Το ημερολόγιο έδειχνε 2013 όταν η σημερινή γενιά του Octavia πήρε τη σκυτάλη από το εξαιρετικά πετυχημένο Octavia 5.
Και παρότι προσφάτως παρουσιάστηκε το ανανεωμένο μοντέλο, η ελληνική αντιπροσωπεία μας παραχώρησε για δοκιμή την έκδοση Scout του τρέχοντος. Έχει το 2λιτρο TDI κινητήρα των 150 ίππων, δηλαδή τη χρυσή τομή στη ντίζελ γκάμα που ξεκινάει με τον 1.6 TDI των 110 ίππων και ολοκληρώνεται με τον 190άρη 2.0 TDI που δεν εισάγεται στη χώρα μας.
Για το Octavia, Scout σημαίνει το μήκους 4,69 m στέισον αμάξωμα της τετρακίνητης έκδοσης Combi, με μαύρα πλαστικά προστατευτικά που το κολακεύουν πολύ και τονίζουν την αυξημένη κατά 33 mm απόσταση από το έδαφος. Δηλαδή 17,1 cm συνολικά, αρκετά για light εκτός δρόμου διαδρομές με εγγυημένη την ακεραιότητα της κοιλιάς του αυτοκινήτου.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Επίσημο: Νέο Škoda Octavia Scout 2017
Οι τροχοί είναι 17άρηδες και η διάσταση 225/50 για τα λάστιχα αποδεικνύεται σοφή: Σημαίνει αφενός αρκετό προφίλ αφετέρου άριστη συνεργασία με τα εμπρός γόνατα μακφέρσον και τους πίσω πολλαπλούς συνδέσμους. Η ρύθμιση της ανάρτησης είναι σφιχτή, μα χάρη στο στιβαρό πλαίσιο απορροφά όσο χρειάζεται ό,τι χρειάζεται και χωρίς να κουράζει διατηρεί τον πλήρη έλεγχο του αμαξώματος σε κάθε έδαφος.
Ο ηλεκτροϋδραυλικός συμπλέκτης Haldex 5ης γενιάς λειτουργεί γρήγορα, και συνεργαζόμενος με τα ηλεκτρονικά συστήματα που υποστηρίζουν την ευστάθεια και την πρόσφυση, δίνει σεβαστή ικανότητα σε λάσπη, άμμο και χιόνι. Το όριο θα έρθει σχεδόν πάντα από τα λάστιχα.
Στην άσφαλτο η πρόσφυση είναι άφθονη, με τη μουσούδα να ανοίγει λίγο την τροχιά της όταν το παρακάνεις. Πρακτικά πάντως το Scout απλώς ακολουθεί με συνέπεια αυτό που δείχνει το ακριβές τιμόνι του, ενώ την ικανότητά του στο ταξίδι υπογράφει η πολιτισμένη και άνετη κύλιση.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Οδηγούμε το νέο Škoda Kodiaq
Ο 2λιτρος TDI με τα 34,7 kgm μεταξύ 1.750 και 3.000 rpm ακούγεται σπανίως και πάντα κόσμια. Αποκρίνεται με ζωντάνια στο πάτημα του γκαζιού, μόνο που στο ξεκίνημα σβήνει εύκολα, όπως και στις πολύ χαμηλές στροφές (έως 1.200 rpm) εν κινήσει. Οπότε καλό είναι να καθυστερείς το ανέβασμα στη δεύτερη από τις έξι σχέσεις του κιβωτίου με τη μακριά κλιμάκωση και το λεβιέ που κουμπώνει θετικά.
Μετά τις 1.700 rpm και μέχρι τις 4.200 rpm πάντως το τράβηγμα είναι απροσδόκητο. Το -συγκριτικά μικρότερο- βάρος των 1.460 kg εξηγεί εν μέρη την υπεροχή του Scout απέναντι στα αντίστοιχα Volkswagen Tiguan και SEAT Ateca, όχι πάντως και τα 7,8” (μέτρηση DRIVE) για τα 0-100 km/h που συντρίβουν τα εργοστασιακά 9,1. Αξιόλογες είναι και οι ρεπρίζ, που με 80-110 km/h με 4η σε 5,0” για παράδειγμα, ανοίγουν το δρόμο σε ασφαλή προσπεράσματα. Και το κάνουν χωρίς ιδιαίτερη δίψα για καύσιμο, αφού τα 7,7 lt/100 km είναι ένα απόλυτα λογικό νούμερο.
Ακόμα πιο εντυπωσιακά είναι τα φρένα, που πέτυχαν κατ’ επανάληψη 35,4 m για τα 100-0 km/h και εμπνέουν εμπιστοσύνη από το πρώτο πάτημα.
Το δυνατότερο χαρτί του Octavia Scout ωστόσο, είναι ότι συνδυάζει τα παραπάνω με μια πολύ ποιοτική και καλοεξοπλισμένη καμπίνα, φτιαγμένη για να καλύπτει κάθε μεταφορική απαίτηση. Το αποδεικνύει προσφέροντας άφθονο χώρο για τουλάχιστον τέσσερις επιβάτες και 590 lt πορτμπαγκάζ (με κανονική ρεζέρβα, 610 lt με κιτ επισκευής ελαστικού).
Ρίχνοντας τα καθίσματα (γίνεται και μέσα από το πορτμπαγκάζ) δημιουργείται χώρος 1.720 lt, μόνο που τουλάχιστον στην περίπτωση που υπάρχει κανονική ρεζέρβα, δεν είναι επίπεδος. Αυτό είναι το μόνο πρακτικό φάουλ που υπάρχει, αφού κατά τα άλλα έχεις στη διάθεσή σου μπόλικους αποθηκευτικούς χώρους, τεράστια 5η πόρτα και άνετη θέση οδήγησης με σωστή εργονομία και ορατότητα.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Test drive: Škoda Octavia RS 2.0 TDI
Στα 32.900 ευρώ πάντως το τίμημα δεν είναι ευκαταφρόνητο και φέρνει το Scout αντιμέτωπο με τετρακίνητα SUV, παραπλήσιας ή και χαμηλότερης τιμής.
Κι εάν αυτό αρχικά δημιουργεί μπερδέματα, η ουσία είναι ότι αυτό το Octavia απευθύνεται αλλού: Σε όσους δηλαδή δε θέλουν τον έξτρα όγκο και βάρος ενός SUV, αλλά ένα ζηλευτά πλήρες οικογενειακό με τη δυνατότητα να ανταπεξέρχεται σε όλες τις οδικές συνθήκες.
Τι λέει το DRIVE
Χωράει τα πάντα και πάει σχεδόν παντού χωρίς τον έξτρα όγκο ή το βάρος ενός SUV. Γι’ αυτό και είναι κάτι σαν -ακριβός- ελβετικός σουγιάς για τα δεδομένα των οικογενειακών αυτοκινήτων.
Τιμή € 32.900
Τεχνολογία Ντίζελ, 1.968 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, common rail, 150 PS/3.500-4.000 rpm, 34,7 kgm/1.750-3.000 rpm, κίνηση στους τέσσερις τροχούς με συμπλέκτη Haldex 5ης γενιάς, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 7,8”
0-160 km/h 23,5”
0-400 m 15,7” @ 138,4 km/h
0-1.000 m 29,4” @ 171,8 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 6,9”
50-80 km/h (3η) 3,2”
80-110 km/h (3η) 4,3”
80-110 km/h (4η) 5,0”
80-110 km/h (5η) 6,8”
80-110 km/h (6η) 9,0”
110-140 km/h (4η) 6,7”
110-140 km/h (5η) 8,0”
110-140 km/h (6η) 10,6”
Φρένα 100-0 km/h 35,4 m
Τελική ταχύτητα 207 km/h
Μέση κατανάλωση 7,7 lt/100 km
Εκπομπές CO2 125 g/km
Διαστάσεις 4.685 x 1.814 x 1.531 mm
Χώρος αποσκευών 590 lt
Βάρος 1.460 kg
Μετρήσεις DRIVE