Όλη η γκάμα του Peugeot 208 έχει ανανεωθεί, με μικρές αισθητικές επεμβάσεις μέσα-έξω και νέα χρώματα. Στην περίπτωσή μας όμως, η μεγάλη αλλαγή είναι ο νέος πετρελαιοκινητήρας 1.6 BlueHDi, που εδώ αποδίδει 75 PS και 23,5 kgm ροπής.
Οι επιταχύνσεις από στάση που δίνει ο νέος ντίζελ στο 208 είναι αρκετά ικανοποιητικές, με 12,7” στο 0-100 km/h και 34,7” για το πρώτο χιλιόμετρο. Για να συγκρίνετε, το VW Polo 1.4 TDI 90PS χρειάζεται αντίστοιχα 12,9”/35,1”, το Opel Corsa 1.3 DTE 95PS 12,1”/34,0” και το νέο Ford Fiesta 1.5 TDCi 95PS, 11,4”/33,1”.
Οι μακριές σχέσεις μετάδοσης του Peugeot όμως δυσκολεύουν τον κινητήρα στις ρεπρίζ εν κινήσει. Για τα 30-50 km/h με 3η, το 208 χρειάζεται 4,9” και για το εικονικό προσπέρασμα των 80-100 km/h με την ίδια σχέση 7,8”, ενώ οι αντίστοιχες επιδόσεις του Polo είναι 4,1”/7,5”, του Corsa 3,9”/6,3” και του Fiesta 3,8”/5,6”. Ως αποτέλεσμα των μακριών σχέσεων, συχνά αναγκάζεσαι να οδηγείς το 208 με μία ταχύτητα κάτω – πράγμα που δεν ισχύει για τα περισσότερα αντίστοιχα ντίζελ.
Παρ’ όλα αυτά, η μέση κατανάλωση που μετρήσαμε για ολόκληρη τη δοκιμή μας ήταν μόνο 5,4 lt/100km. Και βέβαια, με τις εκπομπές CO2 των 90 g/km (προσοχή: στο νορμάλ μοντέλο, όχι σε κάποια ειδική “eco” έκδοση), το 208 δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας.
Κατά τα άλλα, το BlueHDi 75 είναι σαν οποιοδήποτε άλλο 208. H θέση οδήγησης “i-cockpit”, με το μικρό και χαμηλά τοποθετημένο τιμόνι, απαιτεί μια περίοδο προσαρμογής, όμως τελικά πολλοί την εκτιμούν για την ευκολία χειρισμών και την ορατότητα που προσφέρει. Το λιτό ταμπλό περιλαμβάνει ένα αναβαθμισμένο σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 7” και λειτουργία MirrorScreen για απεικόνιση των εφαρμογών του smartphone.
Οι χώροι στην καμπίνα είναι ικανοποιητικοί, αν και στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας η (έξτρα) γυάλινη ηλιοροφή περιόριζε το διαθέσιμο ύψος στο πίσω κάθισμα. Από την άλλη όμως φώτιζε ευχάριστα το εσωτερικό και είχε ένα αποτελεσματικό συρόμενο σκιάδιο για τις μέρες με έντονη ηλιοφάνεια.
Η ανάρτηση του 208 είναι ρυθμισμένη με στόχο την άνεση. Ως αποτέλεσμα, η κλίση του αμαξώματος στις στροφές είναι αισθητή, όπως και η βύθιση στο φρενάρισμα, όμως αυτά δεν επηρεάζουν τελικά το καλό κράτημα. Σε γρήγορους ρυθμούς, το αυτοκίνητο γέρνει μεν, αλλά χωρίς να υποστρέφει νωρίς ούτε να είναι άτσαλο στις αλλαγές κατεύθυνσης. Τα φρένα είναι αποτελεσματικά, δίνοντας κορυφαίες αποστάσεις ακινητοποίησης.
Μέσα στην πόλη, το γρήγορο τιμόνι δίνει μεγάλη ευελιξία. Από την άλλη, η –συνήθως άνετη– ανάρτηση αντιδρά κάποιες φορές ξερά στις χαμηλές ταχύτητες, ενώ ο λεβιές του κιβωτίου είναι μάλλον ασαφής.
Με τιμή αγοράς που ξεκινά από τα 15.380 ευρώ (με όφελος απόσυρσης, όσο αυτή ισχύει ακόμη), το 208 BlueHDi 75 είναι ακριβότερο από τα ανταγωνιστικά του μοντέλα, με διαφορές που κυμαίνονται από τα €740 (από το Toyota Yaris 1.4 D-4D) μέχρι και τα €3.030 (από το «αδελφό» Citroen C3 BlueHDi 75). Από την άλλη όμως η αντιπροσωπεία διευκολύνει τον πελάτη με το πρόγραμμα Peugeot 4x4, που παρέχει 4 χρόνια άτοκης αποπληρωμής σε συνδυασμό με 4ετή εγγύηση και δωρεάν συντήρηση και οδική βοήθεια για 4 χρόνια.
(Διαβάστε και τις δοκιμές των βενζινοκίνητων Peugeot 208 1.2 PureTech 82 και 1.2 PureTech turbo 110).
Τι λέει το DRIVE
Ευέλικτο στην πόλη, ασφαλές στο δρόμο, οικονομικό σε καύσιμο και δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας. Οι μακριές σχέσεις επηρεάζουν τις ρεπρίζ, όμως η υψηλή τιμή αποτελεί το πιο σημαντικό του μειονέκτημα.
Τιμή από € 15.380 (με απόσυρση)
Τεχνολογία 1.560 cc, i4, 8v, 1 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός common-rail, τούρμπο, 75 PS/3.500 rpm, 23,5 kgm/1.750 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 12,7”
0-400 m 18,4” @ 117,5 km/h
0-1.000 m 34,7” @ 144,6 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 12,1”
50-80 km/h (3η) 5,2”
80-110 km/h (3η) 7,8”
80-110 km/h (4η) 9,2”
110-140 km/h (4η) 15,5”
110-140 km/h (5η) 17,5”
Φρένα 100-0 km/h 38,0 m
Τελική ταχύτητα 171 km/h
Μέση κατανάλωση 5,4 lt/100 km
Εκπομπές CO2 90 g/km
Διαστάσεις 3.973 x 1.739 x 1.460 mm
Βάρος 1.170 kg
Μετρήσεις DRIVE