Με το ρόλο τους στην αγορά να έχει ολοένα και αυξανόμενα ειδικό βάρος, τα αυτοκίνητα πόλης διάγουν μια περίοδο με πολλές και σημαντικές αφίξεις.
Η πιο ιδιαίτερη από πλευράς τεχνολογικής ουσίας είναι εκείνη του, ανέκαθεν ριζοσπαστικού, Renault Twingo. Η τρίτη γενιά του έχει σχεδιαστεί σε συνεργασία με την Daimler-Benz και έχει ακριβώς για την ίδια βάση με το νέο smart forfour. Αυτό σημαίνει ότι ο κινητήρας βρίσκεται στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου και κινεί τους πίσω τροχούς, για να επιτευχθεί μέγιστη ευρυχωρία μικρές διαστάσεις.
Παιδί της πόλης
Ο ατμοσφαιρικός 1.000άρης κινητήρας του Twingo, των 71 ίππων, είναι η πιο «απλή» και οικονομική επιλογή, σε σχέση με τον 900άρη τούρμπο που οδηγήσαμε ήδη στο εξωτερικό και θα δοκιμάσουμε στην Ελλάδα σε δεύτερη φάση. Να ξεκαθαρίσουμε πως πρόκειται για ένα εντελώς νέο αλουμινένιο σύνολο με τρεις κυλίνδρους, το οποίο έχει εξελιχθεί αποκλειστικά από τη Renault. Είναι πολύ γραμμικός, όμως φαίνεται να ζορίζεται από τα 970 κιλά του αμαξώματος. Με 0-100 km/h σε 15,4” οι επιδόσεις είναι μετριότατες και συχνά χρειάζεται κατέβασμα για να επιταχύνεις σβέλτα. Επίσης η ανυπαρξία στροφόμετρου φαίνεται πιο έντονα όταν χρειαστεί να ξεζουμίσεις το μοτέρ.
Το Twingo επιβραδύνει απροσδόκητα καλά. Για την ακρίβεια, ακινητοποιείται από τα 100 km/h σε 39,1 m που είναι μια πολύ ανταγωνιστική τιμή. Επιπλέον έχει γραμμική αίσθηση στο πεντάλ και, τηρουμένων των αναλογιών, ικανοποιητική αντοχή.
Το νέο Twingo ακυρώνει τις επιφυλάξεις που δημιουργεί η μηχανολογική αρχιτεκτονική «όλα πίσω». Είναι ασφαλές κι ευχάριστο, τουλάχιστον με τους μεγαλύτερους τροχούς του αυτοκινήτου που δοκιμάσαμε, ενώ ο πολύ ευαίσθητος έλεγχος της ευστάθειας χαλιναγωγεί άμεσα το παραμικρό γλίστρημα. Η αίσθηση είναι ισορροπημένη (κατανομή βάρους 45/55 εμπρός/πίσω) και το κράτημα σε καθημερινές συνθήκες ικανοποιεί απόλυτα, όπως και η άνεση.
Μέχρι τα 50 km/h, η ανάρτηση λειτουργεί υποδειγματικά και μόνο από εκεί και πάνω νιώθεις τους πίσω τροχούς να πέφτουν με ορμή στις λακκούβες και να μεταφέρουν κραδασμό. Το πλέον απολαυστικό ωστόσο είναι η ευελιξία. Με τους εμπρός τροχούς να στρίβουν σε γωνία μέχρι 45ο! Το τιμόνι δεν είναι γρήγορο (3,9 στροφές απ’ άκρη σε άκρη) για να μην είναι νευρικό στην υψηλή ταχύτητα, ενώ η αισθητή ευπάθεια στον πλευρικό άνεμο αντισταθμίζεται από ένα ηλεκτρονικό σύστημα που διορθώνει αυτόματα την πορεία.
Εύχρηστο και έξυπνο
Καθότι βρίσκεται στο πιο απομακρυσμένο σημείο από τον οδηγό, είναι λογικό να ακούς το μοτέρ του Twingo, από κάπου μακριά. Όσο κι εάν ανεβάζεις τις στροφές ποτέ δε θα σε ενοχλήσει, ενώ η λειτουργία του δεν γεννά δυσάρεστους κραδασμούς. Θα μπορούσε να ακούγεται λιγότερο ο θόρυβος από τα λάστιχα.
Η καμπίνα του νέου Twingo κάθε άλλο παρά στερείται έμπνευσης. Το ψηλό πάτωμα σημαίνει ότι κάθεσαι ψηλά, σε μια σωστή κατά τα άλλα θέση. Το κάθισμα δεν έχει την πλευρική στήριξη που θέλεις και στην εργονομία θα βρεις μερικές ατέλειες. Για παράδειγμα η βάση του κινητού στο ταμπλό, όταν χρησιμοποιείται καλύπτει τα κουμπιά του ραδιοφώνου. Δεν μπορείς να πεις ότι διακρίνεται σε ποιότητα υλικών. Το μαύρο, ελαφρώς γυαλιστερό πλαστικό του ταμπλό είναι οικονομικής επιλογής. Η συναρμολόγηση πάντως είναι πολύ καλή και μόνο στα πάνελ των θυρών θα ήθελες λίγο πιο στιβαρή αίσθηση. Τριγμοί και κάθε άλλου είδους ενοχλητικοί θόρυβοι δεν υπάρχουν.
Το νέο Twingo θέλησε να αποστασιοποιηθεί λίγο από την παράδοση που το ήθελε το πιο ευρύχωρο και πρακτικό μικρό της αγοράς. Τώρα πια αρκείται στο να προσφέρει αποδεκτό χώρο και -για πρώτη φορά- την πρακτικότητα ενός 5θυρου αμαξώματος. Ο διαθέσιμος χώρος τόσο στο εμπρός όσο και στο πίσω μέρος της καμπίνας είναι απόλυτα επαρκής για την κατηγορία και το μικρό πλάτος δεν ενοχλεί καθότι το πίσω κάθισμα είναι διθέσιο. Υπάρχουν επίσης αρκετές πρακτικές θήκες και η μόνη εξαίρεση στην ευχρηστία είναι οι κάπως δυσπρόσιτες ποτηροθήκες που βρίσκονται βαθιά στην κονσόλα δαπέδου.
Το πορτμπαγκάζ έχει απόλυτα εκμεταλλεύσιμο σχήμα και χωρητικότητα στα 188 ή τα 219 lt. Όμως προκειμένου να φτάσεις τα 219 λίτρα, πρέπει να ρυθμίσεις την κλίση της πλάτης στο πίσω κάθισμα σε τέτοια γωνία που κανείς δεν μπορείς όμως να καθίσεις.
Η βασική έκδοση του Twingo (χωρίς stop/start) ξεκινάει από τα 9.490 ευρώ με την απόσυρση. Η κορυφαία Excite - με πολύ καλό εξοπλισμό - που δοκιμάζουμε εδώ ξεκινάει από τα €10.900, επίσης μαζί με απόσυρση. Η τιμή είναι απολύτως ανταγωνιστική, δεν μπορούμε όμως να πούμε το ίδιο και για τη μέση κατανάλωση η οποία με πολλή προσοχή κινείται στα 6,8 lt/100 km. Μέρος της ευθύνης γι’ αυτήν την τιμή παίζουν και τα πολύ φαρδιά λάστιχα του αυτοκινήτου της δοκιμής.
Στο δρόμο της επιτυχίας
Το ολοκαίνουργιο Twingo είναι σαφώς εκφραστής μιας πιο συναισθηματικής και αισθητικής προσέγγισης. Σου φτιάχνει το κέφι με την πρώτη ματιά και την πρώτη γκαζιά. Η ιδιαίτερη μηχανολογική του αρχιτεκτονική δε δημιουργεί καμία χρηστική ανωμαλία, κάθε άλλο. Είναι πάντα ασφαλές, όσο άνετο χρειάζεται, με κορυφαία ευελιξία και καμπίνα που θα χωρέσει έως και τέσσερις. Με πιο το πιο δυνατό 900άρι μοτέρ θα είναι ακόμα καλύτερο.
Προσθέστε τώρα και ένα πού ελκυστικό σχήμα αλλά και ένα εσωτερικό απολύτως στο πνεύμα της εποχής και θα καταλάβετε γιατί είμαι βέβαιος πως το Twingo θα χτυπήσει τη φλέβα του θυμικού και ως συνέπεια αυτού και τη φλέβα των πωλήσεων.
Τι λέει το DRIVE
Το Twingo είναι ένα ιδιαίτερο από κάθε άποψη μηχάνημα. Η μεταφορά του κινητήρα πάνω από τον πίσω άξονα έλυσε τα χέρια των μηχανικών ώστε να δημιουργήσουν ένα εξαιρετικά ευέλικτο και με καλούς χώρους αυτοκίνητο πόλης, το οποίο είναι και τόσο όμορφο ώστε να έχει σχεδόν καθολική αποδοχή.
Τιμή €9.490
Τεχνολογία 999 cc, i3, v12, έμμεσος σειριακός ψεκασμός, 71 PS/6.000 rpm, 9,3 kgm/2.850 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 15,4”
0-120 km/h 23,1”
0-140 km/h 38,3”
0-400 m 19,8” @ 112,1 km/h
0-1.000 m 36,7” @ 138,5 km/h
30-50 km/h (3η) 5,1”
80-110 km/h (4η) 13,5”
110-140 km/h (4η) 23,7”
100-0 km/h 39,1 m
Τελική ταχύτητα 151 km/h
Κατανάλωση 6,8 lt/100 km
Εκπομπές CO2 95 g/km
Διαστάσεις 3.595 x 1.646 x 1.554 mm
Βάρος 970 kg
Μετρήσεις DRIVE