
Το Leon δεν είναι απλώς άλλο ένα μοντέλο. Είναι το έμβλημα της SEAT, η εικόνα της μάρκας προς τα έξω. Το αυτοκίνητο που εκφράζει τις αξίες της καλύτερα από το καθένα: Συναίσθημα και λογική σε απόλυτη ισορροπία. Για το λόγο αυτό, έτσι κι αλλιώς δεν επρόκειτο να προχωρήσουν σε ριζικό ανασχεδιασμό.
«Όλα έχουν αλλάξει, χωρίς να έχει αλλάξει τίποτα». Με αυτά τα λόγια μας συστήνει το ανανεωμένο Leon o επικεφαλής του τμήματος σχεδιασμού της SEAT, Alejandro Mesonero-Romanos. Πράγματι, πρέπει να είναι κάποιος πολύ παρατηρητικός για να εντοπίσει τα σημεία που το νέο Leon διαφοροποιείται. Οι προφυλακτήρες είναι διαφορετικοί, ελαφρώς. Με μια ακμή να κάνει τη σχεδίαση πιο αιχμηρή και να τους δίνει περισσότερο πλάτος και όγκο. Προκειμένου το αυτοκίνητο να αποκτήσει εκτόπισμα, η γρίλια της μάσκας έχει μεγαλώσει κατά τέσσερις πόντους και μοιάζει κατά κάποιο τρόπο τρισδιάστατη. Νέα LED στοιχεία για τους προβολείς ομίχλης και τα φώτα ημέρας τονίζουν το υψηλό τεχνολογικό προφίλ του αυτοκινήτου.




Στο δρόμο το αυτοκίνητο δεν έχει αλλάξει. Χτισμένο πάνω στην ελαφριά και άκαμπτη πλατφόρμα MQB, παραμένει ένα αυτοκίνητο που συνδυάζει ιδανικά την άνεση με την ενδιαφέρουσα οδική συμπεριφορά όταν ο ρυθμός ανέβει. Στις ανωμαλίες, η απόσβεση είναι εξαιρετική, χωρίς αναταράξεις ή θόρυβο να ταλαιπωρούν τους επιβάτες. Μόνο σε πολύ κακό δρόμο θα νιώσεις κάπως ξερή την αντίδραση του πίσω ημιάκαμπτου άξονα. Και πάλι, τίποτα περισσότερο από ένα τρέμουλο στο πίσω μέρος. Χωρίς το πλαίσιο να ταλαντώνεται ή να αναπηδά, ακόμη κι αν βρεις την λακκούβα στη μέση μιας στροφής με την ανάρτηση πιεσμένη.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το SEAT Ateca 1.6 TDI
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το SEAT Ateca 1.6 TDI
Η κύλιση είναι αθόρυβη. Το ταξίδι με 130-135 km/h είναι ήσυχο. Από εκεί και πάνω εκτός από τον αεροδυναμικό θόρυβο, ακούγεται αρκετά και ο κινητήρας. Και τότε ψάχνεις, μάταια, μια σχέση ακόμη. Η έλλειψη 6ης ταχύτητας στο χειροκίνητο σασμάν είναι η μόνη ουσιαστική αδυναμία του αυτοκινήτου.

Παρότι θεωρητικά η αύξηση ισχύος είναι μικρή, η διαφορά στη διάθεση με την οποία ανεβάζει στροφές ύστερα από τις 4.200 rpm είναι αισθητή. Και το αντίκρισμα στις επιδόσεις σημαντικό. Με το ίδιο ακριβώς βάρος (1.260 kg), το Leon των 115 ίππων κάνει 0-100 km/h σε 9,7” και 0-160 km/h σε 28,9”. Δηλαδή ρίχνει στο «110» ένα και δύο δευτερόλεπτα, αντίστοιχα. Το νέο Golf με τον ίδιο κινητήρα είναι ανάμεσα στα δύο SEAT, με 10,4” και 30,5” στις συγκεκριμένες μετρήσεις.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε τα νέα SEAT Leon CUPRA 300 & CUPRA 300 4Drive
Ίδια εικόνα έχουμε στις ρεπρίζ, αν και με μικρότερη διαφορά. Το προβάδισμα της ισχυρότερης έκδοσης στα 80-110 km/h με 3η και στα 110-140 km/h με 4η είναι ένα δέκατο σε σχέση με αυτήν που αντικαθιστά. Και τρία δέκατα από το Golf.
Ίδια εικόνα έχουμε στις ρεπρίζ, αν και με μικρότερη διαφορά. Το προβάδισμα της ισχυρότερης έκδοσης στα 80-110 km/h με 3η και στα 110-140 km/h με 4η είναι ένα δέκατο σε σχέση με αυτήν που αντικαθιστά. Και τρία δέκατα από το Golf.

Όσο έπρεπε
Συνοψίζοντας λοιπόν, πού καταλήγουμε; Έχουμε να κάνουμε με ένα άτολμο facelift ή με ένα αυτοκίνητο τόσο πετυχημένο που απλώς δεν το αγγίζεις; Μάλλον το δεύτερο, κατά τη δική μας γνώμη. Το Leon είναι βελτιωμένο στα σημεία. Και δεν φαίνεται να χρειαζόταν τίποτα παραπάνω, τόσο σε σχέση με όσα ήδη προσέφερε όσο και συγκριτικά με τον ανταγωνισμό, λαμβάνοντας υπόψη και την πολύ καλή τιμή του.
Ανανεωμένο SEAT Leon: Δείτε αναλυτικά όλες τις εκδόσεις και την τιμή τους, εδώ.
Ανανεωμένο SEAT Leon: Δείτε αναλυτικά όλες τις εκδόσεις και την τιμή τους, εδώ.
Τι λέει το DRIVE
Μπορεί οι αλλαγές να μην είναι τόσο μεγάλες που να αλλάζουν τους συσχετισμούς στην κατηγορία. Αλλά έτσι κι αλλιώς για εμάς ήταν και είναι κορυφαία επιλογή.
Τιμή Από €16.150 (έκδοση δοκιμής Style €17.150)
Τεχνολογία 1.598 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, μπλοκ από χυτοσίδηρο, κεφαλή από κράμα αλουμινίου, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, 115 PS/3.250-4.000 rpm, 25,5 kgm/1.500-3.250 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,7”
0-160 km/h 28,9”
0-400 m 17,1” @ 131,3 km/h
0-1.000 m 31,5” @ 163,3 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 8,1”
50-80 km/h (3η) 4,0”
80-110 km/h (3η) 4,8”
80-110 km/h (4η) 6,7”
110-140 km/h (5η) 12,0”
Φρένα 100-0 km/h 36,7 m
Τελική ταχύτητα 197 km/h
Μέση κατανάλωση 6,2 lt/100 km
Εκπομπές CO2 105 g/km
Διαστάσεις 4.282 x 1.816 x 1.459 mm
Βάρος 1.260 kg
Μετρήσεις DRIVE