Αν ο ανταγωνισμός του βενζινοκίνητου 1.6 308 GT των 205 ίππων δεν είναι απόλυτα σαφής, δεν ισχύει καθόλου το ίδιο για το δίλιτρο ντίζελ GT.
Ναι μεν κι αυτό συστήνει τον εαυτό του ως ένα γρήγορο και άνετο μικρό οικογενειακό με σπορ διάθεση, όμως ταυτίζεται σε προδιαγραφές και κοντράρει ευθέως μοντέλα όπως το Golf GTD, το Ford Focus ST TDCi και το SEAT Leon 2.0 TDI FR.
Ίδιο ακριβώς σε εμφάνιση με το βενζινοκίνητο αδερφάκι του, είναι διακριτικό ως εκεί που δεν πάει. Οι 18άρες ζάντες και οι προφυλακτήρες είναι τα μόνα στοιχεία που θα σε πονηρέψουν, ενώ στην καμπίνα οι κόκκινες ραφές και οι ενθέσεις αλουμινίου ολοκληρώνονται από τα άνετα και αποτελεσματικά μπάκετ. Σε ευρυχωρία το 308 σαφώς δεν έχει πρωταγωνιστικό ρόλο στην κατηγορία, όμως το πορτμπαγκάζ των 420 λίτρων είναι μεγάλο και από κάτω του κρύβεται ένας κανονικότατος αλουμινένιος 18άρης τροχός για ρεζέρβα. Η οθόνη χειρισμού των λειτουργιών δεν είναι ό,τι πιο εύχρηστο, μα η ηχομόνωση είναι εξαιρετική και τελικά αυτό που σου μένει από την καμπίνα του 308 GT 2.0 BlueHDi.
Το δίλιτρο μοτέρ ενσωματώνει όλη τη σπουδή της γαλλικής σχολής στα ντίζελ, με γραμμική απόδοση, ραφιναρισμένη λειτουργία και άμεση απόκριση. Δίνοντας το στίγμα της άνεσης που πάει πακέτο με τη φιλοσοφία GT, η Peugeot προσφέρει το ντίζελ 308 GT μόνο με 6άρι αυτόματο κιβώτιο. Δεν διεκδικεί δάφνες στην ταχύτητα των αλλαγών, τις κάνει όμως με το μαλακό και στη σπορ λειτουργία ακολουθεί το «θέλω» σου με ικανοποιητικό τρόπο.
Με 181 ίππους στις 3.750 rpm και 40,8 kgm στις 2.000 rpm, τα 8,2 kg/ίππο υπόσχονται παραπάνω από αξιοπρεπείς επιδόσεις. Τα 8,4” για τα 0-100 km/h είναι όντως ένας αξιοπρεπέστατος χρόνος, όπως και τα 3,9” για τα 80-110 km/h. Μόνο ύστερα από τα 120 km/h νιώθεις την επιτάχυνση να φθίνει, κάτι που φαίνεται και από τη σύγκριση με τον ανταγωνισμό. Τόσο το Golf GTD όσο και το Leon 2.0 TDI FR είναι ταχύτερα σε όλες τις μετρήσεις. Εκεί που το 308 τους κόβει το βήχα είναι στην κατανάλωση, που κατά μέσο όρο μετρήσαμε στα 7,8 lt/100 km. Εάν πάλι δείξεις προσήλωση στο οικονομικό στιλ, θα πετύχεις ακόμα και 6,5άρια, ενώ ακόμα κι εάν πιέσεις πολύ δύσκολα θα ξεπεράσεις τα 9άρια. Εξαιρετικά χαμηλή είναι και η εκπομπή CO2, στα 103 g/km.
Ωστόσο, το 308 GT δεν στηρίζει τη σπορ υπόστασή του στο γκάζι. Μόλις βρεις τη θέση στην οποία το πολύ μικρό σε διάμετρο τιμόνι δεν κρύβει τα όργανα, θα καταλάβεις ότι αρκούν μικρές κινήσεις των καρπών για να κατευθύνεις το εμπρός σύστημα εκεί ακριβώς που θέλεις. Μόνο όταν καταφέρεις να μην κάνεις περιττές κινήσεις στο τιμόνι, θα πάρεις το μάξιμουμ που μπορεί να σου δώσει η ιδανικά κουρδισμένη ανάρτηση. Κατά δήλωση της Peugeot είναι χαμηλωμένο 7 mm εμπρός, ένα πόντο πίσω και με πιο σφιχτή ρύθμιση 10-20% σε σχέση με τα στάνταρ 308, γι’ αυτό κι ελέγχει με σιγουριά τα 1.480 kg του αμαξώματος.
Δεν υπάρχει καμία πληροφορία σχετικά με τις διαφορές μεταξύ της ντίζελ και της βενζινοκίνητης έκδοσης, όμως είναι βέβαιο πως υπάρχουν. Εκφραστής τους είναι η πιο δραστήρια ουρά του ντίζελ, που στο «άσε» ακούει καλύτερα και ανοίγει την τροχιά της για να ισορροπήσει την έτσι κι αλλιώς περιορισμένη υποστροφή. Ακόμα και με το ESP απενεργοποιημένο, το 308 σου εμπνέει εμπιστοσύνη και νιώθεις να συμμετέχεις στην οδήγηση χωρίς να αγχώνεσαι. Η κλίση είναι μικρή, το εμπρός μέρος δεν βουτάει στο δυνατό φρενάρισμα και η τροχιά μένει ανεπηρέαστη από το ανάγλυφο του δρόμου. Η ανάρτηση διαχειρίζεται τις ανωμαλίες με τόση μαεστρία που συνήθως ξεχνάς ότι μιλάς για ημιάκαμπτο άξονα και θυμάσαι γιατί χτίστηκε ο θρύλος των γαλλικών αναρτήσεων.
Τελικά;
Εάν απλώς θέλεις ένα γρήγορο 308, αλλά δε μπορείς να κατασταλάξεις μεταξύ ντίζελ και βενζίνης, η απάντηση δίνεται με χαρτί και μολύβι. Εάν το πρόγραμμά σου δεν περιλαμβάνει πολλά χιλιόμετρα σε ετήσια βάση, διαλέγεις GT 1.6 THP που είναι φτηνότερο, ταχύτερο και με χαμηλότερα πάγια. Εάν πάλι καλύπτεις μεγάλες αποστάσεις και τα δύο λίτρα δεν είναι πρόβλημα, τότε πηγαίνεις στο ακόμα πιο ευχάριστο οδηγικά GT 2.0 BlueHDi που καίει αρκετά λιγότερο, έτσι ώστε να δικαιολογεί τα παραπάνω 4.130 ευρώ.
Αντικειμενικά πάντως στα €34.700 δεν μπορείς να το πεις φτηνό. Ωστόσο έχει ασύγκριτα πλουσιότερο εξοπλισμό από ένα Golf GTD DSG που είναι σχεδόν ένα χιλιάρικο φθηνότερο, με στάνταρ (το 308) ακόμα και εμπρός φώτα LED που κάνουν τη νύχτα μέρα. Ενδιαφέρον έχει το πρόγραμμα 4x4 που σημαίνει τέσσερα χρόνια για εργοστασιακή εγγύηση, οδική βοήθεια, άτοκη χρηματοδότηση και δωρεάν service, για πιο εύκολη απόκτηση και χαμηλότερο κόστος συντήρησης.
Τι λέει το DRIVE
Ένα μικρομεσαίο χάτσμπακ που δεν είναι φτηνό αλλά έχει ουσιαστικά σπορ αξιώσεις οι οποίες συνοδεύονται από έναν απαράμιλλο συνδυασμό άνεσης και οικονομίας καυσίμου.
Τιμή από € 34.700 (με απόσυρση)
Τεχνολογία 1.997 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, common rail, turbo με πτερύγια μεταβλητής γεωμετρίας, 181 PS/3.750 rpm, 40,8 kgm/2.000 rpm, αυτόματο 6 σχέσεων, κίνηση εμπρός
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,4”
0-400 m 16,2”@141,1 km/h
0.1000 m 29,6”@178,6 km/h
30-50 km/h (kickdown) 1,5”
50-80 km/h (kickdown) 3,0”
80-110 km/h (kickdown) 3,9”
110-140 km/h (kickdown) 6,1”
Φρένα 100-0 km/h 38,8 m
Τελική ταχύτητα 220 km/h
Μέση κατανάλωση 7,8 lt/100 km
Εκπομπές CO2 103 g/km
Διαστάσεις 4.253 x 1.863 x 1.447 mm
Μετρήσεις DRIVE