Test drive: Volkswagen red up!

Test drive: Volkswagen red up!

Η ελληνική αντιπροσωπεία της Volkswagen διαθέτει στην αγορά τη νέα έκδοση εξοπλισμού του μίνι της, με την ονομασία red up!, το οποίο και δοκιμάζουμε.

Όπως καλά μπορείτε να καταλάβετε από την ονομασία του μοντέλου το χρώμα δεν είναι άλλο από το κόκκινο.

Βέβαια, οι αλλαγές δεν σταματούν εκεί, αλλά επεκτείνονται και στο κομμάτι του εξοπλισμού με το αυτοκίνητο να διαθέτει επιπλέον στοιχεία από τη μεσαία έκδοση move up!: 15άρες ζάντες ελαφρού κράματος με λάστιχα 185/55, δερμάτινο τιμόνι και μαύρες γυαλιστερές διακοσμήσεις, θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, επένδυση λάκας σε χρώμα light grey στο ταμπλό, τέσσερα επιπλέον ηχεία για το ηχοσύστημα και ηλεκτρικούς και θερμαινόμενους εξωτερικούς καθρέφτες. Οι τέσσερις αερόσακοι, το ESP, το ηλεκτρικό τιμόνι, το ρυθμιζόμενο σε ύψος κάθισμα οδηγού, το κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό και τα ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός προέρχονται ήδη από το στάνταρ εξοπλισμό του move up!.

Κατά τα λοιπά, το red up! παραμένει ό,τι γνωρίζουμε για το μικρό VW. Με ταμπεραμέντο μεγαλύτερου αυτοκινήτου, το 3κύλινδρο μοτέρ του red up!, με αντίβαρα στο στρόφαλο για περιορισμό των κραδασμών, δεν ακούγεται στην καμπίνα παρά σε ελάχιστες περιπτώσεις. Ακόμα κι έτσι όμως, η χροιά του είναι τόσο ευχάριστη που σε ωθεί να το πατάς και να ανεβάζεις άθελα την κατανάλωση μόνο και μόνο για να το ακούσεις. Πάντως σε γενικές γραμμές η ηχομόνωση της καμπίνας είναι προσεγμένη, αλλά και η αεροδυναμική του αυτοκινήτου φροντισμένη, με αποτέλεσμα η καμπίνα να είναι ιδιαίτερα ήσυχη για τα δεδομένα της κατηγορίας, χωρίς όμως να φτάνει την ποιότητα κύλισης του κορυφαίου μίνι της αγοράς, του Hyundai i10.

Εντυπώσεις από τη μυθολογική κλίνη
Το αυτοκίνητο είναι περισσότερο σβέλτο απ’ όσο υπόσχεται η ονομαστική δύναμη των 75 PS. Η ροπή μπορεί να μην εντυπωσιάζει, ατμοσφαιρικό γαρ, αλλά είναι ότι πιο εύστροφο γνωρίζουμε στα 1.000 cc. Το 5άρι σασμάν διαθέτει καλή κλιμάκωση, αλλά μεγάλες διαδρομές, αν και κουμπώνει θετικά ακόμη και στο ζόρισμα. Το 13,9” πάντως που χρειάζεται για το 0-100 km/h είναι σβέλτο για τα μέτρα της κατηγορίας (κορυφαίο το Peugeot 108 1.2 με 11,5") και το μοτέρ διατηρεί την ικμάδα του και πάνω από αυτά τα χιλιόμετρα. Ακόμα καλύτερα τα πηγαίνει στα φρένα, όπου χρειάζεται μόλις 37,6 m για ακινητοποίηση από τα 100 km/h που είναι κορυφαία τιμή για την κατηγορία.

Στο δρόμο, το red up! συμπεριφέρεται ως μεγαλύτερο αυτοκίνητο, με στιβαρό πάτημα και καλό «σιδέρωμα» των κακοτεχνιών του δρόμου, χωρίς χαζοπηδήματα και τη συνήθη ανισορροπία πάνω από ανωμαλίες που παρουσιάζουν αυτοκίνητα αυτού το μεγέθους, Υπό πίεση, αντιλαμβάνεσαι το μεγάλο περιθώριο πρόσφυσης που παρέχει, ενώ στις στροφές γέρνει αποδεκτά και η αίσθηση από το τιμόνι είναι όσο μεστή θα ήθελες. Δε θα το χαρακτηρίζαμε ό,τι πιο ευέλικτο στην πόλη, ειδικά σε σύγκριση με το κορυφαίο της κατηγορίας Renault Twingo για παράδειγμα (κύκλος στροφής 8,6 έναντι 9,8 m), όμως η συνολική αίσθηση που αποκομίζεις από τη οδική συμπεριφορά του σε όλα τα πεδία όμως είναι θετική.

Το VW red up! με τέσσερις πόρτες και χειροκίνητο 5άρι σασμάν, όπως αυτό που είχαμε στη διάθεσή μας, τιμάται €11.954 με όφελος απόσυρσης, ενώ το αντίστοιχο 3θυρο κοστίζει €11.603. Για όποιον θα ήθελε αντί του χειροκίνητου το αυτοματοποιημένο κιβώτιο ASG, το οποίο σας συνιστούμε να αποφύγετε, υπολογίστε €740 ή €780 παραπάνω, για 3πορτο και 5πορτο αντίστοιχα.

Τι λέει το DRIVE
Μια καλή προσπάθεια του μάρκετινγκ με αντίστοιχα καλή σχέση τιμής/αξίας για να αναθερμάνει το αγοραστικό ενδιαφέρον ενός από τα κορυφαία μίνι της αγοράς. 
Τιμή €11.954 (5πορτο με όφελος απόσυρσης)
Τεχνολογία 999 cc, i3, έμμεσος ψεκασμός, μεταβλητός χρονισμός εκκεντροφόρου εισαγωγής 75 PS/6.200 rpm, 9,7 kgm/3.000-4.300 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 13,9”
0-120 km/h 20,5”
0-140 km/h 36,0”
0-400 m 19,3” @ 116,4 km/h
0-1.000 m 35,8” @ 139,8 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 12,6”
50-80 km/h (3η) 6,8”
80-110 km/h (3η) 9,3”
80-110 km/h (4η) 11,7”
110-140 km/h (4η) 20,0”
110-140 km/h (5η) 29,8”
Φρένα 100-0 km/h 37,6 m
Τελική ταχύτητα 171 km/h
Κατανάλωση 5,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2 108 g/km
Διαστάσεις 3.540 x 1.645 x 1.424 mm
Βάρος 920 kg
Μετρήσεις DRIVE
 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube