Test drive: Škoda Yeti Outdoor 1.2 TSI 110 PS

Test drive: Škoda Yeti Outdoor 1.2 TSI 110 PS

Το Škoda Yeti είναι μια από αυτές τις σπανιότατες περιπτώσεις αυτοκινήτων που παραμένουν επί μακρόν σύγχρονα με τις εξελίξεις.

Κατά κανόνα ο χρόνος δεν έχει καθόλου φιλική διάθεση απέναντι στα αυτοκίνητα.

Το Yeti όμως φαίνεται να εξαιρείται από αυτόν τον κανόνα, ερχόμενο χωρίς ουσιαστικές αλλαγές από το 2009. Μια μικρή ανανέωση το 2013 χώρισε την γκάμα στις απλές και τις Outdoor εκδόσεις, με τις τελευταίες να διακρίνονται από τα μαύρα πλαστικά προστατευτικά του αμαξώματος και τις ποδιές στους προφυλακτήρες.

Ωστόσο, προσφάτως ο 1.600άρης κινητήρας TDI αντικαταστάθηκε από ένα δίλιτρο κι αυτό άλλαξε τις ισορροπίες στην γκάμα. Έτσι για τη χώρα μας, η νέα εισαγωγική εταιρεία της Škoda αποφάσισε να ρίξει όλο το βάρος σε μια και μόνη έκδοση, η οποία έχει Outdoor εμφάνιση και τον 1.200άρη TSI των 110 ίππων. Ο αλουμινένιος 4κύλινδρος βενζινοκινητήρας δίνει κίνηση στους εμπρός τροχούς, έχει στάμπα Euro 6 κι εκπέμπει 128 g CO2/km.

Οι νόμοι του Νεύτωνα
Για ένα αμάξωμα 1.310 kg η ισχύς ακούγεται οριακή, όμως ύστερα από τις 1.700 rpm έχεις ροπή (17,8 kgm στις 1.400-4.000 rpm ανακοινώνει η Škoda) για να επιταχύνεις με επάρκεια. Το μοτέρ λειτουργεί ραφιναρισμένα έως τον κόφτη, μα το αγαπημένο του φάσμα είναι το μεσαίο. Με το αυτοκίνητο φορτωμένο πάντως θα αναζητήσεις περισσότερο γκάζι, ενώ στα ανηφορικά ξεκινήματα ενίοτε ο κινητήρας κομπιάζει εάν δεν βρεις τη σωστή ισορροπία μεταξύ γκαζιού και συμπλέκτη.

Τα 0-100 km/h σε 11” είναι αποδεκτή τιμή, όπως και τα 5,7”/7,8” και 10,4” για τα 80-110 km/h με 3η/4η και 5η στο 6άρι κιβώτιο με τον ακριβή και θετικό σε κούμπωμα λεβιέ. Οι επιδόσεις σχεδόν ταυτίζονται με αυτές του Nissan Qashqai 1.2 DIG-T (διαβάστε τη δοκιμή του εδώ), ενώ συγκριτικά με το παλιότερο Yeti 1.2 TSI των 105 ίππων το 110άρι είναι και πιο γρήγορο και πιο οικονομικό.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το Škoda Fabia 1.4 TDI 90 PS

Η μέση κατανάλωση μετρήθηκε στα 7,2 lt/100 km και μπορεί να κατέβει σε χαμηλά 6άρια εάν το προσπαθήσεις πολύ. Εάν από την άλλη παρασυρθείς, ξεπερνάει τα εννέα.

Καθότι βασισμένο στο Golf V, το Yeti έχει ανάρτηση με γόνατα Μακφέρσον εμπρός και διάταξη τεσσάρων συνδέσμων πίσω. Δεν σε εμπνέει να το οδηγήσεις γρήγορα, όμως μπορεί να ακολουθήσει με άνεση σβέλτο ρυθμό, ταξιδεύει σταθερά και απορροφά σωστά τις ανωμαλίες ακόμα και σε βατό χωματόδρομο. Καθότι προσθιοκίνητο βέβαια το συγκεκριμένο Yeti δεν είναι για τα δύσκολα, όμως τα 18 cm απόστασης από το έδαφος είναι ένα χρήσιμο εφόδιο.

Σου λύνει τα χέρια
Σπάνια ένα αυτοκίνητο χωρίς τη σφραγίδα του πολυμορφικού έχει τόσο πρακτική καμπίνα όσο το Yeti. Με μήκος μόλις 4,22 m κοντράρει άνετα ανταγωνιστές που ξεπερνούν τα 4,3 m, έχοντας τεράστιο χώρο για τέσσερις κι επαρκείς θήκες για μικροπράγματα. Ένας τρίτος θα χωρέσει επίσης, αλλά το μέτριο πλάτος προϋποθέτει θυσίες. Το κερασάκι πάντως είναι τα τρία ανεξάρτητα πίσω καθίσματα που σύρονται, αναδιπλώνονται και αφαιρούνται εντελώς, έτσι ώστε να αλλάζουν άρδην τη διαμόρφωση του χώρου.



Ανάλογα με τη θέση τους, η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ κυμαίνεται από τα 405 lt (πίσω καθίσματα στην πιο πίσω θέση τους) και μπορεί να φτάσει τα 1.760 lt εάν τα αφήσεις στο σπίτι.

Το φινίρισμα και η συναρμογή είναι σε καλό επίπεδο, ενώ το πάνω μέρος του ταμπλό καλύπτεται μεν από μαλακό πλαστικό, αλλά τα υπόλοιπα είναι σκληρά, σαφώς υποδεέστερα. Η εργονομία είναι απλή και θα εκτιμήσεις πολύ τα τεράστια τζάμια που χαρίζουν φωτεινό περιβάλλον κι άριστη ορατότητα. Το μόνο που δείχνει την ηλικία του Yeti είναι η θέση οδήγησης, η οποία χαρακτηρίζεται από το κεκλιμένο τιμόνι και την όρθια στάση στην οποία βάζει το κορμί. Δεν είναι ότι κουράζει, απλώς αρχικά ξενίζει.

Ο εξοπλισμός ασφάλειας πάντως είναι πληρέστατος, ενώ εκείνος της άνεσης απλώς ικανοποιητικός στη βασική έκδοση Ambition και σαφώς καλύτερος στην ακριβότερη κατά 1.000 ευρώ Style. Η πρώτη ξεκινάει από τα 19.900 ευρώ, τοποθετώντας το Yeti 1.2 TSI ακριβώς απέναντι στο best seller Nissan Qashqai και αισθητά ψηλότερα από το αντίστοιχο Suzuki SX4 S-Cross. Έχει δηλαδή δύσκολο έργο να φέρει σε πέρας, όμως δεν φοβάται καμία σύγκριση.

Τι λέει το DRIVE
Παρά την ηλικία του το Yeti παραμένει ένα εντυπωσιακά ταλαντούχο crossover. Δεν είναι φτηνό, έχει όμως χαμηλά πάγια χάρη στον 1.2 TSI που καλύπτει όλες τις λογικές απαιτήσεις χωρίς να καίει πολύ.
Τιμή από € 19.900
Τεχνολογία 1.197 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 110 PS/4.600-5.600 rpm, 17,8 kgm/1.400-4.000 rpm, κίνηση εμπρός, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,0”
0-150 km/h 29,4”
0-400 m 17,7” @ 127,4 km/h
0-1.000 m 33,0” @ 155,4 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 9,3”
50-80 km/h (3η) 5,0”
80-110 km/h (3η) 5,7”
80-110 km/h (4η) 7,8”
80-110 km/h (5η) 9,8”
80-110 km/h (6η) 14,6”
110-140 km/h (4η) 9,8”
110-140 km/h (5η) 14,1”
110-140 km/h (6η) 23,0”
Φρένα 100-0 km/h 40,8 m
Τελική ταχύτητα 179 km/h
Μέση κατανάλωση 7,2 lt/100 km
Εκπομπές CO2128 g/km
Διαστάσεις 4.222 x 1.793 x 1.691 mm
Βάρος 1.310 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube