Τα σύγχρονα αυτόματα κιβώτια έχουν πια γκρεμίσει τα στερεότυπα περί αυξημένης κατανάλωσης και υποδεέστερων επιδόσεων σε σχέση µε τα χειροκίνητα. Πρωτοστάτης σε αυτό το «κίνημα» υπήρξε το ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη του DSG του γκρουπ Volkswagen.
Στην γκάμα του πολύ ολοκληρωμένου και ανταγωνιστικού μικρομεσαίου Rapid της Škoda, υπάρχουν δύο επιλογές µε την 7τάχυτη εκδοχή του DSG. Η πρώτη είναι η 1.4 TSI των 122 ίππων και η δεύτερη η 1.6 TDI των 90 ίππων που δοκιμάζουμε εδώ.
Η συνεργασία κινητήρα-κιβωτίου είναι καλή, µε τις αλλαγές να είναι ταχύτατες και να γίνονται τη στιγμή που πρέπει. Αυτό σημαίνει ότι έχεις πολύ χαμηλές στροφές και χαμηλή κατανάλωση στην καθημερινότητα, αλλά και άμεση ανταπόκριση όταν θέλεις να επιταχύνεις.
Οι επιδόσεις δεν έχουν αξιόλογη διαφορά από εκείνες της έκδοσης µε το χειροκίνητο 5άρι και πολύ μακρύ κιβώτιο. Με 11,7” για τα 0-100 km/h και 6,4” για τα 80-110 km/h, τα δύο αυτοκίνητα πάνε μαζί πρακτικά μαζί μέχρι τα 0-150 km/h. Μόνο που στην περίπτωση του DSG εσύ απλώς πατάς το γκάζι. Στο ξεκίνημα πάντως είναι λίγο απότομο και οι αλλαγές του δεν είναι τόσο απόλυτα βελούδινες όσο σε άλλα μοντέλα που το «φοράνε». Αντικειμενικά όμως παραμένει εξαιρετικό.
Μετρήσαμε τη μέση κατανάλωση στα 5,9 lt/100 km, τιμή που πρακτικά ταυτίζεται με εκείνη της χειροκίνητης έκδοσης. Ανάξια λόγου είναι και η διαφορά στα ετήσια τέλη κυκλοφορίας, που για το DSG είναι 106,2 ευρώ.
Την –συχνά ανεκτίμητη- άνεση που προσφέρει το DSG, η Skoda την κοστολογεί στα 1.700 ευρώ. Το αντίτιμο δεν είναι υπερβολικό γι’ αυτό το κιβώτιο, σε συνδυασμό δε µε τις προσφορές, το βασικό Rapid 1.6 TDI DSG ξεκινά από τα 16.190 ευρώ (µε απόσυρση) και είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρον.
Τι λέει το Drive
Το DSG στο ντίζελ Rapid Spaceback προσθέτει σημαντικά στην ευκολία οδήγησης, χωρίς κόστος σε επιδόσεις ή κατανάλωση. Η τιμή του δεν είναι έξω από το πλαίσιο της λογικής.
Τιμή από € 16.190 (µε απόσυρση και προσφορά)
Τεχνολογία 1.598 cc, i4, 4v, 2 ΕΕΚ, τούρμπο, common rail, άμεσος ψεκασμός, 90 PS/4.200 rpm, 23,4 kgm/1.750-2.500 rpm, ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,7”
0-1.000 m 33,4”
80-110 km/h (µε kickdown) 6,4”
100-0 km/h 37,4 m
Τελική Ταχύτητα 182 km/h
Κατανάλωση 5,9 lt/100 km
Εκπομπές CO2 118 g/km
Μετρήσεις Drive