Test drive: Volkswagen Tiguan 1.6 TDI BMT

Test drive: Volkswagen Tiguan 1.6 TDI BMT

Το Tiguan με τον μικρό ντίζελ κινητήρα και την κίνηση εμπρός, ίσως να μην είναι η καλύτερη πρόταση της γκάμας, αλλά έχει σίγουρα την καλύτερη σχέση αξίας/τιμής. Εξηγούμε γιατί.

Το ζήτημα που απασχολεί κυρίως με τη βασική έκδοση ντίζελ του νέου Tiguan είναι αν μπορεί ένας 1.600άρης κινητήρας με 115 PS να κινήσει με σχετική ασφάλεια ένα οικογενειακό SUV, το οποίο ζυγίσαμε στα 1.550 κιλά. 

Αλλά ας μην ξεχνάμε έναν πολύ βασικό παράγοντα: Τη ροπή. Ο μικρός ντίζελ αποδίδει 28,5 kgm από τις 1.700 έως και τις 2.900 rpm. Κι ας μην του φαίνεται εκ πρώτης όψεως και γκαζιάς. Διότι η αρχική αίσθηση είναι μάλλον αυτή ενός ράθυμου αυτοκινήτου, με μέτρια απόκριση στο γκάζι και έλλειψη δύναμης χαμηλά.

Στις μετρήσεις ωστόσο το Tiguan αλλάζει χαρακτήρα και μάλλον σου δείχνει τον τρόπο με τον οποίο πρέπει να οδηγηθεί για να αποκομίσεις το μέγιστο από τον 1.600άρη ντίζελ. Σε σύγκριση με τον ανταγωνισμό του το Tiguan είναι πιο γρήγορο στο 0-100 km/h (10,9”) τόσο από το Ford Kuga (12,1”), όσο και από το Nissan Qashqai 1.5 dCi (11,8”).

Το ίδιο ισχύει και στις ρεπρίζ. Σε όλες πλην αυτών που αντιπροσωπεύουν τις πολύ χαμηλές στροφές (όπως με 3η 30-50 km/h)  όπου ο 1.500άρης TDCI του Kuga  δείχνει να έχει περισσότερη δύναμη. Απολύτως κορυφαία για την κατηγορία είναι και τα φρένα. Πέραν του ότι έχουν καλή αίσθηση, είναι η επαναληψιμότητα κοντά στα 36 μέτρα για ακινητοποίηση από τα 100 km/h που εντυπωσιάζει.

Το 1.600άρι ντίζελ Tiguan δεν υπολείπεται σημαντικά από πλευράς επιδόσεων ούτε από την αντίστοιχη μικρή βενζινοκίνητη έκδοση 1.4 TSI των 125 PS. Απέχει μόλις 0,2” στο 0-100 km/h, ενώ στις ρεπρίζ το βενζινοκίνητο σπάνια ξεκολλάει πάνω από μερικά δέκατα, με την εξαίρεση των πολύ χαμηλών στροφών.

Αυτή είναι και η αχίλλειος πτέρνα του 1.6 TDI. Υπάρχουν στιγμές στην εκκίνηση που αν δεν βάλεις ικανή ποσότητα δύναμης στο δεξί σου πόδι, θα σου σβήσει. Υπάρχουν επίσης περιπτώσεις σε ανηφόρες που, αν δεν έχεις υπολογίσει σωστά την ταχύτητα, θα αναγκαστείς να καταφύγεις στην . Εκεί που με άλλα παρόμοια ντίζελ SUV ανεβαίνεις χαλαρά με .

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Δοκιμάζουμε το Volkswagen Tiguan 1.4 TSI 125 PS

Γενικά και λόγω της αραιής κλιμάκωσης, αλλά και εξαιτίας του πολύστροφου (για ντίζελ) χαρακτήρα του κινητήρα πρέπει να το δουλεύεις πολύ με αλλαγές. Όσο θέλεις ο ρυθμός να είναι ζωηρός, αυτό δεν ενοχλεί. Άλλωστε και το κιβώτιο είναι εύχρηστο και ακριβές.

Για πιο χαλαρό ρυθμό μέσα στην πόλη θα ήθελες τη διαθέσιμη ροπή καλύτερα απλωμένη. Αυτό έχει αντίκτυπο και στην κατανάλωση. Χρειάζεται να μην παρασύρεσαι από την τάση του αυτοκινήτου να δουλεύει πιο ψηλά. Η μέση τιμή που είδαμε, μαζί με τις μετρήσεις, ήταν στην περιοχή των 7,4 lt/100 km. Αντικειμενικά καλή πάντως για οικογενειακό αυτού του μεγέθους.

