Test drive: Volkswagen up! 1.0 TSI

Test drive: Volkswagen up! 1.0 TSI

Ο μικρός τούρμπο 1.0 TSI βρίσκει θέση και κάτω από το καπό του μικρού Volkswagen up! και όπως είναι λογικό του δίνει φτερά.

Για το μεγαλύτερο ποσοστό των αγοραστών ενός μίνι, οι επιδόσεις που πετυχαίνει είναι σχεδόν αδιάφορες. Για τους υπόλοιπους, ευτυχώς, υπάρχουν και εκδόσεις με κινητήρα τούρμπο και αρκετή δύναμη, όπως το νέο Volkswagen up! 1.0 TSI.

Το up! και τα αδελφά μοντέλα SEAT Mii και Skoda Citigo ήταν τα αυτοκίνητα στα οποία πρωτοεμφανίστηκε ο ατμοσφαιρικός 3κύλινδρος 1.000άρης του ομίλου Volkswagen. Όταν προέκυψε η υπερτροφοδοτούμενη εκδοχή του, ο 1.0 TSI, πολλοί ήταν αυτοί που οραματίστηκαν σπορ εκδόσεις των τριών μικρών με αυτό το μοτέρ κάτω από το κοντό καπό τους. Τελικά σπορ έκδοση πράγματι θα υπάρξει, θα λέγεται up! GTI, θα έχει 115 PS και θα λανσαριστεί το 2018. Μέχρι τότε όμως, η πιο αδύναμη εκδοχή του 1.0 TSI βρήκε το δρόμο προς τη συμβατική γκάμα του up!, με την ευκαιρία της ανανέωσης του μοντέλου το 2016.

Ως νούμερο, οι 90 ίπποι αυτού του TSI, δεν ακούγονται πολύ περισσότεροι από τους 75 της δυνατότερης ατμοσφαιρικής έκδοσης του up!. Όμως ο κινητήρας έχει εντελώς διαφορετικό χαρακτήρα, αφού η ροπή αντί για 9,7 kgm φτάνει τα 16,3 kgm, τα οποία αντί για τις 3.000 rpm εμφανίζεται από τις 1.500 rpm. Στην πράξη, η απόκριση του γκαζιού είναι ελάχιστα χειρότερη από του ατμοσφαιρικού, όμως η δύναμη είναι τόσο περισσότερη που ενώ με το ΜΡΙ υπάρχουν στιγμές που πατάς τέρμα γκάζι και απλώς κινείσαι σβέλτα, με το TSI πατάς το μισό και γρήγορα αφήνεις επειδή η ταχύτητα που μαζεύεις είναι υπερβολική για την πόλη. Το δυνατό μοτέρ είναι μεγαλύτερο πλεονέκτημα εκτός πόλης και κυρίως στον αυτοκινητόδρομο, όπου το up! αναπτύσσει και διατηρεί την ταχύτητά του αβίαστα.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: SEAT Ateca 1.0 TSI

Η σύγκριση επιδόσεων φανερώνει το χάσμα που χωρίζει τις δύο εκδόσεις. Για τα 80-110 km/h με το TSI χρειάζεται 5,2” και το ΜΡΙ 9,3”, ενώ για τα 110-140 km/h με 4η τα αντίστοιχα νούμερα είναι 9,8” και… 20,0”. Σε τέτοιες μετρήσεις, το δυνατό up! επικρατεί και απέναντι στον αντίστοιχης ισχύος ανταγωνισμό του. Το Renault Twingo 0.9 TCe 90 PS χρειάζεται αντίστοιχα 6,3” και 12,1”, ενώ το FIAT Panda 0.9 TwinAir 85 PS 6,1” και 11,7”. Το μόνο αυτοκίνητο της κατηγορίας που καταφέρνει να περάσει το up! είναι το Suzuki Ignis, αλλά αυτό συμβαίνει μόνο στις επιδόσεις από στάση. Εκμεταλλευόμενο το χαμηλό του βάρος (850 kg) και την καλύτερη εκκίνηση, το Ignis γράφει ένα εντυπωσιακό 9,9” για το 0-100 km/h, οπότε δεν αφήνει το 10,7” του up! να ξεχωρίσει. Αλλά στις δύο ρεπρίζ αναφοράς υστερεί κι αυτό, με 5,7” και 12,8”, αντίστοιχα.



Και αυτό το up! παραμένει το μίνι που γνωρίζουμε, με άνετη ανάρτηση και κορυφαία ποιότητα κύλισης για την κατηγορία. Η καμπίνα του είναι καλοφτιαγμένη και ευρύχωρη, τόσο για τους πίσω επιβάτες όσο και για τις αποσκευές, κοντράροντας κάποια σουπερμίνι σε αυτόν τον τομέα. Αν τώρα το πιέσεις στις στροφές, θα διαπιστώσεις ότι θα γείρει το ίδιο με τα άλλα up!, όμως η παραπανίσια δύναμη του κινητήρα θα κάνει πιο εύκολα τον εσωτερικό τροχό να σπινάρει στην έξοδο. Ουσιαστικά δηλαδή δεν σε ωθεί να το οδηγήσεις πιο ζωηρά από το ατμοσφαιρικό. Εκμεταλλεύεσαι τη δύναμή του και τελικά κινείσαι πολύ πιο γρήγορα, όμως για περισσότερο σπορ χαρακτήρα θα πρέπει να περιμένουμε την έκδοση GTI.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Škoda Octavia 1.0 TSI

Όποιος ψάχνει για ένα οικονομικό στην αγορά και τη χρήση μικρό για την πόλη, χωρίς να νοιάζεται για τις επιδόσεις, δεν έχει λόγο να μην επιλέξει ένα φτηνότερο up!. Άλλωστε η κατανάλωση του TSI δεν μπορεί να πέσει κάτω από τα 6,0 lt/100 km με την ευκολία των ατμοσφαιρικών εκδόσεων, και δεν έχει νόημα να πληρώσεις παραπάνω γι’ αυτό και στη συνέχεια να κάνεις αγώνα οικονομίας. Όμως, με τη διαφορά τιμής του από το αντίστοιχο ατμοσφαιρικό 1.0 75 PS να είναι μόνο €510, η αγορά του TSI σίγουρα αξίζει για όποιον σκοπεύει να το χρησιμοποιεί αρκετά και εκτός πόλης.


Τι λέει το DRIVE
Το ολοκληρωμένο πακέτο του up! αποκτά και κορυφαίες επιδόσεις, τις οποίες σίγουρα θα εκτιμήσει όποιος δεν περιορίζει τη χρήση του στην πόλη.
Τιμή Από €11.870 (3d)
Τεχνολογία 999 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 90 PS/5.000-5.500 rpm, 16,3 kgm/1.500-3.500 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,7”
0-160 km/h 35,4”
0-400 m 17,5” @ 128,4 km/h
0-1.000 m 32,4” @ 157,0 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 9,4”
50-80 km/h (3η) 4,2”
80-110 km/h (3η) 5,2”
80-110 km/h (4η) 7,5”
110-140 km/h (4η) 9,8”
110-140 km/h (5η) 16,6”
Φρένα 100-0 km/h 37,2 m
Τελική ταχύτητα 185 km/h
Μέση κατανάλωση 6,3 lt/100 km
Εκπομπές CO2 108 g/km
Διαστάσεις 3.600 x 1.641 x 1.504 mm
Χώρος αποσκευών 251 lt
Βάρος 980 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube