Test drive: Volkswagen Polo 1.0 TSI 110 PS BMT

Test drive: Volkswagen Polo 1.0 TSI 110 PS BMT

Η ισχυρότερη έκδοση του νέου μικρού TSI, εξασφαλίζει στο Polo επιδόσεις που κάθε άλλο παρά 1.000άρι θυμίζουν.

Ο νέος 3κύλινδρος 1.000άρης TSI της Volkswagen έχει δύο εφαρμογές στη γκάμα του Polo. Η πρώτη είναι η προσανατολισμένη στην οικονομία βενζινοκίνητη BlueMotion των 95 ίππων, την οποία έχουμε ήδη δοκιμάσει.

Η δεύτερη στοχεύει σε εκείνους που θέλουν καλύτερες επιδόσεις και αποδίδει 110 ίππους. Σοβαρή διαφορά υπάρχει και στη ροπή: 20,4 kgm από τις 2.000 έως τις 3.500 rpm το 110άρι, 16,3 kgm μεταξύ 1.500 και 3.500 rpm το BlueMotion. Σε αυτά, έρχεται να προστεθεί και το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο της δυνατής έκδοσης αντί για το 5άρι του BlueMotion.

Με δυνατό τράβηγμα από χαμηλά μέχρι και τον κόφτη στις 6.500 rpm, το Polo 1.0 TSI των 110 ίππων είναι το γρηγορότερο 1.000άρι που έχουμε μετρήσει ποτέ, με εξαίρεση τα 140άρια Ford Fiesta Red & Black Edition. Τα 0-100 km/h σε 9,1”, είναι μια αντικειμενικά εξαιρετική τιμή για ένα καθημερινό σουπερμίνι. Εξίσου εντυπωσιακές είναι και οι ενδιάμεσες επιταχύνσεις, που κατοχυρώνουν δικαίωμα σε σύντομες και ασφαλείς προσπεράσεις. Εκμεταλλευόμενος την απόδοση του μοτέρ μπορείς να κινείσαι πραγματικά σβέλτα με αυτό το Polo, με την ισορροπημένη συμπεριφορά του στο δρόμο να σου εμπνέει εμπιστοσύνη και να μη σε αγχώνει ποτέ.

Αγχολυτικό ρόλο αναλαμβάνει και η απόδοση των φρένων, που σταματούν αποτελεσματικά το αμάξωμα των 1.110 kg. Τα 100-0 km/h σε 37 m είναι μια πολύ αξιόλογη επίδοση. Ουσιαστικό ενδιαφέρον έχει και η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση του αυτοκινήτου της δοκιμής, που μόνο θετικά σχόλια κερδίζει. Είναι πιο άνετη από τη συμβατική στη στάνταρ ρύθμιση αλλά και αισθητά πιο σφιχτή στην επιλογή Sport. Σαφώς και δεν καθιστά το Polo ένα σπορ μικρό, του δίνει όμως μια σαφώς πιο ευχάριστη πινελιά πλάι στην καθημερινή ευχρηστία. Δεδομένου ότι χρεώνεται 370 ευρώ, αξίζει τα λεφτά της.



Η μέση κατανάλωση του TSI για τη δοκιμή ήταν στα 6,3 lt/100 km -μόλις 0,2 lt/100 km πάνω από του BlueMotion- ενώ εάν οδηγείς οικονομικά σπάνια βλέπεις πάνω από 5,6 lt/100 km. Εκτός από οικονομικό, το μοτέρ είναι και πολιτισμένο αφού με εξαίρεση τις πολύ χαμηλές στροφές δεν έχει κραδασμούς και το 3κύλινδρη χροιά δεν αποκτά ποτέ ενοχλητική ένταση. Αυτό σημαίνει ότι η ησυχία της καμπίνας παραμένει σε κορυφαίο επίπεδο για την κατηγορία, όπως άλλωστε και η ποιότητα των υλικών που θυμίζει μεγαλύτερο αυτοκίνητο. Δεν ισχύει το ίδιο για τους χώρους πάντως, που στο πίσω κάθισμα είναι απλώς αποδεκτοί για κανονικά αναστήματα. Το πορτμπαγκάζ από την άλλη είναι ικανοποιητικό, με χωρητικότητα 280 λίτρων, απόλυτα κανονικό σχήμα κι εύκολη φόρτωση. Με βαθμό σαφώς πάνω από το μέσο όρο προβιβάζεται και η θέση οδήγησης, με το κάθισμα να έχει αρκετό εύρος ρύθμισης ώστε να βολεύονται όλοι.

Ξεκινώντας από τα 13.940 ευρώ για την 3θυρη έκδοση Advance που έχει καλό εξοπλισμό, το 110άρι Polo είναι 500 ευρώ ακριβότερο από την έκδοση BlueMotion που πρακτικά έχει ελάχιστα χαμηλότερη κατανάλωση και μόλις 5 ευρώ λιγότερα τέλη κυκλοφορίας. Εάν λοιπόν οι σαφώς καλύτερες επιδόσεις σε συγκινούν έστω και λίγο, η συγκεκριμένη έκδοση πλασάρει τον εαυτό της ως καλύτερη επιλογή στα βενζινοκίνητα Polo.

Τι λέει το DRIVE
Ο εξαιρετικός κινητήρας προσθέτει τις κορυφαίες επιδόσεις στην πολύ προσεγμένη ποιότητα και την αίσθηση μεγαλύτερου αυτοκινήτου που παραδοσιακά χαρακτηρίζει το Polo.
Τιμή από € 13.940 (3θυρο, με απόσυρση)
Τεχνολογία 999 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, turbo, 110 PS/5.000-5.500 rpm, 20,4 kgm/2.000-3.500 rpm, χειροκίνητο 6 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,1”
0-400 m 16,7”@134,8 km/h
0.1000 m 30,8”@165,8 km/h
50-80 km/h (3η) 3,8”
80-110 km/h (3η) 4,6”
80-110 km/h (4η) 5,8”
80-110 km/h (5η) 7,9”
110-140 km/h (5η) 10,2”
110-140 km/h (6η) 14,2”
Φρένα 100-0 km/h 37 m
Τελική ταχύτητα 197 km/h
Μέση κατανάλωση 6,3 lt/100 km
Εκπομπές CO2 99 gr/km
Διαστάσεις 3.972 x 1.682 x 1.453 mm
Βάρος 1.110 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube