H πρώτη σύγχρονη απόπειρα της Renault στην κατηγορία των μεσαίων crossover/SUV έγινε στα τέλη της προηγούμενης δεκαετίας με το Koleos. Ένα μοντέλο της θυγατρικής Samsung Motors δηλαδή, με σήμα Renault.
Η συγκεκριμένη κίνηση δικαιολογημένα δεν έπεισε το αγοραστικό κοινό, με αποτέλεσμα να μην προχωρήσει ιδιαίτερα εμπορικά, σε μια εποχή που η εν λόγω κατηγορία μεγάλωνε με φρενήρη ρυθμό.
Η απόφαση για ένα καινούριο και ανταγωνιστικό μεσαίο crossover ήταν επιβεβλημένη λοιπόν, οπότε το 2015 παρουσιάστηκε το Kadjar.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Renault Twingo 0.9 TCe
Όπως μπορείς εύκολα να μαντέψεις, χρησιμοποιεί την κοινή πλατφόρμα του ομίλου Renault-Nissan CMF C/D καθώς και τα μηχανικά της μέρη. Την ίδια δηλαδή που χρησιμοποιούν τα Nissan Qashqai και X-Trail.
Με μήκος 4.449 mm, το Kadjar τοποθετείται στην καρδιά των μεσαίων crossover. Η σχεδίασή του φωνάζει από μακριά Renault και σε αρκετά σημεία, όπως οι πίσω έντονοι ώμοι και τα φώτα, θυμίζει ένα πολύ γυμνασμένο Clio. Αυτό δεν είναι κακό, μιας και το μικρό γαλλικό μοντέλο αποδεικνύεται αειθαλές. Στο εμπρός μέρος από την άλλη, συναντάμε μια μεγάλη μάσκα που αγκαλιάζει τα φώτα με το χαρακτηριστικό C των σύγχρονων Renault.
Στο εσωτερικό λίγα πράγματα μαρτυρούν την συγγένεια με το Qashqai και κυρίως εντοπίζονται στα χειριστήρια του κλιματισμού και τους διακόπτες στα πάνελ των θυρών. Είναι κάτι που μόνο ως θετικό μπορούμε να εκλάβουμε, μιας και οι γάλλοι σχεδιαστές έδωσαν την δική τους ξεχωριστή πινελιά και ταυτότητα. Το μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό καλύπτεται από μαλακό πλαστικό πολύ καλής ποιότητας, και μόνο χαμηλά υπάρχουν σκληρά πλαστικά υποδεέστερης. Σκληρά πλαστικά με «carbon look» συναντάμε στους αεραγωγούς του κλιματισμού, με τη συνολική συναρμογή των υλικών να βρίσκεται σε ικανοποιητικό επίπεδο.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Renault Clio 1.2 TCe
Οι χώροι είναι καλοί, τόσο στις εμπρός όσο και στις πίσω θέσεις, με τον πλήρως εκμεταλλεύσιμο χώρο αποσκευών να έχει χωρητικότητα 472 lt. Η πρακτικότητα της καμπίνας ενισχύεται από τις πολλές θήκες για μικροαντικείμενα, οι οποίες σύμφωνα με την Renault πλησιάζουν σε χωρητικότητα τα 30 lt. Η ψηλή θέση οδήγησης είναι άνετη και σε συνδυασμό με τις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες εξασφαλίζει καλή ορατότητα στον οδηγό.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Renault Captur 1.5 dCi 110
Πέρα από την σχεδίαση και τους χώρους, το highlight της καμπίνας είναι ο πίνακας οργάνων που είναι ψηφιακός με πολύ καλή ανάλυση και ευκρίνεια. Αλλάζει χρώμα κι ενδείξεις, δίνοντας εύκολα αρκετή πληροφορία στον οδηγό. Ψηλά στην κεντρική κονσόλα βρίσκουμε την οθόνη αφής 7”, μέσω της οποίας ελέγχεις το ηχοσύστημα, το σύστημα πλοήγησης, τον ιονιστή αέρα, αλλά και τις δευτερεύουσες λειτουργίες και ρυθμίσεις του αυτοκινήτου.
Η τετρακίνητη έκδοση του Kadjar προσφέρεται αποκλειστικά με τον 1.6 dCi που αποδίδει 130 ίππους στις 4.000 rpm και 32,6 kgm στις 1.750 rpm. Συνδυάζεται με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο και ο επιλογέας διαθέτει λογικές διαδρομές και σχετικά εύκολο κούμπωμα. Οι επιδόσεις που χαρίζει στο βάρους 1.550 kg αμάξωμα είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστικές και για πιάσει τα 0-100 km/h χρειάζεται 10,8”, ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 190 km/h. Το ίδιο καλό πρόσωπο παρουσιάζει και στις ενδιάμεσες επιταχύνσεις, ενώ οδηγώντας με τέρμα γκάζι δεν υπάρχει διαφορά μεταξύ της κανονικής και της Eco λειτουργίας. Η τελευταία υποβαθμίζει την απόκριση του γκαζιού και του κινητήρα και μειώνει την απόδοση του κλιματισμού, με αποτέλεσμα να βοηθά στην οικονομία καυσίμου (έως και 10% σύμφωνα με την Renault). Όταν πρέπει πάντως αυτοακυρώνεται καθώς αντιλαμβάνεται πως εάν πατάς τέρμα το γκάζι χρειάζεται τη μέγιστη ισχύ και ροπή. Η μέση κατανάλωση μετρήθηκε κατά την διάρκεια της δοκιμής στα 7,5 lt/100 km, αλλά με ήπιο ρυθμό κίνησης μπορεί να σταθεροποιηθεί κοντά στο 7. Τα φρένα με την σειρά τους έδειξαν πολύ δυνατά, με 100-0 km/h σε 36,1 m.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Renault Mégane 1.2 TCe 130
Στο δρόμο, το 4κίνητο Kadjar έχει το καλό πρόσωπο των 2κίνητων εκδόσεων. Η ανάρτηση διαφέρει από αυτές όμως, μιας και πίσω διαθέτει πολλαπλούς συνδέσμους που ευνοούν αρκετά την ποιότητα κύλισης. Ακόμα, προσφέρει καλό έλεγχο και άνεση, και μόνο σε σβέλτο ρυθμό εκτός δρόμου θα αρχίσει να διαμαρτύρεται. Επιπλέον, σε χωμάτινο τερέν χρειάζεται προσοχή στον εμπρός προφυλακτήρα που βρίσκει σχετικά εύκολα κάτω. Οι γωνίες προσέγγισης/αναχώρησης είναι 18 και 28 μοίρες αντίστοιχα, αλλά η απόσταση των 20 cm από το έδαφος είναι επαρκής. Η αυτόματη τετρακίνηση μπορεί να επιλεγεί μέσω του περιστροφικού επιλογέα και να στείλει όταν χρειαστεί μέχρι και το 50% της δύναμης στον πίσω άξονα. Για πιο δύσκολα «κομμάτια» υπάρχει και κλείδωμα που μοιράζει ισόποσα την ροπή.
Η τιμή του 4κίνητου Kadjar ξεκινά από τα €27.510 για την έκδοση Expression και φτάνει μέχρι τα €32.890 για την έκδοση Bose. Η έκδοση δοκιμής Dynamic κοστίζει €31.890 και χαρακτηρίζεται από την πληρότητα του εξοπλισμού της.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Renault Kadjar 1.2 TCe 130
Τέλος, οι συγκρατημένες εκπομπές CO2 επιτρέπουν την καθημερινή είσοδό του στον Πράσινο Δακτύλιο, ενώ όπως συμβαίνει και με τα υπόλοιπα μοντέλα της γαλλικής φίρμας, έτσι και αυτό καλύπτεται από πενταετή εγγύηση για τα μηχανικά του μέρη.
Τι λέει το DRIVE
Το 4κίνητο Kadjar αποτελεί μια εξαιρετικά συνιστώμενη πρόταση στην κατηγορία, συνδυάζοντας τους καλούς χώρους, με τον εξαιρετικό κινητήρα και τις αυξημένες εκδρομικές δυνατότητες που χαρίζει η αυτόματη τετρακίνηση.
Τιμή από €27.510
Τεχνολογία 1.598 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός common rail, τούρμπο, 130 PS/4.000 rpm, 32,6 kgm/1.750 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,8”
0-160 km/h 34,0”
0-400 m 17,7” @ 126,1 km/h
0-1.000 m 32,7” @ 158,4 km/h
60-160 (με αλλαγές) 29,4”
50-80 km/h (3η) 3,6”
80-110 km/h (3η) 5,8”
80-110 km/h (4η) 5,6”
110-140 km/h (4η) 9,3”
110-140 km/h (5η) 9,5”
110-140 km/h (6η) 11,1”
Φρένα 100-0 km/h 36,1 m
Τελική ταχύτητα 190 km/h
Μέση κατανάλωση 7,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2 126 g/km
Διαστάσεις 4.449 x 1.836 x 1.607mm
Χώρος αποσκευών 472 lt
Βάρος 1.550 kg
Μετρήσεις Drive