Υπάρχουν αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν συμβατικές τεχνολογίες, αλλά εντυπωσιάζουν με το πακετάρισμά τους. Και υπάρχει και το Golf GTE που βρίσκεται στον αντίποδα.
Μην κοιτάτε που αυτό που είχαμε εμείς «διαλαλούσε» την τεχνολογία που κρύβει με τα μεγάλα αυτοκόλλητα. Αφαιρέστε τα και θα έχετε ένα συνηθισμένο Golf με καθόλου συνηθισμένη τεχνολογία.
Εργαστήριο
Η βασική ιδέα έχει ως εξής: Θέλουμε ένα ηλεκτρικό όχημα με τη μορφή ενός επαναφορτιζόμενου (plug-in) υβριδικού, αλλά όχι με έναν οποιοδήποτε θερμικό κινητήρα, αλλά με έναν που να τιμά στο μέγιστο την ιδέα του downsizing. Θέλουμε αυτός ο συνδυασμός να παράγει πάνω από 200 PS, αλλά ταυτόχρονα να είναι σούπερ οικονομικός και να εκπέμπει όσο το δυνατό λιγότερο CO2. Κι όλα αυτά πακεταρισμένα σε ένα συνηθισμένο χάτσμπακ και με τον οδηγό να ασχολείται όσο το δυνατόν λιγότερο. Και εγένετο GTE. Με το λογότυπο να παραπέμπει και στη σπορ πλευρά της οδήγησης: Ένα «ηλεκτρικό» Golf GTΙ.
Στο κέντρο των λειτουργιών παραμένει ο θερμικός κινητήρας. Πρόκειται για το γνωστό 1.4 TSI με άμεσο ψεκασμό και υψηλή ενεργειακή απόδοση, ο οποίος αποδίδει 150 PS. Είναι τοποθετημένος λίγο πιο έκκεντρα (προς τα δεξιά) για να κάνει χώρο και για το ηλεκτρικό μοτέρ, το οποίο βρίσκεται ανάμεσα στο σφόνδυλο και στο κιβώτιο DSG των έξι σχέσεων.
Το GTE έχει μια συστοιχία μπαταριών ιόντων λιθίου, οι οποίες φορτίζονται είτε από τον κινητήρα είτε από μια κοινή πρίζα. Στη δεύτερη περίπτωση έχεις μια φόρτιση η οποία θεωρητικά σου αρκεί για να κινηθείς ηλεκτρικά για 50 χιλιόμετρα. Στην πράξη, δεν είδαμε παραπάνω από 35, σε συνθήκες πόλης και με τον κλιματισμό σε λειτουργία. Ακόμα κι έτσι αρκούν στους περισσότερους για τη διαδρομή σπίτι-δουλειά και πίσω, πράγμα που σημαίνει ότι μπορείς τις περισσότερες ημέρες της εβδομάδας να μην καις στάλα βενζίνη. Στη λειτουργία GTE έχεις όλη τη δύναμη των δύο κινητήρων διαθέσιμη. Που σημαίνει 204 ίπποι. Που σημαίνει ότι το GTE από πλευράς επιδόσεων είναι ισόπαλο σχεδόν με το Golf GTD, ενώ έχει ελάχιστα πιο αργές ρεπρίζ από το GTi. Με κατανάλωση που σπανίως υπερβαίνει τα 6,5 lt/100 km.
Απλοποίηση
Το ωραιότερο της υπόθεσης πάντως είναι πως ο οδηγός ελάχιστα ασχολείται με όλα αυτά. Άντε να επιλέξει την ηλεκτρική λειτουργία ή να πατήσει το κουμπί GTE όταν θέλει διαθέσιμη όλη τη δύναμη. Σε όλες τις άλλες περιπτώσεις μπορεί να το αφήσει στο Auto και να αφήσει τον ηλεκτρονικό εγκέφαλο να σπαζοκεφαλιάζει για την ανάκτηση της ενέργειας ή τη βέλτιστη λειτουργία του κιβωτίου. Ωστόσο αν μπεις λίγο στην λογική της κατασκευής, μπορείς να δεις εντυπωσιακά χαμηλή κατανάλωση και να έχει πάντα διαθέσιμα 6-12 χιλιόμετρα ηλεκτρικής αυτονομίας για να τα χρησιμοποιήσεις κατά το δοκούν. Στο εσωτερικό ελάχιστα διαφοροποιούνται. Σημαντικότερη αλλαγή είναι ο πίνακας οργάνων, απ’ όπου λείπει το στροφόμετρο το οποίο έχει αντικατασταθεί με ένα όργανο ένδειξης της χρησιμοποιούμενης ισχύος.
Στο δρόμο, το GTE είναι ένας πραγματικός χιλιομετροφάγος με εξαιρετική ποιότητα κύλισης. Σε προτρέπει σε άνετα ταξίδια. Αντίθετα μάλλον αντιπαθεί την υπερβολικά ενθουσιώδη οδήγηση. Δεν είναι όπως το GTi προφανώς. Έχει περισσότερα κιλά στον εμπρός άξονα που επηρεάζουν την ευελιξία του. Στρίβει με ασφάλεια αλλά είναι σαφώς πιο υποστροφικό, γέρνει περισσότερο και γενικά χρειάζεται πιο ρευστή οδήγηση.
Εκλαϊκευμένη επιστήμη
To GTE είναι ένα παράθυρο στο κοντινό μέλλον. Ένα αυτοκίνητο που μεταφέρει με απλό και ξεκάθαρο τρόπο τεχνολογίες που δεν είναι ακόμα δεδομένες. Ένα οικογενειακό που η μόνη παραχώρησή του είναι το μικρότερο πορτπαγκάζ (λόγω των μπαταριών). Εντάξει και η τιμή του. Προφανώς ακόμα δεν μπορεί να το αποκτήσει ο συνηθισμένος οικογενειάρχης, αλλά αυτό δεν σημαίνει πως παύει να είναι ένα όχημα με δυνητικά ελάχιστο κόστος χρήσης. Δείτε το ως τον πρωτοπόρο. Θα ακολουθήσουν περισσότερα.
Τι λέει το DRIVE
To GTE είναι επί της ουσίας απλουστευμένη επιστήμη. Ένα αυτοκίνητο που συνδυάζει πολλές τεχνολογικές καινοτομίες, αλλά μπορεί να χρησιμοποιηθεί από το χρήστη του όπως οποιοδήποτε άλλο. Κάποια μειονεκτήματα, όπως η σχετικά μικρή ηλεκτρική αυτονομία πιστεύουμε ότι θα βελτιωθούν στο μέλλον
Τιμή €37.950
Τεχνολογία θερμικός κινητήρας: 1.395 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, ACT και τούρμπο, 150 PS/5.000-6.000 rpm, 25,5 kgm/1.600-3.500 rpm, κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων. Ηλεκτρικός κινητήρας με μπαταρίες ιόντων λιθίου 8,7kWh, 105 PS/2.500. Συνδυαστική ισχύς 204 PS, συνδυαστική ροπή 35,7 kgm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 7,6”
0-160 km/h 17,6”
0-400 m 15,4” @ 152,5 km/h
0-1.000 m 27,9” @ 190 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 5,6”
50-80 km/h (kickdown) 2,3”
80-110 km/h (kickdown) 3,3”
110-140 km/h (kickdown) 4,5”
Φρένα 100-0 km/h 38,5 m
Τελική ταχύτητα 222 km/h
Μέση κατανάλωση 5,6 lt/100 km
Εκπομπές CO2 35 g/km
Διαστάσεις 4.270 x 1.799 1.457 mm
Βάρος 1.580 kg
Μετρήσεις DRIVE