Η προσπάθεια για ακόμα μια επέκταση είναι προφανής. Η Volvo δεν διστάζει να κολλήσει το «CrossCountry» και σε ένα σεντάν.
Η αλήθεια είναι πως τις προηγούμενες φορές, η δοκιμή είχε πετύχει. Αναφέρομαι στα υπερυψωμένα και τετρακίνητα στέισον των Σουηδών, όπως το πρώτο V70 XC και οι απόγονοί του, οι σειρές XC70. Πρόσφατα δοκιμάσαμε και το V60 CrossCountry, ένα μοντέλο που πείθει πιο εύκολα για τον εναλλακτικό χαρακτήρα του, απ’ ό,τι απλώς ένα υπερυψωμένο σεντάν. Οι λεπτομέρειες που το διαφοροποιούν είναι κι εδώ παρόμοιες. Διαφορετικές γρίλιες εισαγωγής αέρα, νέα καπάκια στους καθρέφτες, καινούργιο σποϊλερ με ανάγλυφο το CrossCountry στον πίσω προφυλακτήρα και τα διακριτικά πλαϊνά προστατευτικά που τονίζουν και την αυξημένη απόσταση από το έδαφος.
Η αλήθεια είναι πως τις προηγούμενες φορές, η δοκιμή είχε πετύχει. Αναφέρομαι στα υπερυψωμένα και τετρακίνητα στέισον των Σουηδών, όπως το πρώτο V70 XC και οι απόγονοί του, οι σειρές XC70. Πρόσφατα δοκιμάσαμε και το V60 CrossCountry, ένα μοντέλο που πείθει πιο εύκολα για τον εναλλακτικό χαρακτήρα του, απ’ ό,τι απλώς ένα υπερυψωμένο σεντάν. Οι λεπτομέρειες που το διαφοροποιούν είναι κι εδώ παρόμοιες. Διαφορετικές γρίλιες εισαγωγής αέρα, νέα καπάκια στους καθρέφτες, καινούργιο σποϊλερ με ανάγλυφο το CrossCountry στον πίσω προφυλακτήρα και τα διακριτικά πλαϊνά προστατευτικά που τονίζουν και την αυξημένη απόσταση από το έδαφος.
Σουηδικό αίμα
Έχοντας επενδύσει αρκετά στα μηχανικά μέρη, η Volvo μπορεί να υπερηφανεύεται πως τουλάχιστον κοντράρει στα ίσια τον ανταγωνισμό. Ο δίλιτρος 4κύλινδρος ντίζελ είναι από τους πιο σύγχρονους της Volvo. Η μέγιστη ισχύς των 190 ίππων έρχεται στις 4.250 rpm, ενώ η μέγιστη ροπή 40,8 kgm είναι διαθέσιμη από τις 1.750 rpm, γεγονός που τονίζει το ευρύ φάσμα καλής λειτουργίας. Η χροιά του είναι χαρακτηριστική και διαπερνά την καμπίνα στις υψηλές στροφές, μειώνοντας το βαθμό της γενικά πολύ καλής ηχομόνωσης.
Δεν έχει μεγάλες απαιτήσεις σε καύσιμο, αναλογικά με το βάρος του S60 CrossCountry, όμως σε αυτό παίζει ρόλο και πως συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων οκτώ σχέσεων. Το τελευταίο έχει ευνοϊκή κλιμάκωση για το ταξίδι, αλλά και γεμάτη κλιμάκωση, για κάθε τύπο διαδρομής. Δεν συμμετέχει ζωηρά στην οδήγηση, μερικές φορές καθυστερώντας τα κατεβάσματα σχέσεων, όμως πρόκειται για κάτι που λύνεται αμέσως με τη χειροκίνητη επιλογή σχέσεων.
Ο πίνακας επιδόσεων είναι μας δίνει αμέσως να καταλάβουμε τις ικανότητες του συγκεκριμένου S60. Με 8,0” μέχρι τα 100 km/h και με 15,9” μέχρι τα 400 m συγκρίνεται με σβέλτα μικρά GTi. Εξαιρετική είναι και η απόδοση των φρένων, με άριστα ρυθμισμένο ABS και σταθερή λειτουργία στην επαναλαμβανόμενη χρήση, καθώς μετρήσαμε 37,4 m για το 100-0 km/h.
Δεν έχει μεγάλες απαιτήσεις σε καύσιμο, αναλογικά με το βάρος του S60 CrossCountry, όμως σε αυτό παίζει ρόλο και πως συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων οκτώ σχέσεων. Το τελευταίο έχει ευνοϊκή κλιμάκωση για το ταξίδι, αλλά και γεμάτη κλιμάκωση, για κάθε τύπο διαδρομής. Δεν συμμετέχει ζωηρά στην οδήγηση, μερικές φορές καθυστερώντας τα κατεβάσματα σχέσεων, όμως πρόκειται για κάτι που λύνεται αμέσως με τη χειροκίνητη επιλογή σχέσεων.
Ο πίνακας επιδόσεων είναι μας δίνει αμέσως να καταλάβουμε τις ικανότητες του συγκεκριμένου S60. Με 8,0” μέχρι τα 100 km/h και με 15,9” μέχρι τα 400 m συγκρίνεται με σβέλτα μικρά GTi. Εξαιρετική είναι και η απόδοση των φρένων, με άριστα ρυθμισμένο ABS και σταθερή λειτουργία στην επαναλαμβανόμενη χρήση, καθώς μετρήσαμε 37,4 m για το 100-0 km/h.
Ασφάλεια über alles
Αν από το S60 CrossCountry περιμένεις την τυπική οδική συμπεριφορά ενός SUV, έχεις χάσει το πρώτο βήμα. Η ουσία πίσω από το νέο μοντέλο δεν είναι τόσο οι πραγματικές off road ικανότητες. Φυσικά η απόσταση από το έδαφος είναι αυξημένη κατά 6,5 πόντους και φτάνει τα 20,1 cm, χωρίς ωστόσο αυτό να αλλάζει δραματικά τη δυναμική συμπεριφορά του μοντέλου. Η λειτουργία της ανάρτησης παραμένει σφιχτή, ίσως σε μερικές περιπτώσεις περισσότερο απ’ ό,τι χρειάζεται για τους ελληνικούς δρόμους. Η ποιότητα κύλισης σε καλά στρωμένο οδόστρωμα είναι άριστη, όμως από εκεί και πέρα αντιδρά έντονα, υπονομεύοντας την άνεση των επιβατών. Η καμπίνα του S60 δεν είναι η πιο ευρύχωρη ανάμεσα στα οικογενειακά μοντέλα, κάτι που δεν αλλάζει ούτε εδώ. Για τέσσερις εύσωμους επιβάτες είναι μια χαρά, όμως στους πέντε, οι πίσω πρέπει να κάνουν υποχωρήσεις. Ο χώρος αποσκευών είναι 380 lt.
Ως σύγχρονο Volvo, παραμένει ιδανικό για τους λάτρεις των τεχνολογιών ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας. Ένα μεγάλο κομμάτι από το μπουκέτο των ηλεκτρονικών βοηθημάτων διατίθεται ως στάνταρ, ενώ βέβαια είναι όλα διαθέσιμα στον πρόσθετο εξοπλισμό. Το νέο, αναβαθμισμένο σύστημα πολυμέσων Sensus Connect είναι ακόμα ένα ατού για τους λάτρεις της τεχνολογίας, καθώς προσφέρει μια ολόκληρη γενιά νέων εφαρμογών και υπηρεσιών μέσω cloud.
Τι λέει το DRIVE
Το S60 CrossCountry είναι ένα πείραμα. Χρησιμοποιώντας τη συνταγή της επιτυχίας από τα συγγενή στέισον, η Volvo δοκιμάζει την τύχη της σε άγνωστα νερά. Κάθε πρόβλεψη για εμπορική επιτυχία ή μη, είναι επισφαλής. Ίσως με μικρότερο κινητήρα ή με μια πιο προσιτή τιμή…
Τιμή από €44.700 (Auto Summum)
Τεχνολογία 1.969 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, άμεσος ψεκασμός common rail, 190 PS/4.250 rpm, 40,8 kgm/1.750-2.500 rpm, αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,0”
0-160 km/h 20,4”
0-400 m 15,9” @ 143,2 km/h
0-1.000 m 28,9” @ 181,9 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 6,6”
50-80 km/h 2,8”
80-110 km/h 3,9”
110-140 km/h 5,5”
Φρένα 100-0 km/h 37,4 m
Τελική ταχύτητα 210 km/h
Μέση κατανάλωση 7,8 lt/100 km
Εκπομπές CO2 120 g/km
Διαστάσεις 4.638 x 1.899 x 1.539 mm
Βάρος 1.640 kg
Μετρήσεις DRIVE. Οι μετρήσεις έγιναν με το κιβώτιο σε αυτόματη λειτουργία