Το λέει και το όνομά του: δράση και σπορ. Με άλλα λόγια, δεν πρόκειται εδώ για ένα συμβατικό pick-up φτιαγμένο για επαγγελματική χρήση, αλλά περισσότερο για ένα όχημα ελεύθερου χρόνου.
Αυτό φαίνεται από το μέγιστο φορτίο των 380 μόνο κιλών και από τις διαστάσεις της καρότσας, που μπορεί μεν να έχει ανταγωνιστικό πλάτος και κορυφαίο για την κατηγορία ύψος, όμως υστερεί σε μήκος κατά περίπου 30 cm. Οπότε, για τη μεταφορά πολλών αντικειμένων –όπως π.χ. ποδηλάτων ή ιστιοσανίδων– πρέπει να έχεις την πόρτα της καρότσας ανοιχτή.
Αφού λοιπόν η επαγγελματική χρήση πέφτει εδώ σε δεύτερη μοίρα, ας δούμε το Actyon Sports ως επιβατικό.
Ο δίλιτρος κινητήρας ντίζελ μπορεί να μην είναι πλέον «τεχνολογίας Mercedes», όπως στα παλιά SsangYong, όμως είναι πολύ μοντέρνος και σωστά εξελιγμένος. Έχει άμεση απόκριση στο γκάζι, τραβάει από πολύ χαμηλές στροφές και λειτουργεί ιδιαίτερα πολιτισμένα. Μέσα στην καμπίνα δεν ακούς θόρυβο ούτε νιώθεις δυσάρεστους κραδασμούς. Το μόνο μειονέκτημα είναι ότι η απόδοση πέφτει αισθητά μετά τις 3.800-4.000 rpm.
Δεν χρειάζεται όμως να ανεβάζεις ψηλά τις στροφές, αφού η ροπή του κινητήρα στις μεσαίες, σε συνδυασμό με τις όχι πολύ μακριές σχέσεις, δίνει γρήγορες ρεπρίζ εν κινήσει. Τα 2,7” για τα 30-50 km/h με 3η είναι κορυφαία επίδοση για pick-up και τα 6,3” για το εικονικό προσπέρασμα 80-110 km/h με 4η είναι επίσης ένας πολύ καλός χρόνος, καλύτερος από τα 6,7” του VW Amarok 2.0 TDI ή και τα 6,4” του Nissan Navara NP300 160PS.
Οι επιταχύνσεις από στάση δεν έχουν τόση σημασία σε ένα φορτηγό, όμως τα 12,3” που χρειάζεται το Actyon Sports για το 0-100 km/h δεν υπολείπονται σημαντικά από τα 12,0” του Amarok. To Navara (11,6”) και το Mitsubishi L200 181PS (11,2”) είναι ταχύτερα, όμως το SsangYong αφήνει σαφώς πίσω πολλά άλλα pick-up που κυκλοφορούν στους δρόμους, όπως π.χ. το παλιότερο Toyota Hilux 2.5 D-4D (14,1”).
Στην οδήγηση, ο κινητήρας συνεργάζεται άψογα με το κιβώτιο ταχυτήτων, το οποίο έχει έναν αρκετά εύχρηστο και ακριβή λεβιέ. Η κατανάλωση όμως είναι τσιμπημένη: η μέση τιμή της για ολόκληρη τη δοκιμή ήταν 10,7 lt/100km – κάπου 1,5 lt/100km υψηλότερη από των άλλων διπλοκάμπινων pick-up.
H 4πορτη καμπίνα έχει τους χώρους για να φιλοξενήσει με άνεση 4 ενήλικα άτομα. Η ορατότητα είναι καλή, αλλά η θέση οδήγησης θα ήταν καλύτερη αν το τιμόνι ρυθμιζόταν και σε απόσταση. Περιθώριο για βελτίωση έχει επίσης η εργονομία των διακοπτών, η οθόνη πληροφοριών του ταμπλό και η γενική ποιότητα κατασκευής, όχι όμως σε βαθμό που να δημιουργούν αρνητική εντύπωση.
Γενικά, το Actyon Sports οδηγείται εύκολα, έχοντας ελαφρύ τιμόνι και όχι μεγάλο κύκλο στροφής. Και ταξιδεύει ευχάριστα χωρίς να θορυβεί και να κοπανάει. Παρά την ονομασία του όμως, δεν είναι βέβαια φτιαγμένο για σπορ οδήγηση. Στις στροφές το τιμόνι είναι αργό σε απόκριση και δεν έχει αίσθηση, η κλίση του αμαξώματος είναι αισθητή από την ψηλή θέση οδήγησης και η έλλειψη στρεπτικής ακαμψίας του πλαισίου σου κόβει τη φόρα. Κι αν δεν στην κόψει, θα το κάνει το πολύ παρεμβατικό ESP. Τα φρένα πάντως λειτουργούν καλά όταν τα συνηθίσεις, διότι αρχικά πατάς και νομίζεις ότι δεν θα σταματήσεις.
Αν θέλεις το Actyon Sports να νιώσει στο στοιχείο του, θα πρέπει να το πας στο χώμα. Και όσο πιο κακοτράχαλος ο δρόμος, τόσο καλύτερα. Αντίθετα από τα περισσότερα pick-up, το SsangYong δεν έχει «φορτηγήσια» φύλλα σούστας στον πίσω άξονα, αλλά ελικοειδή ελατήρια. Και η διαφορά είναι τεράστια. Η ανάρτηση ισιώνει τις ανωμαλίες του δρόμου με τρόπο εντυπωσιακό. Δεν χρειάζεται καν να κόβεις, περνάς όπως έρχεσαι και μπορείς να απενεργοποιήσεις το ESP για να ευχαριστηθείς οδήγηση. Έχεις και τις κοντές σχέσεις για τα δύσκολα, που μπορείς να τις επιλέξεις (όπως και την τετρακίνηση) με έναν περιστροφικό διακόπτη στο ταμπλό.
Το μόνο που θα φρενάρει κάπως τις φιλοδοξίες σου είναι η σχετικά περιορισμένη απόσταση από το έδαφος των 188 mm, που έχει αντίκτυπο και στη γωνία ράμπας. Κοινώς, δεν είναι δύσκολο να βρει η κοιλιά κάτω, και πρέπει να προσέχεις λίγο περισσότερο.
Και φτάνουμε στην «ταμπακέρα»: οι τιμές για το τετρακίνητο Actyon Sports ξεκινούν από τα €23.860 (με απόσυρση, από στοκ εκτελωνισμένων αυτοκινήτων). Είναι δηλαδή από 4.000 έως και 7.000 ευρώ φθηνότερο από τα άλλα γνωστά διπλοκάμπινα pick-up. Και η διαφορά αυτή δεν οφείλεται σε φτωχότερο εξοπλισμό, αφού το Actyon Sports, στη βασική του έκδοση DLX, είναι και καλά εξοπλισμένο από την άποψη της άνεσης. Μόνο σε εξοπλισμό ασφάλειας υστερεί, έχοντας δύο μόνο αερόσακους.
Αυτή είναι όμως η μόνη ουσιαστική έκπτωση που έχει γίνει, σε ένα αυτοκίνητο που αποδεικνύεται τελικά πολύ πιο ανταγωνιστικό απ’ ό,τι ίσως θα περίμενε κανείς.
Τι λέει το DRIVE
Ξεπερνά σαφώς τις προσδοκίες που έχει κανείς κρίνοντας από τη χαμηλή τιμή του και από τα παλιότερα μοντέλα της εταιρείας.
Τιμή από €23.860
Τεχνολογία 1.998 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός common-rail, τούρμπο VGT, 155 PS/3.400-4.000 rpm, 36,7 kgm/1.500-2.800 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, κίνηση πίσω ή κατ’ επιλογή στους 4 τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 12,3”
0-400 m 18,4” @ 120,7 km/h
0-1.000 m 34,0” @ 150,1 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 10,9”
50-80 km/h (3η) 4,1”
80-110 km/h (4η) 6,3”
110-140 km/h (5η) 11,6”
110-140 km/h (6η) 12,1”
Φρένα 100-0 km/h 44,9 m
Τελική ταχύτητα 163 km/h
Μέση κατανάλωση 10,7 lt/100 km
Εκπομπές CO2 199 g/km
Διαστάσεις 4.990 x 1.910 x 1.780/1.790 mm
Μεταξόνιο 3.060 mm
Διαστάσεις καρότσας 1.275 x 1.600 x 525 mm
Βάρος 1.980 kg
Μετρήσεις DRIVΕ