Test drive: Toyota Avensis 1.6 D-4D ΜΥ 2015

Test drive: Toyota Avensis 1.6 D-4D ΜΥ 2015

Το Avensis ανανεώθηκε και εκσυγχρονίστηκε στους τομείς που έπρεπε.

Το Avensis είναι ένα πολύ σημαντικό μοντέλο για την Toyota, γι’ αυτό και η ιαπωνική εταιρεία έδωσε τα «ρέστα» της για την τελευταία ανανέωσή του.

Είναι το ακριβότερο και εντονότερο facelift που έχει υποστεί μοντέλο της Toyota και αυτό το αντιλαμβάνεσαι από την πρώτη στιγμή. Σύμφωνα με την ιαπωνική φίρμα, οι αλλαγές που υπέστη το Avensis ακούμπησαν 1.000 σημεία. Στην εξωτερική εμφάνιση, το Avensis MY 2015 ενστερνίζεται τη δεύτερη γενιά της σχεδιαστικής γλώσσας Under Priority και Keen Look, αποκτώντας πιο δυναμική εμφάνιση που παραπέμπει και στα υπόλοιπα μοντέλα της ιαπωνικής εταιρείας. Κύρια σημεία των αλλαγών είναι η νέα μάσκα, οι ανασχεδιασμένοι προφυλακτήρες, οι προβολείς ομίχλης και τα νέα φώτα ημέρας τύπου LED, χαρίζοντας μία σαφώς πιο σύγχρονη και ακριβή εικόνα στην ευρωπαϊκή ναυαρχίδα της Toyota.

Φρεσκαρισμένη είναι και η εικόνα που συναντάς στην ευρύχωρη 5θέσια καμπίνα με το επίπεδο πίσω πάτωμα. Η σχεδίαση του ταμπλό είναι νέα και τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί καλύτερης ποιότητας. Τα πλαστικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι ένας συνδυασμός μαλακών και σκληρών επιλογών, με πολύ καλό μοντάρισμα. Τα νέα διακοσμητικά φιλέτα που διατρέχουν το ταμπλό και τα πάνελ των θυρών δίνουν ένα νεανικό τόνο, ενώ η μεγάλη οθόνη αφής των 8” του συστήματος πλοήγησης και πολυμέσων Touch & Go 2 εκσυγχρονίζει τη συνολική εμφάνιση.

Νέος είναι και ο πίνακας οργάνων με τον ιδιαίτερα πλούσιο υπολογιστή ταξιδιού. Επιπλέον, απεικονίζει λειτουργίες του συστήματος πολυμέσων, καθώς και τις λειτουργίες του συστήματος Toyota Safety Sense. Αυτό περιλαμβάνει το Pre-Collision System που μειώνει την ταχύτητα ή φρενάρει το αυτοκίνητο σε περίπτωση επικείμενου ατυχήματος και λειτουργεί με ταχύτητα από 10 έως 80 km/h. Ακόμα διαθέτει Lane Departure Alert που ενημερώνει τον οδηγό για αθέλητη αλλαγή λωρίδας, Automatic High Beam που ανάβει ή σβήνει τη μεγάλη σκάλα των φώτων και Road Sign Assist που αναγνωρίζει τις πινακίδες κυκλοφορίας, ενημερώνοντας τον οδηγό.

Με νέα σωθικά
Η σημαντική ανανέωση του Avensis δεν άφησε ανεπηρέαστη την γκάμα κινητήρων και την ανάρτηση. Όλοι οι κινητήρες έχουν φρεσκαριστεί ή έχουν έρθει νέοι να εμπλουτίσουν την γκάμα, όπως οι 1.6 και 2.0 πετρελαίου που είναι καταγωγής BMW. Εμείς δοκιμάζουμε την 1.6 D-4D που αποδίδει 112 ίππους και 27,5 kgm ροπή και συνδυάζεται με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο. Έχει ποιοτικά χαρακτηριστικά λειτουργίας, είναι ολιγαρκής σε καύσιμο (6,5 lt/100 km) και χαρίζει επιδόσεις που κυμαίνονται στο μέσο όρο της κατηγορίας. Τα όργανα μετρήσεων έδειξαν ότι για να πιάσει από στάση τα 100 km/h απαιτούνται 11,3”, με την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 180 km/h. Στο ίδιο μήκος κύματος βρίσκονται και οι ρεπρίζ, ενώ τα φρένα είναι δυνατά και ακινητοποιούν το Avensis των 1.510 kg από τα 110 km/h σε 45,6 m.

Στο δρόμο, η αναθεωρημένη ανάρτηση με τα γόνατα McPherson εμπρός και τα διπλά ψαλίδια πίσω είναι πλέον πιο σφιχτή και, σε συνδυασμό με το νέο ηλεκτρικό τιμόνι που προσφέρει καλύτερη αίσθηση, δημιουργούν ένα πιο συμμετοχικό σύνολο, χωρίς όμως να σημαίνει ότι το Avensis έχασε τον άνετο και αγχολυτικό χαρακτήρα του.

Το ανανεωμένο Avensis διατίθεται με τρία επίπεδα εξοπλισμού, Classic, Elegant και Elegant Plus, με το ενδεδειγμένο για το χαρακτήρα του μοντέλου να είναι το Elegant που δοκιμάζουμε και κοστίζει 25.030 σε συνδυασμό με το όφελος απόσυρσης. Διαθέτει εφτά αερόσακους (μαζί με αυτόν για τα γόνατα του οδηγού), ESP, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, Toyota Safety Sense, cruise control, Toyota Touch & Go 2, αισθητήρες βροχής και φώτων, προβολείς ομίχλης, επενδύσεις με ένθετα από Alcantara, ζάντες αλουμινίου 16” και όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες.

Τι λέει το DRIVE
Πέρα από την αισθητική ανανέωση και τον επικαιροποιημένο εξοπλισμό, το Avensis με τον 1.6 D-4D ολοκληρώθηκε. Σε συνδυασμό μάλιστα και με τις γνωστές αρετές after sales της φίρμας και την 6ετή εγγύηση, το αποτέλεσμα φαντάζει ιδανικό για οικογενειάρχες ή εταιρείες.
Τιμή από € 24.010 (από € 22.580 με όφελος απόσυρσης)
Τεχνολογία 1.598 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, common rail, τούρμπο, 112 PS/4.000 rpm, 27,5 kgm/1.750-2.250 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,3”
0-160 km/h 33,0”
0-400 m 17,8” @ 125,7 km/h
0-1.000 m 32,7” @ 159,3 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 9,8”
50-80 km/h (3η) 4,7”
80-110 km/h (3η) 5,9”
80-110 km/h (4η) 7,2”
110-140 km/h (4η) 9,6”
110-140 km/h (5η) 11,9”
110-140 km/h (6η) 14,6”
Φρένα 100-0 km/h 37,5 m
Τελική ταχύτητα 180 km/h
Μέση κατανάλωση 6,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2 109 g/km
Διαστάσεις 4.750 x 1.810 x 1.480 mm
Βάρος 1.510 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube