Το 2008 ανήκει σε αυτή την «μαγική» κατηγορία των μικρομεσαίων crossover που ξαφνικά γνωρίζουν τεράστια επιτυχία σε όλη την Ευρώπη επειδή κατάφεραν να χωρέσουν πολλά διαφορετικά στοιχεία:
Είναι μικρά σε διαστάσεις, χρηστικά, με ψηλή θέση οδήγησης, downsized κινητήρες και μια έστω οριακή εκτός δρόμου ικανότητα. Σε όλα αυτά, το βασισμένο στο 208 μικρό crossover της Peugeot τα καταφέρνει αρκετά καλά. Σε σχέση με τον ανταγωνισμό όμως είχε ένα μειονέκτημα. Έδειχνε υπερβολικά συντηρητικό.
Αυτό προσπάθησε κυρίως να αμβλύνει με την αισθητική ανανέωση που του έκανε η Peugeot. Σχεδόν αποκλειστικά στην εξωτερική εμφάνιση δε. Διότι στο εσωτερικό η ίδια η αρχιτεκτονική «i-cockpit», όπου το μικρής διαμέτρου τιμόνι είναι «βυθισμένο» κάτω από τον πίνακα οργάνων, είναι από μόνη της αρκετά ρηξικέλευθη. Αλλά έξω, παραήταν μουντό, όταν μάλιστα έπρεπε να ανταγωνιστεί μοντέλα που βασίζουν μεγάλο μέρος της ύπαρξής τους στην εμφάνιση. To Nissan Juke είναι τρανό παράδειγμα, αλλά και τα FΙΑΤ 500X και Renault Captur δεν πάει πίσω, ακόμα και το αουτσάιντερ SsangYong Tivoli.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Δοκιμάζουμε το νέο Opel Mokka X 1.6 CDTI 4x4
Το 2008 λοιπόν έπρεπε να γίνει (συγγνώμη, να φαίνεται) πιο περιπετειώδες. Σε αυτό συμβάλλει στο μεγαλύτερο μέρος η νέα, μεγάλη, μαύρη μάσκα που κυριαρχεί στο εμπρός μέρος και πλέον ενσωματώνει και το σήμα της εταιρείας με το λιοντάρι. Ανασχεδιασμένα είναι και τα φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω, τα οποία επιπλέον έχουν αποκτήσει και πιο σκουρόχρωμο τζάμι. Την ίδια περιπετειώδη και crossover αίσθηση δίνουν και τα μαύρα πλαστικά που περιβάλλουν τους θόλους. Στην πιο μάτσο εμφάνιση παίζει ρόλο και η μικρή αύξηση της απόστασης από το έδαφος από τους 16 στους 16,5 πόντους.
Στο εσωτερικό, η βασική φιλοσοφία παρέμεινε αναλλοίωτη. Μάλιστα δουλεύει καλύτερα απ’ ό,τι στο 208, δεδομένου ότι η θέση οδήγησης είναι ψηλότερη και οι γυάλινες επιφάνειες πιο μεγάλες, με αποτέλεσμα να έχεις εξαιρετική περιμετρική ορατότητα. Στο κέντρο της κονσόλας είναι τοποθετημένο το σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης με την οθόνη 7" της Peugeot, το οποίο διαθέτει το λογισμικό Apple CarPlay και μπορεί να συνδεθεί, μέσω ΜirrorLink με όλα τα smartphones. Είναι αξιοπρόσεκτα ολοκληρωμένο, έχει μεγάλες δυνατότητες συνδεσιμότητας και λογική χρήσης παρόμοια με οποιοδήποτε τάμπλετ. Η δεύτερη προσθήκη είναι το σύστημα Active City Brake που φρενάρει αυτόματα το αυτοκίνητο έως τα 30 km/h για αποφυγή σύγκρουσης.
Κατά τα άλλα, το 2008 παραμένει ένα εύχρηστο αυτοκίνητ, που μπορεί να καλύψει τις ανάγκες μιας μικρής οικογένειας ως το μοναδικό αυτοκίνητο στο σπίτι. Έχει σωστούς αποθηκευτικούς χώρους και οι πίσω επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους χώρο ικανοποιητικό για τα δεδομένα της κατηγορίας. Όχι τον καλύτερο, αλλά σαφώς πάνω από τον μέσο όρο. Το αντίθετο ισχύει για το χώρο αποσκευών. Τα 338 λίτρα είναι μέτρια τιμή. Μπορούν να αυξηθούν στα 410, αλλά τότε πρέπει να ξεχάσετε τη ρεζέρβα.
Η έκδοση που οδηγήσαμε, είναι μάλλον περίεργη, αλλά τελικά έχει νόημα. Πρώτον επειδή ο 3κύλινδρος κινητήρας 1.2 PureTech με τη μικρή σχετικά τουρμπίνα, αποδεικνύεται επαρκέστατος για το συγκεκριμένο αμάξωμα. Αλλά το κυριότερο είναι πως μόνο με αυτή την έκδοση προσφέρεται το αυτόματο επικυκλικό κιβώτιο των έξι σχέσεων, το οποίο τελικά εκτινάσσει την ευκολία χρήσης και ταιριάζει γάντι με το χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Διότι μη μου πείτε πως όποιος διαλέξει ένα τέτοιο αυτοκίνητο έχει καμιά τρελή επιθυμία να ανακατεύει σχέσεις εντός και εκτός πόλης. Την ευκολία του θέλει πρωτίστως και το συγκεκριμένο κιβώτιο του την προσφέρει στο πιάτο.
Και μάλιστα χωρίς ιδιαίτερες παραχωρήσεις στις επιδόσεις. Το 2008 είναι πιο γρήγορο από την αντίστοιχη ντίζελ έκδοση 1.6 BlueHDi των 120 PS και όχι τόσο πίσω, όσο θα νόμιζε κανείς από το FΙΑΤ 500X MultiAir TCT, το οποίο αποδίδει 30 ίππους περισσότερους. Πιο συγκεκριμένα το 1.2 κάνει 0-100 km/h σε 10,9” την ίδια στιγμή που το αντίστοιχο ντίζελ θέλει 11,2” και το Fiat 10,3”. Για το 400άρι από στάση το βενζινοκίνητο 2008 χρειάζεται 17,6” και για το χιλιόμετρο 32,4”, με τους αντίστοιχους χρόνους του ντίζελ να είναι 17,9” και 33”.
Το 2008, με το αυτόματο κιβώτιο είναι κατά κύριο λόγο ένα βολικό αυτοκίνητο μέσα στην πόλη. Αν και μεγαλύτερο από το 208, τα 4,16 m μήκους εξακολουθούν να είναι μια χαρά για παρκάρισμα στην πόλη. Η ανάρτηση είναι τυπικά γαλλική, με σωστή διαχείριση των ανωμαλιών του δρόμου, αλλά το κυριότερο είναι πως το κιβώτιο λειτουργεί ομαλά, ανεβάζει και κατεβάζει στρωτά και συνεργάζεται πολύ καλά με το σύστημα stop/start. Στον αυτοκινητόδρομο πάλι, ο 3κύλινδρος κινητήρας δεν ακούγεται ιδιαίτερα, αφού οι στροφές μένουν αρκετά χαμηλά με επιχειρησιακή ταχύτητα. Σχετικά εύκολα είναι και τα προσπεράσματα στον επαρχιακό, ενώ σε ένα στροφιλίκι, το 2008 έχει καλή κατευθυντικότητα, με ένα τιμόνι αρκετά γρήγορο και με μπόλικη πληροφόρηση. Γέρνει μέσα στο πλαίσιο του ανεκτού και σε γενικές γραμμές δεν ενθουσιάζει αλλά και δεν κουράζει.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Δοκιμάζουμε το Peugeot 208 1.6 BlueHDi 100
Για εκτός δρόμου διαδρομές το πράγμα είναι σχετικά απλό: Προφανώς μπορεί να αντεπεξέλθει σε έναν χωματόδρομο. Η απόσταση από το έδαφος είναι ικανή και η ανάρτηση δεν κοπανάει. Αλλά μέχρις εκεί. Ειδικά αν δεν έχεις το σύστημα Grip Control, που πάει πακέτο με ταλάστιχα M+S, οπότε μπορείς να ζορίσεις λίγο παραπάνω την τύχη σου, ο στεγνός χωματόδρομος είναι το περισσότερο που μπορείς να κάνεις. Αλλά πάλι ελάχιστοι θέλουν να κάνουν περισσότερα.
Το 2008 με άλλα λόγια είναι κάτι σαν αντιβίωση ευρέως φάσματος. Μπορεί να πιάσει και να «θεραπεύσει» το μεγαλύτερο μέρος των αναγκών ενός ζευγαριού ή μιας μικρής οικογένειας. Ειδικά αν τα χιλιόμετρα που διανύει μέσα στο έτος δεν είναι πολλά για να σκεφτεί ντίζελ και αν η ευκολία στη χρήση που προσθέτει το αυτόματο κιβώτιο, είναι προτεραιότητα. Δεν πρόκειται για μία φθηνή λύση, αλλά είναι πρακτικό, πλούσια εξοπλισμένο και με χαμηλό κόστος χρήσης.
Τι λέει το DRIVE
Το 2008 είναι ο ορισμός του χρηστικού αυτοκινήτου. Μια μέση λύση που καλύπτει πολλαπλές ανάγκες. Η συγκεκριμένη έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο προσθέτει σε ευκολία.
Τιμή από €19.500 (ACTIVE)
Τεχνολογία 1.199 cc, i3, 12v, 2ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, intercooler, 110 PS/5.500rpm, 20,9 kgm/1.750 rpm, αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων, κίνηση εμπρός
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ*
0-100 km/h 10,9”
0-160 km/h 32,7”
0-400 m 17,6” @ 127 km/h
0-1.000 m 32,4” @ 159,5 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 9,4”
50-80 km/h 3,7”
80-110 km/h 5,8”
110-140 km/h 9,5”
Φρένα 100-0 km/h 39,9 m
Τελική ταχύτητα 188 km/h
Μέση κατανάλωση 7,9 lt/100 km
Εκπομπές CO2 110 g/km
Διαστάσεις 4.159 x 1.739 x 1570 mm
Βάρος 1.220 kg
Μετρήσεις DRIVE *Οι μετρήσεις έγιναν με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία