Η τρίτη γενιά του μικρού αυτοκινήτου πόλης της Renault έχει σχεδιαστεί σε συνεργασία με την Daimler-Benz και έχει ακριβώς για την ίδια βάση με το νέο smart forfour.
Αυτό σημαίνει ότι ο κινητήρας βρίσκεται στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου και κινεί τους πίσω τροχούς, για να επιτευχθεί μέγιστη ευρυχωρία με μικρές διαστάσεις. Η σημαντική διαφορά της συγκεκριμένης έκδοσης είναι ότι αντί του ατμοσφαιρικού 1000άρη, πάνω από τον πίσω άξονα είναι τοποθετημένος ο 900άρης τούρμπο, τον οποίο έχουμε δοκιμάσει και στο Clio, αλλά και στο smart forfour. Το συγκεκριμένο σύνολο είναι επίσης 3κύλινδρο και αλουμινένιο, αλλά υπερτροφοδοτούμενο και αυτό αλλάζει συνολικά την εικόνα του Twingo.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Test drive: smart forfour 0.9 turbo 90PS
Πρώτα και κύρια στις επιδόσεις. Εκεί που με τον ατμοσφαιρικό δηλαδή η επιτάχυνση είναι επιεικώς μέτρια, με τον συγκεκριμένο κινητήρα – και σε συνδυασμό με το μικρό του βάρος – το Twingo γίνεται ένα απολαυστικό παιχνίδι μέσα στην πόλη. Ο 0.9 TCe είναι γραμμικός, έχει ελάχιστο lag χαμηλά και μια ευχάριστη χροιά, χωρίς ποτέ να ενοχλεί στο αυτί. Τα v-box έδειξαν χαώδη διαφορά. Το υπετροφοδοτούμενο Twingo χρειάζεται για το 0-100 km/h 11,5”, μια αιωνιότητα πιο γρήγορα από τα 15,4” του ατμοσφαιρικού. Στο ίδιο επίπεδο αιωνιότητας και βάλει είναι και οι διαφορές σε όλες τις υπόλοιπες μετρήσεις, είτε από στάση, είτε εν κινήσει, με οποιαδήποτε σχέση.
Να πούμε εδώ πως και σε αυτή την περίπτωση το κιβώτιο είναι χειροκίνητο 5άρι με σαφώς πιο μακριά κλιμάκωση, αλλά όχι σε τέτοιο βαθμό που να βγάζει τον κινητήρα από το ωφέλιμο εύρος των στροφών του. Το οποίο είναι κυρίως στις μεσαίες στροφές, δίχως όμως να δείχνει «ξέπνοος» στις χαμηλές. Και λόγω της 3κύλινδρης αρχιτεκτονικής του, δεν δείχνει να ξεμένει από δυνάμεις ούτε και ψηλά.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Test drive: Renault Twingo SCe 70
Το συνολικό αποτέλεσμα είναι να έχεις ένα αυτοκίνητο πόλης που επιταχύνει με ευχαρίστηση, δεν «στολάρει» στις επιταχύνσεις από στενό σε στενό, με 2η σχέση ας πούμε και είναι γενικά εξαιρετικά εύχρηστο. Θα πρέπει απλώς να συνηθίσεις στην ανυπαρξία του στροφόμετρου και να αλλάζεις περισσότερο διαισθητικά, αν και υπάρχει φωτεινή ένδειξη αλλαγής προς τα πάνω ή προς τα κάτω, την οποία σας συνιστούμε να ακολουθήσετε και τον εξής πρόσθετο λόγο: και πάλι εξαιτίας της 3κύλινδρης διάταξης, ο κινητήρας έχει την τάση να στροφάρει. Ή μάλλον, όταν αλλάζεις χαμηλά, μένεις με την εντύπωση ότι σκορτσάρει και έτσι πιέζεις παραπάνω, πράγμα που δεν χρειάζεται και έχει επιπτώσεις και στην κατανάλωση.
Στο δρόμο το Twingo είναι ασφαλές κι ευχάριστο. Η κίνηση πίσω σε καμία περίπτωση δεν σου δημιουργεί άγχος και σε αυτό συμβάλλει και ο αυστηρός έλεγχος του ESP, που επεμβαίνει γρήγορα αλλά όχι και άγαρμπα στο παραμικρό γλίστρημα. Το κράτημα λοιπόν στις καθημερινές μετακινήσεις είναι άκρως ικανοποιητικό. Ακόμα και στον επαρχιακό, το Twingo ανταποκρίνεται πρόθυμα στις εντολές, παρά το πολύστροφο τιμόνι του (3,4 στροφές αντί των 3,9 του ατμοσφαιρικού μοντέλου). Η τάση είναι σαφώς υποστροφική, αλλά με προοδευτικό και γλυκό τρόπο.
Η άνεση μέσα στην πόλη είναι καλή. Όσο ανεβαίνει ο ρυθμός όμως, οι πίσω τροχοί κυρίως δυσκολεύονται να διαχειριστούν όλο το βάρος και τους νιώθεις να πέφτουν πιο βαριά μέσα σε λακκούβες και να μεταφέρουν κραδασμό. Αλλά εκεί που πραγματικά διαπρέπει το Twingo είναι στην ευελιξία. Άλλωστε με αυτό το σκοπό εξελίχθηκε. Οι εμπρός τροχοί να στρίβουν σε γωνία μέχρι 45 μοίρες. Αυτό σημαίνει ότι έχει έναν κύκλο στροφής μόλις 8,6 μέτρων. Προσθέστε τώρα και το πολύ μικρό μήκος του και θα αντιληφθείτε γιατί συνολικά είναι ένα πολύ καλό αστικό αυτοκίνητο. Εκεί που δεν διαπρέπει είναι στην ευπάθειά του στους πλευρικούς ανέμους. Σε τέτοια περίπτωση οι μετατοπίσεις γίνονται κουραστικές και για τον οδηγό, που χρειάζεται συνεχώς να διορθώνει αλλά και για τους επιβάτες. Κι αυτό παρά το γεγονός ότι διαθέτει ηλεκτρονικό σύστημα που διορθώνει αυτόματα την πορεία.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Επίσημο: Νέο Renault Twingo GT 2017
Η καμπίνα του Twingo ούτως ή άλλως είναι όμορφη και νεανική. Αλλά στη συγκεκριμένη έκδοση μπορεί να γίνει ακόμα πιο ξεχωριστή, με όμορφες διχρωμίες (το δικό μας είχε κόκκινο πλαίσιο), δερμάτινο τιμόνι και αλουμινένια λεβιέ και ποδωστήρια. Πολύ όμορφα ήταν και τα μονοκόμματα καθίσματα με το λευκό και κόκκινο περίγραμμα. Τα οποία καθίσματα είναι τοποθετημένα και αρκετά ψηλά μεν, αλλά χωρίς την αίσθηση ότι βρίσκεσαι πάνω από το αυτοκίνητο. Εργονομικά θα βρεις μερικές ατέλειες. Την έλλειψη του στροφόμετρου που αναφέραμε πιο πάνω ή το γεγονός ότι η βάση του κινητού στο ταμπλό, όταν χρησιμοποιείται καλύπτει τα κουμπιά του ραδιοφώνου. Τα υλικά είναι μεν από σκληρό πλαστικό αλλά έχουν συναρμολογηθεί προσεκτικά, με αποτέλεσμα να αφήνουν μια στιβαρή αίσθηση. Τριγμοί και κάθε άλλου είδους ενοχλητικοί θόρυβοι δεν υπάρχουν.
Ο διαθέσιμος χώρος τόσο στο εμπρός όσο και στο πίσω μέρος της καμπίνας είναι απόλυτα επαρκής για την κατηγορία και το μικρό πλάτος δεν ενοχλεί καθότι το πίσω κάθισμα είναι διθέσιο. Υπάρχουν επίσης αρκετές πρακτικές θήκες. To πορτμπαγκάζ έχει απόλυτα εκμεταλλεύσιμο σχήμα και χωρητικότητα στα 188 ή τα 219 lt. Όμως προκειμένου να φτάσεις τα 219 λίτρα, πρέπει να ρυθμίσεις την κλίση της πλάτης στο πίσω κάθισμα σε τέτοια γωνία που κανείς δεν μπορεί όμως να καθίσεις.
Το υπερτροφοδοτούμενο Twingo κοστίζει €12.910, τιμή που είναι αρκετά ανταγωνιστική, αν υπολογίσεις τις πολύ καλές για την κατηγορία επιδόσεις του, το γεγονός ότι συνολικά εκπέμπει μόλις 99 gr/km CO2 και ότι η κατανάλωσή του είναι χαμηλότερη από αυτή του ατμοσφαιρικού μοντέλου (μετρήσαμε 6,4 αντί 6,9 lt/100 km του ατμοσφαιρικού). Σε αυτή την εκτίμηση συμβάλλει και ο πλούσιος βασικός εξοπλισμός του. Ανάμεσα στα άλλα το Twingo Energy 0.9 TCe περιλαμβάνει στάνταρ ESP, Hill start assist, Cruise control, λειτουργία ECO η οποία ρίχνει την κατανάλωση κατά 10%, αιρκοντίσιον, ηλεκτρικούς καθρέφτες, κεντρικό κλείδωμα, αλουμινένιες ζάντες 15 ιντσών κ.ά. Αλλά το κυριότερο είναι το ιδιαίτερο σχήμα του, που αρέσει εξίσου και στα δύο φύλα και αυτή η ιδιαίτερη αρχιτεκτονική του, που το κάνει ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο πόλης. Ειδικά με αυτόν τον κινητήρα.
Τι λέει το DRIVE
Το Twingo είναι ένα αυτοκίνητο πόλης με άποψη και ξεχωριστή προσέγγιση. Με ικανοποιητικούς χώρους, ελκυστική σχεδίαση και εξαιρετική ευελιξία. Ο μικρός τούρμπο κινητήρας του ταιριάζει γάντι και παρά το γεγονός ότι η τιμή ανεβαίνει αισθητά, το κάνει μια πολύ πιο ολοκληρωμένη πρόταση
Τιμή €12.910
Τεχνολογία 898 cc, i3, ψεκασμός, τούρμπο, 90 PS/5.250 rpm, 13,8 kgm/2.500 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,5”
0-120 km/h 17,1”
0-140 km/h 25,5”
0-400 m 17,9” @ 122,2 km/h
0-1.000 m 33,4” @ 149,4 km/h
30-50 km/h (3η) 3,6”
80-110 km/h (4η) 8,0”
110-140 km/h (4η) 12,1”
100-0 km/h 38,9 m
Τελική ταχύτητα 165 km/h
Κατανάλωση 6,4 lt/100 km
Εκπομπές CO2 99 g/km
Διαστάσεις 3.595 x 1.646 x 1.554 mm
Βάρος 980 kg
Μετρήσεις DRIVE