Κατά τα άλλα, το Tiguan θα αποζημιώσει τον κάτοχό του τόσο με τους διαθέσιμους χώρους, όσο και με την υψηλή ποιότητα του εσωτερικού του. Η ηχομόνωση είναι καλή, η θέση οδήγησης εξαιρετική, η εργονομία σωστά μελετημένη και η απτή ποιότητα καθώς και η συναρμογή κορυφαίες για την κατηγορία.

Οι πίσω επιβάτες, δεν θα αντιμετωπίσουν κανένα πρόβλημα χώρου. Η βάση του πίσω καθίσματος είναι συρόμενη, κατά 18 πόντους, επιτρέποντας την εύρεση της ιδανικής σχέσης χώρου επιβατών/αποσκευών. Ο τελευταίος δεν εντυπωσιάζει σε χωρητικότητα, αφού η ύπαρξη ρεζέρβας ανάγκης τον περιορίζει στα 420 lt.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Δοκιμάζουμε το Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4MOTION DSG

Στο δρόμο το Tiguan σου ορίζει σχεδόν το ρυθμό του. Δεν συμπαθεί τις απότομες αλλαγές πορείας και στο δείχνει με την πολύ επιθετική ρύθμιση του ESP, το οποίο σχεδόν «γονατίζει» το αυτοκίνητο. Χρειάζεται λοιπόν να διατηρείς έναν ρευστό τρόπο οδήγησης και τότε διαπιστώνεις ότι το περιθώριο πρόσφυσης είναι υψηλό και η κλίση περιορισμένη. Το τιμόνι δεν έχει πολλή όρεξη για επικοινωνία, αλλά είναι γρήγορο. Η απόσβεση θα μπορούσε να είναι καλύτερη. Ειδικά στις μεγάλες λακκούβες, η συμπίεση δείχνει να τελειώνει γρήγορα και ακούγεται θόρυβος. Αντίθετα η ποιότητα κύλισης είναι εξαιρετική.

Το Tiguan 1.6 TDI έρχεται στην Ελλάδα από την μεσαία έκδοση εξοπλισμού (ADVANCE) με €27.650. Αυτό σημαίνει ότι είναι μόλις €100 πιο ακριβό από την αντίστοιχη βενζινοκίνητη (€27.550). Διαθέτει μεταξύ άλλων επτά αερόσακους, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός και πίσω, αυτόματο κλιματισμό τριών ζωνών, σύστημα infotainment με έγχρωμη οθόνη αφής 8,0” (αλλά χωρίς σύστημα πλοήγησης), σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος στην πόλη κ.ά. Παρά την σχετικά τσιμπημένη τιμή λοιπόν, σε σύγκριση με τον ανταγωνισμό, η σχέση εξοπλισμού/τιμής είναι ενδιαφέρουσα. Και σε σύγκριση με το βασικό βενζινοκίνητο μοντέλο αποτελεί σχεδόν μονόδρομο.

Τι λέει το DRIVE
Πρόκειται για ένα ολοκληρωμένο οικογενειακό, για όποιον δίνει βάρος στην ποιότητα κατασκευής και στους χώρους. Η μεγάλη απόσταση από το έδαφος αποτελεί ένα ακόμα πλεονέκτημα. Στα μείον η υψηλή τιμή, αλλά αυτό μάλλον δεν θα αποθαρρύνει τους φανατικούς της μάρκας.
Τιμή Από €27.650 (ADVANCE)
Τεχνολογία 1.598 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, common rail και τούρμπο, 115 PS/2.900-4.000 rpm, 28,5 kgm/1.700-2.900 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,9”
0-160 km/h 38,1”
0-400 m 17,9” @ 125,2 km/h
0-1.000 m 33,0” @ 156 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 9,4”
50-80 km/h (3η) 4,0”
80-110 km/h (3η) 5,7”
80-110 km/h (4η) 6,4”
110-140 km/h (4η) 9,7”
110-140 km/h (5η) 11,2”
110-140 km/h (6η) 15,2”
Φρένα 100-0 km/h 35,9 m
Τελική ταχύτητα 185 km/h
Μέση κατανάλωση 7,4 lt/100 km
Εκπομπές CO2 125 g/km
Διαστάσεις 4.486 x 1.839 x 1.632 mm
Χώρος αποσκευών 420 lt
Βάρος 1.550 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube