πολύ τραχιά οδοστρώματα ακούς κι έναν ελαφρό συντονισμό, όμως αυτά δεν σκιάζουν τη γενική εικόνα της άνεσης.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε τη Mercedes-Benz E 220 d

Η άνετη οδήγηση είναι προφανώς η πρώτη προτεραιότητα για τη Volvo, όπως δείχνει και το σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης Pilot Assist, που κρατάει το αυτοκίνητο στη λωρίδα του και διατηρεί την ταχύτητα και τις αποστάσεις στον αυτοκινητόδρομο μέχρι τα 130 km/h.

Τέλος, τα φρένα είναι εύκολα στη δοσολογία, έχοντας ένα μαλακό και προοδευτικό πεντάλ, κι επιβραδύνουν το αυτοκίνητο δυνατά, εμπνέοντας εμπιστοσύνη. Περιέργως όμως, οι αποστάσεις ακινητοποίησης που μετρήσαμε δεν ήταν τόσο καλές.

Συμφέρουσα πρόταση                                  
Oι τιμές για το S90 ξεκινούν από τα €48.620 για το προσθιοκίνητο D4 των 190 PS στο βασικό επίπεδο εξοπλισμού Kinetic. Το τετρακίνητο D5 των 235 PS κοστίζει €58.420 με το μεσαίο επίπεδο εξοπλισμού Momentum και €63.550 με το κορυφαίο Inscription του αυτοκινήτου της δοκιμής μας.

Οι παραπάνω τιμές κρίνονται πολύ συμφέρουσες, αφού ο άμεσος ανταγωνιστής του D5 AWD, η BMW 525d xDrive των 218 PS, κοστίζει €73.176. Βέβαια, η τιμή του Audi A6 3.0 TDI quattro S tronic των 218 PS αναφέρεται στον τιμοκατάλογο ως €54.000, όμως ως τρίλιτρο έχει υψηλότερα πάγια έξοδα και τεκμήρια, ενώ το Volvo έχει πλουσιότερο εξοπλισμό σε στοιχεία άνεσης και ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας. Δεν υπάρχει προς το παρόν αντίστοιχη τετρακίνητη Mercedes-Benz E-Class, αλλά η πισωκίνητη E 220 d των 194 PS κοστίζει €61.370.

Τι λέει το DRIVE
Το S90 έχει την εμφάνιση, την ποιότητα, την άνεση, την απόδοση, την τεχνολογία και την ασφάλεια για να αντιμετωπίσει στα ίσια το γερμανικό premium κατεστημένο. Έχει επιπλέον και καλή σχέση τιμής προς αξία, οπότε το γεγονός ότι δεν απευθύνεται στον ενθουσιώδη οδηγό δεν έχει τόση σημασία.
Τιμή από €58.420 (€48.620 για το προσθιοκίνητο D4 των 190 PS)
Τεχνολογία 1.969 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός common-rail, δύο τούρμπο σε σειρά, 235 PS/4.000 rpm, 48,9 kgm/1.750-2.200 rpm, αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων, κίνηση στους 4 τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 7,4”
0-160 km/h 18,0”
0-400 m 15,3” @ 148,6 km/h
0-1.000 m 27,8” @ 190,9 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 6,1”
60-160 km/h (με αλλαγές) 14,7”
50-80 km/h (kickdown) 2,6”
80-110 km/h (kickdown) 3,6”
110-140 km/h (kickdown) 4,9”
Φρένα 100-0 km/h 40,9 m
Τελική ταχύτητα 240 km/h
Μέση κατανάλωση 8,7 lt/100 km
Εκπομπές CO2 127 g/km
Διαστάσεις 4.963 x 1.890 x 1.443 mm
Μεταξόνιο 2.941 mm
Χώρος αποσκευών 500 lt
Βάρος 1.790 kg
Μετρήσεις DRIVΕ. Οι μετρήσεις έγιναν με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube