Test drive: Subaru XV 1.6 Lineartronic CVT

Test drive: Subaru XV 1.6 Lineartronic CVT

Το μέλλον της Subaru είναι στην αναδυόμενη κατηγορία των crossover. Το XV είναι προσιτό, ευχάριστο, ευέλικτο και πατά χώμα. Το βάλαμε στα δύσκολα και τα πήγε καλύτερα από το αναμενόμενο.

Το καλό με τα μοντέλα της Subaru είναι ότι μπορείς γρήγορα να προσπεράσεις την εξωτερική εμφάνισή τους και να προχωρήσεις πιο βαθιά, στην ουσία. Με εξαίρεση ίσως μόνο το BRZ, η υπόλοιπη γκάμα δεν σκοπεύει, ούτε πρόκειται να διακριθεί στα καλλιστεία.

Πιο συγκεκριμένα, το XV δανείζεται αρκετά σχεδιαστικά στοιχεία από το σαφώς μεγαλύτερο Outback, θέλοντας να αποκτήσει ένα περισσότερο premium αέρα. Ταυτόχρονα, η εικόνα διαμορφώνεται προς το πιο ωμό τετρακίνητο, σε ένα μεγάλο ποσοστό από το απλό πίσω μέρος, από τη μεγάλη απόσταση από το έδαφος, στα 22 εκατοστά, και από το ιδιαίτερο ντιζάιν στις ζάντες.

Οι παραδοσιακοί πελάτες της Subaru θα βρουν γνώριμη την καμπίνα του XV. Είναι ουδέτερο σχεδιαστικά, χωρίς φανφάρες και υπερβολές, με απλά, κατανοητά και εύχρηστα χειριστήρια.

Το τιμόνι είναι περισσότερο φορτωμένο με πλήκτρα από το υπόλοιπο ταμπλό, αλλά χωρίς να σε δυσκολεύει σε κάτι. Η οθόνη πληροφοριών στη μέση του ταμπλό φιλοξενεί όλες τις πληροφορίες που θέλεις να μάθεις, από τον υπολογιστή ταξιδιού μέχρι τον τρόπο λειτουργίας της τετρακίνησης και τη διάρκεια επέμβασης του συστήματος ελέγχου της πρόσφυσης.

Το τιμόνι και ο λεβιές του κιβωτίου ταχυτήτων έχουν καλή αίσθηση, όμως κατά τα άλλα, ο διάκοσμος κυριαρχείται από σκληρά πλαστικά που δεν δίνουν πλούσια αίσθηση.

Η θέση οδήγησης είναι σωστή, ακόμα και για εύσωμους οδηγούς.

Για τους πίσω, οι χώροι είναι μεγαλύτεροι από ένα αντίστοιχο μεσαίο οικογενειακό μοντέλο και ανάμεσα στους πιο ευρύχωρους της κατηγορίας των crossover.

Boxer Powered
Ο επίπεδος 1.6 lt της σειράς FB περνά για πρώτη φορά από τα χέρια μας. Κύριο χαρακτηριστικό της νέας γενιάς κινητήρων της Subaru είναι η αλλαγή στις βασικές διαστάσεις των κυλίνδρων. Επιλέγεται μεγαλύτερη διαδρομή και μικρότερη διάμετρος, έτσι ώστε να αυξηθεί ο συντελεστής απόδοσης και η ροπή στις χαμηλές στροφές.

Θα περίμενε κανείς ότι από αυτή την αλλαγή, καθώς και από τη χρήση διπλού μεταβλητού χρονισμού AVCS, θα αυξάνονταν οι εσωτερικές διαστάσεις. Όμως με διαφορετική σχεδίαση των καπακιών, το συνολικό πλάτος μένει σταθερό. Επιπλέον, η Subaru δηλώνει πως έχει μειώσει το συνολικό βάρος και τις εσωτερικές τριβές.

Με το ατμοσφαιρικό 1.6 ξέρεις από την αρχή ότι δεν πρόκειται να έχεις τις επιδόσεις με το μέρος σου. Τα 1.400 kg δεν είναι καθόλου λίγα για 114 ίππους και το αποτέλεσμα φαίνεται στο χρονόμετρο. Τα 100 km/h έρχονται σε 12,4” από στάση, ενώ από εκεί και πέρα ο μπόξερ λαχανιάζει ακόμα περισσότερο, βγαίνοντας από τα 400 m σε 18,8” με μόλις 122,7 km/h.

Στις ενδιάμεσες επιταχύνσεις τα πράγματα είναι κάπως καλύτερα, κυρίως χάρη το αυτόματο κιβώτιο συνεχούς μεταβαλλόμενης κλιμάκωσης. Οι χρόνοι που πετυχαίνει δεν είναι κορυφαίοι, όμως στην πράξη θα κάνει εύκολα ένα προσπέρασμα και θα βγει σβέλτα από μια φουρκέτα.

Σε πλήρη επιτάχυνση οι στροφές ανεβαίνουν στην περιοχή της μέγιστης ισχύος, κάτι που ενισχύει το θόρυβο του κινητήρα, αλλά ταυτόχρονα δίνει νεύρο στο XV.

Φυσικά, ένας τέτοιος συνδυασμός κινητήρα-κιβωτίου δεν δουλεύει προς όφελος της κατανάλωσης. Ενώ σε σταθερή ταχύτητα ταξιδεύει με χαμηλές στροφές, όταν ζητάς έστω και μέτρια επιτάχυνση τότε ανεβαίνουν αισθητά.

Η αύξηση στην απαίτηση για βενζίνη είναι αναπόφευκτη, με αποτέλεσμα η μέση τιμή τις ημέρες της δοκιμής να σταθεροποιηθεί στα 9,8 lt/100 km, πολύ περισσότερο απ’ ό,τι περιμένεις θεωρητικά από έναν ατμοσφαιρικό 1.600άρη. Σε ανοιχτό δρόμο και σταθερό φορτίο είναι πολύ πιο οικονομικό, κοντά στα 8,1 lt/100 km.

Και για «ζωντανούς» οδηγούς
Άλλο ένα ζήτημα που προκύπτει από τον τρόπο λειτουργίας του κιβωτίου CVT έχει να κάνει με τις στροφές του κινητήρα στις εισόδους των στροφών. Με το σήκωμα του γκαζιού, οι στροφές πέφτουν απότομα, στην ουσία καταργώντας την επιβράδυνση από τον κινητήρα. Όπως να βγάζεις νεκρά στην είσοδο της στροφής.

Επίσης, πατώντας γκάζι την επόμενη στιγμή, πρέπει να περιμένεις να ανέβουν ξανά οι στροφές για να περάσει στο δρόμο η διόρθωση. Η όλη διαδικασία σου κόβει την όρεξη για σπορ οδήγηση και είναι κρίμα διότι, κατά τα άλλα, το XV έχει πολύ ευχάριστη οδική συμπεριφορά.

Από την τελευταία γενιά Forester κληρονομεί μόνο τη μεγάλη απόσταση από το έδαφος και στο δρόμο θυμίζει περισσότερο ένα πιο ψηλό Impreza. Προφανώς έχει πολύ πιο μαλακή ρύθμιση στην ανάρτηση, όμως με το χαμηλό κέντρο βάρους του, η κλίση στις στροφές είναι περιορισμένη.

Στο XV βρίσκεις κάτι που έχει χαθεί από τα περισσότερα τετρακίνητα νέας γενιάς. Τη μηχανική αίσθηση. Αυτό που σε κάνει να νοιώθεις πως είσαι σε επαφή με το δρόμο. Στη διαδικασία της βελτίωσης της άνεσης και της ποιότητας κύλισης, συνήθως, ο οδηγός αποκόπτεται από το περιβάλλον.

Όμως, όχι εδώ. Αν και το ηλεκτρικό τιμόνι δεν είναι το καλύτερο της αγοράς, ξέρεις ανά πάσα στιγμή τι κάνουν οι εμπρός τροχοί, μπορείς να το ζυγίσεις στα φρένα και να το γλιστρήσεις γλυκά πριν «ενοχληθεί» το ESP.

Βγαίνοντας από την άσφαλτο, το XV ξεδιπλώνει ένα διαφορετικό χαρακτήρα, που κατά τη γνώμη μου έλειπε από την κατηγορία των crossover. Λειτουργεί άψογα στο χωματόδρομο, έχει αρκετή απόσταση από το έδαφος, καταπίνει τη δύσκολη φυτευτή πέτρα και κάνει παιχνιδάκι τα νεροφαγώματα.

Στις χαμηλές ταχύτητες, το κιβώτιο CVT κάνει καλά τη δουλειά του, συνήθως βολεύει στο L, για βέλτιστη επιβράδυνση στις κατηφόρες. Τα δυο μυστικά του είναι το αφράτο προφίλ των ελαστικών και η προοδευτικότητα της ανάρτησης.

Σίγουρα είναι περισσότερο κουραστικό από το μεγαλύτερο Forester, όμως είναι αισθητά πιο ευέλικτο και πιο ευχάριστο για τον οδηγό. Όταν βρεθεί με κρεμασμένους τους διαγώνιους τροχούς, ο πολύδισκος συμπλέκτης κλειδώνει και το σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης φρενάρει προοδευτικά τους τροχούς με το λιγότερο φορτίο.

Οικονομικά εφικτό;
Ομολογώ ότι το XV σε κάποιους τομείς με εξέπληξε ευχάριστα. Κατά τη γνώμη μου, το κιβώτιο CVT δεν απευθύνεται σε όσους θέλουν να εξαντλήσουν τις δυνατότητές του εκτός δρόμου. Δεδομένης της τοποθέτησης του αυτοκινήτου, μου άρεσε η λειτουργία της ανάρτησης και η ευχάριστη οδική συμπεριφορά.

Σαφώς με τον κινητήρα ντίζελ θα έχει πολύ καλύτερες επιδόσεις και σημαντικά χαμηλότερη κατανάλωση, όμως θεωρώ την αρχική του τιμή απαγορευτική. Ακόμα και το βασικό 1.6 είναι υψηλότερα από τον ανταγωνισμό, στα €24.500, χωρίς να πείθει για την καθολική υπεροχή του.

Τι λέει το DRIVE
Tο XV είναι ένα πολύ ιδιαίτερο αυτοκίνητο, με ενδιαφέρον για τον οδηγό και αρκετά καλό εκτός δρόμου. Του χρειάζεται όμως ένα πιο δυνατό μοτέρ Και μια καλύτερη τιμή για να μην μπαίνει στα χωράφια της επόμενης κατηγορίας.
Τιμή από 27.100 (1.6-S Trend CVT)
Τεχνολογία 1.600 cc, Ε4, 16v, 2x2 EEK, διπλός μεταβλητός χρονισμός βαλβίδων, 114 PS @ 5.600 rpm, 15,3 kgm @ @ 4.000 rpm, αυτόματο κιβώτιο διαρκώς μεταβαλλόμενης μετάδοσης.
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-40 km/h 3,7”
0-60 km/h 6,0”
0-80 km/h 8,7”
0-100 km/h 12,4”
0-120 km/h 17,9”
0-140 km/h 26,6”
0-400 m 18,8”
0-1.000 m 34,3”
50-80 km/h (kickdown) 3,9”
80-110 km/h (kickdown) 6,3”
110-140 km/h (kickdown) 11,8”
100-0 km/h σε 40,8 m
Τελική ταχύτητα 179 km/h
Μέση κατανάλωση 9,8 lt/100 km
Εκπομπές CO2 146 gr/km
Διαστάσεις 4.450 x 1.780 x 1.615 mm
Βάρος 1.410 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube