Test Drive: Peugeot 308 1.2 Puretech 130 PS

Test Drive: Peugeot 308 1.2 Puretech 130 PS

Το 308 είναι ξανά στον πυρετό της επικαιρότητας, χάρη στον βραβευμένο νέο κινητήρα 1.2 Puretech

Με δυο βραβεία στη φαρέτρα του, το νέο Peugeot 308 1.2 Puretech έχει τις καλύτερες δυνατές περγαμηνές. Αρκεί όμως το να είσαι το αυτοκίνητο της χρονιάς για το 2014 και να φοράς τον κινητήρα της χρονιάς για το 2015;

Για πολλούς ίσως να αρκούσε μόνο η νέα σχεδιαστική φιλοσοφία εσωτερικού που έχει προτείνει η Peugeot, με τη σχεδόν καθολική κατάργηση των πλήκτρων από την κονσόλα και την ενσωμάτωση όλων των δυνατοτήτων στην οθόνη αφής. Εκτός από σχεδιαστικό τρικ, το i-Cockpit με το τιμόνι μικρής διαμέτρου και με τον ψηλά τοποθετημένο πίνακα οργάνων, προσφέρει πλεονεκτήματα, κυρίως σε ό,τι έχει να κάνει με την εκμετάλλευση χώρου και με τη δυνατότητα ρύθμισης της θέσης οδήγησης. Κι ενώ το σύστημα διεύθυνσης δεν είναι μεστό πληροφόρησης και δεν έχει ιδιαίτερα σπορ ρύθμιση, με τη μικρή διάμετρο τιμονιού νιώθεις πως συμμετέχεις περισσότερο στην οδήγηση.
 
Επειδή όμως το κέντρο της προσοχής είναι στην οθόνη αφής, πρέπει να σημειώσω πως δεν έχει όσο άμεση απόκριση θα έπρεπε, ειδικά όταν βιάζεσαι να ρυθμίσεις τον κλιματισμό, να συνδέσεις το Bluetooth και να διαλέξεις μουσική από το USB. Η συνολική εικόνα βελτιώνεται από πιο ουσιαστικές λεπτομέρειες όπως τα καλά διαλεγμένα υλικά σε ταμπλό και ταπετσαρίες, οι αρκετοί χώροι για μικροαντικείμενα και ο ικανοποιητικός «αέρας» για τα κεφάλια των πίσω επιβατών. Στα θετικά και ο μεγάλος χώρος αποσκευών, με όγκο 398 λίτρων.
 
Τα ακριβά αρώματα…
Το downsizing είναι πλέον κυρίαρχος στόχος για όλες τις μεγάλες ευρωπαϊκές εταιρίες, αφού πρέπει να πετύχουν συγκεκριμένους στόχους καυσαερίων, κάτω από τα 100 g/km μέχρι το 2020. Έτσι, μετά από τέσσερα χρόνια εξέλιξης, ο 1.2 Puretech με τους 130 ίππους έρχεται να αντικαταστήσει στην γκάμα τον ατμοσφαιρικό 1.6 με τους 125 ίππους, και είναι παντού καλύτερος. Προσφέρει μείωση των εκπομπών CO2 κατά 18% έναντι του τετρακύλινδρου, ενώ με τον εξαιρετικά πολύστροφο στροβιλοσυμπιεστή καυσαερίων (έως 240.000 rpm) έχει εξαιρετική καμπύλη ροπής, με το 95% της μέγιστης τιμής διαθέσιμη από τις 1.500 έως τις 3.500 rpm.

Στον επανασχεδιασμένο θάλαμο καύσης, η ροή βελτιστοποιείται από μεταβλητό χρονισμό εισαγωγής και εξαγωγής, ενώ χρησιμοποιείται και άμεσος ψεκασμός, με πίεση που φτάνει τα 200 bar και έως τρεις εκχύσεις ανά κύκλο καύσης. Μεγάλη συνεισφορά στη μείωση της κατανάλωσης έχει ο περιορισμός των μηχανικών τριβών κατά 35% σε σχέση με τον 1.6, ειδικά αν λάβουμε υπόψη πως αυτές οι απώλειες κλέβουν το 20% της συνολικής ισχύος. Επιτεύχθηκε χάρη στην ειδική σχεδίαση του στροφάλου, τον ιμάντα χρονισμού που λιπαίνεται, την επιφανειακή επεξεργασία σε πιστόνια και πείρους, αλλά και στην ηλεκτρονικά ελεγχόμενη αντλία λαδιού. Για τη μέγιστη δυνατή αξιοπιστία, το καπάκι του 1.2 Puretech χρησιμοποιεί το ίδιο κράμα αλουμινίου με τους κινητήρες ντίζελ, ο στρόφαλος είναι κατασκευασμένος από χάλυβα αντί από χυτοσίδηρο και οι μπιέλες κατασκευάζονται από το ίδιο κράμα με του RCZ-R. Το εγγενές μειονέκτημα των κραδασμών και του θορύβου του 3κύλινδρου κινητήρα έχει λυθεί με τη χρήση άξονα εξισορρόπησης, με βολάν διπλής αδράνειας αλλά και με καλύτερα ηχομονωτικά υλικά. Το αποτέλεσμα είναι όντως εντυπωσιακό, καθώς ακόμα και με τέρμα γκάζι, δύσκολα αντιλαμβάνεσαι τον χαρακτηριστικό κραδασμό. 
 
Από εκεί και πέρα, το κατά πόσο η θεωρία ανταποκρίνεται στα αποτελέσματα είναι μια διαφορετική υπόθεση. Με δεδομένα μετρήσεων κατά τη χειρότερη περίοδο καύσωνα, ο μικρός υπετροφοδοτούμενος κινητήρας δεν έφτασε τις επιδόσεις που ισχυρίζεται το εργοστάσιο. Για την ακρίβεια, μετρήσαμε 10,3” αντί για 9,6” μέχρι τα 100 km/h και 17,3” για τα πρώτα 400 μέτρα. Οι ενδιάμεσες επιταχύνσεις δείχνουν μια πολύ γραμμική και προβλέψιμη απόδοση, αφού για παράδειγμα με 4η σχέση χρειάζεται 6,4” για το 50-80 km/h, 6,4” για το 80-110km/h και 8,5” για το 110-140 km/h. Και αν τα παραπάνω μπορούν εν μέρει να δικαιολογηθούν από τις συνθήκες, στον τομέα της κατανάλωσης περιμέναμε πολύ πιο εντυπωσιακά αποτελέσματα. Η μέση κατανάλωση πέφτει δύσκολα κάτω από τα 7,0 lt/100km, ενώ σε πιο πιεσμένο ρυθμό οδήγησης ανέβαινε εύκολα μέχρι και τα 8,5 lt/100km. Θυμίζω πως η εργοστασιακή μέση τιμή είναι 4,7 lt/100km. 
 
Ακαταμάχητο σύνολο
Το κερασάκι στην τούρτα για το 308 1.2 Puretech, αλλά και για τα υπόλοιπα Peugeot τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο, είναι το 4ετές πακέτο προσφορών της αντιπροσωπείας. Πιο συγκεκριμένα, κάθε νέο μοντέλο συνοδεύεται από ένα άτοκο πρόγραμμα χρηματοδότησης, από εργοστασιακή εγγύηση, από δωρεάν συντήρηση και από δωρεάν οδική βοήθεια για 4 χρόνια. Μπορεί η αρχική τιμή του μοντέλου στα €20.940 να μην είναι από τις χαμηλές της κατηγορίας, όμως με συγκεκριμένο πρόγραμμα γίνεται αμέσως πολύ πιο ανταγωνιστικό. Η έκδοση 1.2 Puretech, διατηρώντας τα πλεονεκτήματα που είχαμε γνωρίσει και στην υπόλοιπη γκάμα, δηλαδή την καλή και αθόρυβη λειτουργία της ανάρτησης, και την ασφαλή και προβλέψιμη οδική συμπεριφορά, τοποθετείται ως μια ολοκληρωμένη πρόταση, για όσους δεν χρειάζονται κινητήρα ντίζελ. 
 
Τι λέει το DRIVE
Κρίνοντας αντικειμενικά, το Peugeot 308 1.2 Puretech είναι ένα απολύτως ολοκληρωμένο και ποιοτικό μοντέλο. Θα θέλαμε να είναι και πιο προσιτό.
Τιμή από €20.940 (με το όφελος απόσυρσης)
Τεχνολογία 1.199 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 130 PS/5.500 rpm, 23,4 kgm/1.750 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,3”
0-400 m 17,3” @ 129,5 km/h
0-1.000 m 32,0” @ 161,5 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 8,9”
60-160 km/h (με αλλαγές) 26,5”
50-80 km/h (με 3η) 4,0”
80-110 km/h (με 4η) 6,4”
110-140 km/h (με 5η) 10,4”
Φρένα 100-0 km/h 38,8 m
Τελική ταχύτητα 207 km/h
Μέση κατανάλωση 7,2 lt/100 km
Εκπομπές CO2 107 g/km
Διαστάσεις 4.253 x 1.804 x 1.457 mm
Βάρος 1.230 kg
Μετρήσεις DRIVE
 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube