Test drive: Volkswagen T-Roc 1.0 TSI

Test drive: Volkswagen T-Roc 1.0 TSI

Δοκιμάζουμε το νέο μικρομεσαίο crossover/SUV της VW, στη μικρότερη βενζινοκίνητη έκδοσή του, με τον 3κύλινδρο χιλιάρη τούρμπο κινητήρα.

crossover είναι πλέον η αυτόματη επιλογή όσων ζητούν στιλ και θα επέλεγαν μέχρι πρόσφατα ένα κουπέ.

Το στιλ είναι η λέξη-κλειδί και στην περίπτωση του VW T-Roc, αφού δεν είναι ούτε αληθινό SUV με σημαντικές off-road δυνατότητες ούτε MPV με μεγάλους χώρους και πολυδιαμορφώσιμο εσωτερικό. Αυτό που προσφέρει παραπάνω από τα αδέλφια του της οικογένειας Golf είναι ξεχωριστό στιλ.

Το ίδιο ισχύει για όλα τα σύγχρονα crossover. Και αποτελεί το μυστικό της μεγάλης επιτυχίας τους. Είναι η ταχύτερα αναπτυσσόμενη κατηγορία της αγοράς, με πληθώρα ανταγωνιστικών μοντέλων. Και το T-Roc, καθώς τοποθετείται κάτω από το Tiguan, δεν έχει να αντιμετωπίσει μόνο τα μικρομεσαία “C-SUV”, αλλά και τα μικρά “B-SUV”, τα βασισμένα σε σουπερμίνι – τουλάχιστον μέχρι να παρουσιαστεί το μικρότερο VW T-Cross.



Στιλάτο Golf
To T-Roc είναι βασισμένο στην, αναπόφευκτη πλέον, διαμορφώσιμη πλατφόρμα MQB του VW Group. Εδώ το μεταξόνιο είναι 17 mm κοντύτερο από του Golf και το συνολικό μήκος 24 mm μικρότερο, αλλά το πλάτος είναι 29 mm μεγαλύτερο και βέβαια το ύψος κατά 81 mm μεγαλύτερο όπως αρμόζει σε ένα crossover.

Σε crossover παραπέμπει αμέσως και η εξωτερική σχεδίαση, με τους μεγάλους τροχούς, τα φουσκωμένα φτερά και τις «προστατευτικές» ποδιές μπροστά και πίσω. Η φαρδιά μάσκα με τα στενά φώτα θυμίζει εκείνη του Arteon, η βασική γραμμή των πλαϊνών παραθύρων είναι ψηλή, η σκεπή χαμηλή και το πίσω παρμπρίζ πολύ κεκλιμένο σε στιλ κουπέ. Πολλές είναι οι χαρακτηριστικές λεπτομέρειες, όπως τα LED ημέρας και τα «περιμετρικά» φλας, οι έντονες πτυχώσεις στο καπό και στις πίσω πόρτες, και τα αλουμινένια τόξα από τις εμπρός μέχρι τις πίσω κολόνες, που αποτελούν και τη διαχωριστική γραμμή της διχρωμίας.

Μιλώντας για διχρωμία, προσφέρεται η επιλογή ανάμεσα σε 4 διαφορετικά χρώματα για τη σκεπή, που δημιουργούν αντίθεση με το χρώμα του υπόλοιπου αμαξώματος, σε συνολικά 24 συνδυασμούς. Το χρωματικό κοντράστ συνεχίζεται και στο εσωτερικό (των ακριβότερων εκδόσεων), όπου υπάρχουν φάσες έντονου χρώματος σε ταμπλό, κονσόλα και πόρτες.

Η ανάρτηση έχει ρυθμιστεί από τον «γκουρού» Karsten Schebsdat, αλλά παραμένει με ημιάκαμπτο πίσω άξονα, και τα υπόλοιπα μηχανικά μέρη είναι επίσης γνωστά από το Golf.
Ο 3κύλινδρος κινητήρας βενζίνης 1.0 TSI απόδίδει εδώ 115 PS και 20,4 kgm ροπής από τις 2.000 rpm, κινώντας τους εμπρός τροχούς μέσω ενός χειροκίνητου κιβωτίου 6 σχέσεων.

  
Εσωτερικό νέας εποχής
Αρχικά το εσωτερικό του T-Roc εκπλήσσει, καθώς ξεφεύγει από την παράδοση της VW. Αφενός δείχνει πιο νεανικό, με τις χρωματιστές φάσες σε ταμπλό, κονσόλα και πόρτες, και τις ασορτί λωρίδες στα καθίσματα. Αφετέρου δείχνει λιγότερο ποιοτικό, αφού όλα τα πλαστικά πλην της οροφής είναι σκληρά.

Όμως η διαμόρφωση και η συναρμογή των πλαστικών είναι στο γνωστό ψηλό επίπεδο.
και το εσωτερικό είναι εξίσου εργονομικό με εκείνο ενός Golf ή Tiguan. Η θέση οδήγησης μπορεί να έρθει ακριβώς στα μέτρα σου, χειρίζεσαι τα πάντα διαισθητικά και οι διακόπτες έχουν ποιοτική αίσθηση στη λειτουργία τους.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το VW Golf 1.5 TSI Evo 150 PS

Κάθεσαι σαφώς ψηλότερα απ’ ό,τι σε ένα Golf κι αυτό βοηθάει την ορατότητα προς τα εμπρός. Προς τα πίσω όμως η ορατότητα είναι περιορισμένη, όπως στα περισσότερα σύγχρονα crossover, οπότε το παρκοραντάρ κρίνεται κι εδώ απαραίτητο.

Ακόμη κι ένας πολύ ψηλός οδηγός δεν θα αντιμετωπίσει πρόβλημα χώρου. Αν εξαντλήσει όμως τη διαδρομή του καθίσματος, θα στριμώξει όποιον κάθεται από πίσω του, καθώς ο χώρος για τα γόνατα στο T-Roc είναι κατά τι μικρότερος από του Golf. Πάντως τέσσερις ενήλικοι αρκετά μεγάλου αναστήματος θα ταξιδέψουν με άνεση. Λιγότερο άνετα θα νιώσει ένας πέμπτος, όχι τόσο λόγω του διαθέσιμου πλάτους, αλλά λόγω της πιο ψηλής μεσαίας θέσης, του εξογκωμένου τούνελ στο δάπεδο και της κεντρικής κονσόλας που προεξέχει προς τα πίσω.

Οι θέσεις για μικροπράγματα στην καμπίνα είναι αρκετές και σωστά σχεδιασμένες, περιλαμβάνοντας και μια θέση στην κονσόλα όπου μπορείς να φορτίσεις επαγωγικά το smartphone.

H χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ αναφέρεται ως 445 λίτρα, αλλά αφορά στα αυτοκίνητα με κιτ επισκευής ελαστικού. Με ρεζέρβα κανονικών διαστάσεων, όπως εδώ, μειώνεται στα 366 λίτρα, αλλά το κατώφλι εκφόρτωσης είναι χαμηλό και το δάπεδο έχει ενιαίο ύψος όταν διπλώσεις τα πίσω καθίσματα.

Ζωηρός τρικύλινδρος
Με βάρος 1.280 kg, όπως το μετρήσαμε, το T-Roc 1.0 TSI είναι ελαφρύτερο από το μέσο όρο της κατηγορίας. Οι 115 ίπποι σε συνδυασμό με το σχετικά περιορισμένο βάρος τού δίνουν πολύ καλές επιδόσεις, τόσο από στάση όσο και εν κινήσει.

Τα 10,2” που χρειάζεται για τo 0-100 km/h και τα 31,8” για το χιλιόμετρο είναι χρόνοι πολύ κοντά σε αυτούς του Peugeot 3008 1.2 PureTech 130 PS (10,1”/31,7”), καλύτεροι από εκείνους του Suzuki S-Cross 1.0 (10,3”/31,9”) και σαφώς καλύτεροι από εκείνους του Renault Kadjar 1.2 TCe 130 PS (11,2”/32,8”). Στα προσπεράσματα των 80-110 km/h με 3η και 4η, το T-Roc, με χρόνους 5,2”/6,2”, δεν μπορεί μεν να συναγωνιστεί το 3008 (4,6”/6,1”), αλλά είναι «μία η άλλη» με το ελαφρύ S-Cross (5,0”/6,5”) και σαφώς ταχύτερο από το Toyota C-HR 1.2T (5,6”/7,6”) και το Honda HR-V 1.5 VTEC (5,3”/7,5”) .

Στην οδήγηση, το χιλιάρι T-Roc είναι πολύ πιο ζωντανό και ροπάτο απ’ ό,τι περιμένεις. Ο 3κύλινδρος τούρμπο ξυπνάει αρκετά νωρίς και τραβάει ψυχωμένα στις μεσαίες στροφές. Μόνο σε πολύ πιεσμένα προσπεράσματα ή αν σου πέσουν οι στροφές με 5η ή 6η, θα νιώσεις τον μικρό κυβισμό του. Το να τον κρατάς στις στροφές όπου αποδίδει είναι εύκολο, χάρη στο εύχρηστο κιβώτιο. Και η λειτουργία του δεν θα σε ενοχλήσει με κραδασμούς ή θόρυβο. Χαμηλά είναι ήσυχος, κι όταν τον πιέσεις ο ήχος του είναι μεν αισθητός, αλλά μάλλον ευχάριστος.

Ο 1.0 TSI είναι και οικονομικός. Όχι τόσο όσο στο ελαφρύτερο Golf, αλλά η μέση κατανάλωση των 7,9 lt/100km για ολόκληρη τη δοκιμή μας, είναι κάτω από το μέσο όρο της κατηγορίας.

Πολύ καλό στο δρόμο
Το T-Roc μπορεί να βασίζεται στο Golf, όμως δεν έχει την ίδια αίσθηση. Είναι πιο σφιχτό σε ανάρτηση και όχι τόσο καλό στη μόνωση του θορύβου, κυρίως αυτού από την κύλιση.

Με χαμηλές ταχύτητες νιώθεις πιο πολύ τις ανωμαλίες του δρόμου και κάποιες αντιδράσεις του ημιάκαμπτου πίσω άξονα στα εγκάρσια χαντάκια. Όμως η άνεση δεν παύει να είναι ικανοποιητική, και στο ταξίδι η ανάρτηση κρατάει το αμάξωμα πάντα υπό έλεγχο, μην αφήνοντάς το να πλέει.

Στις στροφές φαίνεται η καλή δουλειά που έχει κάνει ο Karsten Schebsdat. Το Τ-Roc δεν γέρνει πολύ, ακούει στο (ακριβές και αρκετά γρήγορο) τιμόνι του και συμπεριφέρεται ισορροπημένα χωρίς τάση για πρόωρη υποστροφή. Η πρόσφυση που δίνουν τα λάστιχα (215/55-17 ως μέρος έξτρα πακέτου στο αυτοκίνητο της δοκιμής) είναι πολύ καλή και, όταν εξαντληθεί, το αυτοκίνητο υποστρέφει προοδευτικά και μετρημένα. Το ESP δεν επεμβαίνει άτσαλα και γενικά το T-Roc αποδεικνύεται ένα από τα πιο ικανά κι ευχάριστα crossover στη γρήγορη οδήγηση.

Το καλό πακέτο συμπληρώνουν τα φρένα, που αποκρίνονται άμεσα αλλά προοδευτικά, έχουν καλή αίσθηση στο πεντάλ, δεν κουράζονται εύκολα και δίνουν πολύ καλές αποστάσεις ακινητοποίησης.

Συμφέρουσα πρόταση
Οι τιμές του VW T-Roc 1.0 TSI ξεκινούν από τα €19.650 για τη βασική έκδοση Discover, ενώ η πιο πλούσια έκδοση Advance της δοκιμής μας κοστίζει €21.250.

Τιμές ιδιαίτερα ανταγωνιστικές στην κατηγορία των μικρομεσαίων βενζινοκίνητων crossover/SUV, καθώς όλα σχεδόν τα ανταγωνιστικά μοντέλα είναι από λίγο ως σημαντικά ακριβότερα, ενώ μόνο το Suzuki S-Cross 1.0 BoosterJet είναι σαφώς φθηνότερο.

Η σχετικά χαμηλή τιμή μάλιστα δεν σημαίνει φτωχό εξοπλισμό, αφού η βασική έκδοση Discover έχει στάνταρ, μεταξύ άλλων, τις ζάντες αλουμινίου (16”), τον αυτόματο διζωνικό κλιματισμό Air-Care, το σύστημα infotainment Composition Colour με οθόνη αφής 6,5”, τα πακέτα Connectivity και Light & Sight, καθώς και τα συστήματα ασφαλείας Front Assist με CEB (αυτόματο φρενάρισμα ανάγκης) και αναγνώριση πεζών, Lane Assist (διατήρηση λωρίδας), Fatigue Detection (αναγνώριση κόπωσης οδηγού), Pre-Crash και Multi-collision Brake.

Η έκδοση Advance, πέρα από πολυτελέστερο διάκοσμο, έχει επιπλέον προβολείς ομίχλης, infotainment Composition Media 8” με Car-Net App Connect, καθίσματα comfort με οσφυική στήριξη, αναδιπλούμενη πλάτη στο κάθισμα του συνοδηγού, ενεργό cruise control ACC και σύστημα Park Pilot.

Τι λέει το DRIVE
Αν και βασίζεται στο Golf, έχει τον δικό του χαρακτήρα και αποτελεί ένα ολοκληρωμένο πακέτο που η συμφέρουσα τιμή του το κάνει αληθινά δελεαστικό.
Τιμή από €19.650 (έκδοση Discover)
Τεχνολογία 999 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 115 PS/5.000-5.500 rpm, 20,4 kgm/2.000-3.500 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, κίνηση εμπρός.
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,2”
0-160 km/h 31,2”
0-400 m 17,2” @ 130,1 km/h
0-1.000 m 31,8” @ 161,1 km/h
60-160 km/h (με αλλαγές) 26,7”
50-80 km/h (3η) 4,3”
80-110 km/h (3η) 5,2”
80-110 km/h (4η) 6,2”
110-140 km/h (4η) 9,0”
110-140 km/h (5η) 11,0”
110-140 km/h (6η) 16,4”
Φρένα 100-0 km/h 37,7 m
Τελική ταχύτητα 187 km/h
Μέση κατανάλωση 7,9 lt/100 km
Εκπομπές CO2117 g/km
Διαστάσεις 4.234 x 1.819 x 1.573 mm
Χώρος αποσκευών 366* lt
Βάρος 1.280 kg
Μετρήσεις DRIVE. *Με κανονική ρεζέρβα.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube