Test drive: Suzuki Swift 1.2 DualJet CVT

Test drive: Suzuki Swift 1.2 DualJet CVT

Εξελιγμένο από το μηδέν, το νέο σουπερμίνι της Suzuki μπαίνει με το δικό του τρόπο στη σύγχρονη εποχή της κατηγορίας.

Η Suzuki βρίσκεται σε μια πολύ φορμαρισμένη περίοδο, διαθέτοντας φρέσκα μοντέλα με πετυχημένη εκτέλεση και μεγάλη αποδοχή.

Καθότι λοιπόν το Swift αποτελεί το πιο σημαντικό μοντέλο της, ήταν επιβεβλημένο να ευθυγραμμιστεί κι αυτό με τη σύγχρονη εποχή της εταιρείας. Τον οδηγό σε αυτή την ευθυγράμμιση αποτέλεσε η νέα, ελαφριά και, σύμφωνα με τη Suzuki, πολύ στιβαρή πλατφόρμα HEARTECT που ζυγίζει μόλις 87 kg. Έίναι δηλαδή 26% ελαφρύτερη από την προηγούμενη, κι αυτό από μόνο του αποτελεί μια πολύ καλή αρχή για κάθε μικρό αυτοκίνητο.

Προσαρμοσμένο στο σήμερα
Παραμένοντας άμεσα αναγνωρίσιμο ως Swift, το νέο μοντέλο είναι πιο μοντέρνο και τολμηρό. Στο εμπρός μέρος την ταυτότητα δηλώνουν η χαρακτηριστική μάσκα και τα μεγάλα φανάρια, ενώ στο πίσω οι δυνατοί ώμοι τονίζουν τη διάσταση του πλάτους. Στο προφίλ ξεχωρίζει το σβήσιμο της οροφής στις πίσω κολόνες, καθώς και οι κρυφές χειρολαβές για τις πίσω πόρτες που υπάρχουν πλέον σε κάθε Swift. Η 3θυρη έκδοση αποτελεί παρελθόν.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Δοκιμάζουμε το Suzuki Ignis 1.2 DualJet AllGrip

Από πλευράς διαστάσεων, το συνολικό μήκος μειώθηκε κατά 1 cm από του προηγούμενου μοντέλου, φτάνοντας τα 3,84 m. Το πλάτος όμως αυξήθηκε κατά τέσσερις πόντους στα 1.735 mm, ενώ το ύψος μειώθηκε κατά 1,5 cm στα 1.495 mm. Η πιο ουσιαστική μεταβολή αφορά στο μεταξόνιο που αυξήθηκε κατά δυο πόντους και συνοδεύτηκε από άλλους τρεις πιο φαρδιά μετατρόχια.

Αυτό ήταν κάτι βασικό προκειμένου το φίλτρο ωριμότητας μέσα από το οποίο ήθελε η Suzuki να περάσει το νέο μοντέλο να μη σβήσει το οδηγικό ενδιαφέρον με το οποίο πλέον έχει ταυτιστεί το Swift. Και δεν το έσβησε. Το τιμόνι μπορεί να μην τροφοδοτεί τα χέρια σου με την πληροφόρηση που το έκανε το προηγούμενο μοντέλο, όμως το εμπρός σύστημα ξέρει να μετατρέπει με ζωντάνια την παραμικρή κίνηση των χεριών σου σε αλλαγή κατεύθυνσης.



Παράλληλα, το χαμηλό βάρος που μετρήσαμε στα 890 kg, επέτρεψε στους μηχανικούς να δώσουν ικανή διαδρομή στα εμπρός γόνατα Μακφέρσον και τον πίσω ημιάκαμπτο άξονα. Γι’ αυτό και παρότι ρυθμισμένο με σφιχτή διάθεση, το Swift δεν κουράζει στις ανωμαλίες και μόνο στα μεγάλα κοψίματα της ασφάλτου αντιδρά κάπως ξερά. Οι πιο μικρές ανωμαλίες όμως απορροφώνται πολύ σωστά ανεξάρτητα από τη συχνότητά τους, ακόμα κι εάν τις πετύχεις ενώ στρίβεις.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Δοκιμάζουμε το Suzuki Baleno 1.0 BoosterJet

Στη γρήγορη οδήγηση πάλι, αμέσως καταλαβαίνεις πως το Swift δεν ταλαιπωρείται από αδράνεια και τοποθετείται εκεί που του λες χωρίς να αισθάνεσαι ότι γέρνει πολύ. Η συμπεριφορά του πλαισίου είναι σχεδόν πάντα ουδέτερη και μόνο απέναντι σε άτσαλους επιθετικούς χειρισμούς θα πάρεις υποστροφική απάντηση. Εάν του το ζητήσεις πιο ευγενικά, το Swift θα σε ανταμείψει με ένα ενδιαφέρον γλίστρημα με τα τέσσερα, το οποίο ελέγχεις πανεύκολα ακόμα και με τον έλεγχο της ευστάθειας εκτός λειτουργίας.

Ευκολία που σε κερδίζει
Αν και ο μεγάλος σταρ του νέου Swift είναι ο 3κύλινδρος BosterJet των 112 ίππων, ο ατμοσφαιρικός 4κύλινδρος 1.200άρης DualJet του αυτοκινήτου της δοκιμής, ξέρει να σε κερδίζει. Ονομάζεται Κ12C και τον γνωρίζουμε όχι μόνο από το Ignis αλλά και από το προηγούμενο Swift (ως K12B). Είναι εξελιγμένος για οικονομία και χαμηλούς ρύπους, αποδίδοντας 90 ίππους στις 6.000 rpm και 12,2 kgm στις 4.400.

Έχει εντυπωσιακά ραφιναρισμένη λειτουργία και την όποια έλλειψη ροπής στις χαμηλές στροφές καλύπτει επιτυχώς το κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης του «δικού μας» αυτοκινήτου. Αλλάζει γρήγορα και χωρίς ενοχλητικό πατινάρισμα το βήμα της μετάδοσης ανάλογα με το πόσο πατάς το γκάζι, σε βαθμό που η λειτουργία Sport δεν κάνει μεγάλη διαφορά. Πέραν βέβαια του ότι επιτρέπει στο στροφόμετρο να αγγίζει τις 6.200 rpm αντί για τις 6.000 της επιλογής D. Χρήσιμη είναι και η επιλογή L που εξασφαλίζει φρενάρισμα με τον κινητήρα στην κατηφόρα, ενώ σε κάθε περίπτωση το ρεζουμέ είναι ένα πακέτο με απολαυστική ευκολία οδήγησης και κερασάκι τον κύκλο στροφής διαμέτρου 9,6 m. Κανένα παράπονο δεν υπάρχει ούτε από τα φρένα, που κάνουν 100-0 km/h σε 39,3 m κι έχουν αποδεκτή αντοχή στο συνεχόμενο φρενάρισμα παρά τα πίσω ταμπούρα της έκδοσης GL+. Δίσκους πίσω έχουν μόνο τα GLX.

Πέρα από ευκολία, το CVT σημαίνει ακόμα πολύ χαμηλές στροφές για τον κινητήρα στις καθημερινές συνθήκες, άρα και χαμηλή κατανάλωση. Μετρήσαμε τη μέση τιμή στα 6,0 lt/100 km, τα οποία σε καθημερινή χρήση σταθεροποιούνται στα 5,6, έτσι ώστε το μικρό ρεζερβουάρ των 37 lt να μη σε ενοχλεί ιδιαίτερα.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Δοκιμάζουμε το Suzuki Vitara 1.6 DDiS 4WD TCSS

Με την αρωγή του χαμηλού βάρους, το Swift έγραψε 0-100 km/h σε 10,4”, δηλαδή ταχύτερα από ένα Honda Jazz 1.3 CVT ή ένα Ford Fiesta 1.0 EcoBoost PowerShift που είναι ισχυρότερα. Από εκεί και ύστερα ομολογουμένως χάνει έδαφος, τόσο από στάση όσο κι εάν κινήσει, με 80-110 και 110-140 km/h σε 5,5 και 10,6” αντίστοιχα. Όποιος πάντως αρέσκεται σε ήρεμες καθημερινές μετακινήσεις θα πίνει νερό στο όνομα του CVT, ακόμα και στον ανοιχτό δρόμο όπου το μακρύ βήμα κάνει το μοτέρ να μην ακούγεται. Παρότι η ηχομόνωση σίγουρα δεν είναι στα υπέρ του Swift τελικά ταξιδεύεις ξεκούραστα. Αν και θα θέλαμε πιο δυνατή επαναφορά του τιμονιού στην ευθεία για περισσότερη ευθυβολία και λιγότερο θόρυβο κύλισης όταν το οδόστρωμα είναι τραχύ.

Μεγαλύτερο από ποτέ
Το φίλτρο της ωριμότητας έχει πολύ θετική επίδραση και στην καμπίνα του νέου Swift. Σε σχέση με του προηγούμενου δείχνει πολύ πιο ακριβή παρότι εξακολουθεί να έχει πλαστικά οικονομικής επιλογής.

Το φινίρισμα καίτοι όχι κορυφαίο είναι ασύγκριτα βελτιωμένο, η συναρμογή καλή ενώ όλα τα χειριστήρια έχουν πολύ ποιοτική λειτουργία και εργονομική τοποθέτηση. Η θέση οδήγησης θα βολέψει τους περισσότερους, αν και οι πιο απαιτητικοί καλό θα ήταν να προτιμήσουν την έκδοση GLX που έχει και τηλεσκοπική ρυθμιζόμενη κολόνα τιμονιού. Το σύστημα infotainment από την πλευρά του έχει αφενός εξαιρετική συνεργασία με τα smartphone, αφετέρου μεγάλες επιφάνειες αφής για εύκολο χειρισμό.



Η πιο χειροπιαστή βελτίωση αφορά στην ευρυχωρία, με το πίσω κάθισμα να προσφέρει περισσότερο χώρο τόσο για τα γόνατα όσο και για τα πόδια αλλά και ευκολότερη πρόσβαση. Πλέον δύο ενήλικοι κανονικού αναστήματος χωρούν χωρίς πρόβλημα ενώ ο μεγαλύτερος κερδισμένος είναι το πορτμπαγκάζ που έφτασε τα 265 lt. Με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων δημιουργείται ένας χώρος που χωρά 947 lt και ναι μεν έχει σκαλοπάτι, αλλά φορτώνεται με ικανοποιητική ευκολία. Φαίνεται ότι η πρακτικότητα ήταν ένας τομέας που οι σχεδιαστές του νέου Swift έδωσαν συνολικά μεγάλη σημασία, αφού υπάρχουν μπόλικες θήκες για μικροπράγματα και ποτήρια-μπουκάλια και το μόνο που λείπει είναι οι χειρολαβές οροφής.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Ανακοινώθηκαν οι τιμές και οι εκδόσεις του νέου Suzuki Swift

Το Swift 1.2 CVT ξεκινά από τα €14.080, είναι δηλαδή €1.400 ακριβότερο από το αντίστοιχο χειροκίνητο με το 5άρι κιβώτιο. Η επιβάρυνση δεν είναι μικρή όμως το κιβώτιο ταιριάζει τόσο πολύ στον κινητήρα που αξίζει να το σκεφτείς. Μεταξύ των εκδόσεων GL+ και GLX η πρώτη είναι σαφώς πιο συμφέρουσα, προσφέροντας έξι αερόσακους, ESP, 16άρες ζάντες αλουμινίου, προβολείς ομίχλης και cruise control.

Η GLX έχει ακόμα στοιχεία όπως φώτα LED, ενεργό cruise control, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, πλοήγηση, πίνακα οργάνων με έγχρωμη οθόνη 4,2”, όμως στα €16.080 είναι μόνο €800 φτηνότερη από την αυτόματη έκδοση (6άρι κιβώτιο με μετατροπέα ροπής) με τον 3κύλινδρο 1.000άρη τούρμπο BoosterJet κινητήρα των 112 ίππων. Σε κάθε περίπτωση πάντως, αξίζει να αναφέρουμε ότι τα Swift που θα τροφοδοτήσουν την Ευρώπη, είναι made in Japan.

Τι λέει το DRIVE
Το φίλτρο της ωριμότητας άγγιξε με επιτυχία τη νέα γενιά του Swift, δίνοντάς του μεγαλύτερη καμπίνα και περισσότερη άνεση χωρίς να αλλοιώσει πολύ το ενδιαφέρον του οδηγικό προφίλ. Ο 1.200άρης κινητήρας και το κιβώτιο CVT είναι πρότυπο συνεργασίας και ραφιναρίσματος.
Τιμή Από € 14.080
Τεχνολογία Βενζίνη, 1.242 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, ψεκασμός πολλαπλών σημείων, 90 PS/6.000 rpm, 12,2 kgm/4.400 rpm, κίνηση στους εμπρός τροχούς, κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ*
0-100 km/h 10,4”
0-150 km/h 31,3”
0-400 m 17,5” @ 127 km/h
0-1.000 m 32,8” @ 152,3 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 8,9”
30-50 km/h 1,7”
50-80 km/h 3,4”
80-110 km/h 5,5”
110-140 km/h 10,6”
Φρένα 100-0 km/h 39,3 m
Τελική ταχύτητα 175 km/h
Μέση κατανάλωση 6,0 lt/100 km
Εκπομπές CO2103 g/km
Διαστάσεις 3.840 x 1.735 x 1.495 mm
Χώρος αποσκευών 265 lt
Βάρος 890 kg
*Μετρήσεις DRIVE, με το κιβώτιο στη Sport λειτουργία
 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube