Η τελευταία γενιά του Seat Toledo έχει συμπληρώσει τον πρώτο της κύκλο στην ελληνική αγορά. Σε μια περίοδο ισχνών πωλήσεων, το ισπανικό σεντάν ήταν μια πρόταση που έλειπε από την ελληνική αγορά.
Δεν ήταν ούτε η συντηρητική εξωτερική του εμφάνιση, ούτε οι περιορισμένες δυνατότητες προσωποποίησης που τράβηξαν τον κόσμο στις αντιπροσωπείες. Δίχως άλλο, ήταν το προσιτό του κόστος και καλή σχέση αξίας τιμής που ανέβασαν το ενδιαφέρον γύρω από το όνομά του. Αν και πλασάρεται σε μικρομεσαία οικογενειακά, έχει περισσότερες συγγένειες με το μικρότερο Ibiza, παρά με το Leon. Χωρίς να μπλέξουμε σε περισσότερες τεχνικές λεπτομέρειες και κωδικούς πλαισίων, η πλατφόρμα του είναι μια επιμηκυμένη έκδοση του Ibiza, γεγονός που ερμηνεύει εν μέρει το σχετικά μικρό εσωτερικό πλάτος. Από εκεί και πέρα, οι εσωτερικές διαστάσεις την καμπίνας είναι εξαιρετικά φιλόξενες, με πάρα πολύ διαθέσιμο χώρο για τα γόνατα των πίσω, αλλά και ένα τεράστιο χώρο αποσκευών, 550 λίτρων.
Δεν ήταν ούτε η συντηρητική εξωτερική του εμφάνιση, ούτε οι περιορισμένες δυνατότητες προσωποποίησης που τράβηξαν τον κόσμο στις αντιπροσωπείες. Δίχως άλλο, ήταν το προσιτό του κόστος και καλή σχέση αξίας τιμής που ανέβασαν το ενδιαφέρον γύρω από το όνομά του. Αν και πλασάρεται σε μικρομεσαία οικογενειακά, έχει περισσότερες συγγένειες με το μικρότερο Ibiza, παρά με το Leon. Χωρίς να μπλέξουμε σε περισσότερες τεχνικές λεπτομέρειες και κωδικούς πλαισίων, η πλατφόρμα του είναι μια επιμηκυμένη έκδοση του Ibiza, γεγονός που ερμηνεύει εν μέρει το σχετικά μικρό εσωτερικό πλάτος. Από εκεί και πέρα, οι εσωτερικές διαστάσεις την καμπίνας είναι εξαιρετικά φιλόξενες, με πάρα πολύ διαθέσιμο χώρο για τα γόνατα των πίσω, αλλά και ένα τεράστιο χώρο αποσκευών, 550 λίτρων.
Κρατώντας μικρό καλάθι
Ο 1.4 TDI συγκαταλέγεται ανάμεσα στους πιο σύγχρονους κινητήρες του VW Group. Είναι 3κύλινδρος και κατασκευασμένος εξολοκλήρου από κράμα αλουμινίου ώστε να έχει χαμηλό βάρος. Χρησιμοποιεί σύγχρονες τεχνολογίες, όπως το turbo μεταβλητής γεωμετρίας, τον άμεσο ψεκασμό μέσω common rail και την έξυπνη διαχείριση των κυκλωμάτων λίπανσης και ψύξης, ώστε να ελαχιστοποιούνται οι απώλειες ισχύος. Έχει αθόρυβη και ομαλή λειτουργία, παρά την εγγενή αζυγοσταθμία των τριών κυλίνδρων. Με μέγιστη ισχύ 90 ίππους και μέγιστη ροπή 23,4 kgm, καταφέρνει να έχει αξιοπρεπείς επιδόσεις ακόμα και με τα 1.200 kg του Toledo. Από στάση, τα 100 km/h έρχονται σε 11,8”, ενώ καλύπτει απόσταση 400 m σε 18,2”. Θέλει προσοχή όμως είναι ικανό στο προσπέρασμα, αφού χρειάζεται 6,6” για το 80-110 km/h.
Πέρα από τους απόλυτους αριθμούς, η γεμάτη ροπή του ντίζελ καλύπτει αρκετά από τα κενά. Όσο ζεις μαζί του, μαθαίνεις να εκμεταλλεύεσαι περισσότερο αυτό το εύρος ζωντανής απόδοσης και τελικά κινείσαι πολύ πιο γρήγορα από ότι περιγράφει η ονομαστική ισχύς των 90 ίππων. Στο ταξίδι και γενικά στον ανοιχτό δρόμο, παρά τη μακριά 5η σχέση, μπορεί να ταξιδεύει με υψηλές μέσες ωριαίες ταχύτητες, άνω των 140 km/h. Βέβαια, με αυτό το ρυθμό, αυξάνει δυσανάλογα ο θόρυβος από τον κινητήρα και η κατανάλωση καυσίμου. Εξαιρετική ήταν η απόδοση του στο φρενάρισμα, με απόσταση ακινητοποίησης 36,1 μέτρα από τα 100 km/h. Στη σβέλτη οδήγηση, το τιμόνι δίνει αρκετά καλή πληροφόρηση, ειδικά για τα δεδομένα της συγκεκριμένης κατηγορίας τιμής. Η άνεση περνώντας πάνω από λακκούβες δεν είναι άσχημη, όμως σίγουρα δεν είναι και η καλύτερη δυνατή, γεγονός το οποίο έχουν σίγουρα επηρεάσει αρνητικά οι ζάντες 16 ιντσών του μοντέλου δοκιμής.
Ο εξοπλισμός άνεσης της έκδοσης Style που δοκιμάσαμε ήταν μεν επαρκής, χωρίς ωστόσο να περιλαμβάνει κάποια εντυπωσιακή νέα τεχνολογία. Για την ακρίβεια, το πακέτο περιλαμβάνει όλο το ηλεκτρικό πακέτο, cruise control, ηχοσύστημα με είσοδο USB, ζάντες αλουμινίου και δερμάτινες επενδύσεις στο τιμόνι και το λεβιέ ταχυτήτων. Την τρέχουσα χρονική περίοδο, το Toledo διατίθεται με ειδική έκπτωση από τη Seat, ενώ επίσης συνοδεύεται και από 4 χρόνια εργοστασιακής εγγύησης.
Πέρα από τους απόλυτους αριθμούς, η γεμάτη ροπή του ντίζελ καλύπτει αρκετά από τα κενά. Όσο ζεις μαζί του, μαθαίνεις να εκμεταλλεύεσαι περισσότερο αυτό το εύρος ζωντανής απόδοσης και τελικά κινείσαι πολύ πιο γρήγορα από ότι περιγράφει η ονομαστική ισχύς των 90 ίππων. Στο ταξίδι και γενικά στον ανοιχτό δρόμο, παρά τη μακριά 5η σχέση, μπορεί να ταξιδεύει με υψηλές μέσες ωριαίες ταχύτητες, άνω των 140 km/h. Βέβαια, με αυτό το ρυθμό, αυξάνει δυσανάλογα ο θόρυβος από τον κινητήρα και η κατανάλωση καυσίμου. Εξαιρετική ήταν η απόδοση του στο φρενάρισμα, με απόσταση ακινητοποίησης 36,1 μέτρα από τα 100 km/h. Στη σβέλτη οδήγηση, το τιμόνι δίνει αρκετά καλή πληροφόρηση, ειδικά για τα δεδομένα της συγκεκριμένης κατηγορίας τιμής. Η άνεση περνώντας πάνω από λακκούβες δεν είναι άσχημη, όμως σίγουρα δεν είναι και η καλύτερη δυνατή, γεγονός το οποίο έχουν σίγουρα επηρεάσει αρνητικά οι ζάντες 16 ιντσών του μοντέλου δοκιμής.
Ο εξοπλισμός άνεσης της έκδοσης Style που δοκιμάσαμε ήταν μεν επαρκής, χωρίς ωστόσο να περιλαμβάνει κάποια εντυπωσιακή νέα τεχνολογία. Για την ακρίβεια, το πακέτο περιλαμβάνει όλο το ηλεκτρικό πακέτο, cruise control, ηχοσύστημα με είσοδο USB, ζάντες αλουμινίου και δερμάτινες επενδύσεις στο τιμόνι και το λεβιέ ταχυτήτων. Την τρέχουσα χρονική περίοδο, το Toledo διατίθεται με ειδική έκπτωση από τη Seat, ενώ επίσης συνοδεύεται και από 4 χρόνια εργοστασιακής εγγύησης.
Τι λέει το DRIVE
Το διαβατήριό του είναι η ευρύχωρη καμπίνα και γενικά οι διαθέσιμοι χώροι. Το Toledo 1.4 TDI θα καλύψει άνετα τις ανάγκες μιας οικογένειας, με χαμηλή αρχική τιμή και χαμηλό κόστος χρήσης.
Τιμή από €16.499 (με έκπτωση και όφελος απόσυρσης)
Τεχνολογία 1.422 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, turbo μεταβλητής γεωμετρίας, common rail, 90 PS/3.500 rpm, 23,4 kgm/1.750-2.500 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,8”
0-400 m 18,2” @ 121,8 km/h
0-1.000 m 33,7” @ 152,7 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 11,0”
50-80 km/h (3η) 4,3”
80-110 km/h (3η) 6,6”
80-110 km/h (4η) 7,1”
110-140 km/h (4η) 10,4”
110-140 km/h (5η) 13,2”
Φρένα 100-0 km/h 36,1 m
Τελική ταχύτητα 185 km/h
Μέση κατανάλωση 5,3 lt/100 km
Εκπομπές CO2 99 g/km
Διαστάσεις 4.482 x 1.706 x 1.461 mm
Βάρος 1.200 kg
Μετρήσεις Drive